Montaż xcarlink – czyli kolejna wariacja na temat jak wyjąć panel z radiem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez adalbertus » 13 cze 2013, 22:09

Witam. Poniżej przedstawiam kolejną fotorelację z cyklu jak wyjąć panel z radiem – tym razem w celu montażu xcarlink'a.

Zanim przystąpiłem do demontażu panelu radia przestudiowałem jak to robili inni (viewtopic.php?p=2067213#p2067213)

Pomocny okazał się również PDF opisujący nie tylko jak zdjąć panel radia ale również jak dostać się i zdemontować wszystkie głośniki.
Mazda5_instalacja_radia_glosniki.pdf
Instalacja radia i głośników Mazda 5
(482.48 KiB) Pobrane 343 razy


Dobra do dzieła. Jak ktoś nie jest wprawiony to niech lepiej odłączy akumulator (pamiętajmy najpierw "–" potem "+", podłączając akumulator robimy odwrotnie, najpierw "+" potem "–").

1) Odkręcamy gałkę drążka skrzyni biegów – trzeba złapać jedną reką za podstawę drążka a drugą kręcić w lewo.
xcarlink_01.jpg


2) Po odkręceniu gałki zdejmujemy mieszek – trzeba obiema rękami chwycić od wewnętrznej strony i mocno pociągnąć do góry.
xcarlink_02.jpg


3) Następnie bierzemy się do zdjęcia bocznych osłonek przy nogach – dwa zatrzaski z przodu – potem trzeba pociągnąć do siebie.
xcarlink_03.jpg

xcarlink_05.jpg


4) Po zdjęciu boczków odkręcamy po jednej śrubie
xcarlink_07.jpg


5) Kolejna śruba znajduje się na górze przy drążku skrzyni biegów
xcarlink_08.jpg


6) Po odkręceniu śrub – łapiemy osłonę plastikową i zdejmujemy ją podnosząc w górę
xcarlink_09.jpg


7) Po jej zdjęciu mamy ładny dostęp do dalszych śrub
xcarlink_10.jpg


8) Odkręcamy je
xcarlink_11.jpg


9) Teraz najtrudniejsza część :) Musimy zdjąć panel – a właściwie wyrwać go nie łamiąc nic po drodze. Ja zrobiłem tak.
– dwoma rękami podważyłem plastik od dołu
– następnie podważając palcami przesuwałem się w górę jednosześnie starając się wyszarpnąć go (ruchami lewo-prawo)
– gdy byłem mniej więcej w połowie panel wyskoczył
xcarlink_12.jpg

xcarlink_13.jpg


10) Podłączamy kabel xcarlinka do jedynego wolnego gniazda po prawej stronie radia (patrząc od tyłu radia)
xcarlink_14.jpg


11) Przeprowadzamy kabel do schowka – uwaga nie zróbcie się tak jak ja i przeprowadźcie kabel za blachą podtrzymującą radio – bo inaczej nie włożycie radia na swoje miejsce :)
xcarlink_15.jpg


12) Kabel wychodzi prosto do schowka (bez żadnego robienia dziur)
xcarlink_16.jpg


13) Pozostaje go tylko podwiesić – zapewne tak.
xcarlink_17.jpg


Miłego słuchania :)
Ostatnio edytowano 14 cze 2013, 12:00 przez adalbertus, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 16:34
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r

Postprzez matthies » 13 cze 2013, 22:22

trochę ci się zdjęcia z opisami pomerdały, głównie początek z końcem ;)
Poza tym , ekstra relacja <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez adalbertus » 13 cze 2013, 22:28

matthies napisał(a):trochę ci się zdjęcia z opisami pomerdały, głównie początek z końcem ;)
Poza tym , ekstra relacja <spoko>

Tak :) W podglądzie było OK – a potem się przekręciło – już poprawiłem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 16:34
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r

Postprzez Wojtek » 13 cze 2013, 22:53

super <jupi> , dzieki fajna fotorelacja ;)

nalezy dodac, ze w autach po f/l nie ma dodatkowego wkreta pod mieszkiem :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dolcze » 26 maja 2014, 12:07

Czy radio musi być jakoś szczególnie przystosowane by móc do niego podłączyć xcarlinka? Mam od niedawna mazdę 5 koniec 2006 model 2007. pozdro serdeczne
Początkujący
 
Od: 26 maja 2014, 11:48
Posty: 6
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna, model 2007

Postprzez adalbertus » 26 maja 2014, 12:12

dolcze napisał(a):Czy radio musi być jakoś szczególnie przystosowane by móc do niego podłączyć xcarlinka? Mam od niedawna mazdę 5 koniec 2006 model 2007. pozdro serdeczne


Z tego co mi wiadomo to nie – u mnie na pewno nic nie trzeba było przystosowywać. Wpinasz się po prostu w wejście na zmieniarkę płyt, a xcarlink emuluje taką zmieniarkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 16:34
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r

Postprzez dolcze » 26 maja 2014, 12:25

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź :) Myślałem że radio z autka model 2007 już będzie mogło odtwarzać mp3 , a tu zonk, więc chyba się zaopatrzę w tego xcarlinka.
Początkujący
 
Od: 26 maja 2014, 11:48
Posty: 6
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna, model 2007

Postprzez tomasek77 » 28 lis 2014, 19:24

Czy ktoś się zastanawiał czy da się podłączyć Xcarlinka tak aby połączenia odbierać z przycisków po drugiej stronie kierownicy?
Zastanawiam się nad kupnem kierownicy z Mazdy 5 poliftowej ,i chciałbym spiąć to urządzenie z tym drugim zestawem przycisków.
Wiem ,że to nie potrzebne komplikowanie ale chciałbym spróbować zrobić coś takiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez iwi » 1 gru 2014, 16:15

Nie ma takiej możliwości. Kierownica komunikuje się z komputerem samochodu, w zależności od oporności ma wykonać określone działanie. Dodatkowo wydaje mi się, że nie ma przewodów do podłączenia tych przycisków a przyciski od radia nie będą działały z nowej kierownicy. Ogólnie namieszasz w systemie bardziej.
Inny pomysł to dokupić moduł BT do radia i wymyślić sposób jakby te przyciski dorobić. Moduł kosztuje około 100zł (Moduł BT do Mazdy5) Jakieś wolne wtyczki pod radiem są więc może dałoby się podłączyć ten moduł na wtyk – tylko jak nim sterować skoro z kierownicy się nie da.
Miałem to robić, ale z braku czasu projekt porzuciłem.
Trzeba by przeglądnąć dokumentację techniczną od samochodu poliftowego i zobaczyć gdzie te kable z kierownicy wchodzą. Jak do radia – to możnaby powalczyć z tym, ale jak do komputera tak jak myślę, że jest to nici z tego. W naszych starych komputerach nie ma programu do obsługi BT i nic z tym nie zrobimy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 1 gru 2014, 16:47

tomasek77 napisał(a):chciałbym spiąć to urządzenie z tym drugim zestawem przycisków.

czyli z jakimi przyciskami?

po lewej:
– BT, radio mode, głośność + i –

po prawej :
– tempomat
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomasek77 » 1 gru 2014, 18:48

Tak z tymi od tempomatu ,tyle że chciałem zmienić oznaczenie na nich .Jeszcze nie szukałem w jaki sposób to zrobić ale myślę ,że się da .
Pytanie czy da się spiąć Xcarlinka z drugim zestawem przełączników (po prawej stronie)? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez iwi » 2 gru 2014, 15:06

a ja myślałem o takiej kierownicy :)
Załączniki
KIEROWNICA MAZDA 5 V 2010-2013 MULTIFUNKCJA SKÓRA.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez tomasek77 » 3 gru 2014, 18:33

No to już jest z wersji 2012 . Nie wiem jak by wyglądał z resztą, ale można coś pomyśleć.

Wojtek to co jakiś pomysł z tymi przyciskami czy raczej nie do zrobienia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez Wojtek » 3 gru 2014, 19:22

tomasek77 napisał(a):Czy ktoś się zastanawiał czy da się podłączyć Xcarlinka tak, aby połączenia odbierać z przycisków po drugiej stronie kierownicy?

Czy możesz wyjaśnić na czym ma polegać to odbieranie?

tomasek77 napisał(a):Pytanie czy da się spiąć Xcarlinka z drugim zestawem przełączników (po prawej stronie)? :)

Z tego co rozumuję, to Xcarlink jest emulatorem zmieniarki i sterowanie jest z przycisków radia...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomasek77 » 3 gru 2014, 20:30

No jak w każdej fabrycznej kierownicy .Przyciski po lewej sterowanie radiem, po prawej odbieranie telefonu, anulowanie połączenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez Wojtek » 4 gru 2014, 07:17

tomasek77 napisał(a):Przyciski po lewej sterowanie radiem, po prawej odbieranie telefonu, anulowanie połączenia.

<nie>
po lewej BT i radio... po prawej tempomat...

Ma ktoś zdjęcie kierownicy z M5 po liftingu 2008 – 2010 ?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 4 gru 2014, 12:50

Niczym się nie różni do kierownicy z 2006. Na Allegro gościu wystawia 07-10 pisze że poliftowa a wygląda dokładnie jak moja. Zapewne tylko inne wartości oporników – stąd koledzy mają problem z niedziałającym tempomatem czy radiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 4 gru 2014, 21:34

iwi napisał(a):Niczym się nie różni do kierownicy z 2006

hm...

M5 f/l 2008

Mazda6 sterowanie radia.jpg

Po lewej na dole: ma włączenie głosowych komend i BT

M5 2005 – 2008

kierownica M5 2005-2008.jpg

Po lewej na dole ma wyciszenie radia
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomasek77 » 4 gru 2014, 22:14

No właśnie ja mam te przyciski tylko po lewej ,ale nie BT tylko wyciszenie radia a po prawej pusto.

W sumie może nie ma co kombinować z tymi przyciskami ,skoro po podłączeni Xcarlinka odbieranie działa poprzez przyciski radia, no ale zawsze mogły by być do tego osobne :)

Jakby ktoś miał podpowiedź jak to zrobić będę wdzięczny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez Wojtek » 4 gru 2014, 23:15

Różnica w przyciskach jest zasadnicza... Przycisk wyciszenia głosników jest podłączony do radia, a przycisk komend głosowych do oddzielnego modułu BT...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy