Dołożenie/montaż tempomatu (str. 3)
juz mam... trwalo to tylko 18 sekund
jak bede mial czas (prawdopodobnie jutro) to zobacze co tam widac
edit:
sa nowe – dobre wiesci!
tempomat zadzialal...
wstepnie ... jeszcze trzeba dopracowac... ale o tym kolega iwi juz napisze
jak bede mial czas (prawdopodobnie jutro) to zobacze co tam widac
edit:
sa nowe – dobre wiesci!
tempomat zadzialal...
wstepnie ... jeszcze trzeba dopracowac... ale o tym kolega iwi juz napisze
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tak jak wspomniał Wojtek TEMPOMAT DZIAŁA tylko po wymianie kierownicy na właściwą z przyciskami.
Piszę wielkimi literami bo cieszę się niezmiernie.
NIE TRZEBA kupować przełączników dodatkowych!
ale żeby nie było tak dobrze to są wady – Liczniki (tablica zegarów)
Niestety nie działają kontrolki w liczniku włączenia CRUISE oraz działania CRUISE MAIN.
Ja na tyle co się znam to odkryłem, że jest to nie do ruszenia. Wojtek mnie trochę pociesza, że da się zrobić.
Może ktoś kto ma pojęcie o schematach elektrycznych rozwiąże ten problem
poniżej wszystkie schematy jakie udało mi się zdobyć do M5
WD.pdf
GI.pdf
mazdaWM.zip
mazdaTG.zip
Piszę wielkimi literami bo cieszę się niezmiernie.
NIE TRZEBA kupować przełączników dodatkowych!
ale żeby nie było tak dobrze to są wady – Liczniki (tablica zegarów)
Niestety nie działają kontrolki w liczniku włączenia CRUISE oraz działania CRUISE MAIN.
Ja na tyle co się znam to odkryłem, że jest to nie do ruszenia. Wojtek mnie trochę pociesza, że da się zrobić.
Może ktoś kto ma pojęcie o schematach elektrycznych rozwiąże ten problem
poniżej wszystkie schematy jakie udało mi się zdobyć do M5
WD.pdf
GI.pdf
mazdaWM.zip
mazdaTG.zip
iwi napisał(a):NIE TRZEBA kupować przełączników dodatkowych!
tutaj bede ostrozny... bo te przelaczninki / wlaczniki (jeden na pedale hamulca i jeden na pedale sprzegla) maja za zadanie dac sygnal do rozlaczenia tempomatu w chwili naduszenia hamulca czy sprzegla... wiec proponuje je zalozyc... (nie chcecie przeciez wysprzeglac wyjacego na obrotach silnika...)
co do zegarow, to podalem juz iwi na PW ... jak mozna to zrobic...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
nie macie się czego obawiać bo BSI dobrze sobie radzi z instalacją taką jaką miałem.
Po naciśnięciu sprzęgła wyłącza tempomat
Po naciśnięciu hamulca wyłącza tempomat
Po naciśnięciu pedału przyspieszenia samochód przyspiesza, a po ściągnięciu nogi działa jak na tempomacie było zaprogramowane.
Pod pedałem sprzęgła mam tylko jeden czujnik – ten czujnik co włącza światło stop
Pod pedałem hamulca mam jeden czujnik – nie wiem po co był wcześniej, ale widocznie do czegoś potrzebny
Po naciśnięciu sprzęgła wyłącza tempomat
Po naciśnięciu hamulca wyłącza tempomat
Po naciśnięciu pedału przyspieszenia samochód przyspiesza, a po ściągnięciu nogi działa jak na tempomacie było zaprogramowane.
Pod pedałem sprzęgła mam tylko jeden czujnik – ten czujnik co włącza światło stop
Pod pedałem hamulca mam jeden czujnik – nie wiem po co był wcześniej, ale widocznie do czegoś potrzebny
iwi napisał(a):Po naciśnięciu sprzęgła wyłącza tempomat
Po naciśnięciu hamulca wyłącza tempomat
Po naciśnięciu pedału przyspieszenia samochód przyspiesza, a po ściągnięciu nogi działa jak na tempomacie było zaprogramowane.
czyli w dieslu calosc informacji jest brana z szyny CAN... to dobrze
ponizej schemat pogladowy dzialania tempomatu na samym ECU:
czyli przyciski daja znac ECU po CAN, ale przez zegary... (to jest chyba to przejscie co podejrzewalem)
i dalej juz po CAN...
lepiej, bo mniej rzeczy do grzebania
iwi, robimy zegary... dalej..
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Jeszcze tylko się upewnię – tak to ma być?
Oporniki na wstępie 470 Omów?
Czy nie lepiej od razu 510Omów jak to widac na sasiadujących diodach
Dopisano 28 lis 2012, 12:28:
i tak przy okazji – jak już bede miał liczniki na wierzchu
– macie jakąs kontrolkę świateł krótkich – na zdjęciu widać że brakuje diód 29,30 itd a tam sa ikonki świateł
iwi napisał(a):Jeszcze tylko się upewnię – tak to ma być?
Oporniki na wstępie 470 Omów?
tak. Zacznij od nich... i kup rowniez plaskie rezystory, czyli SMT...
rezystancja zalezy od "koloru" diody... jak znajdziesz zielona, to poszukaj jej rezystora...
tak samo z zolta, a najlepiej pomierzyc napiecie na polu rezystora... i wtedy dobrac opornik...
ps.
iwi napisał(a):i tak przy okazji – jak już bede miał liczniki na wierzchu
– macie jakąs kontrolkę świateł krótkich – na zdjęciu widać że brakuje diód 29,30 itd a tam sa ikonki świateł
wykonaj dobrze przygotowanie (dokumentacje) to mozna pomyslec... tylko nie mieszajmy tematow
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Sprawa wygląda tak.
Górna kontrolka CRUISE świeci i działa poprawnie (po zablokowaniu prędkości).
Dolna CRUISE MAIN nie działa.
Dodatkowo założyłem zworę bo jej nie było i dalej nie chce to działać.
Ma ktoś jakieś pomysły?
+ tej diody już jest połączony z scalakiem na dole płytki. Minus też jest połączony do układu – nie widać żadnych pzerw, a nie działa.
Górna kontrolka CRUISE świeci i działa poprawnie (po zablokowaniu prędkości).
Dolna CRUISE MAIN nie działa.
Dodatkowo założyłem zworę bo jej nie było i dalej nie chce to działać.
Ma ktoś jakieś pomysły?
+ tej diody już jest połączony z scalakiem na dole płytki. Minus też jest połączony do układu – nie widać żadnych pzerw, a nie działa.
iwi napisał(a):Górna kontrolka CRUISE świeci i działa poprawnie (po zablokowaniu prędkości).
Dolna CRUISE MAIN nie działa.
no to dobrze
ja zawsze mam tempomat zalaczony i swieci na zolto... a jak jade to zadaje zadana predkosc...
u ciebie bedzie ladniej
ps. juz patrze na plytke...
Dopisano Śr, 28 lis 2012, 22:26:
gdzie idzie ta sciezka w zaznaczonym kolku?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
iwi napisał(a):Wojtku – zapraszam na szampana do Krakowa
trzymam za slowo i niech sluzy
wrzuc zdjecie jak wszystko wyglada
ps. napisz gdzie tkwil blad?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Montaż tempomatu od A do Z do MAZDY 5 2,0 Diesel DPF 2005-2008r. Co do późniejszych wersji to pewnie też jest takie proste, ale tego nie mogę potwierdzić.
A. Wymiana kierownicy – żeby mieć tempomat to musimy mieć czym sterować i dlatego musimy wymienić kierownicę na właściwą z przyciskami.
Przyciski do tempomatu w Maździe5 od 2005--> są umieszczone właśnie w kierownicy po prawej stronie.
Zdjęcie właściwych przełączników.
Mechanicznie kierownice pasują od Mazdy6, ale niestety przyciski już nie (trzeba pozmieniać kolejność kabli we wtyczce lub wtyczkach), dlatego przed zakupem upewnijcie się, czy kierownica jest od Mazdy5. A jeżeli ktoś się lubi bawić i eksperymentować to niech bierze od Mazdy,6 bo jest dużo tańsza. Co do tego czy od Mazdy po lifcie pasują do przedliftowej to nie wiem.
1. Zdejmujemy osłonę kierownicy i poduszkę w kierownicy
Odkręcamy śruby kluczem nasadowym "10" – zaznaczyłem to żółtym kolorem (możemy już teraz odpiąć akumulator bo podczas odkręcania klakson się włącza)
Przy okazji możemy śrubokrętem odkręcić osłonkę – przyda nam się do liczników (czerwony kolor)
2. Ściągamy poduszkę powietrzną z kierownicy, dolną część unosząc do góry – góra ma tylko zaczep.
3. Odpinamy akumulator (nie wiem po co, ale tak pisało w M6)
4. Odpinamy kable od poduszki powietrznej (podważamy mały plastik czarny przy poduszce i zdejmujemy- od strony kierownicy kable się nie odpinają )
5. Odpinamy wtyczki kabli i odkręcamy masę od kierownicy.
6. Odkręcamy kierownicę kluczem fajkowym (oczkowym) "21" i kierownica zdjęta.
Zakręcanie nowej kierownicy nie stanowi żadnego kłopotu – robimy to w odwrotnej kolejności- zajmuje to około pół godziny.
B. Zdejmujemy osłonkę (odkręciliśmy wcześniej 2 śrubki zaznaczone kolorem czerwonym) – żeby osłonka łatwiej schodziła to zalecam kierownicę na regulacji obniżyć maksymalnie w dół oraz wysunąć na maxa (przybliżyć do kierowcy).
Maskownica z kierownicy jest na stałe połączona z maskownicą od liczników – nie próbujcie tego rozrywać.
C. Odkręcamy śruby licznika (3szt)
D. Odpinamy dwie wtyczki od kabli
F. Ściągamy osłonkę elektroniki
G. Ściągamy wskazówki (najtrudniejszy punkt i wg mnie najgorszy przy całej operacji)
UWAGA! Delikatnie podważmy jakimś cienkim szerokim śrubokrętem. Ręcznie nie ma szans tego ściągnąć. Powinny zejść same wskazówki bez trzpieni. Zapamiętajcie też układ wskazówek.
Dwie od temperatury i paliwa są identyczne, od prędkościomierza jest dłuższa niż od obrotów.
Dodatkowo zobaczcie na położenie w punkcie "zero" tych wskazówek. Na zdjęciu jest źle to zrobione (potem to poprawiłem). Wskazówki od temperatury i paliwa powinny startować od ujemnego położenia a nie od zera.
A i jeszcze jedno – wskazówka ma zejść około 1cm z trzpienia (jeżeli już wyciągnąłeś więcej niż 1cm tzn że schodzi z trzpieniem. Wtedy kombinerki w rękę zaciskasz trzpień i podważasz wskazówkę.
Jak ktoś znajdzie lepszy sposób to niech da znać – ja swój wskaźnik temperatury chyba uwaliłem, ale też może dlatego, że z 5 razy go rozbierałem – Po pierwszym demontażu i montażu działał poprawnie
H. Od spodu teraz wyciągamy płytkę elektroniki (3 zatrzaski)
I. Teraz lutownica w garść i do dzieła.
Lutujemy diody świecące (oznaczone na żółto), oporniki 470omów na czerwono i robimy zworę oznaczoną na niebiesko.
J. I z drugiej strony płytki:
Zwora na niebiesko,
Opornik ja dałem 470 omów na czerwono
L. Zwora ta sama co na poprzednim zdjęciu tylko od drugiej strony
Od tej nóżki zaznaczonej na żółto ma być przejście do naszej diody CRUISE MAIN (opór sumy 2 oporników)
Lub najlepiej teraz wziąć tester diod i czerwony kabel podłączamy do górnej części diody, a czarny kabel od dolnej. Jeżeli dioda zaświeci to czerwony zostawiamy tam gdzie był a czarny dajemy na zaznaczoną nóżkę procesora – dioda ma zaświecić.
To samo robimy z diodą CRUISE. Górna nóżka na czerwony kabel a dolna do którejś nóżki z procesora (wydaje mi się że pierwszej od góry).
Z. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i poniżej OCZEKIWANY EFEKT KOŃCOWY
Rzućcie jeszcze okiem na 2 uwagi pod zdjęciem.
2 UWAGI
– PRZY ZDEJMOWANIU WSKAZÓWEK Ma zejść sama plastykowa wskazówka bez trzpienia.
– Przy zakładaniu wskazówek obrotomierz i prędkościomierz delikatnie nakładamy wskazówki
potem kręcimy w lewo aż wskazówka wyznaczy zero i dopiero potem dociskamy mocniej.
Czasami przy dociskaniu obraca się o 1mm w lewo więc przed dociśnięciem najlepiej zostawić sobie ten 1 mm tolerancji.
Wskazówkę wskaźnika paliwa ustawiamy na kreskę zera i nasuwamy troszeczkę, Potem obracamy w prawo aż do kreski na około -1cm i dociskamy do końca.
I zostaje ostatnia wskazówka. Tutaj trudno mi poradzić bo ona nie zachowuje się tak jak inne, gdyż potem się ją kalibruje. Więc możecie założyć dowolnie byleby obrót od zera do 100oC był możliwy.
Za pierwszym razem założyłem tak samo jak paliwa i działała. Za drugim razem już tak nie chciała działać więc założyłem w połowie odległości i na razie działa.
A. Wymiana kierownicy – żeby mieć tempomat to musimy mieć czym sterować i dlatego musimy wymienić kierownicę na właściwą z przyciskami.
Przyciski do tempomatu w Maździe5 od 2005--> są umieszczone właśnie w kierownicy po prawej stronie.
Zdjęcie właściwych przełączników.
Mechanicznie kierownice pasują od Mazdy6, ale niestety przyciski już nie (trzeba pozmieniać kolejność kabli we wtyczce lub wtyczkach), dlatego przed zakupem upewnijcie się, czy kierownica jest od Mazdy5. A jeżeli ktoś się lubi bawić i eksperymentować to niech bierze od Mazdy,6 bo jest dużo tańsza. Co do tego czy od Mazdy po lifcie pasują do przedliftowej to nie wiem.
1. Zdejmujemy osłonę kierownicy i poduszkę w kierownicy
Odkręcamy śruby kluczem nasadowym "10" – zaznaczyłem to żółtym kolorem (możemy już teraz odpiąć akumulator bo podczas odkręcania klakson się włącza)
Przy okazji możemy śrubokrętem odkręcić osłonkę – przyda nam się do liczników (czerwony kolor)
2. Ściągamy poduszkę powietrzną z kierownicy, dolną część unosząc do góry – góra ma tylko zaczep.
3. Odpinamy akumulator (nie wiem po co, ale tak pisało w M6)
4. Odpinamy kable od poduszki powietrznej (podważamy mały plastik czarny przy poduszce i zdejmujemy- od strony kierownicy kable się nie odpinają )
5. Odpinamy wtyczki kabli i odkręcamy masę od kierownicy.
6. Odkręcamy kierownicę kluczem fajkowym (oczkowym) "21" i kierownica zdjęta.
Zakręcanie nowej kierownicy nie stanowi żadnego kłopotu – robimy to w odwrotnej kolejności- zajmuje to około pół godziny.
B. Zdejmujemy osłonkę (odkręciliśmy wcześniej 2 śrubki zaznaczone kolorem czerwonym) – żeby osłonka łatwiej schodziła to zalecam kierownicę na regulacji obniżyć maksymalnie w dół oraz wysunąć na maxa (przybliżyć do kierowcy).
Maskownica z kierownicy jest na stałe połączona z maskownicą od liczników – nie próbujcie tego rozrywać.
C. Odkręcamy śruby licznika (3szt)
D. Odpinamy dwie wtyczki od kabli
F. Ściągamy osłonkę elektroniki
G. Ściągamy wskazówki (najtrudniejszy punkt i wg mnie najgorszy przy całej operacji)
UWAGA! Delikatnie podważmy jakimś cienkim szerokim śrubokrętem. Ręcznie nie ma szans tego ściągnąć. Powinny zejść same wskazówki bez trzpieni. Zapamiętajcie też układ wskazówek.
Dwie od temperatury i paliwa są identyczne, od prędkościomierza jest dłuższa niż od obrotów.
Dodatkowo zobaczcie na położenie w punkcie "zero" tych wskazówek. Na zdjęciu jest źle to zrobione (potem to poprawiłem). Wskazówki od temperatury i paliwa powinny startować od ujemnego położenia a nie od zera.
A i jeszcze jedno – wskazówka ma zejść około 1cm z trzpienia (jeżeli już wyciągnąłeś więcej niż 1cm tzn że schodzi z trzpieniem. Wtedy kombinerki w rękę zaciskasz trzpień i podważasz wskazówkę.
Jak ktoś znajdzie lepszy sposób to niech da znać – ja swój wskaźnik temperatury chyba uwaliłem, ale też może dlatego, że z 5 razy go rozbierałem – Po pierwszym demontażu i montażu działał poprawnie
H. Od spodu teraz wyciągamy płytkę elektroniki (3 zatrzaski)
I. Teraz lutownica w garść i do dzieła.
Lutujemy diody świecące (oznaczone na żółto), oporniki 470omów na czerwono i robimy zworę oznaczoną na niebiesko.
J. I z drugiej strony płytki:
Zwora na niebiesko,
Opornik ja dałem 470 omów na czerwono
L. Zwora ta sama co na poprzednim zdjęciu tylko od drugiej strony
Od tej nóżki zaznaczonej na żółto ma być przejście do naszej diody CRUISE MAIN (opór sumy 2 oporników)
Lub najlepiej teraz wziąć tester diod i czerwony kabel podłączamy do górnej części diody, a czarny kabel od dolnej. Jeżeli dioda zaświeci to czerwony zostawiamy tam gdzie był a czarny dajemy na zaznaczoną nóżkę procesora – dioda ma zaświecić.
To samo robimy z diodą CRUISE. Górna nóżka na czerwony kabel a dolna do którejś nóżki z procesora (wydaje mi się że pierwszej od góry).
Z. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i poniżej OCZEKIWANY EFEKT KOŃCOWY
Rzućcie jeszcze okiem na 2 uwagi pod zdjęciem.
2 UWAGI
– PRZY ZDEJMOWANIU WSKAZÓWEK Ma zejść sama plastykowa wskazówka bez trzpienia.
– Przy zakładaniu wskazówek obrotomierz i prędkościomierz delikatnie nakładamy wskazówki
potem kręcimy w lewo aż wskazówka wyznaczy zero i dopiero potem dociskamy mocniej.
Czasami przy dociskaniu obraca się o 1mm w lewo więc przed dociśnięciem najlepiej zostawić sobie ten 1 mm tolerancji.
Wskazówkę wskaźnika paliwa ustawiamy na kreskę zera i nasuwamy troszeczkę, Potem obracamy w prawo aż do kreski na około -1cm i dociskamy do końca.
I zostaje ostatnia wskazówka. Tutaj trudno mi poradzić bo ona nie zachowuje się tak jak inne, gdyż potem się ją kalibruje. Więc możecie założyć dowolnie byleby obrót od zera do 100oC był możliwy.
Za pierwszym razem założyłem tak samo jak paliwa i działała. Za drugim razem już tak nie chciała działać więc założyłem w połowie odległości i na razie działa.
Ostatnio edytowano 7 gru 2012, 09:39 przez iwi, łącznie edytowano 6 razy
świetnie opisane!
ps. mam dwie uwagi...
1. dlaczego nie wziales diody zielonej do ustawienia tempomatu?
2.
wskazniki powinienes ustawic (skalibrowac)...
wejdz w trip komputer
(w GG/GY jest watek o kalibracji)
Dopisano Cz, 29 lis 2012, 00:38:
dodalem do Fotorelacji
ps. napisz cos jeszcze o samych przyciskach w kierownicy... dlaczego to takie istotne dla sprawy
ps. mam dwie uwagi...
1. dlaczego nie wziales diody zielonej do ustawienia tempomatu?
2.
iwi napisał(a):UWAGA PRZY ZDEJMOWANIU WSKAZÓWEK.
Mi po tej naprawie nie działa prawidłowo teraz wskaźnik temperatury silnika.
Ma zejść sama plastykowa wskazówka bez trzpienia.
wskazniki powinienes ustawic (skalibrowac)...
wejdz w trip komputer
(w GG/GY jest watek o kalibracji)
Dopisano Cz, 29 lis 2012, 00:38:
dodalem do Fotorelacji
ps. napisz cos jeszcze o samych przyciskach w kierownicy... dlaczego to takie istotne dla sprawy
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dlaczego nie zielona?
Bo w Krakowie nie można dostać zielonych – próbowałem w 2 sklepach i u znajomego elektronika.
a chciałem już mieć założone – wczoraj chyba był ostatni ciepły dzień, a robiłem na polu lub jak ktoś nie z Krakowa to na "dworze".
Druga sprawa – to dla mnie bez różnicy czy zielona czy żółta – jak kto woli – może być nawet niebieskaa nawet czerwona – wg uznania:)
Na pewno zielona nie raziłaby tak bo zazwyczaj są słabsze, ale co mi tam.
Bo w Krakowie nie można dostać zielonych – próbowałem w 2 sklepach i u znajomego elektronika.
a chciałem już mieć założone – wczoraj chyba był ostatni ciepły dzień, a robiłem na polu lub jak ktoś nie z Krakowa to na "dworze".
Druga sprawa – to dla mnie bez różnicy czy zielona czy żółta – jak kto woli – może być nawet niebieskaa nawet czerwona – wg uznania:)
Na pewno zielona nie raziłaby tak bo zazwyczaj są słabsze, ale co mi tam.
Wojtek napisał(a):wskazniki powinienes ustawic (skalibrowac)...
wejdz w trip komputer
Robiłem to z 100razy.
Niestety wskazówka żyje teraz własnym życiem.
Na jakiej zasadzie działa ten silniczek? czy to jest jakaś cewka, która się wychyla w zależności od natężenia pola elektromagnetycznego? Zastanawiam się czy to można naprawić lub wymienić.
Problem w tym, że jak wskazówka przy teście pójdzie do samej góry to już nie wróci. Potem zaczyna od połowy i obija się o ogranicznik górny.
Czasami przechodzi przez dolne "zero" i staje na -50%
W końcu pozostawiłem ja samej sobie i zadziałała – teraz wygląda że działa OK. Testy przechodzi pozytywne więc w 100% SUKCES
Ostatnio edytowano 6 gru 2012, 13:42 przez iwi, łącznie edytowano 1 raz
witam ponownie!
wczoraj polutowalem oporniki i wstawilem diody smd, dzisaiaj zabralem sie za kierownice. sterowanie posiadam od mazdy 6 i jak bym tych kabli nie zamienial i tak tempomat sie nie wlaczy. na tescie diody zapalaja sie prawidlowo ale sterowaniem z m6 nie moge tego uruchomic. moze ktos mi podpowiedziec gdzie robie blad? albo moze wiecie jakie jest napiecie na przycisku on-off i ktory to jest pin? i na koniec, ile kosztuje to sterowanie do m5 w aso? z gory dyiekuje.
wczoraj polutowalem oporniki i wstawilem diody smd, dzisaiaj zabralem sie za kierownice. sterowanie posiadam od mazdy 6 i jak bym tych kabli nie zamienial i tak tempomat sie nie wlaczy. na tescie diody zapalaja sie prawidlowo ale sterowaniem z m6 nie moge tego uruchomic. moze ktos mi podpowiedziec gdzie robie blad? albo moze wiecie jakie jest napiecie na przycisku on-off i ktory to jest pin? i na koniec, ile kosztuje to sterowanie do m5 w aso? z gory dyiekuje.
- Od: 10 paź 2012, 21:43
- Posty: 12
- Skąd: UK NEWCASTLE
- Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007
Samego sterowania nie kupisz – tylko całą kierownicę.
Poszukaj na alledrogo lub ebayu – ja kupiłem kierownicę skórzaną za 170zł z przesyłką
Jak już będziesz miał sprawną kierownicę to pomierz wszystkie kable.
Wojtek wrzucił kawałek instrukcji gdzie po prawej masz rozrysowane sterowanie z kierownicy
takie 4 przełączniki połączone szeregowo z opornikami (z numerem 1)
Zauważ że 4 oporniki są połączone do masy przez przełącznik (nasze manetki). Naciśnięcie przycisku powoduje, że na kablu pojawia się opór w stosunku do masy ( w zależności od tego który przycisk przyciśniesz) – taki opór przekazywany jest do dwójki a potem po CANie do BSI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=6844&t=1
Poszukaj na alledrogo lub ebayu – ja kupiłem kierownicę skórzaną za 170zł z przesyłką
Jak już będziesz miał sprawną kierownicę to pomierz wszystkie kable.
Wojtek wrzucił kawałek instrukcji gdzie po prawej masz rozrysowane sterowanie z kierownicy
takie 4 przełączniki połączone szeregowo z opornikami (z numerem 1)
Zauważ że 4 oporniki są połączone do masy przez przełącznik (nasze manetki). Naciśnięcie przycisku powoduje, że na kablu pojawia się opór w stosunku do masy ( w zależności od tego który przycisk przyciśniesz) – taki opór przekazywany jest do dwójki a potem po CANie do BSI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=6844&t=1
witajcie,
co trzeba sprawdzic, zeby miec pewnosc ze tempomat ruszy po wymianie kierownicy?
czujniki na pedalach – trzeba rozbirac deske czy widac to z wierzchu?
pedal gazu – elektroniczny/linka – czy jest to istotne?
u mnie na zegarach w miejscu kontrolki cruise jest samochodzik w poslizgu (dsc?), czy to ma znaczenie?
co trzeba sprawdzic, zeby miec pewnosc ze tempomat ruszy po wymianie kierownicy?
czujniki na pedalach – trzeba rozbirac deske czy widac to z wierzchu?
pedal gazu – elektroniczny/linka – czy jest to istotne?
u mnie na zegarach w miejscu kontrolki cruise jest samochodzik w poslizgu (dsc?), czy to ma znaczenie?
iwi napisał(a):Wojtek napisał(a):wskazniki powinienes ustawic (skalibrowac)...
wejdz w trip komputer
Robiłem to z 100razy.
Niestety wskazówka żyje teraz własnym życiem.
Na jakiej zasadzie działa ten silniczek? czy to jest jakaś cewka, która się wychyla w zależności od natężenia pola elektromagnetycznego? Zastanawiam się czy to można naprawić lub wymienić.
Problem w tym, że jak wskazówka przy teście pójdzie do samej góry to już nie wróci. Potem zaczyna od połowy i obija się o ogranicznik górny.
Czasami przechodzi przez dolne "zero" i staje na -50%
W końcu pozostawiłem ja samej sobie i zadziałała – teraz wygląda że działa OK. Testy przechodzi pozytywne więc w 100% SUKCES
ja mam podobny klopot tylko ze z wskaznikiem paliwa, wskazowka wyszla razem z metalowa koncowka i wskaznik teraz szaleje. mowisz ze po jakims czasie moze samo sie naprawic?
- Od: 10 paź 2012, 21:43
- Posty: 12
- Skąd: UK NEWCASTLE
- Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007
mass napisał(a):u mnie na zegarach w miejscu kontrolki cruise jest samochodzik w poslizgu
masz zdjecia zegarow... w watku... porownaj i napisz do ktorych porownujesz...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość