Wszystko o kluczykach i programowaniu
jest czujnik ruchu, jest naklejka alarmu , i miga na stacyjce samochód z kłódką .
Czyli to nie musi oznaczać że mam alarm ?
Czyli to nie musi oznaczać że mam alarm ?
- Od: 21 lut 2014, 21:06
- Posty: 7
- Auto: Mazda5 1,8 116KM 2008rok
italodisco napisał(a):jest czujnik ruchu, jest naklejka alarmu
jest alarm...
italodisco napisał(a):miga na stacyjce samochód z kłódką .
ej... immo...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Czy kluczyk mógł się sam rozkodować? Zacząłem mieć problemy z zamykaniem , zmieniłem baterię, klika razy udało się zamknąć bez problemu, ale po chwili przestał działać. Dioda na kluczyku miga. Drugi kluczyk działa bez zarzutów.
Kluczyk teoretycznie nie może się rozprogramować, ale może się zepsuć (został zamoczony lub skorodował itp). Piszę teoretycznie, bo praktycznie może się rozprogramować po awarii w pamięci nieulotnej. W zasadzie to to samo co się zepsuł, ale po takim objawie możesz ponownie go zaprogramować i będzie działał (do czasu następnej awarii).
Jednak centralki w naszej M5 nie są do końca dobre (mówię o ver. z 2006r) nie raz zdarza mi się, że pilot nie działa do czasu ponownego odpalenia samochodu.
tzn
otwieram z pilota. Jadę sobie gdzieś i wysiadam i chcąc zamknąć pilot nie działa. Zamykam z kluczyka potem otwieram z kluczyka (bo pilot dalej nie działa) i jadę sobie dalej. Znowu gdzieś staję i pilot już poprawnie działa (zamyka i otwiera). Takie niedziałanie nie zdarza się często, ale raz na kwartał występuje i niezależnie od pilota (mam 2 i na obu wtedy nie działa)
Ale co jeszcze zaobserwowałem – jeśli któreś drzwi są niezamknięte to pilot nie działa i kluczyk też nie działa – więc to jest sposób na sprawdzenie poprawnego zamknięcia drzwi – więc nie zawsze należy "skopać" pilota czy zawodzić że pilot się znowu zepsuł.
Jednak centralki w naszej M5 nie są do końca dobre (mówię o ver. z 2006r) nie raz zdarza mi się, że pilot nie działa do czasu ponownego odpalenia samochodu.
tzn
otwieram z pilota. Jadę sobie gdzieś i wysiadam i chcąc zamknąć pilot nie działa. Zamykam z kluczyka potem otwieram z kluczyka (bo pilot dalej nie działa) i jadę sobie dalej. Znowu gdzieś staję i pilot już poprawnie działa (zamyka i otwiera). Takie niedziałanie nie zdarza się często, ale raz na kwartał występuje i niezależnie od pilota (mam 2 i na obu wtedy nie działa)
Ale co jeszcze zaobserwowałem – jeśli któreś drzwi są niezamknięte to pilot nie działa i kluczyk też nie działa – więc to jest sposób na sprawdzenie poprawnego zamknięcia drzwi – więc nie zawsze należy "skopać" pilota czy zawodzić że pilot się znowu zepsuł.
Tak się właśnie działo. Po jeździe udało się zamknąć ale ponowne otwarcie i zamknięcie (bez odpalania silnika) już się nie udało. Jednak drugi pilot zamykał. Rozebrałem kluczyk, podgiąłem blaszki styku baterii, w mikrowłącznik wpuściłem propanol. Nie ma poprawy, loteria , zamknie albo nie zamknie.
Witam.
Mam Mazdę 5 i niestety dwa felerne kluczyki. Felerne w tym sensie, że rozlatują sie w dłoni. Aż strach pomyśleć jaka byłaby tragedia gdyby upadł któryś z nich na beton – byłoby składania a składania. Dlatego zacząłem się rozglądać za jakimś zamiennikiem, tzn czymś takim jak w tym linku http://allegro.pl/kluczyk-pilot-obudowa ... 95030.html
Mój kluczyk też ma trzy przyciski – środek to Mitsubishi.
Moje pytanie jest, jeżeli oczywiście wiecie, czy da rade podmienić obudowy klucza(scyzoryka) ?
Mam Mazdę 5 i niestety dwa felerne kluczyki. Felerne w tym sensie, że rozlatują sie w dłoni. Aż strach pomyśleć jaka byłaby tragedia gdyby upadł któryś z nich na beton – byłoby składania a składania. Dlatego zacząłem się rozglądać za jakimś zamiennikiem, tzn czymś takim jak w tym linku http://allegro.pl/kluczyk-pilot-obudowa ... 95030.html
Mój kluczyk też ma trzy przyciski – środek to Mitsubishi.
Moje pytanie jest, jeżeli oczywiście wiecie, czy da rade podmienić obudowy klucza(scyzoryka) ?
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
w wątku o wymianie baterii w pilocie masz jak to rozebrać... Myślę, że nie będzie problemu z samą wymianą wkładu...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam. Kluczyk podmieniony. Tutaj opisałem jakie miałem problemy: viewtopic.php?f=393&t=171195&p=2865528#p2865528
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
Koledzy, pomóżcie mi, bo już opadam z sił. Mam dodatkowy trzeci kluczyk (stare oczywiście zaczęły rozlatywać się na kilka części) i za cholerę nie mogę go zaprogramować. Robię wszystko wg opisów poniżej, wszystko jest OK do punktu 6-go.
7-my punkt – wciskając CLOSE – nic się nie dzieje – drzwi się nie blokują.
Mógłby ktoś mi pomóc?
P.S.
Oryginalne kluczyki to Mitsubishi, a ten który próbuje zaprogramować to Viseton.
7-my punkt – wciskając CLOSE – nic się nie dzieje – drzwi się nie blokują.
Pierwszy i najważniejszy – nie wyprogramowuje starych pilotów
Procedura przetłumaczona przez któregoś z klubowiczów
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Zablokuj i odblokuj zamki – ja to opuściłem i działa
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk do pozycji ON i z powrotem do OFF (nie ACC) wykonaj czynność trzykrotnie w przeciągu 10 sekund. Pozostaw kluczyk w stacyjce! – WAŻNE niektóre procedury mówią o wyciągnięciu kluczyka co w przypadku M5 nie jest prawdą
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi kierowcy trzykrotnie (drzwi powinny pozostać otwarte po tym kroku) – tak naprawdę 2 i pół raza a nie trzy bo trzeba (otworzyć, zamknąć, otworzyć, zamknąć, otworzyć)
Krok 6: Komputer powinien odpowiedzieć blokując i odblokowując zamki drzwi
Krok 7: Najpierw naciśnij przycisk (np. CLOSE) na pierwszym pilocie dwukrotnie. Komputer odpowie blokując i odblokowując zamki. – pierwszy pilot to ten, który nie jest programowany
Krok 8: Naciśnij przycisk (np. OPEN) na drugim pilocie dwukrotnie – tym programowanym, który jest w stacyjce. Za każdym razem komputer odpowie blokując i rozblokowując zamki – opuściłem ten punkt i pilot stary mi dalej działa
Krok 9: Wyjmij kluczyk ze stacyjki, Komputer zareaguje finalnie seria zablokowań I odblokowań zamków – po wyciągnięciu u mnie kluczyka nic się nie stało, a nowy pilot działa.ja
Mógłby ktoś mi pomóc?
P.S.
Oryginalne kluczyki to Mitsubishi, a ten który próbuje zaprogramować to Viseton.
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
bary75 napisał(a):Koledzy, pomóżcie mi, bo już opadam z sił.
Mógłby ktoś mi pomóc?
Oryginalne kluczyki to Mitsubishi, a ten który próbuje zaprogramować to Viseton.
Przecież sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Skoro oryginalny to Mitsubishi a Twój to Viseton to jak chcesz to zaprogramować? No chyba, że jest dokładnie ten sam typ procesora i wsad do niego wgrasz od Mitsubishi i potem zaprogramujesz do samochodu.
Zasada prosta – kupujesz ten sam typ co masz oryginalne. Jedyne odstepstwo to ze mozesz kupic z 3 i 4 przyciskami zamiast 2 itp.
Witam,
sprawa wygląda następująco: straciłem jeden z kluczyków. Czy jest opcja przeprogramowania tego który został ( zarówno otwieranie centralnego jak i immobilizer)– chodzi mi o to żeby zagubionym kluczykiem nie szło otworzyć ( przynajmniej zdalnie) i odjechać...
bo jak nie to chyba tylko wymiana wkładek w drzwiach,stacyjce i przeprogramowanie nowych kluczy...uh
sprawa wygląda następująco: straciłem jeden z kluczyków. Czy jest opcja przeprogramowania tego który został ( zarówno otwieranie centralnego jak i immobilizer)– chodzi mi o to żeby zagubionym kluczykiem nie szło otworzyć ( przynajmniej zdalnie) i odjechać...
bo jak nie to chyba tylko wymiana wkładek w drzwiach,stacyjce i przeprogramowanie nowych kluczy...uh
Z tego co się orientuje to do naszego samochodu można zaprogramować tylko 2 kluczyki. Jak dokupisz drugi i zaprogramujesz to wyleci ten zagubiony. Tylko niech ktoś to potwierdzi – zajmowałem się tym 2 lata temu a pamięć mam RAM
Wybaczcie proszę ale jestem tutaj nowy i jeszcze nie odnalazłem się na tym forum. Proszę więc o wyrozumiałość.
U mnie procedura programowanie pilota (Mazda 2 Dy 2004r) działa pięknie lecz mam uszkodzony pilot (auto powinno reagować na pilota a tego nie robi – w trakcie procedury) Visteon 41803 (w środku Naldec 41803) widać, że ktoś tam coś lutował. Pytanie: Kupuję pilot oryginalny z tym samym symbolem na allegro i mogę go zaprogramować u siebie?? Z tego co mi wiadomo to jest prosto kodowany "jednokrotnie" bez zmiany kodów itp i te piloty (dwa przyciski) pasują do Mazdy 2,3,6??. Proszę o odpowiedź
U mnie procedura programowanie pilota (Mazda 2 Dy 2004r) działa pięknie lecz mam uszkodzony pilot (auto powinno reagować na pilota a tego nie robi – w trakcie procedury) Visteon 41803 (w środku Naldec 41803) widać, że ktoś tam coś lutował. Pytanie: Kupuję pilot oryginalny z tym samym symbolem na allegro i mogę go zaprogramować u siebie?? Z tego co mi wiadomo to jest prosto kodowany "jednokrotnie" bez zmiany kodów itp i te piloty (dwa przyciski) pasują do Mazdy 2,3,6??. Proszę o odpowiedź
-
madzia2004
Odp jest kilka postów wcześniej...prawdopodobnie wyłącznik wewnętrznych czujników lub przycisk panic. Załącza alarm, żeby odstraszyć strażnika miejskiego, który wkłada mandat za wycieraczkę .
Witam kolegów mam mazde 3 z 2007 roku, chciałem zaprogramować dodatkowy kluczyk tak jak w instrukcji i wyszlo tak ze w dodatkowym kluczyku dziala centralka moge otworzyc/zamknac drzwi ale nie moge juz z niego odpalic samochodu. wie ktos moze dlaczego jaki jest tego powod?
-
Knidos
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości