Wszystko o kluczykach i programowaniu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez italodisco » 24 lut 2014, 22:45

jest czujnik ruchu, jest naklejka alarmu , i miga na stacyjce samochód z kłódką .

Czyli to nie musi oznaczać że mam alarm ?
Początkujący
 
Od: 21 lut 2014, 21:06
Posty: 7
Auto: Mazda5 1,8 116KM 2008rok

Postprzez Wojtek » 24 lut 2014, 22:53

italodisco napisał(a):jest czujnik ruchu, jest naklejka alarmu

jest alarm...

italodisco napisał(a):miga na stacyjce samochód z kłódką .

ej... immo...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martii » 3 mar 2014, 18:28

Ja miałem też w starych kluczykach dwa przyciski. Nigdzie nie można było dokupić z dwoma przyciskami, zaryzykowałem i kupiłem z trzema choć nie mam alarmu. Bez problemu dały się zaprogramować.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2013, 22:19
Posty: 21
Auto: MAZDA 5 , silnik 2.0 diesel 81kW, 2006rok

Postprzez stonoga » 8 mar 2014, 22:51

Czy kluczyk mógł się sam rozkodować? Zacząłem mieć problemy z zamykaniem , zmieniłem baterię, klika razy udało się zamknąć bez problemu, ale po chwili przestał działać. Dioda na kluczyku miga. Drugi kluczyk działa bez zarzutów.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez iwi » 10 mar 2014, 13:59

Kluczyk teoretycznie nie może się rozprogramować, ale może się zepsuć (został zamoczony lub skorodował itp). Piszę teoretycznie, bo praktycznie może się rozprogramować po awarii w pamięci nieulotnej. W zasadzie to to samo co się zepsuł, ale po takim objawie możesz ponownie go zaprogramować i będzie działał (do czasu następnej awarii).

Jednak centralki w naszej M5 nie są do końca dobre (mówię o ver. z 2006r) nie raz zdarza mi się, że pilot nie działa do czasu ponownego odpalenia samochodu.
tzn
otwieram z pilota. Jadę sobie gdzieś i wysiadam i chcąc zamknąć pilot nie działa. Zamykam z kluczyka potem otwieram z kluczyka (bo pilot dalej nie działa) i jadę sobie dalej. Znowu gdzieś staję i pilot już poprawnie działa (zamyka i otwiera). Takie niedziałanie nie zdarza się często, ale raz na kwartał występuje i niezależnie od pilota (mam 2 i na obu wtedy nie działa)

Ale co jeszcze zaobserwowałem – jeśli któreś drzwi są niezamknięte to pilot nie działa i kluczyk też nie działa – więc to jest sposób na sprawdzenie poprawnego zamknięcia drzwi – więc nie zawsze należy "skopać" pilota czy zawodzić że pilot się znowu zepsuł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez stonoga » 11 mar 2014, 12:30

Tak się właśnie działo. Po jeździe udało się zamknąć ale ponowne otwarcie i zamknięcie (bez odpalania silnika) już się nie udało. Jednak drugi pilot zamykał. Rozebrałem kluczyk, podgiąłem blaszki styku baterii, w mikrowłącznik wpuściłem propanol. Nie ma poprawy, loteria , zamknie albo nie zamknie.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez bary75 » 2 cze 2014, 20:41

Witam.
Mam Mazdę 5 i niestety dwa felerne kluczyki. Felerne w tym sensie, że rozlatują sie w dłoni. Aż strach pomyśleć jaka byłaby tragedia gdyby upadł któryś z nich na beton – byłoby składania a składania. Dlatego zacząłem się rozglądać za jakimś zamiennikiem, tzn czymś takim jak w tym linku http://allegro.pl/kluczyk-pilot-obudowa ... 95030.html

Mój kluczyk też ma trzy przyciski – środek to Mitsubishi.
Moje pytanie jest, jeżeli oczywiście wiecie, czy da rade podmienić obudowy klucza(scyzoryka) ?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez Wojtek » 2 cze 2014, 21:10

w wątku o wymianie baterii w pilocie masz jak to rozebrać... Myślę, że nie będzie problemu z samą wymianą wkładu... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bary75 » 2 cze 2014, 21:26

Wojtek napisał(a):w wątku o wymianie baterii w pilocie masz jak to rozebrać... Myślę, że nie będzie problemu z samą wymianą wkładu... ;)


No to jutro zamówię obudowę.
Dzięki za szybka odpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez bary75 » 4 cze 2014, 21:19

Witam. Kluczyk podmieniony. Tutaj opisałem jakie miałem problemy: viewtopic.php?f=393&t=171195&p=2865528#p2865528
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez bary75 » 19 sie 2014, 19:48

Koledzy, pomóżcie mi, bo już opadam z sił. Mam dodatkowy trzeci kluczyk (stare oczywiście zaczęły rozlatywać się na kilka części) i za cholerę nie mogę go zaprogramować. Robię wszystko wg opisów poniżej, wszystko jest OK do punktu 6-go.
7-my punkt – wciskając CLOSE – nic się nie dzieje – drzwi się nie blokują.



Pierwszy i najważniejszy – nie wyprogramowuje starych pilotów
Procedura przetłumaczona przez któregoś z klubowiczów
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Zablokuj i odblokuj zamki – ja to opuściłem i działa
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk do pozycji ON i z powrotem do OFF (nie ACC) wykonaj czynność trzykrotnie w przeciągu 10 sekund. Pozostaw kluczyk w stacyjce! – WAŻNE niektóre procedury mówią o wyciągnięciu kluczyka co w przypadku M5 nie jest prawdą
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi kierowcy trzykrotnie (drzwi powinny pozostać otwarte po tym kroku) – tak naprawdę 2 i pół raza a nie trzy bo trzeba (otworzyć, zamknąć, otworzyć, zamknąć, otworzyć)
Krok 6: Komputer powinien odpowiedzieć blokując i odblokowując zamki drzwi
Krok 7: Najpierw naciśnij przycisk (np. CLOSE) na pierwszym pilocie dwukrotnie. Komputer odpowie blokując i odblokowując zamki. – pierwszy pilot to ten, który nie jest programowany

Krok 8: Naciśnij przycisk (np. OPEN) na drugim pilocie dwukrotnie – tym programowanym, który jest w stacyjce. Za każdym razem komputer odpowie blokując i rozblokowując zamki – opuściłem ten punkt i pilot stary mi dalej działa

Krok 9: Wyjmij kluczyk ze stacyjki, Komputer zareaguje finalnie seria zablokowań I odblokowań zamków – po wyciągnięciu u mnie kluczyka nic się nie stało, a nowy pilot działa.ja


Mógłby ktoś mi pomóc?
P.S.
Oryginalne kluczyki to Mitsubishi, a ten który próbuje zaprogramować to Viseton.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez iwi » 5 wrz 2014, 12:21

bary75 napisał(a):Koledzy, pomóżcie mi, bo już opadam z sił.
Mógłby ktoś mi pomóc?
Oryginalne kluczyki to Mitsubishi, a ten który próbuje zaprogramować to Viseton.


Przecież sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Skoro oryginalny to Mitsubishi a Twój to Viseton to jak chcesz to zaprogramować? No chyba, że jest dokładnie ten sam typ procesora i wsad do niego wgrasz od Mitsubishi i potem zaprogramujesz do samochodu.

Zasada prosta – kupujesz ten sam typ co masz oryginalne. Jedyne odstepstwo to ze mozesz kupic z 3 i 4 przyciskami zamiast 2 itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez czah666 » 14 lis 2014, 06:35

Witam,
sprawa wygląda następująco: straciłem jeden z kluczyków. Czy jest opcja przeprogramowania tego który został ( zarówno otwieranie centralnego jak i immobilizer)– chodzi mi o to żeby zagubionym kluczykiem nie szło otworzyć ( przynajmniej zdalnie) i odjechać...
bo jak nie to chyba tylko wymiana wkładek w drzwiach,stacyjce i przeprogramowanie nowych kluczy...uh
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez iwi » 17 lis 2014, 13:12

Z tego co się orientuje to do naszego samochodu można zaprogramować tylko 2 kluczyki. Jak dokupisz drugi i zaprogramujesz to wyleci ten zagubiony. Tylko niech ktoś to potwierdzi – zajmowałem się tym 2 lata temu a pamięć mam RAM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez madzia2004 » 5 mar 2015, 21:18

Wybaczcie proszę ale jestem tutaj nowy i jeszcze nie odnalazłem się na tym forum. Proszę więc o wyrozumiałość.
U mnie procedura programowanie pilota (Mazda 2 Dy 2004r) działa pięknie lecz mam uszkodzony pilot (auto powinno reagować na pilota a tego nie robi – w trakcie procedury) Visteon 41803 (w środku Naldec 41803) widać, że ktoś tam coś lutował. Pytanie: Kupuję pilot oryginalny z tym samym symbolem na allegro i mogę go zaprogramować u siebie?? Z tego co mi wiadomo to jest prosto kodowany "jednokrotnie" bez zmiany kodów itp i te piloty (dwa przyciski) pasują do Mazdy 2,3,6??. Proszę o odpowiedź
madzia2004
 

PostTen post został usunięty przez Yard 1 kwi 2015, 15:32.
Powód: OT

Postprzez linisko » 10 kwi 2015, 19:02

Witam, czy spotkał się ktoś z takim kluczykiem? Chodzi o ten czerwony przycisk.
Załączniki
CAM00020[1].jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 11:11
Posty: 42
Auto: MAZDA 5 2.3 manual

Postprzez ArtZ5 » 12 maja 2015, 15:42

Odp jest kilka postów wcześniej...prawdopodobnie wyłącznik wewnętrznych czujników lub przycisk panic. Załącza alarm, żeby odstraszyć strażnika miejskiego, który wkłada mandat za wycieraczkę ;P .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 16:51
Posty: 30 (1/1)
Skąd: Czarne/pomorskie
Auto: była Mazda 323f 1.5 16V BA 1998+LPG jest Mazda 5 1.8 2005+LPG

Postprzez Knidos » 20 maja 2015, 15:52

Witam kolegów mam mazde 3 z 2007 roku, chciałem zaprogramować dodatkowy kluczyk tak jak w instrukcji i wyszlo tak ze w dodatkowym kluczyku dziala centralka moge otworzyc/zamknac drzwi ale nie moge juz z niego odpalic samochodu. wie ktos moze dlaczego jaki jest tego powod?
Knidos
 

Postprzez Yard » 20 maja 2015, 16:16

Nie ten dział. Pisz w "Mazda3" Tu jest o "Mazda5" i może być inaczej.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy