Eberspaecher – dogrzewacz silnika – dymienie i ostry zapach

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez PitrekT » 15 gru 2015, 18:01

Nie diagnozowałem Ebera ELM-em tak więc trudno mi powiedzieć jak parametry są dostępne. W Maździe 6 można ELM-em odczytać min. błedy ogrzewania. Róznica jest w tym ,że tej maździe jest Webasto.
Może ktoś z Twojej okolicy posiada ELM-a z obsługą HS/MS-CAN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 180 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez Damian68 » 15 gru 2015, 20:35

To na razie wstrzymam się z zakupem Elma, choć korci , żeby wypróbować

Dopisano 15 gru 2015, 21:13:

Znalazłem taki opis
forscan HS Can
Myślę, że można zdiagnozować błędy dogrzewacza. FFH oznacza po prostu "Fuel Fired Heater", czyli "grzałka na paliwo" Jeśli wyświetli np błąd B2465 FFH Może np oznaczać licznik (nieudanych?) prób startu urządzenia został przekroczony i zostało ono zablokowane. Tylko jak ewentualnie to usunąć – czyli uruchomić Ebera.
To tylko moje domysły a nie wiedza. Zaczerpnięte z poszukiwań w Googlach :D
Załączniki
m2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Damian68 » 16 gru 2015, 20:59

Podłączyłem lapka do auta i Forscan nie pokazał na szynie HS Can FFH, a magistrali MS Can nie pokazał w ogóle Może Elm nie widzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez kriskus » 16 gru 2015, 21:15

W M5 eber jest na szynie MS Can, przynajmniej takie info dostałem od twórców forscana.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Damian68 » 16 gru 2015, 21:40

Czyli pewnie Elm-a trzeba zmienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Damian68 » 3 sty 2016, 01:01

Czy jazda z niesprawnym – <czytaj> – nie załączającym się dogrzewaczem silnika może wyrządzić jakieś szkody?
Jest jakiś domowy sposób na odblokowanie ebera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Damian68 » 4 sty 2016, 18:38

Nikt nie posiada wiedzy na ten temat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez PitrekT » 4 sty 2016, 19:59

Damian68 napisał(a):Czy jazda z niesprawnym – <czytaj> – nie załączającym się dogrzewaczem silnika może wyrządzić jakieś szkody?
Jest jakiś domowy sposób na odblokowanie ebera


Przy niesprawnym dogrzewaczu czas nagrzewania silnika bedzie dłuższy co wiąże się m.in. ze zwiekszonym spalaniem i emisją spalin. W krótkotrwałej perspektywie nie wyrządzi to szkody silnikowi.
Co do odblokowania Ebera, z tego co mi wiadomo to pozostaje tylko podłączenie testera lub zegara sterującego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 180 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez Damian68 » 5 sty 2016, 16:43

Mam zamiar w końcu podjechać do serwisu ebera. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Damian68 » 18 sty 2016, 18:34

Byłem dzisiaj w serwisie Mazda i oto rezultat i diagnoza
opis- B2454
Przerwa w obwodzie wentylatora dmuchawy dodatkowej nagrzewnicy
opis- B2453
Zwarcie z masą w obwodzie wentylatora dmuchawy dodatkowej nagrzewnicy
Status – 22
Poniżej minimalnej wartości progowej
Wcześniej zapisany kod DTC nieobecny w czasie wydania polecenia
MIL wyłączona dla tego DTC


Jakieś opinie i wnioski dotyczące diagnozy?? Eber nie działa. Miał ktoś podobną sytuację? Mazda 5
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez kuba-82 » 20 sty 2016, 21:15

Witam koledzy, gdy dogrzewacz działa, z nawiewu leci gorące powietrze, gdy się wyłączy leci chlodne , temperatura na wskaźniku w połowie skali, czyli teoretycznie ok. Nie wiem co jest grane
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

Postprzez Damian68 » 4 lut 2016, 12:34

Auto odebrane z serwisu Eberspracher. Szum spod maski bezcenny :D . Nareszcie działa. <jupi> Na razie lekki zapach spalin w kabinie. Mam nadzieję, że z czasem ustąpi
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez kriskus » 11 lut 2016, 10:37

Generalnie te dogrzewacze są felerne. Sterowniki po kilku latach padają i wymagają regeneracji. Podobno nawet eberspacher sam się do tego przyznał.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Damian68 » 11 lut 2016, 17:24

To samo usłyszałem w serwisie. Ale teraz działa :D
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez lukakolo » 6 mar 2016, 00:44

Damian68 napisał(a):Auto odebrane z serwisu Eberspracher. Szum spod maski bezcenny :D . Nareszcie działa. <jupi> Na razie lekki zapach spalin w kabinie. Mam nadzieję, że z czasem ustąpi


Damian68,
a czy mógłbyś podać ceny tego "tuningu". Chodzi o diagnostykę w Mazda, a później serwisu w Eberspracher, oraz co zostało zrobione, za te pewnie nie małe kwoty.
pytam bo moja STARA też puszcza dym i zapachy, i chce wiedzieć jakie wydatki mogą mnie spotkać, no i w ogóle mieć porównanie.

z góry dzięki
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2015, 23:53
Posty: 32 (1/0)
Skąd: Schaffhausen, Szwajcaria
Auto: Mazda 5, 2.0 CR, 143 KM, 2006
Fiat Scudo H1L2 140 Mjet, 2007

Postprzez Damian68 » 6 mar 2016, 11:53

Obecnie szum tak cichutki, że myślałem że znów nie działa ale nurek koło koła i chodzi <jupi> . Zapach zniknął całkowicie i dymu brak – nówka cewka :D . Co do kosztów to w serwisie Mazdy zapłaciłem około 100 pln za diagnozę zależało mi na czasie i dlatego do nich pojechałem bo serwis EBERSPRACHER miał odległe terminy także koszt dodatkowy. W moim przypadku koszta to 880 pln czyli demontaż i montaż dogrzewacza – mogłem sam zdemontować – niższy koszt. Naprawa tzw elektroniki plus naprawa dmuchawy bo u mnie umarła.
około 350-400 pln naprawa elektroniki
około 150-200 montaż demontaż
reszta naprawa dmuchawy
Gwarancja na rok
Efekt działania bezcenny
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez lukakolo » 6 mar 2016, 20:15

dzięki za wyczerpujący raport <spoko>
ja w tym tygodniu walczę ze swoim Eberem. Po całej akcji podzielę się wrażeniami dot. kosztorysu i jakości usług mazowieckich serwisów.

czołem
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2015, 23:53
Posty: 32 (1/0)
Skąd: Schaffhausen, Szwajcaria
Auto: Mazda 5, 2.0 CR, 143 KM, 2006
Fiat Scudo H1L2 140 Mjet, 2007

Postprzez lukakolo » 9 mar 2016, 23:10

ok, u mnie już po akcji <jupi>

mam sprzęt Eberspacher w 10 letniej 5tce:
D5WZ
252560
261011FC
37W 12V
5kW
max 2,5 bar
Objawy usterki: dymienie i ostry zapach na biegu jałowym, z reguły na rozgrzanym silniku.
Usterke naprawiał Bobo serwis Eberspacher w Garwolinie.
Najpierw demontaż i pierwsze zdziwienie: gołym okiem widać że część sterująca była już wymieniana! (czyli teoria Gorilla że Eber psuje się średnio co 5 lat, po raz kolejny się potwierdza), potem podłączenie do kompa i okazuje się że mój Eberspacher przepracował dopiero 260 godzin. Prawdopodobnie przy wymianie sterownika naliczanie zaczęło się od nowa. diagnoza z komputera: żadnych błędów. Panowie zajrzeli do środka: przepalone sitko, reszta bebechów w porządku. Sitko zostało wymienione, piec został złożony i podłączany został pod roboczy ukłąd do testów na ok 1,5 godziny, kolejna diagnoza komputerem, 0 błędów, przeszedł wszystkie tryby pracy dmuchawy, piec działał bez zarzutu. następnie piec trafił do auta, i znowu test na komputerze. przy okazji ostatniego testu Panowie zostawili sondę podlączoną do pieca, aby w przyszłości (odpukać) móc podpiąć się z kompem do pieca bez jego demontażu.
Koszty:
250 netto robocizna
40 netto sitko

pozdrawiam wszystkich
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2015, 23:53
Posty: 32 (1/0)
Skąd: Schaffhausen, Szwajcaria
Auto: Mazda 5, 2.0 CR, 143 KM, 2006
Fiat Scudo H1L2 140 Mjet, 2007

Postprzez Damian68 » 10 mar 2016, 15:47

No to niewielkim kosztem i działa . A co 5 lat padający sterownik to w Mazdach prawie standart
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez molter » 28 gru 2019, 12:47

Witam i odgrzeje trochę temat
Zresztą hasło "odgrzeje" nawet pasuje do tematu <diabełek>
Czy można zrobić taki manewr że by wyciągnąć ten podgrzewacz z auta , rurki z płynem chłodniczym jakoś połączyć lub zaślepić tak żeby tym autem dało się dalej jeździć ??
Chce oddać podgrzewacz do serwisu ale potrzebne mi jest auto i chciałem to w ten sposób "obejść system".
Tylko tam są trzy rurki od płynu chłodzącego. Myślałem że są dwie. Połączę je jakąś złączką , obieg będzie i będzie można mazdą zasuwać a w miedzy czasie serwis przeglądnie piecyk.
Czy może robił już ktoś tak ? Bo skoro można jeździć z wyciągniętym bezpiecznikiem to chyba z wyciągniętym piecykiem też można chwilowo.

Tylko jak te węże z płynem chłodzącym pospinać ??
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2013, 17:58
Posty: 27
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 5 MZR-CD
143 KM 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy