Witam,
Nabyłem Mazdę 5 z 2008 roku i w sumie nie mogę znaleźć w niej żadnej wady (na szczęście) poza jedną
– ma połamane zaczepy kratek nawiewu. Czyli ruszam regulacją góra dół, a poruszają się tylko np dwie łopatki.
Znalazłem takie nawiewy na Allegro, ale nie wiem jak wygląda wymiana – czy można zrobić to bez demontażu
konsoli?
Pozdrawiam
Jak wymienić kratkę nawiewu w M5?
Strona 1 z 1
witaj,
wrzuć zdjęcia tego co znalazłeś i napisz jeszcze które kratki masz uszkodzone...
Wszystkich jest 4 szt.
wrzuć zdjęcia tego co znalazłeś i napisz jeszcze które kratki masz uszkodzone...
Wszystkich jest 4 szt.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dziękuję za taką szybką odpowiedź. Głównie uszkodzone są te dwie środkowe (64-930). Tam praktycznie wszystkie łopatki trzeba ustawiać ręcznie (przy okazji ciekawe jak to się stało, ktoś na siłę je przestawiał np w zimie?).
Czy dobrze rozumiem, że wystarczy wykręcić jakąś śrubę w górnej części tego wlotu?
Przy okazji widzę, że wrzuciłem temat do złego działu, za co z góry przepraszam.
Zdjęcia tego co znalazłem:
Czy dobrze rozumiem, że wystarczy wykręcić jakąś śrubę w górnej części tego wlotu?
Przy okazji widzę, że wrzuciłem temat do złego działu, za co z góry przepraszam.
Zdjęcia tego co znalazłem:
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
srodkowe są na śruby u góry...
Prawdopodobnie (na 96%) trzeba zdemontować radio i maskownicę wraz z wyświetlaczem...
Wtedy będziesz miał dostęp do śruby i wymienisz środkowe wloty... Możesz całe, albo same wierzchy (są one na zatrzaskach)
Poniżej zamieszczam dwa zdjecia przed i poliftowej konsoli centralnej...
* – zdjęcia zapożyczone z innego wątku z tego działu
Prawdopodobnie (na 96%) trzeba zdemontować radio i maskownicę wraz z wyświetlaczem...
Wtedy będziesz miał dostęp do śruby i wymienisz środkowe wloty... Możesz całe, albo same wierzchy (są one na zatrzaskach)
Poniżej zamieszczam dwa zdjecia przed i poliftowej konsoli centralnej...
* – zdjęcia zapożyczone z innego wątku z tego działu
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dzięki, tego właśnie się obawiałem, że będzie dużo do demontowania, a moje umiejętności manualne są słabe. Ile powinien wziąć za taką usługę nieautoryzowany warsztat? Do serwisu Mazdy to się boję pisać .
No chyba, że podchodzę do tematu źle i może da się wymienić same łopatki? Wygląda jakby miało poułamywane zaczepy (nadal trudno mi zrozumieć jak to można połamać i nie mogę się nadziwić).
Jeszcze raz dziękuję.
No chyba, że podchodzę do tematu źle i może da się wymienić same łopatki? Wygląda jakby miało poułamywane zaczepy (nadal trudno mi zrozumieć jak to można połamać i nie mogę się nadziwić).
Jeszcze raz dziękuję.
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
dasz radę
1. Poszukaj wątek o zmianie radia... tam jest jak to wszystko rozebrać.
2. Po demontażu plastików i odkręceniu 2, albo 3 wkrętów (czy przedlift czy nie) wyjmujesz radio.
3, Następnie kolejne 2 wkręty i podnosisz plastik wraz z wyświetlaczem.
4. Otwory wentylacyjne powinny być widoczne. Odkręcasz wkręt i wymieniasz ramkę wentylacji...
5 Montujesz wszystko w odwrotnej kolejności
Do całkowitego demontażu radia zajmowało mi około 10 minutek, 2 minutki na wyświetlacz klimy i tyle
ps. Jak będziesz to robić, to proszę zrób z tego fotorelację
1. Poszukaj wątek o zmianie radia... tam jest jak to wszystko rozebrać.
2. Po demontażu plastików i odkręceniu 2, albo 3 wkrętów (czy przedlift czy nie) wyjmujesz radio.
3, Następnie kolejne 2 wkręty i podnosisz plastik wraz z wyświetlaczem.
4. Otwory wentylacyjne powinny być widoczne. Odkręcasz wkręt i wymieniasz ramkę wentylacji...
5 Montujesz wszystko w odwrotnej kolejności
Do całkowitego demontażu radia zajmowało mi około 10 minutek, 2 minutki na wyświetlacz klimy i tyle
ps. Jak będziesz to robić, to proszę zrób z tego fotorelację
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dzięki za wiarę, ale nie podzielam tego entuzjazmu . Czy istnieje szansa połamania czegoś lub przypadkowego odłączenia kabli np od sterowania klimą czy raczej jest jakiś sensowny zapas? Na razie będę się zastanawiał na sucho czy to zrobię czy nie, nie wiem czy aż tak bardzo mi to przeszkadza (w sensie te kratki).
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Przeglądałem, analizowałem, no i namówiłeś mnie . Zamówiłem kratki i będę montował robiąc zdjęcia. Zastanawia mnie tylko jedno. Aby odkręcić kratki, muszę dostać się do śrub, które są zakryte tą częścią, w której jest wyświetlacz. Więc jeśli dobrze rozumiem – odkręcam radio i wysuwam, odkręcam dwie śruby pod radiem (ukradłem z innego wątku):
I co dalej? Podważam? Nie znalazłem tego w wątku o demontażu radia.
I co dalej? Podważam? Nie znalazłem tego w wątku o demontażu radia.
Ostatnio edytowano 7 kwi 2014, 09:19 przez alchemyx, łącznie edytowano 1 raz
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
alchemyx napisał(a):I co dalej? Podważam?
prosze:
Wojtek napisał(a):3. Następnie kolejne 2 wkręty i podnosisz plastik wraz z wyświetlaczem.
Wszystko trzymają klipsy... ciągnij w górę...
Wojtek napisał(a):4. Otwory wentylacyjne powinny być widoczne. Odkręcasz wkręt i wymieniasz ramkę wentylacji...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Rozumiem, dzięki za zwrócenie uwagi . Jak tylko przyjdzie zacznę działać. Przy okazji okazało się, że ktoś przede mną też dłubał, bo ramka od lewarka biegów (ta z mieszkiem) ma ułamany jeden zaczep.
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Koledzy, a jak wymienić te boczne kratki nawiewu. U mnie jest uszkodzona ta od strony kierowcy.
-
Czeslaw_1704
Na początku tematu jest rysunek układu nawiewu... Z niego wynika, że boczne wloty są przykręcone do deski rozdzielczej "od tyłu"...
Wymontuj zegary i zerknij tam...
Wymontuj zegary i zerknij tam...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam,odgrzeje kotleta.
Nie wiem jakim cudem,ale ułamał się suwak od ustawiania kratkami po prawej stronie ,i nie wiem gdzie on jest,nie znalazłem w aucie i nie znalazłem na zewnątrz (na dworze ),czy jest prawdopodobieństwo że mógł wpaść do kanału nadmuchu,jestli tak to można wyjąc i w jaki sposób mogę wymontować tą kratkę nawiewu ?
Nie wiem jakim cudem,ale ułamał się suwak od ustawiania kratkami po prawej stronie ,i nie wiem gdzie on jest,nie znalazłem w aucie i nie znalazłem na zewnątrz (na dworze ),czy jest prawdopodobieństwo że mógł wpaść do kanału nadmuchu,jestli tak to można wyjąc i w jaki sposób mogę wymontować tą kratkę nawiewu ?
- Od: 15 mar 2019, 17:25
- Posty: 6
- Skąd: Szczecin / Niemcy
- Auto: Mazda 5,CR 1.8 Pb 2007r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości