Jak rozebrać tapicerkę tylnych drzwi?
Strona 1 z 1
Odkręcasz śruby koło zamka i reszta to zatrzaski.
Od razu kup sobie w serwisie zapasowe – chyba że będziesz ściągał jak będzie ciepło to większa szansa, że to przetrwają.
zdjęć nie mam, ale mam rozrysowane gdzie są zatrzaski – jutro zeskanuję stronę i podeślę.
Od razu kup sobie w serwisie zapasowe – chyba że będziesz ściągał jak będzie ciepło to większa szansa, że to przetrwają.
zdjęć nie mam, ale mam rozrysowane gdzie są zatrzaski – jutro zeskanuję stronę i podeślę.
iwi napisał(a):Od razu kup sobie w serwisie zapasowe – chyba że będziesz ściągał jak będzie ciepło to większa szansa, że to przetrwają.
eee... i tak sie polamia...
kolega niedawno demontowal... zrobione tak, ze... tzn wszystko sie trzyma ( i to dobrze), ale demontaz...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Jurgen napisał(a):Koledzy chce dostać się do tego plastiku w którym jest przełącznik od szyb. Chodzi o tylne drzwi? Jak gdzie, może jakieś zdjęcia? Będę wdzięczny Pozdrawiam.
ostatnio to robilem i powiem ze ciezka sprawa,musisz miec specjalna łyżkę montażową aby podważyć cały plastik zacznij od prawej strony,pamietaj aby blokada drzwi była zamknieta.plastik musisz podwazac dokladnie w miejscu zatrzaskow bo w przeciwnym razie pourywasz je,po odważeniu plastiku odepnij przewód pradowy i po obu stronach przełącznika masz zatrzaski.
o ile pamietam to tak powinno byc. nie ma tam zadnych śrub.
jak zdejmiesz plastik z drzwi, to sam przelacznik juz wyciagasz do gory... i tez sa zatrzaski
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
iwi napisał(a):Odkręcasz śruby koło zamka i reszta to zatrzaski.
Od razu kup sobie w serwisie zapasowe – chyba że będziesz ściągał jak będzie ciepło to większa szansa, że to przetrwają.
OT: pewno fordowskie zatrzaski....ostatnio rozbierałem drzwi jariski i pomimo -13 na dworze nie urwałem żadnego...
uciu napisał(a):OT: pewno fordowskie zatrzaski....ostatnio rozbierałem drzwi jariski i pomimo -13 na dworze nie urwałem żadnego...
nie to sa mazdowskie rozebrałem nie jedno autko na czesci i powiem ze tu bys sie zdziwił.jesli nie podważysz w odpowiednim miejscu urwie sie
Zgodnie z obietnicą: Drzwi tylne oraz klapa bagażnika
http://www.wyposazeniemieszkan.com.pl/allegro/mazda_drzwi_klapa.pdf
Z tego co pamiętam to zacząłbym od ściągnięcia 68-072A(Y)
Potem zobaczysz śruby lub zapinki.
Ważne, aby suwak od zamykania był zamknięty jak kolega zaznaczył na czerwono na zdjęciu i ciągniesz na siłę. Ja to bez żadnych narzędzi robiłem – palcami schodzi (przynajmniej u mnie w prawych tylnych drzwiach).
Jeszcze jedno.
Od dołu ciągniesz aż wszystkie zapinki puszczą. W górnej części musisz uważać bo:
1. Masz 2 zapinki 68-965A
2. Dół Ci się blokuje o siedzenie więc nie możesz odgiąć go wystarczająco, żeby rękę włożyć i
3. Całość żeby zeszła musi iść do góry bo trzyma listwa 72-821. Więc....
... ja to na siłę wyciągnąłem z tej listwy a potem dopiero zapinki odpinałem – ale może są jakieś lepsze i szybsze sposoby – np wykręcenie siedzenia
Jedna sztuka takiej spinki to około 6zł w Serwisie
a na stronie internetowej są po 20zł za komplet 10szt – http://www.auto-spinka.pl/pl/c/5/8265 – ale jakość tych spinek różni się od oryginalnych
Oryginalne są dużo miększe więc te podróbki na 100% się rozwalą przy ściąganiu, a oryginalne mogą wytrzymać.
Z tym, że z serwisu otrzymałem informację, że też im się urywają więc się nie przejmuj jak Tobie się urwie.
Powodzenia.
Edit:
z 7 spinek urwałem jedną – więc nie są takie złe – a i są identyczne z fordowskimi – tylko nie wiem jak z ceną w fordzie.
http://www.wyposazeniemieszkan.com.pl/allegro/mazda_drzwi_klapa.pdf
Z tego co pamiętam to zacząłbym od ściągnięcia 68-072A(Y)
Potem zobaczysz śruby lub zapinki.
Ważne, aby suwak od zamykania był zamknięty jak kolega zaznaczył na czerwono na zdjęciu i ciągniesz na siłę. Ja to bez żadnych narzędzi robiłem – palcami schodzi (przynajmniej u mnie w prawych tylnych drzwiach).
Jeszcze jedno.
Od dołu ciągniesz aż wszystkie zapinki puszczą. W górnej części musisz uważać bo:
1. Masz 2 zapinki 68-965A
2. Dół Ci się blokuje o siedzenie więc nie możesz odgiąć go wystarczająco, żeby rękę włożyć i
3. Całość żeby zeszła musi iść do góry bo trzyma listwa 72-821. Więc....
... ja to na siłę wyciągnąłem z tej listwy a potem dopiero zapinki odpinałem – ale może są jakieś lepsze i szybsze sposoby – np wykręcenie siedzenia
Jedna sztuka takiej spinki to około 6zł w Serwisie
a na stronie internetowej są po 20zł za komplet 10szt – http://www.auto-spinka.pl/pl/c/5/8265 – ale jakość tych spinek różni się od oryginalnych
Oryginalne są dużo miększe więc te podróbki na 100% się rozwalą przy ściąganiu, a oryginalne mogą wytrzymać.
Z tym, że z serwisu otrzymałem informację, że też im się urywają więc się nie przejmuj jak Tobie się urwie.
Powodzenia.
Edit:
adas780715 napisał(a):jesli nie podważysz w odpowiednim miejscu urwie sie
z 7 spinek urwałem jedną – więc nie są takie złe – a i są identyczne z fordowskimi – tylko nie wiem jak z ceną w fordzie.
Ostatnio edytowano 30 sty 2013, 22:01 przez iwi, łącznie edytowano 1 raz
iwi napisał(a):z 7 spinek urwałem jedną – więc nie są takie złe
no dobry jestes
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dziękuję Wszystkim Wam za informacje! Muszę ten plastik ruszyć bo od dołu mi odchodzi. Z tego co zobaczyłem tak jakby coś tam się urwało. Są jakieś jakieś spinki i one wyskoczyły z gniazd. Ale przy samym brzegu tak jakby spinka została w drzwiach z kawałkiem plastiku z tej plastikowej nasadki. Ruszę to jak chyba zrobi się cieplej. Bezpieczniej dla plastików:) i sam będę spokojniejszy Pozdrawiam. I jakby komuś coś jeszcze się nasunęło to będę bardzo wdzięczny!
Edit:
I jeszcze jedno pytanie. czy ten plastik ta nasadka są dostępne? Czy idzie to kupić? gdzie i za ile?
Edit:
I jeszcze jedno pytanie. czy ten plastik ta nasadka są dostępne? Czy idzie to kupić? gdzie i za ile?
tu jest instrukcja wymiany siłownika zamka: – trzeba rozmontować całą tapicerkę drzwi, może być pomocna, niedawno wymieniałem siłownik i wg tej instrukcji było ok, obyło się bez szkód
http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... eplacement
http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... eplacement
- Od: 12 mar 2010, 20:05
- Posty: 38
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 5, 2.3L
jeżeli chodzi Ci o 68-58(59) to zwróć się z tym do ASO. Koszt nie będzie miażdżący, bo jako detal pokazuje mi cenę 33$ więc myślę, że w ok 100 PLN powinieneś się zmieścić
ciekawostka (przełącznik tylnej szyby to ok 7$ )
Gdyby cena w ASO Cie nie satysfakcjonowała, to wiem, że na aukcjach jest sprzedawca, który ma możliwość sprowadzenia tych samych elementów, ale w cenach -15-20% względem ASO (porównywałem dla kilku różnych części).
Jak coś, to mogę odszukać e-mail do niego.
kredyty hipoteczne – mieszkaniowe, remontowe, konsolidacyjne – cała Polska;
nieruchomości – doradztwo, inwestycje, pośrednictwo
nieruchomości – doradztwo, inwestycje, pośrednictwo
- Od: 2 sie 2011, 15:34
- Posty: 33
- Skąd: Łódź/Warszawa
- Auto: MZR 2.0 DOHC 110 kW LF-DE
Yaris 1.0
Chciałbym zapytać osoby, które odkręcały boczki drzwi o instalację listwy bocznej pionowej przy oknie 68-072A. Trzyma się ona na dwóch mocowaniach – zgodnie z oznaczeniem 68-865. Dolne mocowanie trzyma dobrze, górne jednak puściło – mogę tam włozyć palec i da się wyczuć wystający okrągły trzpień. Brakuje natomiast spinki. Próbowałem znaleźć jak wygląda 68-865, ale ... nie udało mi się i zastanawiam, się czy tam jest coś urwane – czy też brakuje tej spinki. Jeśli brakuje to rozumiem, że ta spinka wchodzi w ten okrągły trzpień, a następnie druga strona wchodzi w otwór w ramie drzwi.
Pamięta ktoś jak się to montuje? ewentualnie zna ktoś te spinki?
dzieki za pomoc
Pamięta ktoś jak się to montuje? ewentualnie zna ktoś te spinki?
dzieki za pomoc
No właśnie już dojrzałem. Poprzedni właściciel auta lakierował drzwi, bo miały rysę gwożdziem czy czymś takim – niestety wartsztat który to robił spisał się strasznie. Urwane są obydwa mocowania spinek – została tylko ta plastikowa okrągła prowadnica. Przykleili na dwustronną taśmę, która oczywiście się odlepiła. Szkoda gadać – a taka profeska miała być ... nie ważne.
Zastanawiam się jak się do tego zabrać. Ciężko to będzie skleić – spinki z końcówkami siedzą w ramie- mogę je spróbować wyciągnąć.
Dodatkowo mogę ten środkowy bolec okleić poxliliną na przykład i dodatkowo przykleić pasek z taśmy butynowej – konsystencja smoły (używałem jej do klejenia podszybia w focusie – każda wymiana filtra kabinowego wiązała się z odlejeniem podszybia i trzymało ekstra. Kleił ktoś może tę listwę?
Jak ją wyjąć z dolnego mocowania – tzn z boczka drzwi?
Ktoś moze polecić jakiś dobry klej -który klei taki plastik (ABS)?
Dzowniłem do ASO, nie ma sensu tego kleić – 70 zł kosztuje nowe.
Chcialem się tylko dopytać jak wyjąć ten element z boczku – trzeba odchylić górną część nad klamką i wyciągnąć?
Zastanawiam się jak się do tego zabrać. Ciężko to będzie skleić – spinki z końcówkami siedzą w ramie- mogę je spróbować wyciągnąć.
Dodatkowo mogę ten środkowy bolec okleić poxliliną na przykład i dodatkowo przykleić pasek z taśmy butynowej – konsystencja smoły (używałem jej do klejenia podszybia w focusie – każda wymiana filtra kabinowego wiązała się z odlejeniem podszybia i trzymało ekstra. Kleił ktoś może tę listwę?
Jak ją wyjąć z dolnego mocowania – tzn z boczka drzwi?
Ktoś moze polecić jakiś dobry klej -który klei taki plastik (ABS)?
Dzowniłem do ASO, nie ma sensu tego kleić – 70 zł kosztuje nowe.
Chcialem się tylko dopytać jak wyjąć ten element z boczku – trzeba odchylić górną część nad klamką i wyciągnąć?
Czy przełącznik tylnych drzwi można wyjąć bez demontowania reszty tapicerki? Można podważyć go do góry? Tylko na tylnych drzwiach nie mam podświetlenia, szyba nie działa i nie zawsze otwiera mi centralny zamek. Chcę sprawdzić czy coś na kostce nie styka.
Ze schematu wynika że można wyjąć, ale wolę się upewnić.
Ze schematu wynika że można wyjąć, ale wolę się upewnić.
- Od: 27 sty 2013, 23:53
- Posty: 7
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 diesel 110 KM 2006 rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości