Samodzielna wymiana akumulatora

Witam wszystkich.
przymierzam się do wymiany akumulatora bo odmawia posłuszeństwa – wydaje mi się, że jest jeszcze fabryczny czyli ma ok 11 lat, na pewno ma ok. 5 lat od kiedy mam auto. Jest na nim biały nalot jak i coś a'la wilgoć (jakby coś wyciekało). Nie świadczy to dobrze o jego kondycji jak już wyczytałem.
Problem z nim jest taki, że przestał odpalać ponownie auto krótko po jego wyłączeniu (kilka minut). Muszę odczekać co najmniej pół godziny (najlepiej dłużej) żeby znów kręcił. Po nocy jak go odpalam to napięcie na nim spada na chwilkę nawet poniżej 8V a potem wzrasta do ponad 14V jak zaczyna ładować. Gdzieś czytałem, że nie powinno spadać poniżej 10V...
W każdym razie przymierzam się do jego wymiany. Z częścią mechaniczna nie będzie problemu. Mam pewne obawy czy będę mógł odpalić auto po wymianie? Chodzi mi tutaj o jakieś blokady zapłonu, immo, kluczyki, itp. Gdzieś widziałem również, że po wymianie aku należy się udać na zakodowanie/zaprogramowanie/zresetowanie czegoś w komputerze do ASO?
W tej chwili sytuacja jest u mnie taka, że prawdopodobnie bateria w obu kluczykach jest już martwa (przynajmniej pilot działał co któryś raz) dlatego od kilku dobrych miesięcy otwieram/zamykam auto ręcznie.
Będę wdzięczny za wszelkie porady co mogę/muszę sprawdzić przed wymianą aku. Czy muszę wymienić baterie w kluczykach żeby mieć sprawny pilot, czy się obejdzie bez tego? Czy należy wykonać jakąś dodatkową czynność (po podłączeniu nowego aku) a przed pierwszym uruchomieniem, związaną z kluczymami i/lub immo?
Obecnie mieszkam zagranicą w niedużym mieście. Trudno się dogadać z tubylcami a tym bardziej z mechanikiem, żeby mu wytłumaczyć o co chodzi w razie problemów. Chciałbym się przygotować na wszelkie niespodzianki, które mogą mnie spotkać.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
PS. Planuje zakup nowego aku 74Ah/680A – będzie ok do mojej Mazdy? Na widocznej części starego nie widać jego parametrów (gdzie znaleźć takie informacje w necie?). Dziękuję.
przymierzam się do wymiany akumulatora bo odmawia posłuszeństwa – wydaje mi się, że jest jeszcze fabryczny czyli ma ok 11 lat, na pewno ma ok. 5 lat od kiedy mam auto. Jest na nim biały nalot jak i coś a'la wilgoć (jakby coś wyciekało). Nie świadczy to dobrze o jego kondycji jak już wyczytałem.
Problem z nim jest taki, że przestał odpalać ponownie auto krótko po jego wyłączeniu (kilka minut). Muszę odczekać co najmniej pół godziny (najlepiej dłużej) żeby znów kręcił. Po nocy jak go odpalam to napięcie na nim spada na chwilkę nawet poniżej 8V a potem wzrasta do ponad 14V jak zaczyna ładować. Gdzieś czytałem, że nie powinno spadać poniżej 10V...
W każdym razie przymierzam się do jego wymiany. Z częścią mechaniczna nie będzie problemu. Mam pewne obawy czy będę mógł odpalić auto po wymianie? Chodzi mi tutaj o jakieś blokady zapłonu, immo, kluczyki, itp. Gdzieś widziałem również, że po wymianie aku należy się udać na zakodowanie/zaprogramowanie/zresetowanie czegoś w komputerze do ASO?
W tej chwili sytuacja jest u mnie taka, że prawdopodobnie bateria w obu kluczykach jest już martwa (przynajmniej pilot działał co któryś raz) dlatego od kilku dobrych miesięcy otwieram/zamykam auto ręcznie.
Będę wdzięczny za wszelkie porady co mogę/muszę sprawdzić przed wymianą aku. Czy muszę wymienić baterie w kluczykach żeby mieć sprawny pilot, czy się obejdzie bez tego? Czy należy wykonać jakąś dodatkową czynność (po podłączeniu nowego aku) a przed pierwszym uruchomieniem, związaną z kluczymami i/lub immo?
Obecnie mieszkam zagranicą w niedużym mieście. Trudno się dogadać z tubylcami a tym bardziej z mechanikiem, żeby mu wytłumaczyć o co chodzi w razie problemów. Chciałbym się przygotować na wszelkie niespodzianki, które mogą mnie spotkać.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
PS. Planuje zakup nowego aku 74Ah/680A – będzie ok do mojej Mazdy? Na widocznej części starego nie widać jego parametrów (gdzie znaleźć takie informacje w necie?). Dziękuję.