SRS – Montaż wyłącznika Air Bagu pasażera – błąd 56.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez fabio » 14 lut 2012, 23:03

Zamontowałem wyłącznik jak na foto:
Obrazek
chciałem mieć pewność, że nie otworzy nie poduszka przy kolizji, a chce bezpiecznie przewozić dziecię tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera.
Po przekręceniu w pozycje OFF i przekręceniu stacyjki, wywaliło mi kod błędu 56 (ilość mignięć).
Czy jest jakiś sposób na skasowanie błędu bez wizyty w ASO?
Czy aby korzystać z tego wyłącznika musi być wprogramowany do kompa (CAN) co również wiąże się z wizytą w ASO?
Które ASO polecacie Krakowie?
Jaka jest przeciętna cena kasowania błędów w ASO lub innych serwisach?
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 00:51
Posty: 50 (3/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.0 DiSi Sport FL
była M5 CR 2.0 MZR TOP
była M323F BJ ZL

Postprzez Wojtek » 14 lut 2012, 23:42

fabio napisał(a):Po przekręceniu w pozycje OFF i przekręceniu stacyjki, wywaliło mi kod błędu 56 (ilość mignięć).

czy, jak wlaczysz poduszke z powrotem, blad nadal jest wyswietlany?

fabio napisał(a):Które ASO polecacie Krakowie?

zapytaj w regionie lub w polecanych warsztatach... mamy takowe ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez fabio » 15 lut 2012, 14:47

Wojtek napisał(a):czy, jak wlaczysz poduszke z powrotem, blad nadal jest wyswietlany?

Tak, dałem na pozycję ON, ale błąd pozostał w pamięci. W poprzedniej Maździe BJ, można było skasować błędy poprzez zdjęcie ujemnej klemy z aku i wciśniecie pedału hamulca > 30 s.
Czy w M5 też jest taka opcja? Jeszcze nie sprawdzałem, bo nie wiem czy mam kod do radia.

Wojtek napisał(a):zapytaj w regionie lub w polecanych warsztatach... mamy takowe ;)

Dzwoniłem do ASO, co do wprogramowania tego wyłącznika to sami nie wiedzą, odniosłem wrażenie, że chcą to przetestować na mojej M5.
Koszt wpięcia pod kompa:
na ul. Wielickiej ok.200-250 zł,
na ul. J. Conrada 230 zł.
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 00:51
Posty: 50 (3/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.0 DiSi Sport FL
była M5 CR 2.0 MZR TOP
była M323F BJ ZL

Postprzez Wojtek » 15 lut 2012, 16:29

fabio napisał(a):W poprzedniej Maździe BJ, można było skasować błędy poprzez zdjęcie ujemnej klemy z aku i wciśniecie pedału hamulca > 30 s.
Czy w M5 też jest taka opcja?

<ok>

fabio napisał(a):o do wprogramowania tego wyłącznika to sami nie wiedzą,

powinno samo sie ustawic...
po przelaczeniu na airbag on blad powinien zniknac... chyba, ze...

hm... czy mozesz odlaczyc ten wlacznik i sprawdzic, czy blad jeszcze jest?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Chooper » 15 lut 2012, 16:42

opcję wyłączenia SRS pasażera miały amerykańce

z tą jednak różnicą, że:
a) amerykańce mają poduszki dwu-nabojowe- to IMO nie ma znaczenia
b) amerykańce mają inne oznaczenie centralki SRS (C236-57-K30E) [EU miały CC43]
być może moduł US dopuszcza brak komunikacji z poduszką pasażera i nie wywala tego jako błąd (chyba, że w przełączniku jest rezystorek :))
kredyty hipoteczne – mieszkaniowe, remontowe, konsolidacyjne – cała Polska;
nieruchomości – doradztwo, inwestycje, pośrednictwo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 15:34
Posty: 33
Skąd: Łódź/Warszawa
Auto: MZR 2.0 DOHC 110 kW LF-DE
Yaris 1.0

Postprzez fabio » 15 lut 2012, 22:38

Wojtek napisał(a):hm... czy mozesz odlaczyc ten wlacznik i sprawdzic, czy blad jeszcze jest?

Jutro wracam do domu, więc sprawdzę. Przypomina mi się, że było o tym wyłączniku w instrukcji obsługi, mam po niemiecku, więc jedynie mogę wyciągać wnioski z rysunków.
Proszę sprawdźcie w instrukcji PL jeśli macie.
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 00:51
Posty: 50 (3/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.0 DiSi Sport FL
była M5 CR 2.0 MZR TOP
była M323F BJ ZL

Postprzez smile » 15 lut 2012, 22:42

Co do instrukcji montażu to w każde ASO ma do niego dostęp elektroniczny, a w instrukcji montażu na pewno będzie wyjaśnione krok po kroku co i jak – czy wymaga aktywacji poprzez tester czy nie. W instrukcji samochodu nie będzie takich info.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez fabio » 15 lut 2012, 23:37

smile napisał(a):Co do instrukcji montażu to w każde ASO ma do niego dostęp elektroniczny, a w instrukcji montażu na pewno będzie wyjaśnione krok po kroku co i jak – czy wymaga aktywacji poprzez tester czy nie.

Tak przypuszczam, ale nie w każdym ASO potrafią czytać instrukcje ze zrozumieniem :)

smile napisał(a): W instrukcji samochodu nie będzie takich info.

Ale pewnie opisane jest, jaka jest zależność pomiędzy matą obecności pasażera a wyłącznikiem.
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 00:51
Posty: 50 (3/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.0 DiSi Sport FL
była M5 CR 2.0 MZR TOP
była M323F BJ ZL

Postprzez Wojtek » 16 lut 2012, 02:48

smile napisał(a):Co do instrukcji montażu to w każde ASO ma do niego dostęp elektroniczny,

smile... nie zaslaniaj sie ASO... tylko sprawdz, jak mozesz, jak to wyglada... :P
wedlug mnie nie powinno wymagac ingerencji z zewnatrz... system sam powinien rozpoznac odpowiednia czesc...

...blad powinien sam zniknac (po likwidacji jego przyczyny), dlatego wlasnie prosilem, aby kolega odlaczyl wylacznik poduszki...
chyba, ze jest cos z samym przelacznikiem... <oczy>

ps. no bo po to to jest, aby nie wywolywac bledu systemu, by moc przewozic bezpiecznie dziecko w foteliku... z przodu...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 16 lut 2012, 12:23

To co ustaliłem...
Po montażu wyłącznika poduszki trzeba go jeszcze aktywować poprzez podłączenie auta pod komputer i uaktywnienie owego wyłącznika. Tylko za pomocą IDSa a nie BOSCH-em czy ELM-em.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez fabio » 16 lut 2012, 17:35

smile napisał(a):To co ustaliłem...
Po montażu wyłącznika poduszki trzeba go jeszcze aktywować poprzez podłączenie auta pod komputer i uaktywnienie owego wyłącznika. Tylko za pomocą IDSa a nie BOSCH-em czy ELM-em.

Dzięki serdeczne za info, koszty wpięcia pod kompa jak w poście powyżej, więc chyba odpuszczę.
Trwa jeszcze akcja "Przegląd zimowy" gdzie w pakiecie jest wpięcie do IDSa, ale za aktywowanie wyłącznika pewnie zawołają extra.
BTW czy IDS w ASO Forda "dogada" się z Mazdą 5?

Edit;
Ustawianie wyłącznika na pozycję ON lub OFF i kasowanie nie przynosiło skutku, odłączenie wyłącznika od instalacji elektrycznej pozwoliło skasować błąd.
We wtyczce są trzy przewody. Jak znajdę chwile czasu to rozbiorę/zmierzę wyłącznik,
ale prawdopodobnie jest sprawny, po prostu trzeba go zaktywować przez IDS-a tak jak pisał Smile.
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 00:51
Posty: 50 (3/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.0 DiSi Sport FL
była M5 CR 2.0 MZR TOP
była M323F BJ ZL

Postprzez newbie » 26 lut 2012, 23:50

potrzebna jest jeszcze lampeczka 'SRS OFF' montowana w miejsce prostokątnej zaślepki w obudowie prawej poduszki
oryginalny zestaw składa się właśnie z tych 2 rzeczy (włącznik i lampeczka)
aktywacja IDSem rzeczywiście jest niezbędna
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez skawin » 4 lip 2012, 10:38

Panowie, jeśli nie mam wyłacznika airbagu pasażera przy kierownicy to raczej nie wyłacze jej co nie. No chyba ze będą sie bawił kabelkami co nie wchodzi w gre. Chciałem małego wozić z przodu w foteliku ale przy nie wyłaczonej poduszce nie bedę ryzykował, a takiego wyłącznika przy kierownicy nie widzę u siebie, w schowku też nic nie ma.
Pozdro
Ostatnio edytowano 10 maja 2014, 13:23 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: OT
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez Wojtek » 4 lip 2012, 10:45

skawin napisał(a):nie mam wyłacznika airbagu pasażera przy kierownicy to raczej nie wyłacze jej co nie.

niestety nie... ale mozesz sobie taki dokupic ;)
jest w akceroriach w ASO
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez uciu » 6 lut 2014, 11:45

Orientował się ktoś czy wyłącznik poduszki w 5 jest taki sam jak w innych modelach (RX8 czy 6).
Koszt używki do 6 czy RX8 jest 3 razy mniejszy...

Czy w 5 jest gotowa instalacja do tego?
Wpinam wyłącznik i diodę w zaślepkę i koniec (plus oczywiści IDS)??
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez fabio » 9 lut 2014, 22:26

uciu napisał(a):Orientował się ktoś czy wyłącznik poduszki w 5 jest taki sam jak w innych modelach (RX8 czy 6). Koszt używki do 6 czy RX8 jest 3 razy mniejszy...


Jeśli jesteś zainteresowany to wyłacznik mam do sprzedania (tanio) ;)
pozdrawiam
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 00:51
Posty: 50 (3/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.0 DiSi Sport FL
była M5 CR 2.0 MZR TOP
była M323F BJ ZL

Postprzez uciu » 9 lut 2014, 22:36

fabio napisał(a):Jeśli jesteś zainteresowany to wyłacznik mam do sprzedania (tanio) ;)
pozdrawiam


sam włącznik czy z lampką/diodą???

Napisz cene na PW:–)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez litwin » 31 sie 2014, 13:33

Witam

Chciałbym przewozić na przednim fotelu moja malutką córkę , jednak nie mam w mojej madzi wyłącznika poduszki powietrznej dla pasażera. Czy auto fabrycznie jest przygotowane do wpięcia takiego włącznika w panelu obok wyłącznika trakcji czy trzeba coś robić dodatkowo z elektryką auta? Czy zamontowanie przełącznika i użytkowanie nie spowoduje błędnego działania poduszek powietrznych i wyświetlania błędu poduszek w samochodzie?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 sty 2014, 21:38
Posty: 10 (0/1)
Auto: SKODA OCTAVIA 1.9TDI 110KM '99, Mazda 5 2005 r. 2.0 Benzyna 146KM

Postprzez Wojtek » 31 sie 2014, 16:18

Możesz podjechać do ASO, kupić wyłącznik (jest w akcesoriach) i zamontować :)

wylacznik_SRS.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez litwin » 2 wrz 2014, 10:51

a czy będzie pasował przełącznik od mazdy 6?
Początkujący
 
Od: 9 sty 2014, 21:38
Posty: 10 (0/1)
Auto: SKODA OCTAVIA 1.9TDI 110KM '99, Mazda 5 2005 r. 2.0 Benzyna 146KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy