Jak wymienić kratkę nawiewu w M5?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez alchemyx » 3 kwi 2014, 11:55

Witam,

Nabyłem Mazdę 5 z 2008 roku i w sumie nie mogę znaleźć w niej żadnej wady (na szczęście) poza jedną
– ma połamane zaczepy kratek nawiewu. Czyli ruszam regulacją góra dół, a poruszają się tylko np dwie łopatki.
Znalazłem takie nawiewy na Allegro, ale nie wiem jak wygląda wymiana – czy można zrobić to bez demontażu
konsoli?

Pozdrawiam
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Wojtek » 3 kwi 2014, 16:55

witaj,
wrzuć zdjęcia tego co znalazłeś i napisz jeszcze które kratki masz uszkodzone...
Wszystkich jest 4 szt.

wloty wentylacji.jpg


mocowanie zewnetrznych wlotow.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez alchemyx » 3 kwi 2014, 17:21

Dziękuję za taką szybką odpowiedź. Głównie uszkodzone są te dwie środkowe (64-930). Tam praktycznie wszystkie łopatki trzeba ustawiać ręcznie (przy okazji ciekawe jak to się stało, ktoś na siłę je przestawiał np w zimie?).

Czy dobrze rozumiem, że wystarczy wykręcić jakąś śrubę w górnej części tego wlotu?

Przy okazji widzę, że wrzuciłem temat do złego działu, za co z góry przepraszam.

Zdjęcia tego co znalazłem:

509.jpg
1

510.jpg
2

511.jpg
3
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Wojtek » 3 kwi 2014, 19:16

srodkowe są na śruby u góry...
Prawdopodobnie (na 96%) trzeba zdemontować radio i maskownicę wraz z wyświetlaczem...
Wtedy będziesz miał dostęp do śruby i wymienisz środkowe wloty... Możesz całe, albo same wierzchy (są one na zatrzaskach) :)

Poniżej zamieszczam dwa zdjecia przed i poliftowej konsoli centralnej...

mazda przedlift.jpg


Mazda black fl.jpg


* – zdjęcia zapożyczone z innego wątku z tego działu :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez alchemyx » 3 kwi 2014, 20:10

Dzięki, tego właśnie się obawiałem, że będzie dużo do demontowania, a moje umiejętności manualne są słabe. Ile powinien wziąć za taką usługę nieautoryzowany warsztat? Do serwisu Mazdy to się boję pisać :).

No chyba, że podchodzę do tematu źle i może da się wymienić same łopatki? Wygląda jakby miało poułamywane zaczepy (nadal trudno mi zrozumieć jak to można połamać i nie mogę się nadziwić).

Jeszcze raz dziękuję.
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Wojtek » 3 kwi 2014, 20:23

dasz radę <spoko>

1. Poszukaj wątek o zmianie radia... tam jest jak to wszystko rozebrać.
2. Po demontażu plastików i odkręceniu 2, albo 3 wkrętów (czy przedlift czy nie) wyjmujesz radio.
3, Następnie kolejne 2 wkręty i podnosisz plastik wraz z wyświetlaczem.
4. Otwory wentylacyjne powinny być widoczne. Odkręcasz wkręt i wymieniasz ramkę wentylacji...
5 Montujesz wszystko w odwrotnej kolejności

Do całkowitego demontażu radia zajmowało mi około 10 minutek, 2 minutki na wyświetlacz klimy i tyle :)

ps. Jak będziesz to robić, to proszę zrób z tego fotorelację <ok>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez alchemyx » 3 kwi 2014, 21:39

Dzięki za wiarę, ale nie podzielam tego entuzjazmu ;). Czy istnieje szansa połamania czegoś lub przypadkowego odłączenia kabli np od sterowania klimą czy raczej jest jakiś sensowny zapas? Na razie będę się zastanawiał na sucho czy to zrobię czy nie, nie wiem czy aż tak bardzo mi to przeszkadza (w sensie te kratki).
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Wojtek » 3 kwi 2014, 21:45

...wszystko to bajka :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez alchemyx » 5 kwi 2014, 20:55

Przeglądałem, analizowałem, no i namówiłeś mnie :). Zamówiłem kratki i będę montował robiąc zdjęcia. Zastanawia mnie tylko jedno. Aby odkręcić kratki, muszę dostać się do śrub, które są zakryte tą częścią, w której jest wyświetlacz. Więc jeśli dobrze rozumiem – odkręcam radio i wysuwam, odkręcam dwie śruby pod radiem (ukradłem z innego wątku):

a21.JPG
Foto


I co dalej? Podważam? Nie znalazłem tego w wątku o demontażu radia.
Ostatnio edytowano 7 kwi 2014, 09:19 przez alchemyx, łącznie edytowano 1 raz
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Wojtek » 5 kwi 2014, 21:27

alchemyx napisał(a):I co dalej? Podważam?

prosze:
Wojtek napisał(a):3. Następnie kolejne 2 wkręty i podnosisz plastik wraz z wyświetlaczem.


11_1.JPG


Wszystko trzymają klipsy... ciągnij w górę...

Wojtek napisał(a):4. Otwory wentylacyjne powinny być widoczne. Odkręcasz wkręt i wymieniasz ramkę wentylacji...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez alchemyx » 5 kwi 2014, 21:29

Rozumiem, dzięki za zwrócenie uwagi :). Jak tylko przyjdzie zacznę działać. Przy okazji okazało się, że ktoś przede mną też dłubał, bo ramka od lewarka biegów (ta z mieszkiem) ma ułamany jeden zaczep.
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Czeslaw_1704 » 28 lis 2014, 14:54

Koledzy, a jak wymienić te boczne kratki nawiewu. U mnie jest uszkodzona ta od strony kierowcy.
Czeslaw_1704
 

Postprzez Wojtek » 28 lis 2014, 17:45

Na początku tematu jest rysunek układu nawiewu... Z niego wynika, że boczne wloty są przykręcone do deski rozdzielczej "od tyłu"...
Wymontuj zegary i zerknij tam...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smoczatko » 23 kwi 2019, 17:47

Witam,odgrzeje kotleta.
Nie wiem jakim cudem,ale ułamał się suwak od ustawiania kratkami po prawej stronie ,i nie wiem gdzie on jest,nie znalazłem w aucie i nie znalazłem na zewnątrz (na dworze ),czy jest prawdopodobieństwo że mógł wpaść do kanału nadmuchu,jestli tak to można wyjąc i w jaki sposób mogę wymontować tą kratkę nawiewu ?
Początkujący
 
Od: 15 mar 2019, 17:25
Posty: 6
Skąd: Szczecin / Niemcy
Auto: Mazda 5,CR 1.8 Pb 2007r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy