Czarny dym z jednostki benzynowej.

Postprzez Niko100 » 13 lip 2016, 23:57

Witam. Proszę o pomoc w mojej sprawie. Otóż niedawno kupilem mazde z silnikiem 1.8. Kiedy dodam gwałtownie gaz z rury wydobywa sie czarny dym (ciemno niebieskawy po dłuższym momencie. Jaka może być tego przyczyna? Od czego zacząć szukanie?
Dodam ze auto ma 158.000 przebiegu. Przebieg jest teoretycznie udokumentowany (Nationale Auto Pas – Holandia)

Z gory dziękuje,
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 lip 2016, 08:30
Posty: 6
Auto: Mazda 5

Postprzez rumunn95 » 14 lip 2016, 08:19

Zapieczone pierscienie olejowe niebieski dym to spalomy olej
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez arturg_ar » 14 lip 2016, 09:17

Potwierdzam... sam tak miałem!!! Ale dymiła tylko rano po odpaleniu... <płacze>

Pierścienie... ale warto zrobić dobrą diagnostykę komputerową – żeby wykluczyć inne niedomagania <czarodziej>

Poza tym bardzo uważnie obserwować zużycie oleju!!!! Zapoznać się ze sposobem jego sprawdzania bo w Mazdach jest to kapryśne!!!! jest o tym sporo na forum.

Poza tym tym niestety to jest silnik Forda, kilkukrotnie już to potwierdzono ze zdarzają się bardzo nietrwałe jednostki w naszych Madziach <cisza>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez Niko100 » 14 lip 2016, 10:55

Witam i od razu dziękuję za odpowiedź.
Moj mechanik wraca w poniedziałek z wakacji wiec auto bedzie sprawdzone. Przyznam szczerze, ze to moja 3 mazda (druga z tym silnikiem) i dotychczas bylem zadowolony z tej marki. Jednak moj kolega powiedział że tym 3 razem to strzal w kolano i boje się, że mial racje. Kurcze, od tygodnia jestem kłębkiem nerwów.
Co oznacza dla mnie jesli pierścionki sa zapieczone? Remont?
Jeśli tak, to chyba to sprzedam i pokieruje się pierwsza myślą – pierwsza myśl zawsze najlepsza – grandis albo captiva.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 lip 2016, 08:30
Posty: 6
Auto: Mazda 5

Postprzez kriskus » 15 lip 2016, 11:05

Usunięcie problemu zapieczonych pierścieni to tylko remont. Ewentualnie jeśli zużycie oleju nie jest duże, możesz to olać i jeździć, sprawdzając olej w miarę często. Z czasem problem może się jednak nasilić.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Niko100 » 20 lip 2016, 13:50

Witam. Auto było na warsztacie. Powiedziano mi ze jeden cylinder nie jest szczelny i sa jakies problemy z wtryskiem. Silnik byl zaniedbany. Wymieniono olej i filtry.Przeczyszczono silnik jakims specjalnym środkiem (chyba chodziło o zapieczone pierścienie). Oradzano mi montaz instalacji lpg. Co oznacza i czego moge się spodziewać po czyszczeniu silnika? Co o tym sadzicie?
Początkujący
 
Od: 13 lip 2016, 08:30
Posty: 6
Auto: Mazda 5

Postprzez Wojtek » 21 lip 2016, 00:00

Niko100 napisał(a):Powiedziano mi ze jeden cylinder nie jest szczelny

Jakieś cyfry z badania szczelności kolega otrzymał?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Niko100 » 21 lip 2016, 09:48

Nistety nie. Mam tylko jakieś puszki po plynach od czyszczenia silnika, stare swiece etc. Pragne sie dowiedzieć czy bedzie i jak dlugo chodzic auto po takiej płukaniu...
Dzięki
Początkujący
 
Od: 13 lip 2016, 08:30
Posty: 6
Auto: Mazda 5

Postprzez Wojtek » 21 lip 2016, 10:46

Wszystko zależy od stopnia uszkodzenia / nieprawidłowości...
Niech zrobią test kompresji... bez tego to wróżenie z fusów...

Forum Fiend
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Niko100 » 23 sie 2016, 19:19

Witam serdecznie.
Silnik w mojej mazdzie nadaję się do wymiany (remontu). Pobiera ogrome ilosci oleju. Pytanie brzmi – czy można zamontować silnik o takiej samej pojemności z mazdy 6 (chodzi wyłącznie o słupek)?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 lip 2016, 08:30
Posty: 6
Auto: Mazda 5

Postprzez Mistati » 9 paź 2016, 11:45

Witam. Mam podobny problem. Silnik bierze sporo oleju. Jak drogi może być ewentualny remont silnika i czy LPG do mojej jednostki się nadaje?
Mistati
 

Postprzez hrabia82 » 14 paź 2016, 21:55

Mistati napisał(a):Witam. Mam podobny problem. Silnik bierze sporo oleju. Jak drogi może być ewentualny remont silnika i czy LPG do mojej jednostki się nadaje?

Najpierw zrób remont a potem instalacja LPG. W przeciwnym razie Jescze bardziej zaszkodzisz silnikowi

Nadane telegrafem Z1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 21:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy