Jak zapiąć środkowy pas ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jekr » 28 paź 2011, 19:20

Pomóżcie!
Nie mam instrukcji a nie wiem jak zapinać środkowy pas w drugim rzędzie siedzeń. Dotychczas nie zastanawiałem się nad tym bo nie miałem takiej potrzeby. Wczoraj niestety nadeszła ta chwila i niemoc. Co ja się nakombinowałem! Znalazłem zamek pod poduszką siedzenia,pociągnąłem pas z podsufitki,zapiąłem i kupa śmiechu bo pas przebiegał dokładnie przez twarz pasażera. <glupek2> Chciałem go odpiąć ale okazało się że przy zatrzasku nie ma przycisku zwalniającego blokadę,tylko z boku malutki punkcik.Nacisnąłem go śrubokrętem i blokada puściła. W dalszym ciągu nie wiem jak prawidłowo powinno zapinać się to ustrojstwo,zatem pokłony wszystkim ,którzy zechcą mi pomóc...
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 19:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Postprzez paolomario » 28 paź 2011, 22:12

Tak jak zrobiłeś – pierwsza "wtyczka, na końcu pasa: w to zapięcie z otworkiem, a druga luźna w zapięcie "normalne". A pas zwalnia się prosto kluczykiem; nie potrzebny śrubokręt. :)
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez M5 » 29 paź 2011, 13:24

Generalnie pasażer środkowy zapinany jest w dwóch punktach biodrowych pasem z podsufitki, a sam pas przechodzi wtedy przez klatkę piersiową i trzyma biodra. Oba zaczepy biodrowe powinny być w pojemnikach pod siedzeniami. Na pasie powinny być dwa wtyki do punktów zaczepów mocowania. Jeden jest końcowy, a drugi jest przelotowy. Końcowy zapinasz po lewej stronie biodra siedzącego w środku, a przelotowy jako drugi zaczep zapinasz z prawej strony biodra siedzącego. Wtedy pas przechodzi prawidłowo przez klatkę siedzącego. Trzeba pamiętać aby się nie skręcał. Potem odpięcie pasa z prawej strony biodra powoduje uwolnienie siedzącego w środku, a pas w dalszym ciągu jest przypięty do punktu po lewej stronie siedzącego(uchwyt na kluczyk). Ułatwia to ponowne zapinanie środkowego pasażera bo połowa roboty jest już zrobiona. Ten uchwyt z utrudnieniem odpięcia punktu (za pomocą kluczyka) jest zrobiony celowo by pasażer nie pomylił uwalniania się z pasów bo jedynie odpięcie prawego punktu biodrowego umożliwia swobodne wysiadanie i nie powoduje całkowitego zwinięcia pasa na zwijak w podsufitce....i właśnie dzięki temu nikt z pasażerów nie dostanie wtykiem od zaczepu pasa w zęby i nie trzeba będzie za każdym razem sięgać do podsufitki po wtyk pasa co nie jest wygodne gdy już się siedzi na środkowym miejscu.

Pozdrawiam
M5 :)
Ostatnio edytowano 29 paź 2011, 19:21 przez M5, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez jekr » 29 paź 2011, 21:42

Dziękuję kolegom za udzielenie wyczerpującego instruktażu. Rzeczywiście sprawa jest banalnie prosta,ale jak mówi przysłowie – "kto pyta nie błądzi". Biję się w piersi , bo nie zadałem sobie trudu aby dokładniej poszukać zamka (tego końcowego,po lewej stronie pasażera) a po prostu nie zauważyłem go po pierwszym zapuszczeniu żurawia pod siedzisko lewego fotela. Jeszcze raz śliczne dzięki !!
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 19:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy