Witam,
orientujecie się może czy w M5 uda się bez problemu pościagać obicie siedzeń i najnormalniej w świecie wyprać? Nie wiem czy się z tym szarpać aby czegoś nie uszkodzić.
Dzięki, pozdrawiam:)
M5 tapicerka
Strona 1 z 1
Cóż, wygląda na to, że pokrowców zdjąć się nie da – są pozaczepiane takimi małymi drucianymi kółeczkami do drutów i gąbki wewnątrz siedzeń. Szkoda.
Uprałem więc tylko zagłówki
Uprałem więc tylko zagłówki
Polecam wezwanie speca od prania kanap, tapicerek itp. Koszt za auto to ok. 50-60 pln, a Ty w tym czasie popijasz kawkę. Przy aucie może być jeszcze taniej, kiedy podjedziesz do usługodawcy. Lepiej tylko to robić w słoneczny dzień, bo trzeba wysuszyć auto jakieś 2 – 3 godzinki.
No właśnie nad tym myślałem i pewnie rozejrzę się za taką usługą podczas najbliższego urlopu.
Albo zainwestować w jakiś odkurzacz piorący i samemu "uprać"???
Ogólnie to teraz myślę jakieś kupić, bo mam jasne obicie i raz, że mi się w ogóle jakoś nie podoba, a dwa, że rzeczywiście łatwiej się brudzi. Szukam na allegro jakichś pokrowców (gotowych, albo na zamówienie), materiałowych bo skóra jakoś mi się nigdy nie podobała. Tylko fajnie by było aby były dopasowane do Mazdy 5 – wiecie, jednak ta tylna kanapa to dosyć specyficzna jest
Albo zainwestować w jakiś odkurzacz piorący i samemu "uprać"???
Ogólnie to teraz myślę jakieś kupić, bo mam jasne obicie i raz, że mi się w ogóle jakoś nie podoba, a dwa, że rzeczywiście łatwiej się brudzi. Szukam na allegro jakichś pokrowców (gotowych, albo na zamówienie), materiałowych bo skóra jakoś mi się nigdy nie podobała. Tylko fajnie by było aby były dopasowane do Mazdy 5 – wiecie, jednak ta tylna kanapa to dosyć specyficzna jest
witam
jeste wielkim fanem VW ale ostatmin czasem zastanawiam sie nad kupnem Mazdy5 1.8. Pozwmolilem sobie na skometowanie tematu tapicerki. Te ''stalowe okragle zapinki'' o ktorych jest wyzej mowa to nic inego jak kawalek twardego drutu( najprawdopodonie nierdzewnego aby nie zaplamialo siedzen czy rozlanym soku) w ksztalnie prirscienia – pospolicie stosowany w VW. (mam Win XP angielski wiec nie mam polskich znakow). Mozna je latwo porozcinac dobtymi obcegami bocznymi i zastapic plastikowymi opaskami zasickowymi przy skaldaniu foteli. W VW-nach robilem to kilka razy...za kazdym razem idzie szybciej. Zdjecie wymaga calkowitego wyjacie fotela z samochodu. To sie wiaze z ropieciem fotela z samochodu . Jezeli masz poduszki boczbe w fotelach to rozepnij akumulator ( OBOWIAZKOWO) Poduszki powietrzne sa wyzwalane malym sygnalem rzedu mV, wiec potecjalnie mala iskra przy wyciaganiu na ''goraco'' moze zainicjowac wystarzal ( ale tylko w teori
...ja zawsze rozpinam). Po wyciagnieciu fotela trzeba zaczac rozbierac kolejno oparcie a pozniej siedzisko. Pamietac trzeba, ze w fotelach przdnich nic nie jest ''zszyte na stale'', wiec jak to ktos zalozyl to i mozna sciagnac. Wszystkie mocowania materialu sa na zasadzie zakleszczenia o rame (wcisniete pod gabke i zaczepione/owiniete o stelarz/rame siedzenia) nalezy je spokojnie wyciagac. Koncowki pokrowca zazwyczaj sa podszyte kawalkami listwy plastikowo-gumowaj w celu latwieszego zakladani/naciagania materialu . Wyciagniecie ich to troszke gimnastki i cierpliwosci ale da sie to zrobiec. Obecnie zajmuje mi to 0.5h zdjecie i 45min poskladanie calego fotela. Z bocznymi poduszkami powietrznymi trzeba byc nieco ostroznym aby nie uszkodzic przewodow i jest nieco wiecej zabawy rzy ich wyjmowaniu.
Siedziska tylnej kanapty sa zrobione na tej samej zasadzie co wyzej.
Najwiekszy problem stanowia oparcie tylnej kanapy. One sa zszyte maszynowo..zazwyczaj zszywaczami ( jak do papieru). Nie mialem okacji ich robieraz bo materal po pramiu sie troszke kurszy i moze byc problem. Zazwychaj oparcia piore w calosci recznie i nie ma wiekszych problemow.
Z mojego doswiadczenia ( mam piecio letnia corke) najwiecej brudu jest na siedziskach.... a one daja sie wyprac...wiec po klopocie.
Polecam i pozdrawiam.
jeste wielkim fanem VW ale ostatmin czasem zastanawiam sie nad kupnem Mazdy5 1.8. Pozwmolilem sobie na skometowanie tematu tapicerki. Te ''stalowe okragle zapinki'' o ktorych jest wyzej mowa to nic inego jak kawalek twardego drutu( najprawdopodonie nierdzewnego aby nie zaplamialo siedzen czy rozlanym soku) w ksztalnie prirscienia – pospolicie stosowany w VW. (mam Win XP angielski wiec nie mam polskich znakow). Mozna je latwo porozcinac dobtymi obcegami bocznymi i zastapic plastikowymi opaskami zasickowymi przy skaldaniu foteli. W VW-nach robilem to kilka razy...za kazdym razem idzie szybciej. Zdjecie wymaga calkowitego wyjacie fotela z samochodu. To sie wiaze z ropieciem fotela z samochodu . Jezeli masz poduszki boczbe w fotelach to rozepnij akumulator ( OBOWIAZKOWO) Poduszki powietrzne sa wyzwalane malym sygnalem rzedu mV, wiec potecjalnie mala iskra przy wyciaganiu na ''goraco'' moze zainicjowac wystarzal ( ale tylko w teori
Siedziska tylnej kanapty sa zrobione na tej samej zasadzie co wyzej.
Najwiekszy problem stanowia oparcie tylnej kanapy. One sa zszyte maszynowo..zazwyczaj zszywaczami ( jak do papieru). Nie mialem okacji ich robieraz bo materal po pramiu sie troszke kurszy i moze byc problem. Zazwychaj oparcia piore w calosci recznie i nie ma wiekszych problemow.
Z mojego doswiadczenia ( mam piecio letnia corke) najwiecej brudu jest na siedziskach.... a one daja sie wyprac...wiec po klopocie.
Polecam i pozdrawiam.
-
dek21
Dzięki,
postanowiłem jednak że albo oddam auto do prania foteli fachowcom w swoich okolicach w Polsce, albo (a raczej na pewno) rozejrzę się za jakimiś fajnymi pokrowcami, zwłaszcza, że wolałbym jakieś w ciemniejszym kolorze niż te co są.
postanowiłem jednak że albo oddam auto do prania foteli fachowcom w swoich okolicach w Polsce, albo (a raczej na pewno) rozejrzę się za jakimiś fajnymi pokrowcami, zwłaszcza, że wolałbym jakieś w ciemniejszym kolorze niż te co są.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości