Montował ktoś coś podobnego?
http://www.cubeelectronics.com/komfort.php
Mam zamiar ale jak się ociepli, na razie jest jenak kilka niewiadomych:o
Jako, że nie potrzebuje doświetlania i odprowadzacza w dzień – czy biorąc + z postojówki moduł bedzie działał tylko przy włączonych światłach? – tak rozumuje:–)
Gdzie jest sterownik z centralnego zamka – mogłbym co prawda plus wziąść z którychkolwiek drzwi ale nie bardzo bedzie mi się chciało je rozkręcać:–)
I jeszcze jedno czy w okolicach deski rozdzielczej znajde gdzieś kabel od świateł wstecznych? jesli tak to gdzie i jakiego kabelka szukać.
moduł komfortu
Strona 1 z 1
A co potrzebujesz z tego modułu wycisnąć?
Jak weźmiesz "+" z postojówek to moduł się uaktywni dopiero po zapaleniu tych postojówek.
Ale co chcesz tym sterować? Skoro doświetlanie nie jest CI potrzebne.
Po co Ci impuls od centralnego zamka skoro system nie będzie działał jak nie będą włączone postojówki.
Jedyną fajną funkcją są kierunkowskazy – po krótkim naciśnięciu 3x błyskają – ale z obliczeń matematycznych wynika, ze masz 2 żarówki 21W i jedną 5W czyli razem obciążenie jest 47W na stronę czyli przeliczając na prąd to około 4A – pytanie czy to cacko wytrzyma.
Taki moduł byłby sens wpiąć w instalacje sterowania a nie odbioru.
Teraz pytanie – czy Twoja M5 ma magistralę CAN – jeżeli nie to możesz próbować podłączyć – jeśli tak to raczej zapomnij o tym.
Jeżeli natomiast masz magistralę CAN to można by się dowiedzieć czy nie da się wprogramować do komputera rzeczy, które potrzebujesz. Skoro jakimś sposobem firmy zdobyły kod do programowania DPF to tak sobie gdybam, że może ktoś grzebał już przy module komfortu.
Jak weźmiesz "+" z postojówek to moduł się uaktywni dopiero po zapaleniu tych postojówek.
Ale co chcesz tym sterować? Skoro doświetlanie nie jest CI potrzebne.
Po co Ci impuls od centralnego zamka skoro system nie będzie działał jak nie będą włączone postojówki.
Jedyną fajną funkcją są kierunkowskazy – po krótkim naciśnięciu 3x błyskają – ale z obliczeń matematycznych wynika, ze masz 2 żarówki 21W i jedną 5W czyli razem obciążenie jest 47W na stronę czyli przeliczając na prąd to około 4A – pytanie czy to cacko wytrzyma.
Taki moduł byłby sens wpiąć w instalacje sterowania a nie odbioru.
Teraz pytanie – czy Twoja M5 ma magistralę CAN – jeżeli nie to możesz próbować podłączyć – jeśli tak to raczej zapomnij o tym.
Jeżeli natomiast masz magistralę CAN to można by się dowiedzieć czy nie da się wprogramować do komputera rzeczy, które potrzebujesz. Skoro jakimś sposobem firmy zdobyły kod do programowania DPF to tak sobie gdybam, że może ktoś grzebał już przy module komfortu.
iwi napisał(a):Jak weźmiesz "+" z postojówek to moduł się uaktywni dopiero po zapaleniu tych postojówek.
Ale co chcesz tym sterować? Skoro doświetlanie nie jest CI potrzebne.
Chciałem, by doświetlanie zakrętów działało tylko po zmroku... Jezdze ibizą z takim wynalazkiem i spisuje się to znakomicie. Po co mi to w dzień?
iwi napisał(a):Po co Ci impuls od centralnego zamka skoro system nie będzie działał jak nie będą włączone postojówki..
No i tu jest zonk.. bo odprowadzacz nie zadziła:–/
iwi napisał(a):Jedyną fajną funkcją są kierunkowskazy – po krótkim naciśnięciu 3x błyskają.
Prosta rzecz a na prawde sie przydaje.
iwi napisał(a):Teraz pytanie – czy Twoja M5 ma magistralę CAN – jeżeli nie to możesz próbować podłączyć – jeśli tak to raczej zapomnij o tym.
Tego to nie wiem, ale bez problemu wpiąłem światła dzienne a wiec – nie ma? dobrze rozumuje?
uciu napisał(a):Tego to nie wiem, ale bez problemu wpiąłem światła dzienne a wiec – nie ma? dobrze rozumuje?
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Światła dzienne (LEDy) podłączamy 3 przewodami
Plus, Minus oraz trzeci do postojówek.
Nigdzie nie sterujesz dużymi prądami. Kablami zasilającymi tworzysz nowy podsystem nie ingerujący w instalację istniejącą a ten 3 przewód tylko odbiera sygnał z postojówek – pobór prądu jest znikomy.
W Twoim przypadku będziesz się wpinał w instalację istniejącą i będziesz sterował istniejącymi lampami o dużej mocy. LED pobiera parę Watów a kierunkowskazy parędziesiąt, a przeciwmgielne chyba 55W na sztukę.
Ogólnie jeżeli masz CAN możesz sobie narobić więcej szkód niż to jest warte – a CAN masz w samochodzie powyżej 2006r.
Chyba że to doświetlanie zakrętów zrobisz na LEDach – rozwiążesz to dużo prostszym układem niż cacko, które wskazałeś.
W Touranie z magistralą CAN mam system, który zaraz po przekręceniu stacyjki sprawdza czy wszystkie żarówki "przewodzą" czyli są niespalone, po czym wyłącza testowanie. W Maździe może być tak samo – Tutaj niech koledzy mnie poprawią czy jest to czy nie ma, bo jeszcze ani razu mi się żarówka nie spaliła więc nie wiem – Czyli jeżeli Ty podasz duży prąd na światła a samochód zacznie go testować to coś pójdzie z dymem. Co prawda można to zrobić na przekaźnikach, ale to wprowadzi dodatkowe przekaźniki do instalacji a przez to skomplikuje instalację.
W każdym razie powodzenia. Nie chce Ci odradzać montażu, ale jedynie chcę Ci uświadomić problemy z jakimi się możesz spotkać. Sam robię również dużo irracjonalnych prób, ale fajnie się "bawi" na starym Peugeocie i innym samochodzie, który ma parę wyłączników i przekaźników, a koszt odnowienia spalonych rzeczy to 50-200zl. Do Mazdy podchodzę z dużą ostrożnością bo części potem będziesz szukał na szrocie.
iwi napisał(a):W Touranie z magistralą CAN mam system, który zaraz po przekręceniu stacyjki sprawdza czy wszystkie żarówki "przewodzą" czyli są niespalone, po czym wyłącza testowanie. W Maździe może być tak samo – Tutaj niech koledzy mnie poprawią czy jest to czy nie ma, bo jeszcze ani razu mi się żarówka nie spaliła więc nie wiem
hehehe... cale szczescie Mazda to nie VW
oczywiscie Mazda ma szyne CAN, ale wykorzystywana jest do bardziej... hm.. odpowiednich rzeczy
ps. uciu, nie idz na latwizne... potrafisz cos oryginalnego wykombinowac...
tez bym nie zakladal... zwlaszcza, ze "inteligentne kierunki" sa dostepne w ASO lub u dobrego elektryka
a reszty, to chyba nie bardzo potrzebujesz ...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości