SRS – Montaż wyłącznika Air Bagu pasażera – błąd 56.
1, 2
Zamontowałem wyłącznik jak na foto:
chciałem mieć pewność, że nie otworzy nie poduszka przy kolizji, a chce bezpiecznie przewozić dziecię tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera.
Po przekręceniu w pozycje OFF i przekręceniu stacyjki, wywaliło mi kod błędu 56 (ilość mignięć).
Czy jest jakiś sposób na skasowanie błędu bez wizyty w ASO?
Czy aby korzystać z tego wyłącznika musi być wprogramowany do kompa (CAN) co również wiąże się z wizytą w ASO?
Które ASO polecacie Krakowie?
Jaka jest przeciętna cena kasowania błędów w ASO lub innych serwisach?
chciałem mieć pewność, że nie otworzy nie poduszka przy kolizji, a chce bezpiecznie przewozić dziecię tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera.
Po przekręceniu w pozycje OFF i przekręceniu stacyjki, wywaliło mi kod błędu 56 (ilość mignięć).
Czy jest jakiś sposób na skasowanie błędu bez wizyty w ASO?
Czy aby korzystać z tego wyłącznika musi być wprogramowany do kompa (CAN) co również wiąże się z wizytą w ASO?
Które ASO polecacie Krakowie?
Jaka jest przeciętna cena kasowania błędów w ASO lub innych serwisach?
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
fabio napisał(a):Po przekręceniu w pozycje OFF i przekręceniu stacyjki, wywaliło mi kod błędu 56 (ilość mignięć).
czy, jak wlaczysz poduszke z powrotem, blad nadal jest wyswietlany?
fabio napisał(a):Które ASO polecacie Krakowie?
zapytaj w regionie lub w polecanych warsztatach... mamy takowe
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):czy, jak wlaczysz poduszke z powrotem, blad nadal jest wyswietlany?
Tak, dałem na pozycję ON, ale błąd pozostał w pamięci. W poprzedniej Maździe BJ, można było skasować błędy poprzez zdjęcie ujemnej klemy z aku i wciśniecie pedału hamulca > 30 s.
Czy w M5 też jest taka opcja? Jeszcze nie sprawdzałem, bo nie wiem czy mam kod do radia.
Wojtek napisał(a):zapytaj w regionie lub w polecanych warsztatach... mamy takowe
Dzwoniłem do ASO, co do wprogramowania tego wyłącznika to sami nie wiedzą, odniosłem wrażenie, że chcą to przetestować na mojej M5.
Koszt wpięcia pod kompa:
na ul. Wielickiej ok.200-250 zł,
na ul. J. Conrada 230 zł.
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
fabio napisał(a):W poprzedniej Maździe BJ, można było skasować błędy poprzez zdjęcie ujemnej klemy z aku i wciśniecie pedału hamulca > 30 s.
Czy w M5 też jest taka opcja?
fabio napisał(a):o do wprogramowania tego wyłącznika to sami nie wiedzą,
powinno samo sie ustawic...
po przelaczeniu na airbag on blad powinien zniknac... chyba, ze...
hm... czy mozesz odlaczyc ten wlacznik i sprawdzic, czy blad jeszcze jest?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
opcję wyłączenia SRS pasażera miały amerykańce
z tą jednak różnicą, że:
a) amerykańce mają poduszki dwu-nabojowe- to IMO nie ma znaczenia
b) amerykańce mają inne oznaczenie centralki SRS (C236-57-K30E) [EU miały CC43]
być może moduł US dopuszcza brak komunikacji z poduszką pasażera i nie wywala tego jako błąd (chyba, że w przełączniku jest rezystorek )
z tą jednak różnicą, że:
a) amerykańce mają poduszki dwu-nabojowe- to IMO nie ma znaczenia
b) amerykańce mają inne oznaczenie centralki SRS (C236-57-K30E) [EU miały CC43]
być może moduł US dopuszcza brak komunikacji z poduszką pasażera i nie wywala tego jako błąd (chyba, że w przełączniku jest rezystorek )
kredyty hipoteczne – mieszkaniowe, remontowe, konsolidacyjne – cała Polska;
nieruchomości – doradztwo, inwestycje, pośrednictwo
nieruchomości – doradztwo, inwestycje, pośrednictwo
- Od: 2 sie 2011, 15:34
- Posty: 33
- Skąd: Łódź/Warszawa
- Auto: MZR 2.0 DOHC 110 kW LF-DE
Yaris 1.0
Wojtek napisał(a):hm... czy mozesz odlaczyc ten wlacznik i sprawdzic, czy blad jeszcze jest?
Jutro wracam do domu, więc sprawdzę. Przypomina mi się, że było o tym wyłączniku w instrukcji obsługi, mam po niemiecku, więc jedynie mogę wyciągać wnioski z rysunków.
Proszę sprawdźcie w instrukcji PL jeśli macie.
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Co do instrukcji montażu to w każde ASO ma do niego dostęp elektroniczny, a w instrukcji montażu na pewno będzie wyjaśnione krok po kroku co i jak – czy wymaga aktywacji poprzez tester czy nie. W instrukcji samochodu nie będzie takich info.
smile napisał(a):Co do instrukcji montażu to w każde ASO ma do niego dostęp elektroniczny, a w instrukcji montażu na pewno będzie wyjaśnione krok po kroku co i jak – czy wymaga aktywacji poprzez tester czy nie.
Tak przypuszczam, ale nie w każdym ASO potrafią czytać instrukcje ze zrozumieniem
smile napisał(a): W instrukcji samochodu nie będzie takich info.
Ale pewnie opisane jest, jaka jest zależność pomiędzy matą obecności pasażera a wyłącznikiem.
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
smile napisał(a):Co do instrukcji montażu to w każde ASO ma do niego dostęp elektroniczny,
smile... nie zaslaniaj sie ASO... tylko sprawdz, jak mozesz, jak to wyglada...
wedlug mnie nie powinno wymagac ingerencji z zewnatrz... system sam powinien rozpoznac odpowiednia czesc...
...blad powinien sam zniknac (po likwidacji jego przyczyny), dlatego wlasnie prosilem, aby kolega odlaczyl wylacznik poduszki...
chyba, ze jest cos z samym przelacznikiem...
ps. no bo po to to jest, aby nie wywolywac bledu systemu, by moc przewozic bezpiecznie dziecko w foteliku... z przodu...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
To co ustaliłem...
Po montażu wyłącznika poduszki trzeba go jeszcze aktywować poprzez podłączenie auta pod komputer i uaktywnienie owego wyłącznika. Tylko za pomocą IDSa a nie BOSCH-em czy ELM-em.
Po montażu wyłącznika poduszki trzeba go jeszcze aktywować poprzez podłączenie auta pod komputer i uaktywnienie owego wyłącznika. Tylko za pomocą IDSa a nie BOSCH-em czy ELM-em.
smile napisał(a):To co ustaliłem...
Po montażu wyłącznika poduszki trzeba go jeszcze aktywować poprzez podłączenie auta pod komputer i uaktywnienie owego wyłącznika. Tylko za pomocą IDSa a nie BOSCH-em czy ELM-em.
Dzięki serdeczne za info, koszty wpięcia pod kompa jak w poście powyżej, więc chyba odpuszczę.
Trwa jeszcze akcja "Przegląd zimowy" gdzie w pakiecie jest wpięcie do IDSa, ale za aktywowanie wyłącznika pewnie zawołają extra.
BTW czy IDS w ASO Forda "dogada" się z Mazdą 5?
Edit;
Ustawianie wyłącznika na pozycję ON lub OFF i kasowanie nie przynosiło skutku, odłączenie wyłącznika od instalacji elektrycznej pozwoliło skasować błąd.
We wtyczce są trzy przewody. Jak znajdę chwile czasu to rozbiorę/zmierzę wyłącznik,
ale prawdopodobnie jest sprawny, po prostu trzeba go zaktywować przez IDS-a tak jak pisał Smile.
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
potrzebna jest jeszcze lampeczka 'SRS OFF' montowana w miejsce prostokątnej zaślepki w obudowie prawej poduszki
oryginalny zestaw składa się właśnie z tych 2 rzeczy (włącznik i lampeczka)
aktywacja IDSem rzeczywiście jest niezbędna
oryginalny zestaw składa się właśnie z tych 2 rzeczy (włącznik i lampeczka)
aktywacja IDSem rzeczywiście jest niezbędna
Panowie, jeśli nie mam wyłacznika airbagu pasażera przy kierownicy to raczej nie wyłacze jej co nie. No chyba ze będą sie bawił kabelkami co nie wchodzi w gre. Chciałem małego wozić z przodu w foteliku ale przy nie wyłaczonej poduszce nie bedę ryzykował, a takiego wyłącznika przy kierownicy nie widzę u siebie, w schowku też nic nie ma.
Pozdro
Pozdro
Ostatnio edytowano 10 maja 2014, 13:23 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: OT
Powód: OT
skawin napisał(a):nie mam wyłacznika airbagu pasażera przy kierownicy to raczej nie wyłacze jej co nie.
niestety nie... ale mozesz sobie taki dokupic
jest w akceroriach w ASO
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Orientował się ktoś czy wyłącznik poduszki w 5 jest taki sam jak w innych modelach (RX8 czy 6).
Koszt używki do 6 czy RX8 jest 3 razy mniejszy...
Czy w 5 jest gotowa instalacja do tego?
Wpinam wyłącznik i diodę w zaślepkę i koniec (plus oczywiści IDS)??
Koszt używki do 6 czy RX8 jest 3 razy mniejszy...
Czy w 5 jest gotowa instalacja do tego?
Wpinam wyłącznik i diodę w zaślepkę i koniec (plus oczywiści IDS)??
uciu napisał(a):Orientował się ktoś czy wyłącznik poduszki w 5 jest taki sam jak w innych modelach (RX8 czy 6). Koszt używki do 6 czy RX8 jest 3 razy mniejszy...
Jeśli jesteś zainteresowany to wyłacznik mam do sprzedania (tanio)
pozdrawiam
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Witam
Chciałbym przewozić na przednim fotelu moja malutką córkę , jednak nie mam w mojej madzi wyłącznika poduszki powietrznej dla pasażera. Czy auto fabrycznie jest przygotowane do wpięcia takiego włącznika w panelu obok wyłącznika trakcji czy trzeba coś robić dodatkowo z elektryką auta? Czy zamontowanie przełącznika i użytkowanie nie spowoduje błędnego działania poduszek powietrznych i wyświetlania błędu poduszek w samochodzie?
Pozdrawiam
Chciałbym przewozić na przednim fotelu moja malutką córkę , jednak nie mam w mojej madzi wyłącznika poduszki powietrznej dla pasażera. Czy auto fabrycznie jest przygotowane do wpięcia takiego włącznika w panelu obok wyłącznika trakcji czy trzeba coś robić dodatkowo z elektryką auta? Czy zamontowanie przełącznika i użytkowanie nie spowoduje błędnego działania poduszek powietrznych i wyświetlania błędu poduszek w samochodzie?
Pozdrawiam
Możesz podjechać do ASO, kupić wyłącznik (jest w akcesoriach) i zamontować
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości