Strona 1 z 1

DEFA do 5

PostNapisane: 23 sie 2011, 07:50
przez TEREBIBI
Witam,
temat dobrze rozpracowany w dziale Premacy

viewtopic.php?f=121&t=102246&p=1812801&hilit=defa#p1812801

ja jednak chciałbym spytać czy ktoś już montował grzałkę w 5 z dieslem ? Jaki typ grzałki montowaliście i w jakim zestawieniu (tzn. grzałka silnika, ogrzewanie kabiny i ładowarka aku). Jak wskazuje opis mieszkam w Fin i zima tu <balwan> to dla diesla duży problem więc w tym roku postanowiłem wyjść temu na przeciw. Po sprawdzeniu cen samych grzałek DEFA okazało się, że w Fin są tańsze niż w Polsce (co jest naprawdę ewenementem). Więc pewnie kupię ja tu na miejscu a montaż w Polsce na wszystkich świętych :).
Czy ktoś orientuję się ile to może mniej więcej kosztować w Polsce (montaż beż części)
Marcin

Re: DEFA do 5

PostNapisane: 24 sie 2011, 23:01
przez Andre2828
Nie wiem co chcesz osiągnąć montując grzałkę,ale.....z tego co wiem to większość M5 miała montowany dogrzewacz silnika(Eberspracher),który w swoim założeniu miał dbać o żywotność silnika,czyli jak najlepsze dla niego warunki pracy.Ja u siebie mam dogrzewacz rozbudowany do opcji ogrzewania postojowego z możliwością zaprogramowania do trzech czasów odjazdu-jest to wersja uboższa sterownika,ale może być sterowana pilotem z określeniem temperatury jaka ma być we wnętrzu samochodu.Ostatniej zimy korzystałem z tego "dobrodziejstwa"-rewelacja-rano mróz 20 stopni,a ja podchodzę do samochodu szyby odmrożone,a w środku cieplutko,przekręcam kluczyk,machnięcie wycieraczkami i odjazd.Fakt,że wcześniej musiałem przewidzieć jaka rano będzie temperatura,ale ustawienie czasu na 25-30 minut załatwiało sprawę.Więc wracając do wątku z pytania może lepiej rozbudować dogrzewacz?

Re: DEFA do 5

PostNapisane: 25 sie 2011, 09:56
przez M5
Nie polecam montażu DEFA u polskich specjalistów. Niby praca prosta ,ale wymagająca doświadczenia narzędzi i solidności.
PS zapomniałem dodać....i wyobraźni....zawsze naszym specom czegoś brak.

M5 :)

Re: DEFA do 5

PostNapisane: 28 sie 2011, 23:25
przez iwi
Andre2828 napisał(a):Więc wracając do wątku z pytania może lepiej rozbudować dogrzewacz?

Właśnie się nad tym głowię.
Czy wiesz może co trzeba dokupić, aby rozbudować dogrzewacz i ile by to kosztowało.
Gdzie to robiłeś? Możesz polecić jakiś warsztat?

Re: DEFA do 5

PostNapisane: 29 sie 2011, 00:44
przez Andre2828
Moja M5 Była już rozbudowana przez poprzedniego właściciela(autko przyjechało z Niemiec).
Ponieważ nie mogłem poradzić sobie z ustawieniami zegara pytałem na forum,jak to zrobić aby zadziałało dogrzewanie(viewtopic.php?f=120&t=109238), aż trafiłem do Centrum Hydronic w Rzeszowie(najbliżej od domu),gdzie naprawili sterowanie dogrzewaczem.
Myślę,że w swojej okolicy też znajdziesz dobry zakład i fachowców-a ceny no cóż nie są małe-gdy pytałem o możliwość sterowania pilotem to w grudniu cena była "około"1500zł(przy przeróbce z istniejącej instalacji).Posiadając rozbudowaną wersję dogrzewacza uważam to za niezły wynalazek. :)

Re: DEFA do 5

PostNapisane: 29 sie 2011, 03:16
przez M5
Takie pełne sterowanie z zegarem i zapewne elektryczną pompą obiegu wody musi dymać prąd z akumulatora...sam dogrzewacz bierze prąd na wentylowanie i elektronikę...jak się ma wtedy naładowanie akumulatora w niskich temperaturach po kilku takich rozruchach ?

M5 <co?>

Re: DEFA do 5

PostNapisane: 29 sie 2011, 13:57
przez Andre2828
Jest zabezpieczenie-w przypadku niskiego napięcia(słabego akumulatora)dogrzewacz jest odłączany i nie zadziała.Ot i filozofia...

Re: DEFA do 5

PostNapisane: 29 sie 2011, 15:46
przez say
Finladia to nie Polska, zimy są sroższe, co prawda to nie Alaska, ale tam nawet na parkingach są gniazdka by móc podłączyć podgrzewacz zasilany z zewnątrz. Bez tego nawet po godzinie można nie odjechać :).

Re: DEFA do 5

PostNapisane: 8 wrz 2011, 23:37
przez TEREBIBI
Przez kilka dni bylem nie obecny na forum. Z zainteresowaniem przeczytałem wasze posty. Odpowiadając i wyjaśniając:
Andre2828 napisał(a):Nie wiem co chcesz osiągnąć montując grzałkę,ale.....z tego co wiem to większość M5 miała montowany dogrzewacz silnika(Eberspracher),który w swoim założeniu miał dbać o żywotność silnika.

Montując grzałke na blok silnia i podłączając ja do gniazdka na parkingu tak jak zaznaczył say osiągnę dokładnie ten sam efekt jak Ty Andre2828, tyle tylko ze prąd poleci z sieci a nie z aku. Defa, skandynawskie rozwiązanie, jest fabrycznie montowane w każdym niemalże aucie w fin, swe i nor. Przypadek, chyba nie, widocznie chcą coś w ten sposób osiągnąć gdy zima traw 6-7 miesięcy a normą są temp poniżej 20. Nie wiem jak jest w Mazdach 2, 3, 5, 6 itd, czy maja coś specjalnego zamontowane w silnikach co pozwala na szybki rozruch diesla przy -20. Z informacji znalezionych na forum znalazłem, że dogrzewanie diesli w M5 jest montowane fabrycznie,
viewtopic.php?f=44&t=63855
jeżeli ktoś może to potwierdzić czy sprawdza się w regularnej, konkretnej zimie to będzie super. Wtedy problem mam z głowy. Z doświadczenia wiem, że np. focusy z 1.9TDDi jak i inne diesle starszych konstrukcji sobie nie radziły z takimi temperaturami (w moim przypadku aku był nówka). Z drugiej strony takie ciągle eksploatowanie aku nie wpływa na niego korzystnie.
Wracając do defa i gniazdek. Najprostsze i zarazem najtańsze rozwiązanie DEFA to grzałka na blok lub na przewody chłodnicy (mniej efektywne). W gniazdku na fin parkingu jest programator, który ustawiasz tak żeby puścił prąd o danej godzinie. 45-60 min wystarczy. Auto odpala tak jak podczas jesiennego poranku. Bez dymienia, krztuszenia, rzężenia itd. Bogatsze wersje DEFA mają ogrzewanie postojowe (fajna sprawa ale nie wszystkie parkingi pozwalają na jego uruchomienie; kilka tys aut rano na parkingach z ogrzewanie postojowym na pełnych obrotach i mamy sztucznie zwiększone zużycie energii w mieście) i ładowarkę aku dodatkowo (full opcja). Panowie i Panie, skoro więc nowe Mercedesy, Audi, Toyoty, BMW (benzyna i diesel) maja zamontowane grzałki i można je podłączyć do gniazdek to chyba nasze Mazdy nie są aż tak cudownymi, technologicznie dopracowanymi autami, które poradzą sobie z każdym mrozem.
Wracając do wypowiedzi Andre 2828, nie każdy miał okazje kupić auto z pełnym dogrzewaniem. Ponadto, skoro jest blokada i dogrzewasz nie zadziała bo napięcie w aku jest zbyt niskie to bajery sterowane pilotem an nic się zdadzą.
W nastepnym tygodniu mam zamiar podjechać do salonu Mazdy w Turku i zapytać co i jak jest z tym ogrzewaniem w mazdach i czy fabryczne mazdy sprzedawane na fin maja zamontowana def-ę lub odpowiednik.
Dam znać. Może się komu to przyda.

Re: DEFA do 5

PostNapisane: 12 wrz 2011, 23:59
przez iwi
TEREBIBI napisał(a):Najprostsze i zarazem najtańsze rozwiązanie DEFA to grzałka na blok.

No właśnie – coś takiego mi wystarczy bo większość odpaleń w zimie będzie spod domu.
Czy w bloku jest jakieś specjalne miejsce na grzałkę (przewidziane przez producenta)? Zamontował już to ktoś?
Gdzie wyprowadza się wtyczkę do podpięcia zasilania 230V?
Znalazłem w końcu grzałkę do mojej M5 z okablowaniem i przesyłką 450zł – widział ktoś gdzieś taniej?

Re: DEFA do 5

PostNapisane: 13 paź 2011, 10:16
przez iwi
Witajcie ponownie.
Nie udało mi się znaleźć miejsca montażu więc udałem się do pobliskiego mechanika i mam już założone (150zł).
Czy ktoś się orientuje czy tam jest jakiś termostat? Czyli podłączam wieczorem i przez całą noc utrzymuje stałą temp, albo jeśli nie ma to czy może zagotować płyn.
Ewentualnie jest na tyle słaba, że nie jest w stanie podgrzać takiej objętości płynu i można używać spokojnie