Strona 1 z 1

Autotest – tryb serwisowy zegarów

PostNapisane: 9 lip 2014, 13:35
przez KyRy
Ktoś może opisać prawidłową procedurę autotestu i o czym informują kolejne jego pozycje?

Re: Autotest – tryb serwisowy zegarów

PostNapisane: 9 lip 2014, 13:48
przez Wojtek
wrzuć jego przebieg, to dopiszę co pamiętam...

PostNapisane: 9 lip 2014, 13:55
przez KyRy
204560

Znalazłem film autotestu Mazdy3. U Nas pewnie będzie to samo.
http://www.youtube.com/watch?v=YRUMvFHNHbY

Re: Autotest – tryb serwisowy zegarów

PostNapisane: 9 lip 2014, 13:56
przez Wojtek
nagraj swój filmik...

PostNapisane: 9 lip 2014, 14:05
przez KyRy
Ok. Ale jak naładuję aparat ;)

A tutaj jeszcze opis znaleziony na autocentrum:

Nie wszyscy pewnie wiedzą, ale Japończycy zostawili miłą niespodziankę użytkownikom Mazd 6 GG z komputerem pokładowym. Spacjalna kombinacja przycisku resetu/zmiany przebiegu (trip A, B) i pozycji kluczyka w stacyjce pozwala na wejście w menu serwisowe, w którym możemy:

– testować działanie wskaźników (obrotomierza, prędkościomierza, wskaźnika poziomu paliwa itp)
– prezycyjnie sprawdzić poziom paliwa
– skalibrować funkcję pokazującą zużycie paliwa w komputerze pokładowym
– wyłączyć sygnał przypominający o niezapiętych pasach
– oraz kilka innych mniej lub bardziej ważnych funkcji

Chcielibyście wiedzieć jak wejść w owe memu? Oto metoda:

1) Ponieważ może się zdarzyć, że dopóki nie opanujecie tej metody dostatecznie dobrze, będziecie niechcący kasowali sobie przebiegi (trip), polecam wybrać mniej ważny dla Was trip (A lub B), oczywiście należy w tym celu najpierw przekręcić kluczykiem stacyjkę w pozycie ON.
2) Wyłączyć stacyjkę.
3) Włączyć w pozycję LOCK
4) I teraz sprawnie: lewy palec kładziemy na guzik resetowania przebeigu trip, prawym trzymamy kluczyk, a następnie wciskamy i trzymamy przycisk kasowania tripa oraz zaraz po tym przekręcamy stacyjkę w pozycję ON (żeby zapaliły się zegary).
5) Trzymamy wciśnięty przycisk kasowania/zmiany tripa do momentu, gdy na wyświetlaczu przebiegu nie pojawi się napis ESSE.
6) Teraz przyciskiem kasowania/zmiany tripa wybieramy jedną spośród kilkunastu opcji (wymienionych poniżej).
7) Jeśli dana opcja pozwala na edycję parametrów, używamy do tego przycisku DISPLAY
8) Po zakończeniu testów / konfiguracji przekręcamy stacyjkę w pozycje OFF.

A oto lista rozpoznanych dotąd opcji ukrytego menu:

01 – on/off – alarm pasa kierowcy (on=aktywny czyli po przekroczeniu granicznej predkosci wlaczy sie)
04 – on/off – alarm drzwi kierowcy (on=aktywny)
08 – on/off – alarm swiatel (on=aktywny)
12 – Test prędkościomierza (od 0 do konca i ani milimetr poza oraz polowka)
13 – Test obrotomierza (od zero powyzej skali gdzies miedzy kontrolka engine a akumulatora chyba, oraz polowka tego co bylo poza czyli nieco wiecej niz polowa normalnego zakresu)
14 – Test alarmu
16 – Test kontrolki rezerwy paliwa
22 – 94 – ?? (podobno rosnie z kilometrami)
23 – Test wskaźnika paliwa (zero do max i na polowke)
25 – Test wskaźnika temperatury (zero do max i na polowke)
88888 – test kontrolek: tempomat (cruise/main), key, pas, olej, reczny, akumulator, engine, swiece, dsc (poslizg i off), abs – brak testu dla: spryskiwacza, poduszki powietrznej, samochodziku oraz DPF!
31 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK) – ??
33 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK i kliknieciu trip resetu) – ??
50 d15 – Korekcja spalania od -15 przez 0 do +15 – modyfikowalne
51 d15 – Ilość paliwa w baku

Opcje te różnią się nieznacznie w zależności od wersji silnikowej. Te są zgodne z Dieslem 136 KM (121 KM pewnie również). Warto poeksperymentować, Mazdy 3 chyba też mają podobne menu, podobnie jak nowe mazdy GH.

Oczywiście za Wasze poczynania nie ponoszę odpowiedzialności, a wiedza którą przekazuję jest kompilacją wniosków z wątku:
viewtopic.php?f=60&t= forum Mazdaspeed.pl

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki ... z36yJs4QWK


dodam, że 31 to czujnik obecności kluczyka w stacyjce
a 33 to dźwięk kierunkowskazów

Re: Autotest – tryb serwisowy zegarów

PostNapisane: 9 lip 2014, 15:44
przez Wojtek
KyRy napisał(a):Oczywiście za Wasze poczynania nie ponoszę odpowiedzialności, a wiedza którą przekazuję jest kompilacją wniosków z wątku:
viewtopic.php?f=60&t= forum Mazdaspeed.pl

dokładnie to dział:
viewforum.php?f=60
przedruk z działu GG/GY <głaszcze>

Ja już nie mam Mazdy5, więc nie podejdę do niej i nie nagram filmiku... Ty natomiast ją masz... Wejdź do ukrytych opcji tak samo jak w innych działach i prześledź opcje... resztę dopiszę, bo moja pamięc już nie taka dobra :P

Re: Autotest – tryb serwisowy zegarów

PostNapisane: 1 wrz 2014, 00:23
przez czah666
dodam ,że nie musi być auto z z komputerem pokładowym – u mnie kompa brak a opcje dzialają ;)

PostNapisane: 1 sty 2015, 14:50
przez Fred.X
Wszystko ładnie pięknie działa, tylko jak aktywować/dezaktywować dostępne funkcje, tzn , którym przyciskiem , lub w jaki sposób <co?>

PostNapisane: 3 sty 2015, 21:36
przez Fred.X
Już doszedłem , postaram sie zrobic film

Re: Autotest – tryb serwisowy zegarów

PostNapisane: 28 sty 2015, 22:49
przez Pawelsem
Fred.X napisał(a):Już doszedłem , postaram sie zrobic film

Witam. No i co z tym filmem? Czekam z zainteresowaniem jak zmienić te parametry :D

Re: Autotest – tryb serwisowy zegarów

PostNapisane: 29 sty 2015, 13:23
przez iwi
nie spodziewaj się wiele – z tego co pamiętam tylko sposób naliczania średniego spalania można zmienić.
Sygnalizacji zapiętych pasów itp raczej nie zmienisz.

PostNapisane: 29 sty 2015, 14:43
przez Fred.X
iwi napisał(a): tylko sposób naliczania średniego spalania można zmienić.
dokładnie

a film nagrałem, tylko zapomniałem go zrzucić :P