Strona 1 z 3

Xenony – Różne problemy

PostNapisane: 2 gru 2008, 22:44
przez Napolitano
Witam!

pytanie do właścicieli Mazdy 5:
czy pojawiaja sie u Was problemy z częstym przepalaniem się świetlówek xenon – ma Mazdę 5 od lipca i drugi raz mam do wymiany lewą żarówkę...
Może macie jakieś sugetie co może być przyczyna takiego stanu rzeczy.
Z gory dzieki i pozdrawiam

edit brt: bardzo proszę następnym razem poprawnie zakładać tematy na forum

PostNapisane: 4 gru 2008, 00:59
przez Globy
Który rok auta, masz na nie gwarancje? Jeśli tak, lepiej zgłoś to wcześniej, upierdliwa przypadłość.

PostNapisane: 4 gru 2008, 09:12
przez Napolitano
dzięki za sugestie.
chyba tak zrobię , auto jest z 2006 roku-ale bez gwarancji – bo ściągane z Niemaszków.

PostNapisane: 4 gru 2008, 10:25
przez jarku007
Napolitano napisał(a):auto jest z 2006 roku-ale bez gwarancji – bo ściągane z Niemaszków

<br>To że jest z Niemiec nie znaczy że nie ma gwarancji . Mazda udziela gwarancji na 3 lata z limitem przebiegu 100k , więc powinna ona obowiązywać w twoim przypadku do 2009 roku .<br> Gwarancja jest także respektowana u nas w kraju .<br>Warunkiem jest aby pojazd nie był " bity " oraz posiadał potwierdzone przeglądy serwisowe .

PostNapisane: 4 gru 2008, 12:53
przez cristow
Potwierdzam , mam auto z 2006 roku, z niemiec i mam gwarancje w kraju do 09.2009 ( mialem juz akcje serwisowe na konto gwarancji).

pozdr
Cristow

PostNapisane: 4 gru 2008, 14:15
przez gstr
Napolitano napisał(a):częstym przepalaniem się świetlówek xenon


Kup nowe buty. W środku są takie woreczki do wysuszania. Przyklej taśmą izolacyjną gdzieś w środku reflektora, ale tak, żeby jak najmniej woreczka zasłonić no i żeby się nie zapalił od żarówki.

Czasem jakoś wilgoć dostała się do reflektora (a może wciąż się dostaje...).

miałem w 3 podobny problem

PostNapisane: 4 gru 2008, 14:28
przez miro1
miałem w 3 podobny problem . Okazało się że w starter jednej z lamp jest w środku lekko nadpaoiny przydymiony (nie było dobrego styku) po wymianie startera problem zniknął .

pozdrawiam

PostNapisane: 4 gru 2008, 15:08
przez Globy
Gwarancja na Twoje auto obowiązuje w całej Europie.

Xenony gasną po ok. 2 min. Mazda5

PostNapisane: 8 sie 2009, 20:55
przez Maciek-Piotrków Tryb
Witam
Jest problem. Po zapaleniu xenony gasną po jakiś 2 minutach, zaraz jak zgasną cyk-cyk włączam znowu i znowu gasną.Już nie wiem co jest grane. Xenony oryginalne tylko żarniki wstawiłem nowe, na starych nie wiem czy było tak samo bo jak kupiłem auto nie było żarówek. Czy błąd U2064 dotyczy może lamp? Coś takiego wyskoczyło podczas skanowania.
pozdrawiam
Maciek

Małe sprostowanie.
Xenony gasną po 70 sekundach, ZAWSZE!!

Zdjąłem zderzak i odłączyłem jedna a potem drugą lampę. To samo.
Następna ciekawa sprawa, czy po włączeniu halogenów a potem włączeniu długich halogeny powinny gasnąć??? Chyba nie.
Już brak mi pomysłów.

Gdzie jest jakiś przekaźnik od świateł?Może on jest do wymiany?


Ciąg dalszy monologu :)

Przekaźnik jest OK.
Zamieniłem lampy prawa na lewo- to samo.
Zamieniłem żarówki – to samo.

Skłaniam się do tego że to żarówki są uwalone. Zrobiłem eksperyment: odłączyłem lampy, włączyłem zasilanie, podłączyłem 1 szt, po 20 sekundach podłączyłem 2 szt. Oczywiście po 70 sekundach padła 1 po następnych 20 druga.Napięcie do lamp dochodzi cały czas. Po wypęciu wtyczki i ponownym podpięciu lampa znowu świeci.

czy wina może leżeć w chińskich żarnikach?

PostNapisane: 10 sie 2009, 16:30
przez Bimbak
Ktoś na forum miał podobny problem, kombinował z wymianą żarnika i nic to nie dało. Na moje to winne mogą być przetwornice. Uderz może do użytkownika o nicku Newbie, myślę że będzie ci w stanie pomóc.

PostNapisane: 10 sie 2009, 18:51
przez Maciek-Piotrków Tryb
Temat wydaje mi się zakończony. To była wina żarników. Wstawiłem inne ale już firmowe Osram i po kłopocie.

Re: Xenony – Różne problemy

PostNapisane: 6 lip 2013, 12:08
przez olin
witam,
padł mi czujnik pozycjonowania xenonow-serwis chce jakies chore pieniadze3000PLN. Jest jakiś sposób na to?
pozdrawiam
olo <co?>

PostNapisane: 6 lip 2013, 12:14
przez arE
Nie dasz rady prysnac w potencjometr jakiegoś płynu czyszczącego? W vectrze tak naprawilem czujnik i juz z rok działa. Nie wiem czy ten z Mazdy ma jakiś otwór aby prysnac.

Re: Xenony – Różne problemy

PostNapisane: 6 lip 2013, 13:52
przez ptaszek775
Sprawdz wszystkie styki i kostke przy zarniku czy nie jest nad palona tak jak mowia no i przedewszystkim zacznij od tego czy przetwornice sa odpowiednie do tych zarnikow bo jak sa za mocne przetwornice to beda sie palic

Re: Xenony – Różne problemy

PostNapisane: 6 lip 2013, 21:45
przez olin
niestety, rozebrałem i w srodku jest dramat-nie do naprawienia-pokazywałem tez kilku fachowcom. dostala się woda, przetarly sciezki oporowe(?) itp. – szrot :|

Re: Xenony – Różne problemy

PostNapisane: 6 lip 2013, 23:30
przez Andre2828
Cena z serwisu niestety taka jest-rok temu miałem podobny problem zakupiłem używkę-nowy w USA 830$,w Niemczech 680 euro,w Rosji 40 000 rubli-jak zobaczyłem te ceny to się załamałem. Przesada z ceną za potencjometr.

Re: Xenony – Różne problemy

PostNapisane: 7 lip 2013, 22:21
przez olin
ale używanego tez nie mogę znaleźć:(

Re: Xenony – Różne problemy

PostNapisane: 8 lip 2013, 07:37
przez Andre2828
Szukaj u tych co sprzedają reflektory :) -nie zawsze wiedzą o co chodzi, ale po wytłumaczeniu gdzie na wahaczu jest zamontowany idzie się dogadać.Ja szukałem trzy miesiące.

Re: Xenony – Różne problemy

PostNapisane: 8 lip 2013, 11:59
przez olin
mało pocieszające:( za 3 dni jade do Włoch w 6 osób, boje się, że w Austrii może przeszkadzać komuś jak będę np oślepiał go i nie zawaha się donieść na biednego Polaka:)

Re: Xenony – Różne problemy

PostNapisane: 18 lip 2013, 18:25
przez molter
Panowie a czy w piątce da się bez problemu wymienić żarnik ? nie trzeba nic demontować ? mam problem z prawą lampą. jak patrzyłem wczoraj to tylko dekielek ten czarny plastikowy udało mi się odkręcić.
przeszkadza zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy. Znalazłem opis w wątku odnosnie M6.
Tam pisał ktoś że robi to w 5 minut bez ściągania niczego. Nie wiem czy w M5 też się tak da.

Dopisano 14 sie 2013, 17:58:

No jednak bez zciągania zderzaka i wyjęcia lampy się nie obeszło. Lampe miałem na stole i nie wyobrażam sobie żeby wydłubać ten żarnik z lampy zamontowenej w aucie. W 5 jest trochę inaczej niż w 6. Lampa jest wyżej umiejscowiona więc podejście od nadkola nic nie da i sam żarnik jest inaczej mocowany nie tą okrągłą "zakrętką" ale sprężystym drucikiem podobnie jak żarówki halogenowe H4 czy H7.
Mam pytanie czy żarniki OSRAM XENARC 66040 były montowane fabrycznie w M5 ?