Akumulator. Różne zagadnienia.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez paolomario » 20 lip 2011, 14:03

Witam,
dwa dni temu padł mi akumulator. Samochód nie chciał odpalić pod domem. OK, autko kupiłem dwa tygodnie temu (M5 z 2005 z benzynowym 1.8), więc się liczyłem, że takie rzeczy mogą się zdarzyć. Zresztą, przy kilku próbach odpalenia rozrusznik musiał trochę dłużej się obracać aby silnik odpalił, więc symptomy były, ale lampka ładowania akumulatora się nie zapalała, więc z ładowaniem (chyba???) nie było problemu. Wezwałem pomoc drogową, pan stwierdził, że akumulator wyzionął ducha, wstawił nowy.
Wczoraj musiałem trochę pojeździć. Za pierwszym razem odpalił bardzo ładnie ale potem na przemian czasami kilkakrotnie znowu miał takie dłuższe starty. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze, było wczoraj wieczorem 12,4 po jeździe, a przy uruchomionym silniku 13,6-13,7. Właśnie poszedłem sprawdzić znowu (czyli kilkanaście godzin po wieczornym pomiarze). Bateria ma 12,2, za to z alternatora 14,1. Inna sprawa, że przy włożonym i przekręconym kluczyku (ale nie uruchomionym silniku) voltomierz przy kilku kolejnych pomiarach w niedługim czasie pokazywał, że napięcie spada.
Nie mylę się, że w nocy alarm prądu trochę bierze, a przy włożonym kluczyku uruchamiają się też jakieś systemy, które znacznie szybciej baterię by wyczerpały? Ale skąd taka różnica napięcia prądu z alternatora? W ogóle jaka powinna być wartość napięcia ładowania akumulatora z alternatora?
Straszny ze mnie samochodowy laik i nie bardzo znam się na tych rzeczach, więc jakbym mógł prosić o jakieś oświecenie. W poniedziałek jadę zrobić autku serwis i pewnie pogadam z mechanikiem o tym akumulatorze. Ale jadę niedługo w dosyć długą trasę i wolałbym takiej sytuacji jak przed wczoraj nie mieć.
Dzięki:)
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez tomcioro » 21 lip 2011, 08:47

Witam, ja również miałem podobny przypadek, z tym że auto to M6 2.0 benzyna. Auto co prawda z parkingu odpaliło, ale po zgaszeniu silnika nic się nie działo, tylko stukał automat. Efekt – wymiana akumulatora, ale... człowiek, który go wymieniał, sprawdzał prąd ładowania i powiedział, że jest za mały – 13,8 przy włączonych światłach i klimatyzacji. Stąd pytanie – jaki powinien być prawidłowy prąd ładowania akumulatora?

Pzdr!
Początkujący
 
Od: 10 lut 2011, 13:05
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BM/2016
Skypassion

Postprzez iwi » 21 lip 2011, 15:20

Prąd ładowania podajemy w Amperach. Ja zwykle ładuję długo małym prądem rzędu 5A
Jeżeli nam się spieszy to większy prąd i naładujemy szybciej.
Minimalne napięcie podczas ładowania to 13,8V – trochę więcej może być – do 14,5V – dużo więcej rozwali akumulator – a ile to zależy od jakości akumulatora i izolacyjności cel.
Mniejsze napięcie – nie jest zalecane. Dla niektórych akumulatorów podają producenci, że 14V to minimalne napięcie ładowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez paolomario » 21 lip 2011, 19:20

iwi napisał(a):Prąd ładowania podajemy w Amperach. Ja zwykle ładuję długo małym prądem rzędu 5A
Jeżeli nam się spieszy to większy prąd i naładujemy szybciej.


No ale to chyba w przypadku gdy ładuje się akumulator z prostownika, czy tak?

iwi napisał(a):Minimalne napięcie podczas ładowania to 13,8V – trochę więcej może być – do 14,5V – dużo więcej rozwali akumulator – a ile to zależy od jakości akumulatora i izolacyjności cel.
Mniejsze napięcie – nie jest zalecane. Dla niektórych akumulatorów podają producenci, że 14V to minimalne napięcie ładowania.


Ja mierzyłem napięcie na klemach akumulatora przy włączonym silniku. Jednego dnia było to około 13,6, ale następnego coś ponad 14V. A w tych naszych Madziach to producent podaje jakie jest minimalne?
Dzięki :)
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez xan138 » 14 sie 2011, 08:07

U mnie niestety po zmierzeniu 11,5v więc mam problem, auto kupiłem 2 dni temu. Widzę również że aku jakiś mały jak na Diesla 60Ah. Może ktoś mi podpowiedzieć jaki akumulator powinien być w 2,0 136KM?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 20:28
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 136km 2003

Postprzez Chooper » 14 sie 2011, 14:46

w benz 2.0 mam 55Ah

pozdrawiam
kredyty hipoteczne – mieszkaniowe, remontowe, konsolidacyjne – cała Polska;
nieruchomości – doradztwo, inwestycje, pośrednictwo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 15:34
Posty: 33
Skąd: Łódź/Warszawa
Auto: MZR 2.0 DOHC 110 kW LF-DE
Yaris 1.0

Postprzez krakus_ » 17 wrz 2011, 10:58

a ja wynalazłem w mojej niemieckiej książce serwisowej ze do mojej 626 110KM ('01) wchodzi 75Ah i nie ma podanego prądu ładowania.
A w sklepie sie dowiedziałem ze powinienem założyć 95Ah o prądzie 830A, skąd tak duża rozbieżność?? Oryginał nie bardzo mogę rozpoznać ponieważ żadnej informacji na nim nie ma oprócz symboli GS i numeru 95D3L:/
Początkujący
 
Od: 24 mar 2009, 01:32
Posty: 5
Auto: 626 GF 2,0 110KM

Postprzez ndaro1 » 7 paź 2011, 22:09

Witam
Prąd ładowania to tak jak kolega już pisał, minimalnie według producentów akumulatorów 13,9 lub 14 V, maksymalnie 14,5V. Jeśli chodzi o napięcie spoczynkowe akumulatora w 100% naładowanego to powinien miec około 12,6V, nie mniej jednak niż 12,5V, poniżej tej wartości należy traktowac go jako niedoładowany. Maksymalne wartości napięcia spoczynkowego to do 12,8V powyżej tej wartości akumulator będzie trochę przeładowany (gęstośc elektrolitu powyżej 1,28g/dm3). Nie dotyczy to jednak napięcia zmierzonego po zakończeniu jazdy, gdyż wówczas akumulator jest wzbudzony przez alternator (przy takim pomiarze naładowany akumulator powinien miec powyżej 13V.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2011, 21:55
Posty: 5

Postprzez naiLo » 23 paź 2011, 22:37

Powiedzcie jaki akumulator powinien być w mazdie 5 z silnikiem 2.0 110KM ponieważ niedawno kupiłem piątkę i widzę, że ma jakiś akumulator alfaromeo/fiat 60Ah. Musze jeszcze obadać go dokładnie bo nie miałem klucza żeby go odkręcić ale tyle wczytałem z niego....
Nie chce żeby mnie w zimie zaskoczył niemiło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez M5 » 31 paź 2011, 23:32

Mazda 5 w dieslu ma akumulator 95Ah, co do prądu rozruchowego to nie pamiętam, ale to jakiś duży parametr. Jesli nie oryginalny to może być ten i jak widać ma prąd rozruchowy 830A :
http://www.czesci.4cars.pl/samochodowe/MAZDA,5_,5_CR19,all,17631,Elektryka,Akumulator,0,0.php

AKUMULATOR 95AH/830A P+ BLUE DYNAMIC
5954040833132
VARTA

Oryginalny akumulator z sieci mazdy kosztuje coś 1000PLN. No chyba że jest jakaś promocja.
Mój oryginalny ma już 5lat i już ma 60% sprawności...czyli jeszcze ewentualnie ta zima i wymiana.

Pozdrawiam
M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez naiLo » 1 lis 2011, 20:28

Dzięki kolego, tak myślałem że mam za słaby. Jakiś francuz włożył mu a na nasz zimę może być za słaby..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez jarku007 » 7 lis 2011, 12:47

    Też szykuje się do wymiany akumulatora ... :> ;)
    Oryginał z ASO kosztuje normalnie ok 970 złotych a na promocji 705 złotych , a podany przez M5 w linku aku Varty 610 zł ( InterCars ) <co?>
    WTF – co to są ceny ? !! !! – nieźle nas skrobią po kieszeniach nie ma co <lol>
    Tak z drugiej strony to czy jest odważny " ktoś " kto kupił akumulator przez " net " bo ceny np. Varty są o wiele niższe .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez naiLo » 7 lis 2011, 13:14

Niestety dzisiejsze polityki firm na tym polegają żeby skubać klienta na każdym kroku przy czym produkują sprzęt który ma wytrzymać określony czas... i tak się biznes kręci...

W necie najlepiej szukać w sprawdzonych sklepach albo szukać opini o sklepie...

Ja zawsze kupowałem Centre i pewnie tym razem tez tak będzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez uciu » 7 lis 2011, 17:57

http://www.lucartoil.pl/index.html

kupowałem u nich centre future do 5 i jest OK – raz ze mają tanio a dwa, ze mam do nich 5km:–)
Ogolnie kupowałem u nich już wiele razy czy to oleje/filtry czy akumulatory i nigdy nie bylo problemu.
Przy kupnie aku musisz oddac stary bo naliczają 30zł za – nie pamiętam co:–)

A z ciekawostek to DEXELIE ULTRA 5W30 mają za 115zł 5l;–)

Na allegro też sprzedają.
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez martin77 » 14 lis 2011, 22:28

Czy dokonalem dobrego wyboru kupujac akumulator do mojej piatki 2,0 benzyna akumulator 12v 540A BOSCH
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez jarku007 » 16 lis 2011, 15:16

    No ... , i już po wymianie akumulatora <faja>
    Kupiłem Vartę przez net – model to BLUE Dynamic 95Ah/830A oznaczenie kodowe G7 ( prawy + )
    Ubytek w kasie to 420zł + 30zł za kuriera – więc jest O.K. ;)
    Aku nowe wymiarami pasuje idealnie – a jeśli chodzi o demontaż /montaż – to trzeba odkręcić górną obudowę filtra powietrza , bo bez tego – <dupa> ( no chyba że ktoś jest prze... <glupek2> )
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez linisko » 8 gru 2011, 19:42

martin77 napisał(a):Czy dokonalem dobrego wyboru kupujac akumulator do mojej piatki 2,0 benzyna akumulator 12v 540A BOSCH
martin jak akumulator ? Znasz może wymiary, lub dokładną nazwę Boscha. Z góry dziękuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 11:11
Posty: 42
Auto: MAZDA 5 2.3 manual

Postprzez martin77 » 9 gru 2011, 01:48

Kolego spojrz na dwa posty ponizej tytul (po podlaczeniu akumulatora nie dziala centralny zamek) tam opisalem dokladnie co to za rodzaj akumulatora jezeli te dane akumulatora beda dla ciebie nie wystarczajace moge podac tobie wymiary!!! <spoko>
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez linisko » 9 gru 2011, 17:47

Oki, dzięki ten mi pasuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 11:11
Posty: 42
Auto: MAZDA 5 2.3 manual

Postprzez koszi1 » 11 gru 2011, 00:30

Witam,
Rano wychodząc do pracy przekręciłem kluczyk do połowy, poczekałem aż zgasła z tablicy rodzielczej kontrolka grzania świec i przekręciłem kluczyk dalej i co? usłyszałem tylko zaczątek odpalenia i potem już nic nie działało. Przekręcałem jeszcze kilka razy kluczyk,wszystkie konrtolki poprawnie się zapalały tylko moja Mazda 6, 2003r., 2.0 diesel, nawet nie zażęziła, po prostu było głucho. Podłączyłem kable rozruchowe i dalej nic, dopiero po jakimś czasie po kolejnych próbach odpalenia- zażęziło i odpaliła. Pojechałem do mechanika sprawdzić Webasto,ale okazało się,że jest OK.
Pomyślałem,że to może akumulator- przy włączonym silniku amperomierz wskazywał ponad14A, a przy rozruchu spadało do prawie 8A. Czy te 8A to nie za mało?
Przejrzałem forum i niektórzy piszą o usterkach immobilaizera, o pompach paliwa, ciśnieniu i zaworze SPV, rozładowanych akumulatorach, zużytych szczotkach w rozruszniku itd, a może ktoś miał już taki problem jak mój i może mi coś poradzić.
Z góry dziękuje.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy