Kiedy wymienić świece? Jakie świece są najlepsze?
koledzy nie czytałem wcześniej forum i teraz mam zakupione chyba złe świeczki ponieważ kupiłem boscha HR8MCV+ takie znalazłam na all... i teraz moje pytanie czy te świeczki mogą być czy nie bo długość gwintu jest 25 mm a powinna być 17.5 mm prawda(dobierałem je na internetowym katalogu ipar.. czy też ucan..) i czy te co podaliście na forum NGK BPR6EF to są do forda ale pasują do naszych mazda tak prosze o pomoc
- Od: 4 lut 2016, 20:32
- Posty: 6
- Auto: Mazda 5 2007 rok 2,0 benzyna/Lpg
Co do świec NGK BPR6EF to mam takie założone i nie ma żadnej różnicy w porównaniu z fabrycznymi irydowymi (oprócz oczywiście ceny). Co do świec z dłuższym gwintem 25mm jakie posiadasz to osobiście nie zakładałbym z dwóch powodów.Pierwszy z obawy aby tłok nie uderzył w świece,a dwa nawet jeżeli tłok nie dojdzie do świecy to gwint świecy będzie wystawał w komorze co może utrudnić wykręcenie świecy w przyszłości(nagary na gwincie)
Potwierdzam, BPR6. . pasują, autko pali, jednak delikatne falowanie obrotow nie ustąpiło . JEDNAK jeden z mechanikow natraszyl mnie ze jesli byly irydowe zastosowane przez producenta to jak zalozymy zwykle uszkodc moga sie cewki, ktore sa dosc drogie. Dodatkowo przeciscilem przepustnice oraz krokowiec i mogę potwierdzić ze ta czynność POMAGA na problemy z odpalaniem.
- Od: 2 mar 2016, 21:15
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 2.0b +lpg '06
Odnośnie świec NGK BPR6EF zrobiłem na nich już 23tys.km i nie ma żadnych problemów z cewkami.Sam kiedyś dzwoniłem do serwisanta znanego producenta świec który stwierdził,że świece platynowe czy też irydowe to jest czysty marketing i oczywiście odpowiednia cena świecy.Jedyny mankament zwykłych świec to ich szybsze zużycie i w rezultacie częstsza wymiana.
do gazu też śmiało wrzucać te NGK BPR6EF ?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Niestety jestem zmuszony podgrzać wątek świec do M5 CR benzyna. Niby taki prosty temat jak wymiana świec zapłonowych a zrobił sporo zamieszania w sklepach, na stronie internetowej NGK i również w mojej głowie.
Oczywiście przeczytałem całe nasze forum w tym temacie i zdecydowałem się na świece irydowe NGK. Następnie sprawdziłem dobór świec na stronie NGK, później w różnych sklepach kierując się wyborem po marce roczniku i silniku i zamówiłem w IPARTS świece NGK TR5AI-13 o numerze katalogowym 90813. Czyli takie jakie zamontował kolega dziux . Jakie było moje zdziwienie gdy wykręciłem świece, które miałem – oryginały a one mają długość gwintu 25mm. Te które kupiłem długość gwintu 17,5mm.
Sprawdzam kilka razy w sklepach i w katalogach są podawane jako pasujące do silnika LFF7 obydwa rodzaje świec!!! i te 25mm i te 17,5mm. To do chol..ry które są właściwe???
A może silniki miały inne głowice? Ja już nic nie wiem.
Proszę klubowiczów albo moderatora o miarodajne
wyjaśnienie tych różnic bo na forum jedni montują 25 inni 17,5 a nawet jak się da to przecież to jest ogromna różnica, w którym miejscu przestrzeni nad tłokiem dojdzie do zapłonu.
Oczywiście przeczytałem całe nasze forum w tym temacie i zdecydowałem się na świece irydowe NGK. Następnie sprawdziłem dobór świec na stronie NGK, później w różnych sklepach kierując się wyborem po marce roczniku i silniku i zamówiłem w IPARTS świece NGK TR5AI-13 o numerze katalogowym 90813. Czyli takie jakie zamontował kolega dziux . Jakie było moje zdziwienie gdy wykręciłem świece, które miałem – oryginały a one mają długość gwintu 25mm. Te które kupiłem długość gwintu 17,5mm.
Sprawdzam kilka razy w sklepach i w katalogach są podawane jako pasujące do silnika LFF7 obydwa rodzaje świec!!! i te 25mm i te 17,5mm. To do chol..ry które są właściwe???
A może silniki miały inne głowice? Ja już nic nie wiem.
Proszę klubowiczów albo moderatora o miarodajne

Dzięki za szybką odpowiedź. To jednak nie rozwiązuje zagadki do końca, bo katalogi wszystkie podają zakres dla M5 2.0 od 2005 do 2010 roku. Czy może jest tak że katalogi nie wychwytują różnicy pomiędzy silnikami ze zmiennymi fazami rozrządu i bez tego? Więc pozostaje pytanie jakie oznaczenia na silniku, w VIN, albo jaka data produkcji auta determinuje użycie świec z długością gwintu 25mm albo 17,5mm? 

dec87 napisał(a):Witajcie zakupiłem w sklepie świece do mojej mazdy. Świece to NGK ITR6F13. Coś mnie tkneło i sprawdziłem sobie jakie świece powinny być według http://www.ngkpartfinder.co.uk/ i tu wychodzi, że powinny być TR5AI-13. I teraz nie wiem czy gościu w sklepie się pomylił czy te świece są zamienne.
Dla potomnych świece NGK ITR6F13 są dobre dla silnika 1.8 – przejechane ~30kkm z gazem i jest ok. Wykręcone były TR5AI-13 które wymiękły po ~100kkm, zaczęła już jedna gubić zapłon.
Witam, udało mi się zrobić bezproblemowo 56 tyś km na świecach NGK BPR6EF. a wiec około polowe tego na co przewidziane są irydowe- myślę że wynik ok
polecam a sam jutro biegnę po nowy komplet.
ps. w gazie
ps. w gazie
Witam! Właśnie jestem na etapie wyboru świec do samochodu żony Honda Jazz z LPG
.Zaraz po montażu Lpg zmieniłem wszystkie 8
świec na Ngk wyszukane wg katalogu .Jakiś miesiąc temu padła mi pierwsza swieca ,wczoraj kolejna
(wypadanie zapłonu wg komp.diagnostycznego). Na swiecach przejechane ok 28-30 tys.km. Co ciekawe,lata temu miałem Nissana Sunnego też z gazem,który przejechał grubo ponad 80 tys. km na jednym komplecie świec (Ngk V-line). Tym razem przetestuje zachwalane Denso z serii TT zobaczymy jak będzie z trwałością. 
Koledzy, śledząc wątek, ja zamówiłem świece z DENSO o numerze katalogowym: IT16TT. Mazdę mam z 07.2007 roku więc powinny pasować a okaże się jak wykręcę stare
Koszt 36 zł szt. – irydowe oczywiście. Dam znać jak założę i pojeżdżę trochę na nich jak się sprawują.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość