Jak zaprogramować immobiliser?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bary75 » 4 cze 2014, 16:28

Witam.
Zakupiłem obudowę kluczyka do mojej Madzi 5 z trzema przyciskami (stary ma tez trzy przyciski).
Wymieniłem środek – całą płytkę + bateria. I po tym zabiegu sytuacja wygląda nastepująco:
1. pilotem (nowym) można otwierać i zamykać drzwi.
2. niestety nie można odpalić auta – miga kontrolka immobilaizera (czerwony samochód i na nim kluczyk)

Pytanie: jak zaradzić temu problemowi, aby autko mogło odpalić?
Próbowałem kodować kluczyk jak jest w opisie, wszystko byłoby cacy, ale u mnie nie działa krok 7, 8 i 9 z pierwszego postu:
Krok 7: Najpierw naciśnij przycisk (np. CLOSE) na pierwszym pilocie dwukrotnie. Komputer odpowie blokując i odblokowując zamki. – pierwszy pilot to ten w stacyjce i to ten nowy pilot
i ten też nie działa
Krok 8: Naciśnij przycisk (np. OPEN) na drugim pilocie dwukrotnie. Za każdym razem komputer odpowie blokując i rozblokowując zamki – opuściłem ten punkt i pilot stary mi dalej działa

Krok 9: Wyjmij kluczyk ze stacyjki, Komputer zareaguje finalnie seria zablokowań I odblokowań zamków – po wyciągnięciu u mnie kluczyka nic się nie stało, a nowy pilot działa.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 19:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez Wojtek » 4 cze 2014, 17:02

Ta procedura służy do programowanie centralnego zamka...

Musisz zaprogramować teraz immobiliser

Czy masz ten Twój stary kluczyk? ten z którego wyjąłeś płytkę?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bary75 » 4 cze 2014, 17:11

Wojtek napisał(a):Czy masz ten Twój stary kluczyk? ten z którego wyjąłeś płytkę?


Mam, ale w strzępach, ponieważ, aby przełożyć grot, musiałem go połamać – był chyba sklejony, żeby się nie rozleciał.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 19:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez Wojtek » 4 cze 2014, 17:26

Właśnie w tej części gdzie był grot jest IMMO...

Sposób I.
Aby zaprogramować dodatkowy kluczyk, to musisz posiadać dwa działające...

Procedura wygląda mniej więcej tak:
1. wkładasz pierwszy działający kluczyk do stacyjki i przekręcasz ją w pozycję ON –> zamiga IMMO i zgaśnie
2. w ciagu (chyba 2s) wkładasz w stacyjkę drugi działający kluczyk i przekręcasz na ON –> zamiga IMMO i zgaśnie
3. w ciągu 2 s wkładasz nowy kluczyk i przekręcasz na ON –> IMMO zacznie mrugać i ECU doda ten kluczyk do pamięci...

Sposób II
Udajesz się do zakładu, gdzie dorabiają kluczyki do samochodów (lub ASO) i prosisz o dodanie nowego kluczyka... W tym wypadku potrzebujesz tylko jednego działającego ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bary75 » 4 cze 2014, 17:31

Wojtek napisał(a):Właśnie w tej części gdzie był grot jest IMMO...

Właśnie wyciągnąłem ze śmieci tę uszkodzoną część – widzę, że jest tam takie małe "coś" o długości 0,5cm.
Mogę coś z tym zrobić?

Dodatkowo problem polega na tym, że nie mam trzeciego grotu dorobionego w taki sposób, aby przekręcić stacyjkę.
Ostatnio edytowano 4 cze 2014, 17:36 przez bary75, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 19:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez Wojtek » 4 cze 2014, 17:36

trzeba improwizowac :)

Masz PW
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bary75 » 4 cze 2014, 19:02

OK, poradziłem sobie z pomocą kolegi Wojtka.

Niestety w obudowie kluczyka, którego kupiłem z serwisu aukcyjnego nie było transpondera immobilaizera. Znajduje się on w części z grotem (kluczykiem). Jest niewielkich rozmiarów – około 0,5cm x 0,2 cm. Można go zauważyć, jest zamocowany na tzw. sztorc.
W każdym razie ja musiałem przełożyć ten transponder ze starego kluczyka do nowego. Był przyklejony do obudowy w starym kluczyku. Powoli, szczypcami żony (takimi do paznokci :) ) zacząłem po kawałeczku kruszyć ścianki, do których był przyklejony, aż w końcu puścił i poleciał na koniec pokoju :)
Myślałem, że już po ptakach. Jednak po zamontowaniu okazało się, że wszystko działa.
Raz jeszcze podziękowania dla kolegi Wojtka bez którego pomocy bym sobie nie poradził.

Oto, jak wygląda taki transponder:
Załączniki
transponder.jpg
Ostatnio edytowano 4 cze 2014, 19:14 przez bary75, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 19:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez Wojtek » 4 cze 2014, 19:05

cieszę się, że się udało <jupi>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sz3kla » 4 mar 2020, 18:09

Witam!

Wojtku, pytanie do Ciebie.

Czy żeby zaprogramować nową pastylkę immo, potrzebujemy dwóch już zaprogramowanych kluczyków?
Czy można w sposób opisany przez Ciebie zaprogramować nową pastylkę, mając tylko jeden działający kluczyk immo?
Początkujący
 
Od: 4 mar 2020, 18:01
Posty: 1
Auto: Mazda 2 DY 2002-2007
Silnik 1.25 Isuzu

Postprzez robi4o2 » 9 kwi 2020, 19:46

Do immobilizera samemu można zaprogramoważ tylko kluczyk nr.3, czyli trzeba mież dwa wcześniejsze. Jeśli masz tylko jeden kluczyk to drugi możesz zaprogramować w ASO bądź u pana który dorabia kluczyki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2009, 22:20
Posty: 57
Auto: Mazda 5 Sport, 2009, Diesel MZR-CD 2.0 143KM>166KM

Postprzez kocur90 » 15 lut 2022, 13:23

Forumowicze prośbą o pomoc.
Mamiałem dwa piloty oba działające że samochód odpalał. Chciałem przełożyć całą obudowę z jednego do nowo kupionej obudowy.
Przełożyłem cały grot do nowego, transponder również po lekkich bojach aby go wyjąć. No i teraz kluczyć nie działa nie mogę odalic auta, miga kontrloka immobilisera. Zostałem z jedynym działającym pilotem, ale muszę mieć działający zapasowy pilot. Prośba o pomoc.
Początkujący
 
Od: 26 sty 2015, 14:11
Posty: 27
Skąd: Mińsk Mazowiecki nr rej. WM
Auto: Mazda 5 1,8 16v 2006r lpg brc sq24

Postprzez kocur90 » 17 lut 2022, 08:57

Tak to wygląda w forskanie, chyba to wina chińskiego elm ze nie mogę zaproponować starego kluczyka bo przy podłączeniu interfejsu od razu nie łączy się z DTC nie można odczytać błędów
Załączniki
IMG_20220217_082249.jpg
IMG_20220215_121521.jpg
Początkujący
 
Od: 26 sty 2015, 14:11
Posty: 27
Skąd: Mińsk Mazowiecki nr rej. WM
Auto: Mazda 5 1,8 16v 2006r lpg brc sq24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy