Wymiana blokady zagłówków

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez B@ART » 27 kwi 2014, 16:28

Może komuś przydadzą się wskazówki dotyczące wymiany blokady zagłówków przednich siedzeń.

W mojej zakupionej 5 fotel pasażera miał wyłamane wspomniane blokady, w taki sposób że ich górną cześć (1/4) można było bez problemu wyjąć razem z zagłówkiem. Postanowiłem działać.

Po zakupie w mazparts.pl kompletu 'patyków' za 54 PLN przystąpiłem do wymiany.

1. Wyjmujemy zagłówek wraz z ułamanymi częściami, zapamiętujemy po której stronie znajdował się patyk z blokadą
2. Rozpinamy zamek błyskawiczny z tyłu fotela i rozkładamy stolik
P1020432.JPG

3. WBIJAMY pozostałe we wnętrzu fotela elementy 'patyków DO ŚRODKA
4. Fotel na wysokości stolika ma poprzeczkę na której zatrzymają się wspomniane elementy
P1020431.JPG

5. Wkładamy rękę do fotela i sięgamy po wybite plastiki. Uważamy na kable od poduszek (grube, żółte przewody), ich wyrwanie jest ostatnią rzeczą której potrzebujemy. Jako że mam dość długie i chude ręce udało mi się bez problemu sięgnąć po resztki 'patyków'. Osoby o dłoni jak 'bochen chleba' mogą mieć problem
6. 'Zamykamy' tapicerkę fotela
7. Wbijamy nowe patyki zwracając uwagę na ich właściwe umiejscowienie (ten z blokadą po właściwej stronie). Wbijamy najlepiej gumowym młotkiem lub z użyciem podkładki aby nie uszkodzić naszych nowych pięknych blokad zagłówków
8. Wkładamy zagłówek i w drogę
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2013, 21:12
Posty: 9
Skąd: Tczew
Auto: CR LF 2006

Postprzez Wojtek » 27 kwi 2014, 16:37

Super relacja... <spoko>

Pytania:
1. Czy to nie sa raczej tzw. prowadnice zagłówków?
2. Proszę wrzuć zdjęcia nowych i wyłamanych części
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez B@ART » 27 kwi 2014, 19:39

Wojtek napisał(a):1. Czy to nie sa raczej tzw. prowadnice zagłówków?

Jak zwał tak zwał, blokada jest w sumie częścią jednej z prowadnic :)
Wojtek napisał(a):2. Proszę wrzuć zdjęcia nowych i wyłamanych części

Z tym może być problem bo zdjęcia robiłem dzisiaj a samą wymianę ponad miesiąc temu. Zepsute elementy po prostu wyrzuciłem ale nowe wyglądają na schematach (i w rzeczywistości) tak:
Obraz bez nazwy.png
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2013, 21:12
Posty: 9
Skąd: Tczew
Auto: CR LF 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy