Fabryczny alarm. Różne problemy...
1, 2
Niestety NIC nie zrobisz – wymóg Unii Europejskiej co do dzialania alarmów – sygnalizacja tylko wizualna bez dźwięków – tez tak chcialem miec – ale w kilku ASO potwierdzili mi tą informacje.
Moze macie jakies sugestie co to moze byc. Po nocy na powietrzu przy tempetaturze ponizej zera pojawil mi sie nastepujacy problem. Probuje rozbroic alarm i skutek jest taki ze zamki sie otwieraja i zaczyna wyc alarm nawet jak nie otworze drzwi. Aby go rozbroic musze odpalic samochod zeby pochodzil z 5 minut. W pierwszej chwili myslalem ze to aku, ale raz ze samochod nie ma jeszcze roku, poza tym gdyby to byl aku to bylby problem z odpaleniem a odpala bez najmniejszego problemu. Ma ktos jakis pomysl co to moze byc ? Co ciekawe jak po tych 5 minutach wylacze samochod i wlacze alarm to przy probie wylaczenia go za chwile sytuacja sie powtarza, tzn. znow wyje
Nazwa tematu została poprawiona na regulaminową. Proszę o zapoznanie sie z zasadami nazewnictwa aby w przyszłości uniknąć przeniesienia tematu do kosza. Pozdrawiam. Moderator
Nazwa tematu została poprawiona na regulaminową. Proszę o zapoznanie sie z zasadami nazewnictwa aby w przyszłości uniknąć przeniesienia tematu do kosza. Pozdrawiam. Moderator
- Od: 14 kwi 2008, 17:05
- Posty: 49
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)
Możliwe że to wida zmrożonych przekaźników – po prostu jeden z nich w niskiej temperaturze traci swoje właściwości i nie przewodzi – sygnał do otwarcia drzwi idzie a sygnał rozbrojenia się nie przebija. U mnie czasami jest odwrotnie – latem jak jest +30 załącza mi się alarm ale centralny zamek drzwi nie zamyka – dopiero za którymś razem – musze też go zlokalizować i wymienić.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
czyli kanal
bo jesli teraz dobrze dziala to pewnie bedzie problem z namierzeniem go, bo w serwisie ciezko bedzie zasymulowac temperature -10, no chyba ze komputer zarejestrowal co glupieje. Ogolnie rzecz biorac to mam wrazenie ze elektryka w tym samochodzie to jego najslabszy elemant. Wrazliwy na wszystko 
- Od: 14 kwi 2008, 17:05
- Posty: 49
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)
Witam,
ma ktoś może schemat fabrycznego alarmu?
Gdzie są są czujki (nie mam ich po bokach deski czy na słupkach jak w innych autach z alarmem).
Musze jakoś zmniejszyć czułość alarmu bo wystarczy, że trzasne drzwiami z garażu a już się włącza...
Czasem nawet załączy sie sam od siebie... nie wiem czemu.
Oczywiście zakładam, że mam fabryczny:–)
Autko z Germanii jeśli ma to znaczenie.
Bawił się ktoś przy tym?
ma ktoś może schemat fabrycznego alarmu?
Gdzie są są czujki (nie mam ich po bokach deski czy na słupkach jak w innych autach z alarmem).
Musze jakoś zmniejszyć czułość alarmu bo wystarczy, że trzasne drzwiami z garażu a już się włącza...
Czasem nawet załączy sie sam od siebie... nie wiem czemu.
Oczywiście zakładam, że mam fabryczny:–)
Autko z Germanii jeśli ma to znaczenie.
Bawił się ktoś przy tym?
Ja miałem podobnie, auto kupiłem jesienią ubiegłego roku i zimą przy dużej wilgotności powietrza sam włączał mi się alarm. Dodatkowo świrował centralny zamek. Wiosną jak ręką odjął wszystko się same naprawiło, mam wrażenie, że auto, które przez dłuższy czas stało u naszych zachodnich sąsiadów pociągnęło wilgoci i trochę trwało zanim się to wszystko wywietrzyło (do wiosny)
Pozdrawiam
Tomek
Pozdrawiam
Tomek
-
szamot
Witam,
dorobiłem dzisiaj zapasowy kluczyk do mojej M5, bo jak kupowałem to był tylko jeden i zawsze istniało ryzyko, że się "zawieruszy". Kluczyk normalny, żaden scyzoryk czy z pilotem. Z immobilajzerem oczywiście.
Problem pojawia się, gdy zamknięty wcześniej "z pilota" samochód próbuje otworzyć tym nowym (wkładając do zamka). Wtedy włącza się alarm. Co ciekawe podobnie jest z tym starym, oryginalnym kluczem. Gdy zamknę auto pilotem a potem włożę kluczyk do zamka i otwieram to też alarm się włącza. Wyłączenie oczywiście z pilota, ale jak zgubię ten z pilotem to otwierając zapasowym będzie mi alarm wył.
Myśleliśmy że to jakiś problem z nowym kluczykiem. Zmienili chip, "wycięli" nawet nowy kluczyk, ale problem jest. Mają się dowiadywać jak to rozwiązać. W domu dopiero zorientowałem się, że tak samo dzieje się z oryginalnym kluczem.
Macie może jakieś pomysły jak to rozwiązać? Na chwilę obecną rozwiązaniem byłoby albo dokombinowanie jakiegoś pilota do alarmu (???) albo odłączenie alarmu w przypadku gdybym musiał używać zapasowego kluczyka. Tak mi się wydaje, rozumując po najmniejszej linii oporu. I tutaj drugie pytanie: jak taki alarm w razie czego odłączyć szybko i skutecznie?
Dzięki, pozdrawiam
dorobiłem dzisiaj zapasowy kluczyk do mojej M5, bo jak kupowałem to był tylko jeden i zawsze istniało ryzyko, że się "zawieruszy". Kluczyk normalny, żaden scyzoryk czy z pilotem. Z immobilajzerem oczywiście.
Problem pojawia się, gdy zamknięty wcześniej "z pilota" samochód próbuje otworzyć tym nowym (wkładając do zamka). Wtedy włącza się alarm. Co ciekawe podobnie jest z tym starym, oryginalnym kluczem. Gdy zamknę auto pilotem a potem włożę kluczyk do zamka i otwieram to też alarm się włącza. Wyłączenie oczywiście z pilota, ale jak zgubię ten z pilotem to otwierając zapasowym będzie mi alarm wył.
Myśleliśmy że to jakiś problem z nowym kluczykiem. Zmienili chip, "wycięli" nawet nowy kluczyk, ale problem jest. Mają się dowiadywać jak to rozwiązać. W domu dopiero zorientowałem się, że tak samo dzieje się z oryginalnym kluczem.
Macie może jakieś pomysły jak to rozwiązać? Na chwilę obecną rozwiązaniem byłoby albo dokombinowanie jakiegoś pilota do alarmu (???) albo odłączenie alarmu w przypadku gdybym musiał używać zapasowego kluczyka. Tak mi się wydaje, rozumując po najmniejszej linii oporu. I tutaj drugie pytanie: jak taki alarm w razie czego odłączyć szybko i skutecznie?
Dzięki, pozdrawiam
paolomario napisał(a):I tutaj drugie pytanie: jak taki alarm w razie czego odłączyć szybko i skutecznie?
przeciez nikt Tobie tego na otwartym forum nie napisze...
paolomario napisał(a):Problem pojawia się, gdy zamknięty wcześniej "z pilota" samochód próbuje otworzyć tym nowym (wkładając do zamka). Wtedy włącza się alarm.
tak to normalne zachowanie...
musisz zamknac z tego kluczyka co bedziesz otwierac
a najlepszym rozwiazaniem by byl zakup oryginalnego kluczyka – scyzoryk i doprogramowac go do systemu
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):przeciez nikt Tobie tego na otwartym forum nie napisze...
Ale na priva...
Swoją drogą, to mój alarm to chyba się kamufluje z "wyciem" bo jakoś mizernie daje znać o sobie. Nie wiem nawet czy by mnie obudził. Wasze też takie... niegłośne?
A tak na dobrą sprawę, kto dzisiaj zwraca uwagę na alarmy? Wyją, bo wyją. Nikt na ulicy nawet głowy nie odwróci.
Wojtek napisał(a):tak to normalne zachowanie...
musisz zamknac z tego kluczyka co bedziesz otwierac
Zauważyłem właśnie, że tak to działa, ale zakładam, że w przypadku konieczności użycia zapasowego klucza, czyli gdybym zapewne zgubił oryginalny, to miałbym samochód normalnie zamknięty "z pilota". Czyli w tym przypadku otwarcie zapasowym uruchomiłoby alarm. Cóż, w trasie trzeba będzie się pilnować i zamykać przez zamek. A tak w ogóle to zamknięcie kluczykiem też aktywuje alarm?
Doczytałem w instrukcji, że jedną z opcji deaktywujących alarm jest właśnie otwarcie drzwi kluczykiem.
Cytując:
"To Turn off an Armed System:
An armed system can be turned off by any
one of the following methods:
(...)
+ Unlock a door with the key."
(...)
Wojtek napisał(a):a najlepszym rozwiazaniem by byl zakup oryginalnego kluczyka – scyzoryk i doprogramowac go do systemu
Pewnie tak, ale koszt byłby sporo większy, bo nawet w zakładzie gdzie dorabiałem powiedzieli, że sporo więcej by to wyniosło niż te 50 funtów, które zapłaciłem. A Mazda prosi na dzień-dobry 200 funciaków.
Witam,
miałem ostatnio taką sytuację. Rozładowała mi się bateria w pilocie centralnego zamka, więc otworzyłem swoją Mazdę tradycyjnie, z kluczyka. Po otworzeniu drzwi zaczęły mrugać kierunki, tak jak by włączył się autoalarm. Tylko, że nie było słychać syreny.
I teraz moje pytanie.
Czy moja syrena jest popsuta lub jej nie ma?
Jak jest, gdzie mogę/powinienem ją znaleźć?
Nigdy nie było mi jej dane usłyszeć...
Pozdrawiam
miałem ostatnio taką sytuację. Rozładowała mi się bateria w pilocie centralnego zamka, więc otworzyłem swoją Mazdę tradycyjnie, z kluczyka. Po otworzeniu drzwi zaczęły mrugać kierunki, tak jak by włączył się autoalarm. Tylko, że nie było słychać syreny.
I teraz moje pytanie.
Czy moja syrena jest popsuta lub jej nie ma?
Jak jest, gdzie mogę/powinienem ją znaleźć?
Nigdy nie było mi jej dane usłyszeć...
Pozdrawiam
- Od: 19 gru 2015, 00:24
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5, 2.0 143 KM, 2006 r.
Witam, po wymianie akumulatora alarm zamilkł,jak go uzbroić mazda 5 1,8 2005
- Od: 14 lut 2017, 23:14
- Posty: 2
- Auto: Mazda 5 1.8 benzyna gaz 2005
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość