Klimatyzacja – Różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Fred.X » 24 maja 2014, 20:33

a co to ma do tego ??
Ostatnio edytowano 24 maja 2014, 20:51 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Przemek323c » 24 maja 2014, 20:37

Podstawa kazdej diagnostyki urzadzen chlodniczych zaczyna sie od pomiaru cisnien stron tlocznej i ssawnej.
Proszę zgodnie z regulaminem oraz z szacunku dla czytających używać polskich znaków diakrytycznych
Moderator
Ostatnio edytowano 24 maja 2014, 20:53 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Przemek323c
 

Postprzez Fred.X » 24 maja 2014, 20:46

była wytworzona próżnia przed nabiciem (dokładnie dzisiaj) i mówili, że wszystko ok , przynajmniej mechanicznie , przyczyny mam szukać w elektronice
Ostatnio edytowano 24 maja 2014, 20:52 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Wojtek » 24 maja 2014, 20:51

Fred.X napisał(a):Odgrzybiona, sprawdzona szczelność układu i nabita

podaj jak ją nabili... ile jest czynnika?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Fred.X » 24 maja 2014, 20:59

ile czynnika to nie wiem , ale brali dowód rejestracyjny więc chyba nabili prawidłowo , jutro sprawdzę jeszcze tą wtyczkę na sprężarce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Wojtek » 24 maja 2014, 21:01

Powinieneś otrzymać wydruk z maszyny...
Tam powinno być również jaką próżnię przeszła klima i ilości czynnika, oleju i barwnika...
Chyba masz to... :>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Fred.X » 24 maja 2014, 21:02

no właśnie nic mi nie dali , ale to nie problem :D , w poniedziałek do odzysku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Wojtek » 24 maja 2014, 21:11

heh... na stronie drugiej tego tematu masz przykład poprawnego wydruku... (nie ilości)
Jak go uzyskasz, to może go zeskanujesz?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Fred.X » 24 maja 2014, 21:20

się zobaczy , jak nie to stracili klienta <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Przemek323c » 24 maja 2014, 21:21

Fred.X napisał(a):przyczyny mam szukać w elektronice


To nie powiedzieli w czym skoro zajmuja sie klima ? Jesli kompresor chodzi, nawiew jest ustawiony tak jak trzeba (nie spadly zadne ciegna itd), a rurka wychodzaca z parownika nie jest zimna przy pracy sprezarki to przyczyna raczej nie jest elektroniczna,
Przemek323c
 

Postprzez italodisco » 28 maja 2014, 00:26

nie działała mi klima, pojechałem do mechanika podszedł do tematu profesjonalnie nie nabijał tylko sprawdził co i jak i okazało się że padła cewka w sprężarce , dzień oczekiwania cewka przychodzi jak to w tych czasach blaszka 2mm za szeroka , trzeba piłować , ale ok montujemy, nabijamy i dalej nie działa 180 zł cewka i nabicie , pokazuje ze wszystko , ciśnienie jest ok tylko nie chłodzi , następna diagnoza padnięta sprężarka ( mechanik mówi że wyciągamy i do naprawy koszt około 1000 zł :(

teraz pytanie do kolegów:

– czy szukać używanej na internecie ( i tutaj prośba nie mam kanału i nie mam jak sprawdzić numerów sprężarki , na pewno jest to Panasonic mazda 5 silnik 1.8. benzyna , 2008 rok więc jeżeli ktoś mógłby mi podać symbol tej sprężarki jeżeli były takie same montowane
– czy dawać do regenearacji
– czy kupić nową
– czy ?...

pozdrawiam Paweł
Początkujący
 
Od: 21 lut 2014, 21:06
Posty: 7
Auto: Mazda5 1,8 116KM 2008rok

Postprzez Wojtek » 28 maja 2014, 08:48

kup używkę... o np. tą:
http://allegro.pl/sprezarka-klimy-mazda ... 15106.html

Czy jesteś pewien, że sprężarka jest zepsuta? Może warto zasięgnąć opinii innego warsztatu?


Fred.X napisał(a):się zobaczy , jak nie to stracili klienta <faja>

Jak sprawy stoją?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez italodisco » 28 maja 2014, 09:28

mechanik mówi że wszystko jest ok ciśnienie, szczelność, przejmuje właściwą ilość środka chłodzącego , tylko rurki cały czas ciepłe
Początkujący
 
Od: 21 lut 2014, 21:06
Posty: 7
Auto: Mazda5 1,8 116KM 2008rok

Postprzez Przemek323c » 28 maja 2014, 11:36

Nie jest to mozliwe zeby byly prawidlowe cisnienia i nie chlodzilo. Poza tym poprawne tzn ile dokladnie na ssaniu ?
Przemek323c
 

Postprzez Fred.X » 28 maja 2014, 16:11

Wojtek napisał(a):Jak sprawy stoją?
stracili :P , znają sie tylko na nabiciu <cisza> , dostałem namiary na dobry zakład w Toronto i zobaczymy , na razie czekam, bo sprężyny wymieniam , bez klimy mozna jeździć :P

Dopisano 28 maja 2014, 16:12:

italodisco napisał(a):mechanik mówi że wszystko jest ok ciśnienie, szczelność, przejmuje właściwą ilość środka chłodzącego , tylko rurki cały czas ciepłe
tak samo u mnie , mam też podejrzenie na zapchany osuszacz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez dolcze » 31 maja 2014, 10:10

Siema. Może to komuś pomoże w diagnostyce źle działającej klimy.
Krótko mówiąc mój przypadek był podobny do wyżej opisujących, czyli nabita , wentylator się włącza itp... a klima raz chłodzi a raz nie. Np. 20 min jazdy chłodzi a nagle przestaje chłodzić i wieje ciepłym powietrzem. Problem tkwił podobno w elektromagnesie. ( od razu zaznaczam, że ja się kompletnie nie znam na mechanice ). Chodzi o jakąś szczelinę i z tego co ja zrozumiałem to wyjął jakąś podkładkę. Przez wyjęcie tej podkładki powiększyła się tam jakaś szczelina i sprężarka teraz pracuje bez oporów. Wcześniej tak jakby po rozgrzaniu silnika sprężarka potrafiła się zaklinować z powodu tarcia i nie ruszyła. Wentylator działał a sprężarka nie i nie chłodziło.
Kurcze, lakonicznie ale może pomogłem ;)
Początkujący
 
Od: 26 maja 2014, 11:48
Posty: 6
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna, model 2007

Postprzez Wojtek » 3 cze 2014, 19:47

przypomnę jak wygląda poprawny wydruk z automatu do sprawdzania i uzupełniania czynnika w układzie klimatyzacji :)
Załączniki
klimatyzacja1.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Jurgen » 9 cze 2014, 16:49

Witam! Mam pytanie. Pogoda piękna, słoneczna. Termometr wewnętrzny pokazuje 32 stopnie. Klima ustawiona na 21 stopni. Po włączeniu zamyka obieg powietrza zewnętrzny. I tak przejechałem prawie 150 km. Liczyłem, że się otworzy jak schłodzi? Słusznie? Czy jest to normalne działanie, żeby tak długo był zamknięty dopływ powietrza? Czy klima nie wyrabia? Pozdrawiam. I chętnie przyjmę różne uwagi co obsłUgi klimatronika. Z góry DZIĘKUJĘ!
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 22:09
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna

Postprzez Wojtek » 9 cze 2014, 17:05

Powinna sama sobie przełączyć... w trybie auto...
Podczas moich podróży w Hiszpanii obieg się zamykał i dopiero po dłuższym czasie przełączał się na obieg zewnętrzny...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Jurgen » 9 cze 2014, 18:07

Mógłbyś określić co znaczy dłuższy czas? Zauważyłem też, że na wyświetlaczu obok AC nie zapala się ECO. Świeci cały czas tylko AC. Ja jechałem w takich odstępach po około 40 km trasy i przerwa dłuższa lub krótsza i dalej w drogę. Auto za każdym razem przewietrzone. Otwarte wszystkie szyby przez pierwsze minuty jazdy. Potem włączona klima i zamknięte wszystko szczelnie.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 22:09
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy