W czasie szybkiej jazdy spada temperatura silnika
1, 2
czyli wg was pompa raczej nie siadła? no u mnie zaczal się cyrk po dolaniu plynu wlasnie bo zauwazylem ze ma trochę za mało w zbiorniczku i dolałem zwykłego plynu ale niby mieszalnego ze wszystkimi? może ten plyn rozwalil termostat?
- Od: 16 kwi 2013, 21:35
- Posty: 59
- Skąd: Grudziadz
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006
Co do płynu to jeżeli na korku chłodnicy masz napis FL22 to "... używaj płynu chłodzącego typu FL22. Jeżeli w silniku używany jest płyn chłodzący innego typu niż FL22, płyn chłodzący musi być wymieniony wcześniej niż przewiduje to plan przeglądów okresowych." oraz "Używać płynu chłodzącego typu FL22 w samochodach z etykietami FL22 widniejącymi na korku chłodnicy lub na powierzchni wokół korka. Podczas wymiany używać płyn chłodzący typu FL22." I w końcu wymień ten termostat, bo od gdybania usterka nie zniknie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 11 cze 2013, 11:08
- Posty: 52
- Auto: Mazda 5 2,0 B, 2005
tu nie chodzi o gdybanie tylko czy to robota nie na próżno. Bo czy to sa objawy na pewno na termostat. A ja np. nie spotkałem się z płynem typu FL 22. No u mnie na korku tak jest napisane ale mamy w sprzedaży płyny mieszalne z innymi wiec jak troszkę dolałem to zaszkodziło termostatowi czy jak?
- Od: 16 kwi 2013, 21:35
- Posty: 59
- Skąd: Grudziadz
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006
Termostatowi na pewno nie zaszkodziło zmieszanie płynów.Co do samego płynu to też się tym nie przejmuj.Trzeba walczyć z przyczyną usterki i ją usunąć.Co do płynu FL22 to znajdziesz go nawet na allegro,oczywiście jest odpowiednio droższy.Tak na dobrą sprawę to niewiele osób przykłada do tego uwagę.Są nawet tacy co leją pod kolor niebieski to niebieski,różowy to różowy.
Koledzy jeszcze jedna sprawa w tym temacie. Bo sprawdzałem zachowanie węży. Kiedy silnik się rozgrzewa to weże sa zimne. Po jakims czasie cieply zaczyna się robić ten cienkiwąż z prawej strony chłodnicy. Dopiero kiedy silnik osiągnie ponad połowę temp ten grubszy wąż z lewej strony zaczyna robic się ciepły. Czyli termostat działa i się otwiera na duży obieg.
Jednak zastanawia mnie sprawa korka od chłodnicy. Po odkręceniu go ciśnienie wyrzuca płyn. Kiedy zakręciłem korek silnik popracował trochę i znów odkręciłem korek to znów wyrzuciło trochę płynu.
Czyli robi się ciśnienie w chłodnicy i nie ma gdzie ujść ale czemu robi się tam ciśnienie? Czyżby uszczelka pod głowicą? Czy po prostu korek do wymiany?
Jednak zastanawia mnie sprawa korka od chłodnicy. Po odkręceniu go ciśnienie wyrzuca płyn. Kiedy zakręciłem korek silnik popracował trochę i znów odkręciłem korek to znów wyrzuciło trochę płynu.
Czyli robi się ciśnienie w chłodnicy i nie ma gdzie ujść ale czemu robi się tam ciśnienie? Czyżby uszczelka pod głowicą? Czy po prostu korek do wymiany?
- Od: 16 kwi 2013, 21:35
- Posty: 59
- Skąd: Grudziadz
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006
tak jest prawidłoworobimel napisał(a):Jednak zastanawia mnie sprawa korka od chłodnicy. Po odkręceniu go ciśnienie wyrzuca płyn. Kiedy zakręciłem korek silnik popracował trochę i znów odkręciłem korek to znów wyrzuciło trochę płynu.
Ciśnienie jest i ma być.Dlatego na korku od chłodnicy jest podana nawet wartość ciśnienia,jak się nie mylę to 1,1 bar.W książce obsługi też podają jako ostrzeżenie aby nie odkręcać korka jak silnik jest gorący.Sama zresztą konstrukcja korka chłodnicy robiona jest w ten sposób aby w trakcie odkręcania przekręcić go lekko aby uszło ciśnienie a dopiero potem go odkręcić całkiem.Także ciśnienie w układzie to normalna rzecz.Co do głowicy i uszczelki to miałbyś bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym,kopciłby na biało i z oleju może się zrobić emulsja
No to skoro to jest prawidłowo to już cały głupi jestem. Co w końcu jest z ta temp?
