Klimatyzacja – Różne problemy.
Rozumiem, że uszkodzenie radia moze nastąpić po uzyciu pianki do odświeżania nawiewów. Ten preparat, który poleca Soldi z tego co widze jest bezinwazyjny. Tzn. rozpylany jest w środku auta. Moze coś takiego kupie i sprawdzę.
Kiedyś uzywałem pianki do oczyszczania nawiewów w focusie – ładnie pachniało po niej, choć efektów jakiś większych nie było. NIestety w przypadku tego auta, specjaliści od klimy rozwalili mi podszybie – musiałem sporo się namęczyć, żeby poskładać to do kupy i zeby woda nie ciekła pod dywaniki.
Nie ważne. Sprawdzę zatem podobny środek i zobaczymy co z tego wyjdzie. Może wcześniej wyciągne filtr i sprawdzę jak on wygląda – czy jest czysty (był niedawno zakładany).
Ozonowanie będzie ewentualnie kolejną czynnością. Dzięki za pomoc, napiszę jak sprawy się potoczyły
Kiedyś uzywałem pianki do oczyszczania nawiewów w focusie – ładnie pachniało po niej, choć efektów jakiś większych nie było. NIestety w przypadku tego auta, specjaliści od klimy rozwalili mi podszybie – musiałem sporo się namęczyć, żeby poskładać to do kupy i zeby woda nie ciekła pod dywaniki.
Nie ważne. Sprawdzę zatem podobny środek i zobaczymy co z tego wyjdzie. Może wcześniej wyciągne filtr i sprawdzę jak on wygląda – czy jest czysty (był niedawno zakładany).
Ozonowanie będzie ewentualnie kolejną czynnością. Dzięki za pomoc, napiszę jak sprawy się potoczyły
Witam! Ostatnio zauważyłem, że "pocą 'mi sie dwie aluminiowe rurki wychodzace z osuszacza klimatyzacji.Na początku myślałem, że to woda, ale sprawdziłem ciecz organoleptycznie i jest to bardziej jakis olej. Pytanie; czy na połączeniu w/w elementow jast jakiś oring? Jeśli tak ,to czy ktos wie jakie wymiary na ten uszczelniacz? Wybieram sie do kolegi, który ma serwis klimy, i po odessaniu czynnika moglibyśmy ten oring wymienić-wiadomo,mając go zakupionego wcześniej, uławilibysmy sobie sprawe. Nie wykluczam ,że mógłaby być to również jakaś mikro szczelina na rurce-ale ten czarny scenariusz pozostawiam na pózniej.
Ps.Czy nieszczelność w takim układzie jakim jest klima, mozna sprawdzić zwykłym testerem szczelności ,takim jaki maja kolesie od LPG ?
Ps.Czy nieszczelność w takim układzie jakim jest klima, mozna sprawdzić zwykłym testerem szczelności ,takim jaki maja kolesie od LPG ?
Hejka,jestem nowy więc proszę o wyrozumiałośc Mam problem z klimą 6 miesięcy temu zauważyłem że przestała mi chłodzić klima!!Wstyd się przyznać ale dopiero tydzień temu pojechałem nabić gaz wymienić olej ogólnie,no i pan po 2 godzinach przyszedł i oznajmił że gaz został nabity olej wymienił ale klima nie chłodzi nie skasował nic i oznajmił że chyba sprężarka do wymiany:(((( Nadmieniam że mieskzam na Wyspach i kurde wiadomo jacy wachowcy tu pracują masakra,Ale tak sprężarka chodzi bo jak załączę to idzie i czuć na silniku że lekko spadają obroty! myślę że za wiele dodał tego gazu bo jak dobrze pamiętam było tego coś 1000 ale nie wiem czego chyba tego gazu!??Jak czytałem wyżej to powinno być 500 mam mazdę5 ts 1,8 benzyna zwykła bez bajerów,proszę o pomoc może coś się da zrobić samemu:)))
- Od: 3 sty 2013, 22:03
- Posty: 8
- Skąd: Pszczyna/Belfast
- Auto: Mazda6 Estate 2.0 165 Sport Nav
dziwne jeśli masz maks 500 gram czynnika nie może tam wejść 1000 gram czynnika. jeżeli czujnik wysokiego i niskiego ciśnienia zadziała to nie załączy ci sie klima
jednak jak czujnik to przepuści to może ci wystrzelić zawór bezpieczeństwa i ujdzie całe chłodziwo
jednak jak czujnik to przepuści to może ci wystrzelić zawór bezpieczeństwa i ujdzie całe chłodziwo
- Od: 3 lut 2013, 19:59
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 5 2.0 diesel 110 KM '08
morfeusz300 napisał(a):może coś się da zrobić samemu:
mozesz jej troszke upuscic...
jak za duzo (stanowczo), to klima nie ruszy... jak troche za duzo, to ruszy, ale beda takie naprezenia, ze rurki beda obijac sie o karoserie... ale klima powinna ruszyc...
jezeli ruszy, to jedz na reklamacje, aby odessali i zaladowani poprawne ilosci...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Mam problem z klimatyzacją. Jest zatkana. Tylko nie wiem czy mazda 5 (2007)posiada zawór rozprężny czy dyszę rozprężną i gdzie to ustrojstwo się znajduje? Niestety przeszukałem całe forum i niemogłem znaleźć takiego wątku dotyczącego klimy w maździe 5.
- Od: 18 gru 2012, 23:27
- Posty: 6
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 5 2,0 benz.gaz 2008 9,5 /100 po 60 tys. km
na parowniku jest zawór rozprężny który przepuszcza przy odpowiednim ciśnieniu i tylko w jedna stronę nie wiem czy ten mechanik znał sie na klimie czy po prostu sprawdził tak jak umiał jak by co to parownik masz do wymiany i tyle zawór rozprężny jest zawsze przy parowniku
poza tym żeby stwierdzić ze klima jest zatkana trzeba ja uruchomić z gazem i sprawdzić ciśnienia pracy inaczej to nie ma sensu
poza tym żeby stwierdzić ze klima jest zatkana trzeba ja uruchomić z gazem i sprawdzić ciśnienia pracy inaczej to nie ma sensu
Właśnie klima była uruchamiana z gazem w odpowiednim ciśnieniu i po odkręceniu czujnika, który znajduje się na cienkiej rurce tuż przy grodzi oddzielającej silnik od kabiny, gaz praktycznie nie uchodził. Mechanik(zajmuje się klimatyzacją) stwierdził po oględzinach rurek, że prawdopodobnie w rurce, zamiast zaworu rozprężnego przy parowniku znajduje się dysza dławiąca, która jest uszkodzona. Ze względu na to, że trudno dostępny jest parownik chciałem się dowiedzieć z forum czy w modelu mazdy 5 z 2007r. możliwe jest, że zainstalowano dyszę a nie zawór. Tym bardziej, że zaraz przy grodzi jest połączenie rurek ze ściągalnym kołnierzem gdzie być może znajduje się ww. dysza.
Ostatnio edytowano 24 maja 2014, 21:04 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
- Od: 18 gru 2012, 23:27
- Posty: 6
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 5 2,0 benz.gaz 2008 9,5 /100 po 60 tys. km
Witam;
U mnie w M5 z 2005 r. 2.0 benzyna okazało się że sprężarka jest zatarta i ukręcona. Chcę kupić jakąś używkę. Czy może mi ktoś napisać czy w M3 jest taka sama, czy w silniku 2.0 diesel i benzyna jest taka sama? Bo na allegr jest mały wybór konkretnie pod M5 2.0 benzyna.
U mnie w M5 z 2005 r. 2.0 benzyna okazało się że sprężarka jest zatarta i ukręcona. Chcę kupić jakąś używkę. Czy może mi ktoś napisać czy w M3 jest taka sama, czy w silniku 2.0 diesel i benzyna jest taka sama? Bo na allegr jest mały wybór konkretnie pod M5 2.0 benzyna.
- Od: 22 kwi 2013, 14:46
- Posty: 35
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG
Witajcie.
Właśnie sobie odświeżyłem, odgrzybiłem i odwszawiłem klimatyzację.
Weszło tylko 115g czynnika z 500g.
W czasie pracy klimatyzacja chłodzi z 22-23stC otoczenia na około 11stC – w czasie ozonowania mechanik włożył termometr do wylotu kratki.
Po mnie jechał kumpel w 15 letnik VW Passacie i u niego wchodzi 600g czynnika, ale stopień schłodzenia ma większy. Z kratki wylatuje 6stC powietrze.
Niby bez znaczenia, ale rok temu na Chorwacji klima z 33stC nie była w stanie ochłodzić samochodu do 25stC – cały czas miałem około 27-28stC w kabinie więc można było się ugotować.
Rozmawiałem z mechanikiem i pytałem się jak zwiększyć sprawność – powiedział, że się nie da, ale zasugerował, żeby przed wyjazdem do cieplejszego klimatu spuścić trochę czynnika z 500g do 300g. Przy mniejszej ilości gazu przy wyższych temperaturach klima lepiej działa.
W Polsce na klimę nie narzekam, ale sami wiecie jak jest.
Co myślicie o tym spuszczaniu czynnika (oczywiście za opłatą tylko u mechanika bo niby jak to inaczej można zrobić
Właśnie sobie odświeżyłem, odgrzybiłem i odwszawiłem klimatyzację.
Weszło tylko 115g czynnika z 500g.
W czasie pracy klimatyzacja chłodzi z 22-23stC otoczenia na około 11stC – w czasie ozonowania mechanik włożył termometr do wylotu kratki.
Po mnie jechał kumpel w 15 letnik VW Passacie i u niego wchodzi 600g czynnika, ale stopień schłodzenia ma większy. Z kratki wylatuje 6stC powietrze.
Niby bez znaczenia, ale rok temu na Chorwacji klima z 33stC nie była w stanie ochłodzić samochodu do 25stC – cały czas miałem około 27-28stC w kabinie więc można było się ugotować.
Rozmawiałem z mechanikiem i pytałem się jak zwiększyć sprawność – powiedział, że się nie da, ale zasugerował, żeby przed wyjazdem do cieplejszego klimatu spuścić trochę czynnika z 500g do 300g. Przy mniejszej ilości gazu przy wyższych temperaturach klima lepiej działa.
W Polsce na klimę nie narzekam, ale sami wiecie jak jest.
Co myślicie o tym spuszczaniu czynnika (oczywiście za opłatą tylko u mechanika bo niby jak to inaczej można zrobić
Zawsze wydawało mi się że im mniej czynnika tym niższa sprawność układu...
Poza tym przy obecnym – nowym czynniku – jedynym dopuszczonym do stosowania przez "wspaniałą UE" za cenę blisko 200zł za 100gr !!!!!!!!!!!!! nie wiem czy będziesz miał ochotę go upuszczać...
Poza tym przy obecnym – nowym czynniku – jedynym dopuszczonym do stosowania przez "wspaniałą UE" za cenę blisko 200zł za 100gr !!!!!!!!!!!!! nie wiem czy będziesz miał ochotę go upuszczać...
koledzy... poprawny watek istnieje i tlumaczy
viewtopic.php?f=393&t=36218&start=20
tam jest tabela temperatur
a i jeszcze jedno... iwi ile odessali z ukladu? bo tego nam nie podales
przy 115g uklad by nawet nie ruszyl , dlatego odssysaja i dodaja razem odessane z nowym...
ps. masz wydruk?
viewtopic.php?f=393&t=36218&start=20
tam jest tabela temperatur
a i jeszcze jedno... iwi ile odessali z ukladu? bo tego nam nie podales
iwi napisał(a):Weszło tylko 115g
przy 115g uklad by nawet nie ruszyl , dlatego odssysaja i dodaja razem odessane z nowym...
ps. masz wydruk?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Mam gdzieś wydruk, ale w tej chwili nie mogę go znaleźć.
Ale weszło 115g miałem na myśli dodatkowo (czyli tyle ile musiałem zapłacić )
A jest nabite 495 + 5g UV czy czegoś do zabarwienia
Ale wychodzi na to, że klima mieści się w tolerancji, ale moje pytanie było inne.
Czy jadąc do ciepłych krajów trzeba upuścić czynnika
Ale weszło 115g miałem na myśli dodatkowo (czyli tyle ile musiałem zapłacić )
A jest nabite 495 + 5g UV czy czegoś do zabarwienia
Ale wychodzi na to, że klima mieści się w tolerancji, ale moje pytanie było inne.
Czy jadąc do ciepłych krajów trzeba upuścić czynnika
iwi napisał(a):Czy jadąc do ciepłych krajów trzeba upuścić czynnika
nie, zmniejszylbys jej skutecznosc ...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
no niestety klima nie ruszyła może za mało tego upuściłem???ale mam jeszcze pytanko spojrzałem przez przedniego grilla na chłodnicę i jest tam taka grubsza rura a do niej wchodzą dwie cienkie i zauważyłem że na dole się pocą nie wiem czy ma to tak byc????aaa i jeszcze jedno jak włąnczę klimę to cały czas pracuje wentylator od chłodnicy też tak ma byc????Wojtek napisał(a):morfeusz300 napisał(a):może coś się da zrobić samemu:
mozesz jej troszke upuscic...
jak za duzo (stanowczo), to klima nie ruszy... jak troche za duzo, to ruszy, ale beda takie naprezenia, ze rurki beda obijac sie o karoserie... ale klima powinna ruszyc...
jezeli ruszy, to jedz na reklamacje, aby odessali i zaladowani poprawne ilosci...
- Od: 3 sty 2013, 22:03
- Posty: 8
- Skąd: Pszczyna/Belfast
- Auto: Mazda6 Estate 2.0 165 Sport Nav
Ja stanąłem na czymś podobnym:
Klima nabita, dioda się zapala, wentylator się załącza, bezpiecznik OK ale nie idzie napięcie na sprzęgło sprężarki.... Planuję uruchomić sprężarkę łącząc ją "na krótko". Chciałbym się dowiedzieć czy sprężarka sprawna.
Kupiłem auto z zatartą sprężarką i teraz reanimuję cały układ.... i chciałbym się dowiedzieć czy w ogóle sprężarka używana z Alledrogo działa.
Klima nabita, dioda się zapala, wentylator się załącza, bezpiecznik OK ale nie idzie napięcie na sprzęgło sprężarki.... Planuję uruchomić sprężarkę łącząc ją "na krótko". Chciałbym się dowiedzieć czy sprężarka sprawna.
Kupiłem auto z zatartą sprężarką i teraz reanimuję cały układ.... i chciałbym się dowiedzieć czy w ogóle sprężarka używana z Alledrogo działa.
- Od: 22 kwi 2013, 14:46
- Posty: 35
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości