Eberspaecher – dogrzewacz silnika – dymienie i ostry zapach
Nie diagnozowałem Ebera ELM-em tak więc trudno mi powiedzieć jak parametry są dostępne. W Maździe 6 można ELM-em odczytać min. błedy ogrzewania. Róznica jest w tym ,że tej maździe jest Webasto.
Może ktoś z Twojej okolicy posiada ELM-a z obsługą HS/MS-CAN.
Może ktoś z Twojej okolicy posiada ELM-a z obsługą HS/MS-CAN.
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
To na razie wstrzymam się z zakupem Elma, choć korci , żeby wypróbować
Dopisano 15 gru 2015, 21:13:
Znalazłem taki opis
forscan HS Can
Myślę, że można zdiagnozować błędy dogrzewacza. FFH oznacza po prostu "Fuel Fired Heater", czyli "grzałka na paliwo" Jeśli wyświetli np błąd B2465 FFH Może np oznaczać licznik (nieudanych?) prób startu urządzenia został przekroczony i zostało ono zablokowane. Tylko jak ewentualnie to usunąć – czyli uruchomić Ebera.
To tylko moje domysły a nie wiedza. Zaczerpnięte z poszukiwań w Googlach
Dopisano 15 gru 2015, 21:13:
Znalazłem taki opis
forscan HS Can
Myślę, że można zdiagnozować błędy dogrzewacza. FFH oznacza po prostu "Fuel Fired Heater", czyli "grzałka na paliwo" Jeśli wyświetli np błąd B2465 FFH Może np oznaczać licznik (nieudanych?) prób startu urządzenia został przekroczony i zostało ono zablokowane. Tylko jak ewentualnie to usunąć – czyli uruchomić Ebera.
To tylko moje domysły a nie wiedza. Zaczerpnięte z poszukiwań w Googlach
Podłączyłem lapka do auta i Forscan nie pokazał na szynie HS Can FFH, a magistrali MS Can nie pokazał w ogóle Może Elm nie widzi
Czy jazda z niesprawnym – – nie załączającym się dogrzewaczem silnika może wyrządzić jakieś szkody?
Jest jakiś domowy sposób na odblokowanie ebera
Jest jakiś domowy sposób na odblokowanie ebera
Damian68 napisał(a):Czy jazda z niesprawnym – – nie załączającym się dogrzewaczem silnika może wyrządzić jakieś szkody?
Jest jakiś domowy sposób na odblokowanie ebera
Przy niesprawnym dogrzewaczu czas nagrzewania silnika bedzie dłuższy co wiąże się m.in. ze zwiekszonym spalaniem i emisją spalin. W krótkotrwałej perspektywie nie wyrządzi to szkody silnikowi.
Co do odblokowania Ebera, z tego co mi wiadomo to pozostaje tylko podłączenie testera lub zegara sterującego.
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
Byłem dzisiaj w serwisie Mazda i oto rezultat i diagnoza
opis- B2454
Przerwa w obwodzie wentylatora dmuchawy dodatkowej nagrzewnicy
opis- B2453
Zwarcie z masą w obwodzie wentylatora dmuchawy dodatkowej nagrzewnicy
Status – 22
Poniżej minimalnej wartości progowej
Wcześniej zapisany kod DTC nieobecny w czasie wydania polecenia
MIL wyłączona dla tego DTC
Jakieś opinie i wnioski dotyczące diagnozy?? Eber nie działa. Miał ktoś podobną sytuację? Mazda 5
opis- B2454
Przerwa w obwodzie wentylatora dmuchawy dodatkowej nagrzewnicy
opis- B2453
Zwarcie z masą w obwodzie wentylatora dmuchawy dodatkowej nagrzewnicy
Status – 22
Poniżej minimalnej wartości progowej
Wcześniej zapisany kod DTC nieobecny w czasie wydania polecenia
MIL wyłączona dla tego DTC
Jakieś opinie i wnioski dotyczące diagnozy?? Eber nie działa. Miał ktoś podobną sytuację? Mazda 5
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Auto odebrane z serwisu Eberspracher. Szum spod maski bezcenny . Nareszcie działa. Na razie lekki zapach spalin w kabinie. Mam nadzieję, że z czasem ustąpi
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
To samo usłyszałem w serwisie. Ale teraz działa
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Damian68 napisał(a):Auto odebrane z serwisu Eberspracher. Szum spod maski bezcenny . Nareszcie działa. Na razie lekki zapach spalin w kabinie. Mam nadzieję, że z czasem ustąpi
Damian68,
a czy mógłbyś podać ceny tego "tuningu". Chodzi o diagnostykę w Mazda, a później serwisu w Eberspracher, oraz co zostało zrobione, za te pewnie nie małe kwoty.
pytam bo moja STARA też puszcza dym i zapachy, i chce wiedzieć jakie wydatki mogą mnie spotkać, no i w ogóle mieć porównanie.
z góry dzięki
Obecnie szum tak cichutki, że myślałem że znów nie działa ale nurek koło koła i chodzi . Zapach zniknął całkowicie i dymu brak – nówka cewka . Co do kosztów to w serwisie Mazdy zapłaciłem około 100 pln za diagnozę zależało mi na czasie i dlatego do nich pojechałem bo serwis EBERSPRACHER miał odległe terminy także koszt dodatkowy. W moim przypadku koszta to 880 pln czyli demontaż i montaż dogrzewacza – mogłem sam zdemontować – niższy koszt. Naprawa tzw elektroniki plus naprawa dmuchawy bo u mnie umarła.
około 350-400 pln naprawa elektroniki
około 150-200 montaż demontaż
reszta naprawa dmuchawy
Gwarancja na rok
Efekt działania bezcenny
około 350-400 pln naprawa elektroniki
około 150-200 montaż demontaż
reszta naprawa dmuchawy
Gwarancja na rok
Efekt działania bezcenny
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
dzięki za wyczerpujący raport
ja w tym tygodniu walczę ze swoim Eberem. Po całej akcji podzielę się wrażeniami dot. kosztorysu i jakości usług mazowieckich serwisów.
czołem
ja w tym tygodniu walczę ze swoim Eberem. Po całej akcji podzielę się wrażeniami dot. kosztorysu i jakości usług mazowieckich serwisów.
czołem
ok, u mnie już po akcji
mam sprzęt Eberspacher w 10 letniej 5tce:
D5WZ
252560
261011FC
37W 12V
5kW
max 2,5 bar
Objawy usterki: dymienie i ostry zapach na biegu jałowym, z reguły na rozgrzanym silniku.
Usterke naprawiał Bobo serwis Eberspacher w Garwolinie.
Najpierw demontaż i pierwsze zdziwienie: gołym okiem widać że część sterująca była już wymieniana! (czyli teoria Gorilla że Eber psuje się średnio co 5 lat, po raz kolejny się potwierdza), potem podłączenie do kompa i okazuje się że mój Eberspacher przepracował dopiero 260 godzin. Prawdopodobnie przy wymianie sterownika naliczanie zaczęło się od nowa. diagnoza z komputera: żadnych błędów. Panowie zajrzeli do środka: przepalone sitko, reszta bebechów w porządku. Sitko zostało wymienione, piec został złożony i podłączany został pod roboczy ukłąd do testów na ok 1,5 godziny, kolejna diagnoza komputerem, 0 błędów, przeszedł wszystkie tryby pracy dmuchawy, piec działał bez zarzutu. następnie piec trafił do auta, i znowu test na komputerze. przy okazji ostatniego testu Panowie zostawili sondę podlączoną do pieca, aby w przyszłości (odpukać) móc podpiąć się z kompem do pieca bez jego demontażu.
Koszty:
250 netto robocizna
40 netto sitko
pozdrawiam wszystkich
mam sprzęt Eberspacher w 10 letniej 5tce:
D5WZ
252560
261011FC
37W 12V
5kW
max 2,5 bar
Objawy usterki: dymienie i ostry zapach na biegu jałowym, z reguły na rozgrzanym silniku.
Usterke naprawiał Bobo serwis Eberspacher w Garwolinie.
Najpierw demontaż i pierwsze zdziwienie: gołym okiem widać że część sterująca była już wymieniana! (czyli teoria Gorilla że Eber psuje się średnio co 5 lat, po raz kolejny się potwierdza), potem podłączenie do kompa i okazuje się że mój Eberspacher przepracował dopiero 260 godzin. Prawdopodobnie przy wymianie sterownika naliczanie zaczęło się od nowa. diagnoza z komputera: żadnych błędów. Panowie zajrzeli do środka: przepalone sitko, reszta bebechów w porządku. Sitko zostało wymienione, piec został złożony i podłączany został pod roboczy ukłąd do testów na ok 1,5 godziny, kolejna diagnoza komputerem, 0 błędów, przeszedł wszystkie tryby pracy dmuchawy, piec działał bez zarzutu. następnie piec trafił do auta, i znowu test na komputerze. przy okazji ostatniego testu Panowie zostawili sondę podlączoną do pieca, aby w przyszłości (odpukać) móc podpiąć się z kompem do pieca bez jego demontażu.
Koszty:
250 netto robocizna
40 netto sitko
pozdrawiam wszystkich
No to niewielkim kosztem i działa . A co 5 lat padający sterownik to w Mazdach prawie standart
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Witam i odgrzeje trochę temat
Zresztą hasło "odgrzeje" nawet pasuje do tematu
Czy można zrobić taki manewr że by wyciągnąć ten podgrzewacz z auta , rurki z płynem chłodniczym jakoś połączyć lub zaślepić tak żeby tym autem dało się dalej jeździć
Chce oddać podgrzewacz do serwisu ale potrzebne mi jest auto i chciałem to w ten sposób "obejść system".
Tylko tam są trzy rurki od płynu chłodzącego. Myślałem że są dwie. Połączę je jakąś złączką , obieg będzie i będzie można mazdą zasuwać a w miedzy czasie serwis przeglądnie piecyk.
Czy może robił już ktoś tak ? Bo skoro można jeździć z wyciągniętym bezpiecznikiem to chyba z wyciągniętym piecykiem też można chwilowo.
Tylko jak te węże z płynem chłodzącym pospinać
Zresztą hasło "odgrzeje" nawet pasuje do tematu
Czy można zrobić taki manewr że by wyciągnąć ten podgrzewacz z auta , rurki z płynem chłodniczym jakoś połączyć lub zaślepić tak żeby tym autem dało się dalej jeździć
Chce oddać podgrzewacz do serwisu ale potrzebne mi jest auto i chciałem to w ten sposób "obejść system".
Tylko tam są trzy rurki od płynu chłodzącego. Myślałem że są dwie. Połączę je jakąś złączką , obieg będzie i będzie można mazdą zasuwać a w miedzy czasie serwis przeglądnie piecyk.
Czy może robił już ktoś tak ? Bo skoro można jeździć z wyciągniętym bezpiecznikiem to chyba z wyciągniętym piecykiem też można chwilowo.
Tylko jak te węże z płynem chłodzącym pospinać
- Od: 12 kwi 2013, 17:58
- Posty: 27
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda 5 MZR-CD
143 KM 2007r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości