Dołożenie/montaż tempomatu (str. 3)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 22 lis 2012, 18:21

zdjecia z testu zegarow... auto z tempomatem...

2012-11-22 15.08.32.jpg


2012-11-22 15.08.38.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez michal.i.marta » 22 lis 2012, 20:35

co do zamiany kabli to jest zbyt duza kombinacja kablami, z tydzien by mi to zajelo. kazda zamiana to test.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 21:43
Posty: 12
Skąd: UK NEWCASTLE
Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007

Postprzez Krzemol » 22 lis 2012, 22:17

iwi napisał(a):Czy ktoś się orientuje czy kierownice od Mazdy6 (2002-2007) podejdą do Mazdy5?

Kiedyś widziałem M5 z kierownicą od szóstki, jednak czy to działało – nie mam pojęcia :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska

Postprzez iwi » 22 lis 2012, 23:23

No to chyba lipa.
Podpiąłem kierownicę z tempomatem i nic. Zrobiłem test żarówek i wygląda tak
2012-11-22 16.33.38.jpg


i takie moje spostrzeżenie. Kolega wyżej pewnie ma benzynkę bo nie ma kontrolki grzania świec żarowych i innych, które są u mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 22 lis 2012, 23:28

iwi napisał(a):Podpiąłem kierownicę z tempomatem i nic

tempomatu nie ma w kierownicy... tam sa tylko "przyciski" i diody LED je podswietlajace... ;)

iwi napisał(a):Kolega wyżej pewnie ma benzynkę

zgadza sie... ale nie zmienia to faktu, ze musisz sam znalezc kontrolke...
zdejmij tarcze i zrob zdjecia plytki drukowanej i maskownicy zegarow
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 22 lis 2012, 23:42

Wracam jeszcze do tematu różnych zegarów lub różnych programów w BSI. Kolega tutaj zapodał zegary od benzynowego samochodu. Zupełnie inny układ ikonek niż w samochodach DIESLA, co prawda to jest wersja od poliftowego, ale gdyby na teście miały świecić się wszystkie diody to zobaczyłby też od swiec zarowych i innych.układów. Albo po prostu w BSI ustawia się gdzieś co w danym aucie jest włączone i w przypadku testu tylko to sprawdza.
Czy ktoś z Was ma dojście do interfejsu i oprogramowania i mógłby sprawdzić czy jest taka opcja aktywacji tempomatu jak w VAG-COMie w grupie VW?

na aukcji znalazłem taki interfejs
Interfejs FORD MAZDA VCM IDS MINI USB OBD2 96-2011
który w Chasis ma napisane że obsługuje
CCM- Cruise Control
Ostatnio edytowano 22 lis 2012, 23:47 przez iwi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 22 lis 2012, 23:47

iwi napisał(a):czy jest taka opcja aktywacji tempomatu jak w VAG-COMie w grupie VW?

nie ma...

ps. rozbieralem juz rozne zegary... glownie z M6 i jest tam wszystko przygotowane... jedynie moze nie byc podlaczonego "zasilania" aby wlaczyc kontrolke...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 22 lis 2012, 23:49

widzę że szybciej odpisałeś niż zdążyłem wyedytować post.

A czy dużo roboty ściągnąć zegary? czy trzeba wyciągać radio i konsolę od monitora nawigacji?
i co to znaczy podłączyć zasilanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 22 lis 2012, 23:58

Wojtek napisał(a):zdejmij tarcze i zrob zdjecia plytki drukowanej i maskownicy zegarow

dla przykladu takie:

DSCF0008.JPG


DSCF0007.JPG


a jak sie dobrac do zegarow, to idz do dzialu Tuning Optyczny...
i tam jest watek o zmianie podswietlenia zegarow w M6 <faja>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 23 lis 2012, 01:28

No nie mogę tego znaleźć. To co znajduje jest bez tematu (czyżby przeniesione do Archiwum?)
No nic – spróbuje to rozkręcić w niedzielę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 23 lis 2012, 01:42

iwi napisał(a):No nie mogę tego znaleźć.

viewtopic.php?f=103&t=58819
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 23 lis 2012, 14:12

Dziękuję serdecznie.
Niestety w M5 nie jest tak dobrze jak w M5. Nie ma żadnych śrubek w "podsufitce" – tylko zatrzaski albo ukryte śrubki po ściągnięciu kokpitu całego.
Zastanawiam się teraz czy ściągać obudowę kierownicy (tak się robiło w Peugeocie), żeby dostać się do tych śrubek czy ściągać radio i stamtąd będzie dojście.
Postaram się wrzucić jakieś zdjęcia jak mi się uda to zrobić.

I jeszcze pytanie do tych co mają tempomat. Czy na postoju można włączyć/wyłączyć tempomat? Chodzi mi o to czy kontrolka się świeci po włączeniu On/Off?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 23 lis 2012, 16:28

iwi napisał(a):czy kontrolka się świeci po włączeniu On/Off?

tak... na żółto
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 23 lis 2012, 22:26

Dziękuję.
Rozkręcenie zegarów to nie takie trudne. Gorzej że nie ma diód w pozycji CRUISE oraz CRUISE MAIN.
Jakie tam przychodzą diody? 12V czy "normalne". Miernikiem mierząc istniejące diody wychodzi że mają 1,6V napięcia
Tak wyglądają zdjęcia z mojego licznika:
P1060491a.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 23 lis 2012, 22:34

normalne... szukaj takich kolorow jakie sa w oryginale... wtedy napiecia powinny pasowac... ;)

a najlepiej, to podlacz zegary i miernik w reke... i zobacz czy po "wlaczeniu" tempomatu przyciskiem pojawia sie napiecie... ja ktoryms polu diody...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 23 lis 2012, 23:14

Napięcie na innych diodach to 2V
W miejscu CRUISE oraz CRUISE main nie ma napięcia żadnego. Ani podczas włączania przyciskiem TEMPOMAT ani podczas testu.
Co dziwne – w czasie testu nie swiecą te 3 diody obok CRUISE MAIN (na lewo) z ikonkami świateł przeciwmgielnych itp.
Mówiłeś coś Wojtku że zasilanie nie jest doprowadzone – możesz to rozwinąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 23 lis 2012, 23:22

iwi napisał(a):Mówiłeś coś Wojtku że zasilanie nie jest doprowadzone – możesz to rozwinąć?

trzeba pomierzyc miernikiem "przejscie" od diody LED do wtyczki i w druga strone... do masy...
wtedy bedziesz wiedzial czy masz (czy nie masz) wlutowane elementy na plytce...

iwi napisał(a):Co dziwne – w czasie testu nie swiecą te 3 diody obok CRUISE MAIN (na lewo) z ikonkami świateł przeciwmgielnych itp.

to akurat jest normalne... one sa zasilane z przekaznika swiatel... u mnie w tescie tez nie swieca... (tylko od dlugich)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 23 lis 2012, 23:25

Wojtek napisał(a):trzeba pomierzyc miernikiem "przejscie" od diody LED do wtyczki i w druga strone... do masy...
wtedy bedziesz wiedzial czy masz czy nie masz elementoe wlutowanych na plytce...


Już to zrobiłem i nie ma przejścia. Ani na masie, ani na zasilaniu,
Ani dla CRUISE anie dla CRUISE MAIN

Sprawdzałem najpierw miernikiem "dźwiękowym" na czyste przejście a potem omomierzem i nijak nie mam przejścia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 23 lis 2012, 23:27

wyjmij plytke i zrob dobre zdjecia...
po drodze musi byc rezystor w kazdym obwodzie ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 23 lis 2012, 23:44

Pliki z zdjęciami płytki zamieszczam pod adresem – trochę to waży (40MB), ale chciałem, żebyś miał dobre zdjęcia.
Trochę się różnią od Twoich zegarów – pewnie przed i poliftowa wersja.
http://www.wyposazeniemieszkan.com.pl/mazda/106_PANA.rar
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy