Wymiana żarówek halogenowych H7. Polecane żarówki.
1, 2
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum i stosunkowo nowym posiadaczem Mazdy 5. Wiem że głupie pytanie, szczególnie na początek, ale pomimo podobieństw w moim starym Punto wymiana żarówki była przyjemnością, w Mazdzie mam problem z tym drucikiem zabezpieczającym żarówkę. Wyjąłem już starą włożyłem nową, tylko o co zahaczyć ten drut/sprężykę. Jedyne co mi się udało to zaczepić ją o rant tego plastikowego otworu na żarówkę, ale ma ona sporawe luzy więc obstawiam że powinienem to zrobić jakoś inaczej... czy zaczepić go jakoś o ten metalowy występik w środku, nie zwróciłem uwagi jak było wcześniej założone, ale wydaje mi się że ta żarówka siedziała tam stabilniej...
Jestem nowym użytkownikiem forum i stosunkowo nowym posiadaczem Mazdy 5. Wiem że głupie pytanie, szczególnie na początek, ale pomimo podobieństw w moim starym Punto wymiana żarówki była przyjemnością, w Mazdzie mam problem z tym drucikiem zabezpieczającym żarówkę. Wyjąłem już starą włożyłem nową, tylko o co zahaczyć ten drut/sprężykę. Jedyne co mi się udało to zaczepić ją o rant tego plastikowego otworu na żarówkę, ale ma ona sporawe luzy więc obstawiam że powinienem to zrobić jakoś inaczej... czy zaczepić go jakoś o ten metalowy występik w środku, nie zwróciłem uwagi jak było wcześniej założone, ale wydaje mi się że ta żarówka siedziała tam stabilniej...
- Od: 19 lip 2011, 19:35
- Posty: 4
Odpiszę bo sam niedawno przed wyjazdem zmianiałem żarówki na mocniejsze. Agrafkę czy teżdrucik zachaczasz o dziubek (zwał jak zwał) na gnieździe, musisz ją delikatnie nagiąć i włożyć, będziesz czuł że została zachaczona.
Bishmish napisał(a):ma ona sporawe luzy więc obstawiam że powinienem to zrobić jakoś inaczej...
atommy78 napisał(a):nawet po zahaczeniu jest spory luz.
skawin napisał(a):Ciężko sie tłumaczy bez zdjęć ale teraz nie ma luzu żadnego
no nie ma zadnego...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
też niedawno pierwszy raz wymieniałem ....... o mały włos nie wyrzuciłem tego cokołu w który się wkłada żarówkę .......pierwszy raz się spotkałem z takim mocowaniem.... a bez tego wynalazku luz był wieeeeeelki.
Witam panowie przymierzam się do wymiany żarówek możecie doradzić jakiej firmy znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/zarowki-xenon-efekt-2 ... 55739.html
Edit by Wojtek:
prosze zawsze dokladac zdjecie pogladowe, bo za 3 miesiace nikt nie bedzie wiedzial o czym tu bylo...
http://allegro.pl/zarowki-xenon-efekt-2 ... 55739.html
Edit by Wojtek:
prosze zawsze dokladac zdjecie pogladowe, bo za 3 miesiace nikt nie bedzie wiedzial o czym tu bylo...
Ostatnio edytowano 4 gru 2012, 19:30 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawilem zdjecia ;)
Powód: poprawilem zdjecia ;)
- Od: 29 lip 2008, 09:51
- Posty: 63
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG
tak
tylko sprawdz w pierwszej kolejnosci ich skutecznosc... To, ze barwa zmieniona, nie oznacza, ze dobrze oswietlaja...
ale o tym to mozna znalezc w Bazie wiedzy...
tylko sprawdz w pierwszej kolejnosci ich skutecznosc... To, ze barwa zmieniona, nie oznacza, ze dobrze oswietlaja...
ale o tym to mozna znalezc w Bazie wiedzy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Osobiście używam Osram NIGHT BREAKER PLUS. Mają prawie idealny rozkład światła, dają białawą barwę światła. Jako nieliczne dają naprawdę więcej światła. Mają pozłacane końcówki.
Posiadają bajerancki niebieski pierścień.
Najważniejsze. Kosztują 30 zł/ szt.
Posiadają bajerancki niebieski pierścień.
Najważniejsze. Kosztują 30 zł/ szt.
wymagany strumień świetlny (lm – norma 1500 +/– 10 proc.)
Philips X-treme Power : 1490/1513
Osram Cool Blue 1470/1448
Osram Night Breaker 1420/1455
osram night braker świeciły super ale jakoś często (tak ok 3 miesięcy) mi się przepalały.
Philips X-treme Power : 1490/1513
Osram Cool Blue 1470/1448
Osram Night Breaker 1420/1455
osram night braker świeciły super ale jakoś często (tak ok 3 miesięcy) mi się przepalały.
pozdrawiam
Patryk
Patryk
Co do żarówek to polecam Osram Nightbreaker Plus lub następce , te pierwsze wytrzymują ok. 11 miesięcy , a więc sporo , te drugie jeszcze nie wiem
A jeśli chodzi o montaż żarówki , ten drucik dociskający trzeba zahaczyć o tą blaszkę , która jest przykręcona do gniazda montowania żarówki
A jeśli chodzi o montaż żarówki , ten drucik dociskający trzeba zahaczyć o tą blaszkę , która jest przykręcona do gniazda montowania żarówki
Dzień dobry. Miesiąc temu stałem się posiadaczem Mazdy 5.
Odkopuję temat, bo za ciężką cholerę nie mogę zapiąć tych żarówek. Poprzedni właściciel się poddał, bo były wsadzone po prostu luzem i trzymały się tylko dzięki tej gumowej osłonie.
Poradźcie prosżę, o co dokładnie mam zahaczyć tym drucikiem? o tą blaszkę, którą widać na zdjęciu? Którą częścią drucika: samą końcówką czy zagięciem w "U"? Czy drucik ma dociskać gniazdo żarówki czy iść obok? Czy ten drucik ma się zmieścić między blaszką a gniazdem żarówki (to chyba niemożliwe). Załącza foto (najlepsze jakie mi się udało zrobić). Dołączam też foto z instrukcji, tylko mam wrażenie że drucik z instrukcji jest zupełnie innego kształtu...
pls HELP
Odkopuję temat, bo za ciężką cholerę nie mogę zapiąć tych żarówek. Poprzedni właściciel się poddał, bo były wsadzone po prostu luzem i trzymały się tylko dzięki tej gumowej osłonie.
Poradźcie prosżę, o co dokładnie mam zahaczyć tym drucikiem? o tą blaszkę, którą widać na zdjęciu? Którą częścią drucika: samą końcówką czy zagięciem w "U"? Czy drucik ma dociskać gniazdo żarówki czy iść obok? Czy ten drucik ma się zmieścić między blaszką a gniazdem żarówki (to chyba niemożliwe). Załącza foto (najlepsze jakie mi się udało zrobić). Dołączam też foto z instrukcji, tylko mam wrażenie że drucik z instrukcji jest zupełnie innego kształtu...
pls HELP
- Od: 20 kwi 2019, 16:39
- Posty: 2
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 147 KM 2009
Powiem ci, że też się z tym mocowałem. Albo tam jest coś połamane albo tttm bo u mnie się trzyma na tym drucie, ale tylko dlatego, że on blokuje się o obudowę reflektora. Z drugiej strony – w prawej lampie wyraźnie coś mi się "zaprztyknęło" ale w lewej było jak wyżej – no i lewa świeci paskudnie, ale to nie wina żarówki lecz wg mnie styranego odbłyśnika – nadaje się do regenercji. Zmierzam do tego, że może ktoś zmieniał prawą lampę na wersję euro a lewa jest jeszcze z usa (mam amerykańca) na inny typ żarówki...
Jednak nie musisz się tym mocno martwić bo H7 świeci w każdym kierunku (nie ma przesłony jak np. H4) i dopiero potem odbłyśnik przekazuje światło na soczewkę i to ona ostatecznie rozprasza światło na drogę – ergo jakby ta żarówka tam nie była to strumień światła powinien być poprawny.
Jednak nie musisz się tym mocno martwić bo H7 świeci w każdym kierunku (nie ma przesłony jak np. H4) i dopiero potem odbłyśnik przekazuje światło na soczewkę i to ona ostatecznie rozprasza światło na drogę – ergo jakby ta żarówka tam nie była to strumień światła powinien być poprawny.
Tą końcówkę trzeba wcisnąć pod tą blaszkę. Też miałem na początku problemy i nie zahaczałem tego druta. Za którąś wymianą w końcu mi się udało. Instrukcja tego dobrze nie pokazuje.
Tutaj na szybko znalazłem jakiś fim z wymiany i na nim dość dobrze to widać:
https://www.youtube.com/watch?v=wQge3jxvYUU
Tutaj na szybko znalazłem jakiś fim z wymiany i na nim dość dobrze to widać:
https://www.youtube.com/watch?v=wQge3jxvYUU
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości