Akumulator. Różne zagadnienia.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Andre2828 » 11 gru 2011, 13:16

Pomyślałem,że to może akumulator- przy włączonym silniku amperomierz wskazywał ponad14A, a przy rozruchu spadało do prawie 8A. Czy te 8A to nie za mało?

Chyba chodzi o woltomierz i napięcie ponad 14 volt -przy pracy alternatora-co jest prawidłowe,natomiast jeżeli napięcie akumulatora spada do ~8 wolt to obstawiam "zgon" akumulatora(np.oberwana cela) i dlatego dzieje się jak u kolegi koszi1.Proponuję odkręcić korki w akumulatorze i aerometrem sprawdzić stan elektrolitu.Wiele taki pomiar mówi o kondycji akumulatora,a trwa kilka minut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 11:27
Posty: 43
Skąd: Bieszczady
Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4

Postprzez koszi1 » 12 gru 2011, 22:14

Andre2828 zrobiłbym tak,ale urzędzenia brak. Może podjade do mechanika,który posiada aerometr. Akumulatorek do tej bestii niemało kosztuje, patrze na Varte, bo podobno Bosch czy Centra nie mają tylu zwolenników. A co powiesz o akumulatorze Banner ?
Thx za rade!
Pozdro!
ps. Bieszczady jest najlepszym miejscem w Polsce!
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez Andre2828 » 12 gru 2011, 23:20

koszi1-koszt aerometru to 5-8 złotych prawie na każdej stacji benzynowej mają.Ale ktoś kto zna się choć troszkę na elektryce postawi lepszą diagnozę akumulatora-choćby po wyglądzie elektrolitu.
Ja do swojej M5 kupiłem Centrę futura 76Ah.Kilka dni później na forum doczytałem się,że powinien być rzędu 90Ah-troszeczkę się przeraziłem,że popełniłem błąd przy zakupie,ale kupiłem ciut większy niż miałem zamontowany przedtem.Jak na razie wszystko jest O.K.-a już kilka mrozów rzędu -10,-12 stopni Bieszczady przeżyły ostatnimi dniami i najmniejszych problemów z porannym odpaleniem nie miałem-być może to skutek używania ogrzewania postojowego(zamontowanego przez poprzedniego właściciela),które też zużywa troszkę prądu.
Akumulatorek do tej bestii niemało kosztuje, patrze na Varte, bo podobno Bosch czy Centra nie mają tylu zwolenników. A co powiesz o akumulatorze Banner ?

Za swój akumulator dałem ~400 złotych,ale co to znaczy przy spokojnym odpalaniu na mrozie?
Według mnie nie ważne jakiej firmy-grunt to,aby jak najdłużej niezawodnie służył,a szczególnie wtedy gdy jest bardzo potrzebny.
Pozdrawiam Wrocław (piękny) i nie tylko Wrocław.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 11:27
Posty: 43
Skąd: Bieszczady
Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4

Postprzez ronin00 » 2 wrz 2012, 22:29

Witam! Kilka dni temu byłem na kontroli u gazownika ,i ten po podłączeniu pod komputer ,mówi mi że mam słabe ładowanie akumulatora ok 13,7.Sprawdził miernikeim i to samo(oba pomiary na wolnych obrotach i przy wyłączonych światłach).Po krótkiej lekturze neta przeczyściłem styki kabli masy i " + ",i ku mojemu zdziwieniu sprawdzając jeszcze raz ładowanie odkryłem,że dodająć gazu napiecie zamiast sie podnosić to lekko spadało do 13,6 (jak wcześniej ,bez włączonych świateł) Napięcie na aku po kilku godzinach postoju 12,4 v ,kontrolka ładowania nie świeci sie podczas jazdy..... Padł regulator napięcia w alternatorze ,a może mostek diodowy? pomóżcie
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 14:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez Andre2828 » 3 wrz 2012, 08:11

Spróbuj doładować akumulator z prostownika(małym prądem-jak najdłużej np.przez noc),a później zmierz ładowanie.Po ładowaniu prostownikem sprawdź gęstość elektrolitu.Po za tym "pooglądaj"elektrolit czy nie zbrązowiał-jest to najprostszy sposób na sprawdzenie wigoru akumulatora.Jeżeli akumulator "umiera"ze starości to przestaje przyjmować ładowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 11:27
Posty: 43
Skąd: Bieszczady
Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4

Postprzez jeziorek » 11 paź 2012, 15:17

Witam serdecznie,
Jaki macie akumulator w swoich 5'tkach? Chodzi o pojemność. W instrukcji napisano ze powinien mieć 64/70 Ah, a książce od modelu po lifcie 72/76Ah. Czytając forum, znalazłem informacje, że niektórzy stosują duzo większe aku – nawet 95 Ah?
W mojej mazdzie jest silnik 2.0 diesel 143 KM.
Czy kupując nowy akumulator powinienem zwrócić uwagę na wymiary (niski profil lub cos takiego) ewentualnie na ustawienie biegunów (są jakieś niestandardowe).

Stary akumulator jest od nowości, ale na wsporniku trzymającym go zgromadził się biały osad. Jest go więcej bo również silnik od strony aku ma lekki nalot, który w niektórych miejscach przechodzi w rdzawy kolor. Zastanawiam się czy to normalne i czym to ewentualnie wyczyścić. Wiem ze mozna to zrobić wodą z sodą. tylko czy jest sens. Czy któryś z kolegów miał coś podobnego? W ASO powiedzieli że trzeba to zakonserwować – ale jak?
będę wdzięczny za wymianę doświadczeń.
pozdrawiam
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez M5 » 27 paź 2012, 14:46

VARTA 95Ah 830A G7 P+ jest to odpowiednik japońca ... tyle że połowę tańszy...pasuje bez problemu.
Zapewne są też inne firmy pasujące, ale wypowiadam się tylko na temat którego jestem pewien.

Pozdrawiam
M5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez uciu » 27 paź 2012, 21:14

jak bedziesz kupować nie polecam centry futury – rok po zakupie padła (zeszłej zimy jak było -20kilka musiałem wyciągać akuumulator na noc kilka razy... a jak auto postało 2 dni to już koniec... odpalałem kablami od Jariski:–)

Gwarancji nie uznali z automatu.

Przypuszczam, że tej zimy bedzie masakra.... ale teraz kupie najtańsze badziewie marketowe...
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez skawin » 27 paź 2012, 23:31

jeziorek – takie naloty osady może bez problemu zmyć jakimś środkiem do czyszczenia np: silnika. Wyciągni aku i czyścisz. Za niedługo jak zapowiedą już temperatury poniżej 0 st. wyciagam aku zmierze i pod prostownik lidlowski, jest rewelacyjny do zwykłego podładowania.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez jeziorek » 29 paź 2012, 00:11

Dzięki, nalot usunąłem przy pomocy wody z sodą (zasada neutralizuje kwas) i wygląda to ok. Co do aku, to tez go przemyłem i jest ok. Nie wykazuje na razie żadnych oznak słabnięcia, wiec chyba nie będę wymieniał. Poczekam do większych mrozów.
jeziorek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Wojtek » 29 paź 2012, 01:03

jeziorek napisał(a):Co do aku, to tez go przemyłem i jest ok. Nie wykazuje na razie żadnych oznak słabnięcia, wiec chyba nie będę wymieniał

zrob mu serwis...
tzn. dolej wody destylowanej i podladuj przed zima.... a i przesmaruj klemy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Wojtek » 30 paź 2012, 18:03

dla Pb:

w polifcie jest Panasonic 55D23L
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 16 lis 2012, 10:39

Witajcie.
Czy do Diesla polecacie taki akumulator (czy się zmieści?)
BOSCH SILVER S5 100Ah 830A
lub
BOSCH SILVER S4 95Ah 800A

a może macie jakieś inne pomysły co może się dobrze sprawdzać. Różnica pomiędzy tymi Boschami to 50zł mniej więcej
Interesuje mnie w cenie około 400-500zł.
Co prawda mój jeszcze chodzi, ale jak padnie to nigdy nie ma czasu na rozsądny zakup tylko się jedzie do pierwszego najbliższego punktu i wymienia płacąc karniaki :) albo bierze to co jest.

Zauważyłem, że w czasie rozruchu przy 0 oC mam napięcie około 11,7V więc pierwsze objawy starości akumulatora już są.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Jurgen » 20 lis 2012, 21:40

Koledzy do M5, 2,0 benzyna z 2005 jaki polecacie akumulator? Modele? Firmy? Parametry?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 22:09
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna

Postprzez uciu » 20 lis 2012, 22:53

Jurgen napisał(a):Koledzy do M5, 2,0 benzyna z 2005 jaki polecacie akumulator? Modele? Firmy? Parametry?


napisze jakiego nie polecam – centra futura – juz pierwszej zimy musialem go ladowac, teraz jest druga wiec masakra.... a jak chcialem reklamowac to powiedzieli ze auto za duzo pradu bieze i ze jezdze na za krotki odcinki – 5km do roboty w 1 str....
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez brencik » 21 lis 2012, 12:08

uciu napisał(a):centra futura


zgodnie z wymogami na tzw. "pierwsze wyposażenie"
zwiększona żywotność
większa odporność na rozładowanie
większy zapas pojemności
większa odporność na korozję
dodatkowa moc rozruchowa w porównaniu do standardowego akumulatora
wydłużony czas użytkowania produktów w porównaniu do standardowego akumulatora
podwójne, hermetycznie zamknięte wieczko
magiczne oczko
użyteczny wskaźnik stanu naładowania
opatentowany system labiryntowy zapobiegający wyciekowi elektrolitu
absolutnie bezobsługowy
nie wymaga jakichkolwiek czynności obsługowych
pakiet Exide Assistance
3 lata Gwarancji
Centra FUTURA dostarcza wysoko skoncentrowaną energię, dużą pojemność i wysoką moc rozruchową. Zaawansowane procesy produkcyjne oraz znakomite materiały pozwoliły skonstruować akumulator z:
1. wydłużonym czasem użytkowania w porwaniu do standardowego akumulatora
2. wysoką moc rozruchową i niezawodny w każdym warunkach pogodowych rozruch silnika
Zastosowanie:
– mocne silniki Diesla lub silniki benzynowe
– bogate wyposażenie (fabryczne + dodatkowe)
– ekstremalne temperatury
– intensywnie użytkowany pojazd
Jeden z lepszych akumulatorów na rynku.
Wiec albo trafiles na felerny egzemplarz albo masz cos z autem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez uciu » 22 lis 2012, 23:57

brencik napisał(a):Jeden z lepszych akumulatorów na rynku.
Wiec albo trafiles na felerny egzemplarz albo masz cos z autem.


poprzednio auto jezdziło na panasoniku bez zadnych problemów.
Do tego ta centra jest pokryta białym nalotem – przy klemach i mocowaniu aku i ogolnie jest cała jakby wilgotna od góry...naklejki się starły....
W jarisce tez miałem centre i też miejscowo była pokryta białym nalotem i była "spocona" – w zeszłym roku kupiłem tam zwykłego boscha i jest suchutki, żadnych kwiatków białych itp

Nawet jakby był wadliwy to ceniąca się fima uznałaby gwarancje a centa olała sprawe – przemiezyli i powiedzili,ze to wina auta – to chyba z fusów wywrózyli – i odesłali mnie z kwitkiem,
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez skawin » 28 lis 2012, 10:11

Panowie, szybkie pytanie czy po wyciągnieciu aku w celu podładowania, po podłaczeniu wszystkiego trzeba zrobić jakąś adaptację w naszych M5?
Pytam bo w poprzednim aucie robiłem adaptacje czyli: podłaczenie aku, uruchomienie silnika, wyłączenie wszystkiego typu nawiew itd., i poczekanie do uzyskania temperatury silnika.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez Wojtek » 28 lis 2012, 10:41

nie, jedynie radio i szyby sie rozjada...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skawin » 8 gru 2012, 23:06

Aku wyciagniety i podladowany, jeszcze oryginalny mazdowski Zoom Zoom :D 50Ah, 400CCA. Stan spoczynkowy po odpieciu klem wynosil ok 12.7, zaraz po naladaowaniu 12.85, kilka godzin po 12.81 – wydaje mi sie, ze calkiem niezle trzyma.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy