Wszystko o kluczykach i programowaniu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 12 cze 2012, 16:32

iwi napisał(a):jest opisanych kilka sposobów do 626 i M6 ale nic nie ma o M5

no i jest jeszcze metoda stosowana w GH...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 26 cze 2012, 23:33

Zakupiłem tego Pilota i na szczęście pasuje do mojej M5.
Procedura wygląda podobnie, ale z drobnymi zmianami
Pierwszy i najważniejszy – nie wyprogramowuje starych pilotów
Procedura przetłumaczona przez któregoś z klubowiczów
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Zablokuj i odblokuj zamkija to opuściłem i działa
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk do pozycji ON i z powrotem do OFF (nie ACC) wykonaj czynność trzykrotnie w przeciągu 10 sekund. Pozostaw kluczyk w stacyjce!WAŻNE niektóre procedury mówią o wyciągnięciu kluczyka co w przypadku M5 nie jest prawdą
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi kierowcy trzykrotnie (drzwi powinny pozostać otwarte po tym kroku)tak naprawdę 2 i pół raza a nie trzy bo trzeba (otworzyć, zamknąć, otworzyć, zamknąć, otworzyć)
Krok 6: Komputer powinien odpowiedzieć blokując i odblokowując zamki drzwi
Krok 7: Najpierw naciśnij przycisk (np. CLOSE) na pierwszym pilocie dwukrotnie. Komputer odpowie blokując i odblokowując zamki.pierwszy pilot to ten w stacyjce i to ten nowy pilot

Krok 8: Naciśnij przycisk (np. OPEN) na drugim pilocie dwukrotnie. Za każdym razem komputer odpowie blokując i rozblokowując zamkiopuściłem ten punkt i pilot stary mi dalej działa

Krok 9: Wyjmij kluczyk ze stacyjki, Komputer zareaguje finalnie seria zablokowań I odblokowań zamkówpo wyciągnięciu u mnie kluczyka nic się nie stało, a nowy pilot działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez krzywy24 » 12 paź 2012, 20:19

ponieważ przed chwilą właśnie przećwiczyłem metodę na moim kluczyku, dopiszę swoją wersję:)
u mnie zadziałało – zmiany są wytłuszczone:

Pierwszy i najważniejszy – nie wyprogramowuje starych pilotów
Procedura przetłumaczona przez któregoś z klubowiczów
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Zablokuj i odblokuj zamki – ja to opuściłem i działa
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk do pozycji ON i z powrotem do OFF (nie ACC) wykonaj czynność trzykrotnie w przeciągu 10 sekund. Pozostaw kluczyk w stacyjce! – WAŻNE niektóre procedury mówią o wyciągnięciu kluczyka co w przypadku M5 nie jest prawdą
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi kierowcy trzykrotnie (drzwi powinny pozostać otwarte po tym kroku) – tak naprawdę 2 i pół raza a nie trzy bo trzeba (otworzyć, zamknąć, otworzyć, zamknąć, otworzyć)
Krok 6: Komputer powinien odpowiedzieć blokując i odblokowując zamki drzwi
Krok 7: Najpierw naciśnij przycisk (np. CLOSE) na pierwszym pilocie dwukrotnie. Komputer odpowie blokując i odblokowując zamki. – pierwszy pilot to ten, który nie jest programowany

Krok 8: Naciśnij przycisk (np. OPEN) na drugim pilocie dwukrotnie – tym programowanym, który jest w stacyjce. Za każdym razem komputer odpowie blokując i rozblokowując zamki – opuściłem ten punkt i pilot stary mi dalej działa

Krok 9: Wyjmij kluczyk ze stacyjki, Komputer zareaguje finalnie seria zablokowań I odblokowań zamków – po wyciągnięciu u mnie kluczyka nic się nie stało, a nowy pilot działa.ja


powodzenia życze:)
Lubię swoją Madzię:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 maja 2011, 13:04
Posty: 8
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez szopen6 » 15 lis 2012, 19:15

Poszukuje instrukcji jak zakodować kluczyk razem z pilotem .............czy kodowanie odbywa się tak sama o jak w mazda 6
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 08:51
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG

Postprzez iwi » 16 lis 2012, 09:29

Zakupiłem tego Pilota i na szczęście pasuje do mojej M5.
Procedura wygląda podobnie, ale z drobnymi zmianami
Pierwszy i najważniejszy – nie wyprogramowuje starych pilotów
Procedura przetłumaczona przez któregoś z klubowiczów
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Zablokuj i odblokuj zamki – ja to opuściłem i działa
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk do pozycji ON i z powrotem do OFF (nie ACC) wykonaj czynność trzykrotnie w przeciągu 10 sekund. Pozostaw kluczyk w stacyjce! – WAŻNE niektóre procedury mówią o wyciągnięciu kluczyka co w przypadku M5 nie jest prawdą
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi kierowcy trzykrotnie (drzwi powinny pozostać otwarte po tym kroku) – tak naprawdę 2 i pół raza a nie trzy bo trzeba (otworzyć, zamknąć, otworzyć, zamknąć, otworzyć)
Krok 6: Komputer powinien odpowiedzieć blokując i odblokowując zamki drzwi
Krok 7: Najpierw naciśnij przycisk (np. CLOSE) na pierwszym pilocie dwukrotnie. Komputer odpowie blokując i odblokowując zamki. – pierwszy pilot to ten w stacyjce i to ten nowy pilot
Krok 8: Naciśnij przycisk (np. OPEN) na drugim pilocie dwukrotnie. Za każdym razem komputer odpowie blokując i rozblokowując zamki – opuściłem ten punkt i pilot stary mi dalej działa
Krok 9: Wyjmij kluczyk ze stacyjki, Komputer zareaguje finalnie seria zablokowań I odblokowań zamków – po wyciągnięciu u mnie kluczyka nic się nie stało, a nowy pilot działa.

lub wg
krzywy24


ponieważ przed chwilą właśnie przećwiczyłem metodę na moim kluczyku, dopiszę swoją wersję:)
u mnie zadziałało – zmiany są wytłuszczone:

Pierwszy i najważniejszy – nie wyprogramowuje starych pilotów
Procedura przetłumaczona przez któregoś z klubowiczów
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Zablokuj i odblokuj zamki – ja to opuściłem i działa
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk do pozycji ON i z powrotem do OFF (nie ACC) wykonaj czynność trzykrotnie w przeciągu 10 sekund. Pozostaw kluczyk w stacyjce! – WAŻNE niektóre procedury mówią o wyciągnięciu kluczyka co w przypadku M5 nie jest prawdą
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi kierowcy trzykrotnie (drzwi powinny pozostać otwarte po tym kroku) – tak naprawdę 2 i pół raza a nie trzy bo trzeba (otworzyć, zamknąć, otworzyć, zamknąć, otworzyć)
Krok 6: Komputer powinien odpowiedzieć blokując i odblokowując zamki drzwi
Krok 7: Najpierw naciśnij przycisk (np. CLOSE) na pierwszym pilocie dwukrotnie. Komputer odpowie blokując i odblokowując zamki. – pierwszy pilot to ten, który nie jest programowany

Krok 8: Naciśnij przycisk (np. OPEN) na drugim pilocie dwukrotnie – tym programowanym, który jest w stacyjce. Za każdym razem komputer odpowie blokując i rozblokowując zamki – opuściłem ten punkt i pilot stary mi dalej działa

Krok 9: Wyjmij kluczyk ze stacyjki, Komputer zareaguje finalnie seria zablokowań I odblokowań zamków – po wyciągnięciu u mnie kluczyka nic się nie stało, a nowy pilot działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez szopen6 » 16 lis 2012, 11:20

Wielkie dzięki za instrukcje bo właśnie mam 2 kluczyka ale nie jest zaprogramowany ........czyli zaprogramowanego kluczyka nie rozkoduje mam tak rozumieć
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 08:51
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG

Postprzez iwi » 16 lis 2012, 12:33

Wg instrukcji usuwa wszystkie stare kluczyki
Ale mi nie usunęło.

A tak z innej beczki
Dla kogoś, kto zgubił kluczyk/ zepsuł mu sie pilot itp to wreszcie pojawiła się alternatywa.
Centralka alarmowa CAN z dodatkowymi pilotami.
Pod hasłem w google "alarm CAN pilot" pojawia się wiele możliwości.
Najtańszą wersję widziałem za około 200zł (czyli cenę oryginalnego kluczyka) a dodatkowe piloty to kwota kilkadziesiąt złotych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez paolomario » 16 lis 2012, 21:31

A ja mam pytanie takie:
Co zrobić jak rozkodował się jedyny kluczyk z pilotem jaki mam? Zmieniłem ostatnio baterię w pilocie, bo już słabo działał i od tamtej pory przyciski nie działają. Mogę otworzyć samochód tylko z zamka. Niestety kupując samochód dostałem tylko jeden kluczyk z pilotem. Drugi dorobiłem u znajomego, ale taki prosty, bez pilota, tylko z chipem do immobilisera (swoją drogą koszt 50 funtów, Mazda za taki chciała 150 funtów). Dobrze, że mając jakieś dziwne przeczucie, przed wyjęciem baterii "rozbroiłem" alarm pilotem, bo wcześniej, gdy samochód był zamknięty pilotem a otwierałem przez zamek w drzwiach od razu wył alarm.
Ciekawi mnie, czy zamykając auto kluczykiem przez zamek aktywuje się alarm w samochodzie? Pamiętam, że w 626 było tak właśnie – trzeba było tak jakby dwa razy zamknąć samochód aby uruchomić alarm.
Tak w ogóle, co z tym fantem zrobić? Jednak pilot to wygoda. Macie jakieś sugestie jak wykorzystać fabryczny alarm i centralny zamek?
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez Wojtek » 16 lis 2012, 21:35

paolomario napisał(a):Co zrobić jak rozkodował się jedyny kluczyk z pilotem jaki mam?

zaprogramuj go... masz o tym wyzej...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez paolomario » 16 lis 2012, 23:08

Wojtek napisał(a):
paolomario napisał(a):Co zrobić jak rozkodował się jedyny kluczyk z pilotem jaki mam?

zaprogramuj go... masz o tym wyzej...


Punkt 7 i 8 instrukcji programowania – czy do tego nie potrzeba dwóch kluczyków?
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez Wojtek » 16 lis 2012, 23:35

dwa oryginalne kluczyki potrzeba aby zaprogramowac imo... i to trzecie ;)

do centralnego tylko to co wyzej ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez pawelwiktor15 » 25 lis 2012, 10:09

przeszukaj forum wszystko jest opisane krok po kroku <czytaj> :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2012, 11:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Londyn-Reszów
Auto: Mazda 5 Sport
2005r.
2.0 benzyna

Postprzez HAJNA » 24 sty 2014, 18:46

Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi kierowcy trzykrotnie (drzwi powinny pozostać otwarte po tym kroku) – tak naprawdę 2 i pół raza a nie trzy bo trzeba (otworzyć, zamknąć, otworzyć, zamknąć, otworzyć)

Nie rozumiem tego jak można otworzyć otwarte drzwi? .Twierdzicie że to działa ja ni mogę aktywować pilota może coś pominęliście? <co?>
Początkujący
 
Od: 4 sty 2014, 17:45
Posty: 11
Auto: Mazda 5 1.8benzyna 2008

Postprzez iwi » 27 sty 2014, 12:24

No mój błąd.
Ale są 3 możliwości.
Pierwsza – pojedź do serwisu – zaprogramują Ci kluczyk bezproblemowo.

Druga – nie 2 i pół raza tylko 3x zgodnie z opisem czyli zamknij/ otwórz/ zamknij/otwórz/zamknij/otwórz i dalej wg opisu

Trzecia – w punkcie pierwszym powinno być otwórz i zamknij drzwi.

Tą procedurę opisywałem półtora roku temu. Pomyliłem się, ale nie wiem gdzie i Ci tego nie sprawdzę.
Sprawdź jeszcze czy masz ten sam kluczyk (tej samej firmy bo są różne sterowniki i kluczyki) – procedura jest opisana dla Mitshubishi Electric – 12.06.2012r podałem też linki do innych modeli MAZD i tam są opisane różne modele. Trzeba próbować, albo skorzystać z punktu pierwszego. U mnie to działało i kluczyk zaprogramowałem.
ja ni mogę aktywować pilota może coś pominęliście?

trzeba splunąć jeszcze 3x przez lewe ramię klękając na lewe kolano. Można jeszcze dla pewności przeżegnać się. :)
Kolego – nikt tutaj nikogo nie wprowadza w błąd, nic nie ukrywamy. Jeśli coś odkryjemy to piszemy i z tych rad ktoś korzysta. U jednych działają u innych nie. Kilka osób zaprogramowało tego pilota korzystając z tego opisu. Ale pisanie ja nie mogę aktywować nic nam nie mówi. Popróbuj i jeśli masz wszystko sprawne to na pewno zadziała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez HAJNA » 1 lut 2014, 20:49

Dziękuje kolego za odpowiedz czapka z głowy <czarodziej> .W moim przypadku nie pomogło splunięcie lecz włożenie działającego kluczyka . Cała procedura według twojego opisu dzięki <głaszcze>
Początkujący
 
Od: 4 sty 2014, 17:45
Posty: 11
Auto: Mazda 5 1.8benzyna 2008

Postprzez iwi » 3 lut 2014, 14:15

czyli Krok 3 zmieniamy na : Włóż działający kluczyk do stacyjki.
Tylko co w takim razie jak ktoś nie ma żadnego działającego??

Poczekamy – zobaczymy -- może temat się rozwinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez martii » 14 lut 2014, 14:46

Witam. U mnie też nadeszła wymiana kluczyków w mojej madzi. Mam dwu przyciskowe, ale kupiłem trzy przyciskowe bo tych z dwoma przyciskami nigdzie nie można dostać. Oczywiście kluczyki na elektronice mitsubishi. Moje stare są z 2005 roku a nowe kupiłem z datą 2009r. Pierwsze podejście w programowaniu zakończone niepowodzeniem. Przy drugi na szczęście udało się , chodzą obydwa.Programowanie oczywiście techniką podaną wyżej. Oto nowe kluczyki które udało mi się zdobyć:

kluczyki.jpg


Myślałem ,że nie uda się zaprogramować nowszych kluczyków od centralnego ale naszczęście się myliłem.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2013, 21:19
Posty: 21
Auto: MAZDA 5 , silnik 2.0 diesel 81kW, 2006rok

Postprzez italodisco » 24 lut 2014, 20:18

Zakupiłem Mazdę 5 2008 rok , 1,8 dostałem w zestawie dwa klucze składane.

W instrukcji pisze że klucze mają

– przycisk blokowania
– przycisk odblokowania
oraz przycisk wyłączania czujnika ruchu

w moich obu kluczykach są tylko przyciski odblokowania a nie ma przycisku wyłączania czujnika rucha , ale w aucie jest czujnik oraz jest naklejka na szybie anti-theft :(

auto od miesiąca w ogóle nie włączyło żadnego alarmu mimo różnych prób zamknięcia , siedzenia w środku, prób otwierania , itd.

czy mam możliwość jakoś uruchomić alarm ??
Początkujący
 
Od: 21 lut 2014, 20:06
Posty: 7
Auto: Mazda5 1,8 116KM 2008rok

Postprzez Wojtek » 24 lut 2014, 21:36

skad wiesz, ze auto zostalo wyposazone w czujnik ruchu? :>
sprawdz moze tak:
1. zamknij auto z kluczyka
2. odczekaj 1 minute
3. otworz auto z pilota...
tym sposobem mozna czasem wzbudzic alarm :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez italodisco » 24 lut 2014, 21:39

a dlaczego ja mam tylko dwa przyciski otwierania i zamykania w pilocie?? a mam alarm <płacze>
Początkujący
 
Od: 21 lut 2014, 20:06
Posty: 7
Auto: Mazda5 1,8 116KM 2008rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy