Mazda5 2.3 (USA) – problem z kolektorem ssącym.

Postprzez ambience » 11 paź 2012, 10:53

Witam kupiłem mazdę 5 z USA która ma silnik 2,3 litra. Auto jest powypadkowe i ma połamany kolektor ssący. Kupiłem kolektor ssacy podobno do mojego modelu ale sprzedawca mnie oszukał i kolektor jest uszkodzony i nie jest do mojego auta <płacze> Autko pali jeździ normalnie ale do 2,5tyś obrotów po ich przekroczeniu silnik wariuje wyskakują błędy i zacina się na 2tyś obrotów i nie reaguje na gaz na nic :( Moje pytanie gdzie kupić taki kolektor ? W jakich autach występowały te silniki ?

Aha dodam że auto jest z 2010roku :)


Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:37
Posty: 7
Auto: Mazda 5 2,3 Automat USA 2010

Postprzez qqpp » 11 paź 2012, 14:37

najprościej: http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... zda5+2%2C3

co nie oznacza najtaniej, pytaj, wysyłaj e-mail'e
_______________________________________________

Pozdrawiam
Piotr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2009, 21:38
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 5 2.3L – 2008 r. – 153 KM

Postprzez nynuch76 » 11 paź 2012, 16:18

ambience napisał(a): W jakich autach występowały te silniki ?

W amerykańskich i to nie wszystkie były takie same.
Amerykański osprzęt mógł być różny w zależności od miejsca w którym auto miało jeździć (różnice w normach ekologicznych w poszczególnych stanach) producent musiał kombinować .
Twój silnik może mieć 166 KM ale 200 mil dalej ma co najwyżej 145 KM <diabełek>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Paweł » 11 paź 2012, 16:25

Faktycznie kolektor z wersji europejskiej jest inny, ale chyba nie było tak źle, żeby w tym okresie produkcji w Stanach było ich kilka różnych. Będzie pasował z amerykańskiej "piątki" lub "trójki".
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/948)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ambience » 12 sty 2016, 13:55

Witam koledzy po czasie. Z Amerykańskiej trójki nie pasuje. A dalej nie mogę dostać kolektora z piątki. Po tym czasie próbowałem kilka kolektorów i mój zawsze rożni się tym(niżej foto). Może pasuje do mojego silnika kolektor z europy ale idzie coś przerobić np komputer itp? Za każdym razem jest to samo silnik powyżej 2,5tyś dostaje zawału nagle wchodzi na 3tyś obrotów i pracuje jakby miał odcieńcie zapłonu i nie reaguje na gaz. Zapala się kontrolka poślizgu auta jak i silnika. Zgaszę odpalę i już jest ok można jeździć autem dalej do tych 2,5tyś. Wyskakują takie błędy na komputerze p2004 i P0638 ( układ sterowania siłownikiem przepustnicy)


do wstawiania zdjęć służy zakładka " załączniki"
Załączniki
kolektor jaki ma być.jpg
Ostatnio edytowano 12 sty 2016, 22:25 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: zdjęcie
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:37
Posty: 7
Auto: Mazda 5 2,3 Automat USA 2010

Postprzez ambience » 12 sty 2016, 13:58

Koledzy posiada ktoś z was mazdę 2,3 z usa z 2010 roku? potrzebował bym kilka zdjęć kolektora ssącego. Gdyż kupiłem auto z USA i nie mam do niej kolektora i szukam już od dłuższego czasu. Albo gdzie kupić taki kolektor?
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:37
Posty: 7
Auto: Mazda 5 2,3 Automat USA 2010

Postprzez Wojtek » 15 sty 2016, 15:16

W M5 CW (od 2010) nie ma już silnika 2.3 (L3)... szukaj kolektora od M5 2008 – 2010 (CR)...
Mazda5 CW ma silniki: 1.8, 2.0 i 2.5
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

PostTen post został usunięty przez ambience 15 sty 2016, 15:25.

Postprzez ambience » 15 sty 2016, 15:26

a może być o innej pojemności ?
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:37
Posty: 7
Auto: Mazda 5 2,3 Automat USA 2010

Postprzez Yard » 15 sty 2016, 18:29

W tym wątku sprawdzałeś?

Tu sprawdzisz co pasuje z innych modeli.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez ambience » 27 sty 2016, 13:05

którym wątku ?
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:37
Posty: 7
Auto: Mazda 5 2,3 Automat USA 2010

Postprzez ambience » 27 sty 2016, 13:22

Witam koledzy. Rozebrałem przepustnicę bo błąd P2004 i P0638 mówi o przepustnicy. Przepustnica okazała się całą brudna. Przemyłem ją dokładnie zmywaczem do przepustnic. Teraz jest jak nowa. Błąd P2004 już się nie pojawia. Teraz został błąd P0638 wczytałem na Amerykańskim forum że ten błąd odpowiada za przepustnice albo czujnik położenia gazu

Przyczyny tego kodu DTC może obejmować: Czujnik położenia pedału awaria Czujnik położenia przepustnicy usterka Siłownik przepustnicy usterka silnika Brudny korpusu przepustnicy Wiązka przewodów, luźnych połączeń lub brudne PCM / ECM Usterka

Dokładnie tak jest opisany błąd. Mam zamiar kupić przepustnice o tych samych numerach co moja. Czy trzeba robić adaptacje takiej przepustnicy ? Może problem leży w samej przepustnicy a mój kolektor pasuje do auta?
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:37
Posty: 7
Auto: Mazda 5 2,3 Automat USA 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy