Spalanie oleju
Witam,
Od września 2016 jestem szczęśliwym posiadaczem M5 2.0 benzyna 2009 rok. Mam pytanie: Ile oleju musicie dolewać na 1Kkm? Ja zrobiłem swoją coś koło 3Kkm i musiałem dwa razy dolewać po ok. 800 ml. Nie wiem czy to dużo czy mało. Jest to moja pierwsza mazda i to w dodatku benzyna. Wcześniejsze autka miały diesla pod maską i nie było problemów z olejem. Ostatnia wymiana oleju wraz z filtrami to początek września 2016, olej to: Millers 5W-30 Long Life. Dodam jeszcze, że została zainstalowana instalacja gazowa na początku października.
Od września 2016 jestem szczęśliwym posiadaczem M5 2.0 benzyna 2009 rok. Mam pytanie: Ile oleju musicie dolewać na 1Kkm? Ja zrobiłem swoją coś koło 3Kkm i musiałem dwa razy dolewać po ok. 800 ml. Nie wiem czy to dużo czy mało. Jest to moja pierwsza mazda i to w dodatku benzyna. Wcześniejsze autka miały diesla pod maską i nie było problemów z olejem. Ostatnia wymiana oleju wraz z filtrami to początek września 2016, olej to: Millers 5W-30 Long Life. Dodam jeszcze, że została zainstalowana instalacja gazowa na początku października.
- Od: 19 wrz 2016, 10:36
- Posty: 14
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 16V Benzyna, Rok: 2009.
Ja w mojej M5 2.0 benzyna 2006r. od wymiany do wymiany dolewam 0.5l. Wymiana co 10 tyś. z tym że jeżdżę na 5W40 a nie jak zaleca producent 5W30.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
według książki serwisowej mieścisz się w normie według mnie trochę to uciążliwe dolewać 0.5l oleju co drugie tynkowanie.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
wiem wiem jakie to uciążliwe doświadczyłem tego jak jeździłem Hondą która potrafiła wciągnąć z Bydgoszczy do Gdańska i z powrotem 2l oleju. Długo nie byliśmy w związku a szkoda bo była wygodna i dobrze się prowadziła. Jeżeli uważasz że M5 jest dla Ciebie odpowiednim autkiem i stan techniczny jest zadowalający pomyśl nad remontem i ciesz się z jazdy i funkcjonalności tego bolidu.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
Witam
Czeka mnie zmiana oleju, czy mogę zastosować olej Motul 8100 Eco-nergy 5w30?
W specyfikacji tego oleju jest A5/B5 SL/CF.
Do tej pory był Dexelia 5w30 o takiej samej specyfikacji.
Czy ktoś lał ten olej do Mazdy 2l ?
Czeka mnie zmiana oleju, czy mogę zastosować olej Motul 8100 Eco-nergy 5w30?
W specyfikacji tego oleju jest A5/B5 SL/CF.
Do tej pory był Dexelia 5w30 o takiej samej specyfikacji.
Czy ktoś lał ten olej do Mazdy 2l ?
- Od: 2 sty 2014, 14:54
- Posty: 28
M5 jest dla mnie idealne. Rodzinkę pakuje bez problemu, a prowadzisz się świetnie. Puki co będę jeździł. Na wiosnę jak nic się nie zmieni to pomyśle nad remontem. Może spróbuję zmienić olej na 5W- 40? Pomyśle. A jak nie to kupię bańkę oleju i będziemy dolewać.... Hehe... Nie chcę sie z nią rozstawać....
- Od: 19 wrz 2016, 10:36
- Posty: 14
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 16V Benzyna, Rok: 2009.
przejście na wyższą lepkość oleju nie spowoduje spadku jego zużycia a gdyby nawet to pewnie niezauważalnie natomiast poprawi ochronę silnika przed zużyciem tworząc grubszy film olejowy. Ma to jednak sens tylko wtedy gdy silnik jest w dobrej kondycji a kierowca lubi pojeździć dynamicznie. Olej 5W30 jest olejem lekkobieżnym nadającym się raczej do dziadkowej jazdy. Ja leje 5W40 100% syntetyk ponieważ lubię dynamiczną jazdę o ile można tak jeździć M5.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
Powiem tak. Ja nie mam lekkiej nogi i lubię autko wkręcić na wyższe obroty aby silnik sobie pooddychał. Ok. To na razie będę dolewal. Zamienię olej za 8kkm na 5W-40 i zobaczymy. Silnik w mojej opinii jest w dobrej kondycji. Przebieg 108 kkm też nie jest duży. W poprzednim autku AR 156 1.9 JTD miałem zalany 5W-40 i byłem zadowolony. Bardzo dziękuję za pomoc 
- Od: 19 wrz 2016, 10:36
- Posty: 14
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 16V Benzyna, Rok: 2009.
Pomyśl ile chcesz jeździć autem, przelicz ile będą Cię kosztowały dolewki oleju, a ile zapłaciłbyś za remont i będziesz miał odpowiedź (o ile nie zacznie brać coraz więcej
). Lżejsza noga może pomóc w obniżeniu spalania oleju.
Ja leje ten olej do swojej m5 i jest dużo lepszy od dexelli, podpowiedzieli mi chłopaki BK że to lepszy olej chodź droższy i faktycznie mazda połyka mniej oleju i silnik jakby ciszej chodził
Jesteś z Katowic – podjedź do Tadziola, on powinien Tobie dobrze doradzić:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=535&t=128221
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=535&t=128221
Ja do mojej M5 leje Fuchs Titan Race Pro S 5W40 i nie narzekam.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my ALE-L21 using Forum Fiend v1.3.3.
Ja wychodzę z założenie, że jak dbasz tak masz. Do AR lałem tylko Motul'a. Do M5 nalałem Millers Oil 5W-30 Long Life. Przy następnej wymianie spróbuję Motul'a. Moim zdaniem na oleju nie ma co oszczędzać i lać z wyższej półki. Ale to jest sprawa indywidualna.
- Od: 19 wrz 2016, 10:36
- Posty: 14
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 16V Benzyna, Rok: 2009.
Witam!
Temat wałkowany jak mantra ale powtórzę.
Przyczyną brania oleju w naszych mazdach są zapieczone/zużyte pierścienie olejowe. Koniec. Są delikatne, czułe na przegrzanie i szybko się wysypują. Jednym wytrzymują 100 drugim 150, a innym 200 tys. I tu duży wpływ ma jak auto było eksploatowane i na jakim oleju jeździło.
Po drugie każdy silnik benzynowy, a w szczególności silniki Japan zużywają olej.
Można się pokusić o remont silnika i ich wymianę ale to już zależny od tego ile komu bierze i czy jest to opłacalne.
Ja w swojej na początku eksperymentowałem z olejami. Szkoda zachodu. To czy zalejesz
5W-30, 5W-40, czy 10W-60 Nic nie da. Ja nie zauważyłem różnicy. Podstawą jest to by olej był dobrego producenta i spełniał klasę lepkościową API SL . ACEA A3/A5 tak zaleca producent i to jest najważniejsze. Później próbowałem czyścić pierścienie naftą. Nie pomogło. Dałem sobie spokój.
Moja zużywa ok 0.4 l na tyś (świece iskrowe czyste, norma spalin w normie!) i jest to do pogodzenia biorąc pod uwagę to, że są to jedyne koszta pomijając (oleje, filtry, hamulce i etc) jakie ponoszę. Bo jest bezawaryjna.
ps. zalewanie silnika ceramizerami i tym podobnymi środkami też nie pomorze.
Pozdrawiam
Temat wałkowany jak mantra ale powtórzę.
Przyczyną brania oleju w naszych mazdach są zapieczone/zużyte pierścienie olejowe. Koniec. Są delikatne, czułe na przegrzanie i szybko się wysypują. Jednym wytrzymują 100 drugim 150, a innym 200 tys. I tu duży wpływ ma jak auto było eksploatowane i na jakim oleju jeździło.
Po drugie każdy silnik benzynowy, a w szczególności silniki Japan zużywają olej.
Można się pokusić o remont silnika i ich wymianę ale to już zależny od tego ile komu bierze i czy jest to opłacalne.
Ja w swojej na początku eksperymentowałem z olejami. Szkoda zachodu. To czy zalejesz
5W-30, 5W-40, czy 10W-60 Nic nie da. Ja nie zauważyłem różnicy. Podstawą jest to by olej był dobrego producenta i spełniał klasę lepkościową API SL . ACEA A3/A5 tak zaleca producent i to jest najważniejsze. Później próbowałem czyścić pierścienie naftą. Nie pomogło. Dałem sobie spokój.
Moja zużywa ok 0.4 l na tyś (świece iskrowe czyste, norma spalin w normie!) i jest to do pogodzenia biorąc pod uwagę to, że są to jedyne koszta pomijając (oleje, filtry, hamulce i etc) jakie ponoszę. Bo jest bezawaryjna.
ps. zalewanie silnika ceramizerami i tym podobnymi środkami też nie pomorze.
Pozdrawiam
- Od: 23 mar 2015, 20:06
- Posty: 8
- Auto: Mazda 5 1.8
A czy któryś z użytkowników Madzi 5 używał oleju firm-y Petronas. Mój dobry kolega zalewa czymś takim swoją ........ i jak najbardziej poleca, nie chcę podawać nazwy marki konkurencji
. Kupiłem olej w.w. firmy i jak na razie jest OK. Jednak żebym coś więcej napisał to trzeba poczekać, aż zrobię parę tysięcy km.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości