tombo0022 napisał(a):Macie pomysł co może być przyczyną
przyczyna okazała się prozaiczna i aż dziwne,że mechanik,który wymieniał obudowę na to nie wpadł.
tombo0022 napisał(a):u mnie nic nie hałasuje
może nie aż tak jak w CX-sach...ale jednak.dało się wyraźnie usłyszeć "terkotliwy" odgłos spod pokrywy zaworów.
czym spowodowany

ano brakiem oleju w wariatorze.wymieniona obudowa rozrządu pochodziła bowiem z silnika LF bez zmiennej fazy rozrządu i różniła się małym szczególem....zaznaczonym na zdjęciu :
ten niepozorny nadlew w obudowie zasłania kanał olejowy biegnący od napinacza łańcucha poprzez głowicę aż do zaworu rozdzielczego przed wariatorem.kanał ten w głowicy jest fabrycznie otwarty i uszczelnia go (zasłania) pokrywa rozrządu.
żeby nie kupować kolejnej obudowy zdecydowałem się na usunięcie problemu poprzez wykonanie gwintu M10 w otwartym kanale i wkręcenie w to miejsce korka zrobionego ze śruby M10,który wkręciłem na klej:
silnik pracuje cichutko,a wybrane PID-y na IDS-ie żwawo zmieniają swe wartości co dowodzi,że system zmiennego rozrządu zaworowego działa poprawnie i kod P0012 będzie już tylko wspomnieniem.