Może jednak pompa wody scieła klin co?
Podpowiedzcie bo noc długa przede mna z tym mysleniem.
Dopisano 4 mar 2015, 22:58:
Tak na korku jest podane 1.1 bara
Majonezu na bagnecie nie ma, w wyrównawczym tez nic się nie dzieje a wskazówka w czasie szybszej jazdy jak opadała tak opada.
Może jednak pompa wody scieła klin co?
Podpowiedzcie bo noc długa przede mna z tym mysleniem.
Dopisano 4 mar 2015, 22:58:
mazda.5 napisał(a):Ciśnienie jest i ma być.Dlatego na korku od chłodnicy jest podana nawet wartość ciśnienia,jak się nie mylę to 1,1 bar.W książce obsługi też podają jako ostrzeżenie aby nie odkręcać korka jak silnik jest gorący.Sama zresztą konstrukcja korka chłodnicy robiona jest w ten sposób aby w trakcie odkręcania przekręcić go lekko aby uszło ciśnienie a dopiero potem go odkręcić całkiem.Także ciśnienie w układzie to normalna rzecz.Co do głowicy i uszczelki to miałbyś bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym,kopciłby na biało i z oleju może się zrobić emulsja
Tak na korku jest podane 1.1 bara
Majonezu na bagnecie nie ma, w wyrównawczym tez nic się nie dzieje a wskazówka w czasie szybszej jazdy jak opadała tak opada.
- Od: 16 kwi 2013, 21:35
- Posty: 59
- Skąd: Grudziadz
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006
a jednak termostat?
Wiesz już sam nie wiem. Mechanik tez podrzuca mi różne dziwne pomysły dlatego pytam tu na forum, bo może ktoś miał podobny przypadek.
Ale węże reagują prawidłowo, robią się ciepłe po kolei. A wiesz może czy mech termometrem na podczerwień jest w stanie sprawdzić ten termostat?
Wiesz już sam nie wiem. Mechanik tez podrzuca mi różne dziwne pomysły dlatego pytam tu na forum, bo może ktoś miał podobny przypadek.
Ale węże reagują prawidłowo, robią się ciepłe po kolei. A wiesz może czy mech termometrem na podczerwień jest w stanie sprawdzić ten termostat?
- Od: 16 kwi 2013, 21:35
- Posty: 59
- Skąd: Grudziadz
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006
Nie jest w stanie w ten sposób sprawdzić termostatu.Załóżmy że termostat się przycina i w związku z tym działa z opóźnieniem.Po pełnym otwarciu jeżeli płyn jest na tyle chłodny że termostat powinien już go zamknąć,nie robi tego w odpowiednim czasie.
heh...
Niech kolega wymieni w końcu ten termostat i przy okazji wymieni cały płyn chłodzący... W końcu jego auto ma już 9 lat i wymiana płynu zbliża się nieubłagalnie...
Czy na FL22 (na kolejne 10 latek) czy na inny 3 czy 5 -cio latka to już jego sprawa...
Jak mu portfel pozwoli
Niech kolega wymieni w końcu ten termostat i przy okazji wymieni cały płyn chłodzący... W końcu jego auto ma już 9 lat i wymiana płynu zbliża się nieubłagalnie...
Czy na FL22 (na kolejne 10 latek) czy na inny 3 czy 5 -cio latka to już jego sprawa...
Jak mu portfel pozwoli
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam. Panowie w mojej mazda 5 benzyna dzieje się coś z temperaturą silnika a mianowicie podczas jazdy krótkich odcinkach wskaźnik temperatury nie dochodzi do połowy, jak stanę to po kilku minutach podejdzie na połowę wskaźnika a jak jadę to spada.Wentylator chłodnicy się nie załącza. Proszę o pomoc co to morze być Pozdrawiam
robimel napisał(a):Koledzy mam pytanko. Moja Madzia nagrzewa się ok, ale jak jade szybciej tak w trasie około 90 km/h to wskazówka spada w dolne rejony. Zawsze stała gdzies w połowie, po dolaniu płynu zauważyłęm ze w czasie jazdy wskazówka opada nieco. Czy to termostat czy zapowietrzony układ? A może cos innego?
Miałem to samo.
Wymień termostat.
- Od: 23 mar 2015, 20:06
- Posty: 8
- Auto: Mazda 5 1.8
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości