Strona 1 z 1

Behälter Motorkühlung – co tam trzeba dolać?

PostNapisane: 19 gru 2011, 23:35
przez iwi
Witajcie.
Zauważyłem niski poziom płynu – w takim białym zbiorniku po lewej nad zbiornikiem spryskiwaczy..
W instrukcji (niemieckiej) jest napisane, że jest to Behälter Motorkühlung – tłumacz google podaje "Chłodzenie silnika statku" – a inny "Zbiornik chłodzenia silnika"
Jakim płynem mam to zalać? Ktoś się orientuje?

PostNapisane: 20 gru 2011, 10:44
przez Andre2828
Zauważyłem niski poziom płynu – w takim białym zbiorniku po lewej nad zbiornikiem spryskiwaczy..

......Po prawej stronie(samochodu)-jest to zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego silnik.Wiec dolewasz tam płyn ten ,który masz w chłodnicy-ponieważ zbiornik ten ma za zadanie uzupełnić niski stan płynu w chłodnicy,ale również przyjąć nadmiar płynu,gdy ten się zagrzeje i nie mieści się w układzie chłodzenia.
Pozdrawiam.

Re: Behälter Motorkühlung – co tam trzeba dolać?

PostNapisane: 20 gru 2011, 14:51
przez iwi
Tylko jaki to może być płyn.
Od nowości nigdy go nie uzupełniałem
Irek

Re: Behälter Motorkühlung – co tam trzeba dolać?

PostNapisane: 20 gru 2011, 16:06
przez Chooper
od biedy możesz nalać nawet wody destylowanej,
ale jeśli dolejesz sporo, to zmniejszysz tym samym właściwości mrozoodporne płynu.

Jak nie wymieniałeś, to spuść dotychczasowy płyn i zalej nowym, koncentratem lub gotowym. Będzie potrzebne o ile pamiętam 7,5 L :)

PostNapisane: 20 gru 2011, 21:43
przez naiLo
u mnie przy wymianie był problem, strasznie zapowietrzał się układ i zalewanie chyba trwalao z 40min

PostNapisane: 21 gru 2011, 16:29
przez gryfel1997
witam płyn to FL22 mazdy

PostNapisane: 22 gru 2011, 16:28
przez jekr
Witam.
Koledzy już poinformowali Ciebie co i jak należy dolać do tego zbiorniczka. Jeżeli chciałbyś tylko uzupełnić płyn,bez jego całkowitej wymiany to zobacz jaki jest kolor obecnie zalanego środka chłodzącego. W przypadku gdy stan jest tak niski ,że w zbiorniczku nie widać płynu to przy pomocy wężyka nałożonego na końcówkę "gruszki" (np. przyrząd do mierzenia stężenia elektrolitu w akumulatorze) odessij trochę z układu chłodzenia przez wprowadzenie tegoż właśnie wężyka głęboko do zbiorniczka. Tak nawiasem, to jeżeli nie jesteś pewien jak długo samochód jest eksploatowany na obecnym płynie to proponuję wymienić na nowy.