Dołożenie/montaż tempomatu (str. 3)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gregorr0 » 16 wrz 2012, 17:51

Szukam schematu elektryki do samochodu Mazda 5 z roku 2006 silnik benzynowy 1.8.
Czy może ktoś wie gdzie można zdobyć cały schemat bądź też część pokazującą tempomat.

Być może ktoś orientuje się w temacie doposażenia tego auta o moduł tempomatu.

Czujnik sprzęgła jest już zamontowany i doprowadzona oryginalna instalacja.
Podobnie czujnik hamulca posiada dwie pary kabli przypuszczam więc że jest już przygotowany pod tempomat.

Posiadam także przyciski od mazdy 6 te w kierownicy jednakże prawdopodobnie jest inna kolejność kabli we wtyku pod kierownicą . Posiadam także siłownik od mazdy 6 do sterowania przepustnicą.
Czy te elementy można dopasować do mojego auta?

Jeżeli ktoś ma jakieś informacje proszę o odpowiedź.
Również jeśli to możliwe proszę o wstawienie zdjęć jak to wygląda w samochodach z oryginalnym tempomatem. Umieszczenie siłownika itp.
gregorr0
 

Postprzez iwi » 16 wrz 2012, 20:50

Mam 2.0D 110KM i ten sam "problem".
I tak jestes lepszy ode mnie bo mi powiedzieli ze wystarczy tylko domontować czujnik pedału hamulca i podmienić kierownicę na tą z przyciskami. Nie robiłem tego bo jest do zrobienia dla mnie dopiero po nawigacji, ale to co Ty napisałeś to już nie wygląda na takie proste.

Co do różnych instalacji to przepatrzę manual i zobaczę co tam jest odnośnie tempomatu – dam jutro znać
a na szybko

http://www.mazda3forums.com/showthread.php?t=243917
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez uciu » 16 wrz 2012, 21:06

A gaz masz na linke czy elektoniczny?
Jak na linke to zapomnij, jak elektroniczny to poszukaj na forum 3 – wszystko tam było ładnie opisane.
Jak sobie odpusciłem bo w 2.0 benz przed FL jest linka:–(
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez gregorr0 » 16 wrz 2012, 21:35

Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi.

Gaz mam na linkę. Przyciski w 5 są takie same jak w 6 jednak po porównaniu kostek od nich okazało się że kable dochodzą do innych wtyków. Siłownik sterujący przepustnicą mam również od 6.
Odlądałem kilka zdjęć z 6 i również schematy i z tego co wywnioskowałem to w takiej 6 dołożenie tempomatu jest możliwe.

Czy w 5 również nie wiem, dlatego podtzebuję schematu instalacji i zdjęć tych podzespołów w samochodzie z oryginalnym tempomatem.

W ASO mazdy poinformowano mnie że z fabryki wychodziły takie modele jak mój z tempomatem, jednak na pytanie czy możliwe jest w tej chwili doposażenie samochodu dostałem info że nie przewiduje się modyfikacji po zakupie na życzenie klienta.

Jednoznacznie odpowiedziano mi że tego NIE ZROBIĄ , a nie że nie da się tego zrobić z powodów technicznych lub jakichkolwiek innych.

W takiej sytuacji mogę więc jedynie liczyć na pomoc innych którzy myć może tego dokonali.
Jeszcze raz dzięki i szukam dalej
gregorr0
 

Postprzez shredder » 6 paź 2012, 11:37

Witam

też się zastanawiałem nad montażem

wcześniej miałem vectre B – tam gaz był elektroniczny, cała instalacja była fabryczna wystarczyło wymienić przełącznik od kierunków na ten z przyciskami od tempomatu i wszystko działało

tutaj jest trochę trudniej

gaz na linkę
potrzebny jest ten element który będzie ciągnął linkę
jest to tak zrobione że do przepustnicy dochodzą dwie linki

jedna od pedału gazu
druga od urządzenia od tempomatu

urządzenie to fabrycznie montują, stojąc przodem do maski po lewej stronie przy podszybiu

pytanie tylko brzmi czy po zamontowaniu wszystkich fabrycznych elementów będzie to działać

bo nie wiadomo czy sterownik auta ma wgraną odpowiednią funkcję.
shredder
 

Postprzez gregorr0 » 6 paź 2012, 13:53

Dzięki. A czy możesz jakies fotki wstawić taką jedną ogólną i zbliżenia na poszczególne elementy.

Jeśli nie tutaj to może na mejla gregorr0@vp.pl
gregorr0
 

Postprzez Wojtek » 6 paź 2012, 22:49

wszystko sie da...
a zwlaszcza jak gaz jest na linke i aktuator... bo to on "ustawia" linke gazu

nalezy pomierzyc rezystancje z przyciskow z M6 i porownac z przyciskami z M5...
i jakby co pozamieniac... tak by pasowalo...
reszte dokladac i polaczyc wedlug serwisowki M6.... powinno dzialac ;)

ps. M5 po f/l ma przepustnice sterowana elektronicznie ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez michal.i.marta » 1 lis 2012, 22:57

witam! jestem tu nowy i od nie dawna posiadam mazde furano 2.0 diesel. zabralem sie za doposazenie auta w tempomat, no i zaczynaja sie problemy. na forum mazdy 3 pisza ze trzeba wymienic czujnik hamulca i manetki w kierownicy. dzisiaj bylem w aso i powiedziano mi ze czujnik ktory ja mam niczym sie nie rozni od czujnika zw aucie z tempomatem (dwa piny) sterowanie z kierownicy posiadam z mazdy 6 i wiem ze jest inna kolejnosc kabli. sterowanie radia juz zrobilem, kable byly pozamieniane ale nie wiem jak podlaczyc tempomat i czy wogole sie da. i tu moje pytanie i prosba, czy ktos to juz zrobil? duzo jest pytan ale jeszcze nikt nie napisal wprost "tak da sie" prosze o pomoc bo sam juz nie ogarniam <glupek2> , obczytalem juz chyba wszystko i nic wiecej nie mode wyszukac. za kazda pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam papa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 21:43
Posty: 12
Skąd: UK NEWCASTLE
Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007

Postprzez Wojtek » 1 lis 2012, 23:27

michal.i.marta napisał(a):sterowanie kierownicy posiadam z mazdy 6

a dlaczego nie z Mazdy5? przeciez piatki tez sa z tempomatem...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez michal.i.marta » 2 lis 2012, 00:13

tylko takie udalo mi sie dostac :( bo w aso to pewnie cena kosmos
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 21:43
Posty: 12
Skąd: UK NEWCASTLE
Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007

Postprzez michal.i.marta » 7 lis 2012, 02:50

witam ponownie! czy naprawde nikt nie dokladal tempomatu do swojej madzi? podpowie ktos cos? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 21:43
Posty: 12
Skąd: UK NEWCASTLE
Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007

Postprzez iwi » 7 lis 2012, 11:19

Czy ktoś się orientuje czy kierownice od Mazdy6 (2002-2007) podejdą do Mazdy5?
Czy ważna jest wersja europejska/angielska
Na aukcjach są od 60zł

Druga sprawa – jaki jest koszt tego przełącznika do sprzęgła? Ma ktoś może numer katalogowy części?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez michal.i.marta » 7 lis 2012, 16:13

kierownica jest inna od m6 i sterowanie radiem i tempomat kolejnosc kabli jest zamieniona kolego :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 21:43
Posty: 12
Skąd: UK NEWCASTLE
Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007

Postprzez iwi » 14 lis 2012, 15:27

Mam jeszcze pytanie.
Zrobiłem sobie test żarówek na tablicy liczników i nie widzę nigdzie ikonki tempomatu.
Jak to zrobić:
1. Wciskamy przycisk Odometer/Tripometer i trzymamy cały czas
2. W dalszym ciągu trzymając włączamy stacyjkę w pozycję ON (2 przeskoki)
3. W dalszym ciągu trzymając czekamy aż na wyświetlaczy ilości km pokaże się test.
4. Puszczamy przycisk (mamy na to 3 sekundy)

teraz naciskając przycisk Odometer/Tripometer zmieniamy programy i możemy przetestować całą deskę. Jednym z punktów jest zaświecenie wszystkiego na desce co jest.

I teraz pytanie.
Wg instrukcji z 2008r mamy jedną ikonkę CRUISE która się świeci na pomarańczowo jeżeli jest aktywny układ tempomatu i zielono, kiedy zablokujemy prędkość
tablica licznikow2.jpg

Wg instrukcji z 2007r są dwie ikonki Cruise Main oraz Cruise (pierwsza odpowiada za włączenie a druga za zablokowanie)
tablica licznikow1.jpg

Niestety z instrukcji nie wynika, gdzie te ikonki są na desce.
Czy ktoś może napisać jak to jest dla wersji 2005-2006 europejskiej bo chcę sprawdzić czy w ogóle są żaróweczki założone oraz czy ta żarówka pomarańczowo/zielona to jest dioda 2 kolorowa czy dwie żarówki obok siebie z naciągniętymi kondomami kolorowymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez michal.i.marta » 22 lis 2012, 09:35

widzialem gdzies na forum m5 z 2008 i ona miala ikonke cruise zaraz obok prawej strzalki od kierunkowskazu a co do podswietlenia to jestem pewien na 99% ze sa tam ledy a nie zarowki. jakies postepy z tepomatem, zalozyles?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 21:43
Posty: 12
Skąd: UK NEWCASTLE
Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007

Postprzez iwi » 22 lis 2012, 10:17

No to wychodzi na to, że jeszcze trzeba będzie tablicę liczników wymienić przy zakładaniu tempomatu :(
Gdyby tam była żaróweczka to producent mógłby nie włożyć, ale skoro dioda to pewnie wlutowana w płytkę elektroniki i skoro nie ma tzn że nie ma układów sterujących.
A miało być tak pięknie.

A co do postępów to cały czas badam sprawę co trzeba zrobić, żeby niepotrzebnie nie wpaść w dziwne koszta.
Na tą chwilę trzeba pomyśleć o:
– wymianie kierownicy
– założenie dodatkowych czujników (sprzęgło)
– wymianę deski rozdzielczej, albo przynajmniej żarówek

i jeszcze tylko kwestia czy okablowanie podejdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 22 lis 2012, 11:38

LEDY sa wszedzie...

I raczej Mazda nie robi dwoch rodzajow zegarow...


Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 22 lis 2012, 14:41

No to nie mam pojęcia dlaczego, ale na 100% u mnie nie świeci się ani kontrolka CRUISE.
ani CRUISE MAIN. Dioda zapewne też nie jest spalona, gdyż nigdy nie była używana.
Czy ewentualnie ktoś kto nie ma tempomatu może sprawdzić czy u niego na teście zegarów pali się ta dioda.
Ewentualnie być może jest to w komputerze BSI wyłączone i przy teście nie wychodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez michal.i.marta » 22 lis 2012, 16:35

moze byc tak ze nie swieci bo nie jest aktywny cruise, trzeba by do zalozyc zeby swiecilo. kiedys mialem fabie i tam tez dokladalem tempomat. po zalozeniu tempomat dzialal ale kontrolki nie bylo.
co do wymiany jakich kolwiek czesci to bym sie wstrzymal. wydaje mi sie ze to kwestia zalozenia samych manetek na kierownice, mi nie dziala bo mam manetki z m6.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2012, 21:43
Posty: 12
Skąd: UK NEWCASTLE
Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007

Postprzez iwi » 22 lis 2012, 16:58

mi nie działa bo mam manetki z m6.

to pozamieniaj sobie kable i będziesz miał do M5 i będzie działało.

nie świeci bo nie jest aktywny cruise, trzeba by to założyć żeby świeciło.

Gdyby tak było to na teście kontrolek zaświeciłoby się – tak myślę. Trzy możliwości
1 – BSI się programuje włączając tempomat (ktoś kto ma programator może to potwierdzi/zaprzeczy)
2 – Brak żarówek/diod w gniazdach
3 – Inna tablica liczników
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy