Eberspaecher – dogrzewacz silnika – dymienie i ostry zapach

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gorylla » 7 lut 2011, 12:16

Nie jestem zakłopotany, bo ogrzewanie kabinowe nie jest mi zupełnie potrzebne. Wiem, że mogę je rozbudować do pełnego, ale jak powiedziałem nie jest mi to potrzebne, więc nie zamierzam ponosić kosztów pełnej instalacji kabinowej. Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez M5 » 7 lut 2011, 12:52

Jeśli byś miał kiedyś gorylla okazję (bezpiecznie) wsadzić głowę pod samochód, poświecić latarką i odczytać numer swojego sterownika ebera jaki masz zamontowany i podać go tu na forum...będę wdzięczny. Poszerzy to wiedzę na temat Mazdy w wer.TOP i zapewne przyda się ta informacja innym pragnącym właśnie rozbudować system.

W ofercie zimowej Mazdy 2009/2010 wyczytałem że od 1377 PLN, ASO proponują rozbudowę ogrzewania zadedykowana do wszystkich modeli mazdy. Ciekawy jestem jak taka rozbudowa ma się do sterownika cyfrowego CAN ? czy aby przypadkiem nie trzeba go usunąć i zastąpić analogowym ?

Właśnie dlatego TOPy już są lepiej dostosowane do tej przeróbki.

Szlasa zrób badanie błędów przez IDS w ASO i sprawdź ich genezę. Jeżeli nie ma tam mowy o zwarciu do masy to śmiało naprawiaj samo urządzenie...bo masz duże szanse że wszystko się uda. Jeśli jednak masz w błędach zwarcie szanse Twoje znacznie maleją.



Pozdrawiam
M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez Szlasa » 7 lut 2011, 13:23

M5 tak zrobię, jutro jestem umówiony na kompa, więc zobaczymy. Dzięki.
Z tego co piszesz to jeśli będą błędy opisujące zwarcie to lipa, osoba z ebera powiedziała mi, że nowy dogrzewacz kosztuje 1600 PLN :(
No i jak pisałeś cała kasa na dotychczasowe prace idzie w błoto :(
Początkujący
 
Od: 26 sty 2011, 21:57
Posty: 15
Skąd: Gdynia
Auto: MAZDA 5 2,0 CiTD 143 KM

Postprzez gorylla » 7 lut 2011, 14:21

M5
chyba jednak machnąłem się z tym analogiem- może źle zrozumiałem Grześka, co mi je naprawiał.

Na szczęście nie musiałem zaglądać pod auto, bo zaraz pod maską na plastikowej listwie z brzegu mam naklejkę znamionową pieca (jakież to ułatwienie!).

Oznaczenia są takie:
Hydronic D5WZ
25 2383
00023
37kW 12V
5,0kW
max 2,5 bar

Z tego wynika, że też jest to cyfrowy CAN.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Szlasa » 7 lut 2011, 15:13

gorylla masz dokładnie taką samą tabliczkę jak ja :)
Początkujący
 
Od: 26 sty 2011, 21:57
Posty: 15
Skąd: Gdynia
Auto: MAZDA 5 2,0 CiTD 143 KM

Postprzez gorylla » 7 lut 2011, 21:18

Widać w piątkach sypali ten szrot hurtowo.

U ojca w starszej o rok szóstce z teoretycznie słabszą wersją wyposażedniową (teoretycznie, bo mój TOP nie dorasta do pięt jego Exclusiv- jest zmieniarka, pełne ogrzewanie kabinowe, podgrzewane tyłki i coś jeszcze) jest piec Webasta z pełnym osprzętem i do tej pory przez niemal dwa lata nie miał z nim żadnych problemów.

A u mnie Eber się sypnął w raptem dwuletnim aucie (jeżdżonymTYLKO jedną zimę). Ręce opadają.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez M5 » 8 lut 2011, 01:24

No to się jedno wyjaśniło...wszyscy mamy CANa.
Jak by się ktoś kiedyś tu na forum znalazł z fabrycznym analogowym eberspreacherem w M5 to proszę o wpis jakie cyferki ma na naklejce znamionowej ?

Szlasa jak zczytają Ci błędy zapisz je literowo i cyfrowo jak podasz sprawdzę czego dokładnie dotyczą.
Właściwie to najważniejsze będą te błędy, lub ten błąd co się nie da usunąć.
Możliwe że dostaną komunikat o braku komunikacji z modułem...to niech się nie zniechęcają bo trzeba próbować wtedy kilka razy...i to nie oznacza że moduł jest padnięty.

Postaraj się to zrobić na wystudzonym silniku, bo na gorącym mimo sytuacji gdzie można usunąć wszystkie błędy eber i tak nie odpali.
Poza tym jutro możesz mieć powyżej 4st na plusie temperatury na zewnątrz więc z uwagi na to można powiedzieć że eber nie wystartuje samoczynnie...można go zmusić z IDSa ale temp. silnika musi być niska.

Pozdrawiam
M5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez gorylla » 8 lut 2011, 12:01

Wczoraj u mnie w mieście +4, dzisiaj +6 i piec nie wystartował. Dlatego jak pisałem granica +7st. jest raczej orientacyjna.

Z tego wiem gdzieś w zderzaku jest czujnik temperatury, z którego piec odczytuje wartość i wystarczy go trochę "przymrozić", aby piec ruszył.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Szlasa » 8 lut 2011, 14:41

Witam,
To lipa, bo pojechałem do znajomego i u niego pod kompa. Ale ten soft nie wykrywa nic poza diagnozą silnika. Układy podrzędne to w ASO. Dzwoniłem do ASO innego niż poprzednio i tu powiedział elektryk, że jasne, jeśli to problem z dogrzewaczem i nie odpala to błędy zobaczymy...ale koszt usługi to 170 PLN <glupek2> Tylko skąd mam wiedzieć czy nie odpala skoro ostatnio powyżej +5, a mi gość z Ebera powiedział, że startuje poniżej +5oC.

gorylla jest jak spojrzysz z przodu auta pod kratką wlotową to widać go centralnie przymocowany do słupka chłodnicy. Ale ja go mroziłem i nie spadła temperatura....może mam faktycznie coś z tym czujnikiem temp.
Początkujący
 
Od: 26 sty 2011, 21:57
Posty: 15
Skąd: Gdynia
Auto: MAZDA 5 2,0 CiTD 143 KM

Postprzez M5 » 8 lut 2011, 23:20

Panowie po pierwsze dobre ASO...tylko tam mają pełne oprogramowanie...no bo diagnostycznie ASO lipy nie może odstawiać. Druga sprawa to jest taka że temperatura pomiarowa jest brana z toru powietrza zasysanego do silnika, a nie z czujnika za zderzakiem. Trzecia sprawa IDSem można wymusić włączenie ebera pod warunkiem że silnik nie będzie nagrzany. Czwarta sprawa to usługa powinna wynosić 50PLN za taką prace, a nie tyle !...powaliło im się w głowie...w tym ASO.

Pozdrawiam
M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez Szlasa » 9 lut 2011, 10:40

M5 wiem, a w drugim jak zadzwoniłem to powiedzieli mi 183 PLN <rotfl>
I dzięki za info o tym czujniku temperatury. A jak do niego można się dobrać?
Początkujący
 
Od: 26 sty 2011, 21:57
Posty: 15
Skąd: Gdynia
Auto: MAZDA 5 2,0 CiTD 143 KM

Postprzez M5 » 9 lut 2011, 19:56

Lepiej się do tego czujnika temperatury nie dobierać. No cóż ASO płacą duże pieniądze za licencje i oprogramowanie diagnostyczne...a chęć zarobku jest silna.

Live is Brutal
M5 :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez MichałK. » 9 lut 2011, 22:41

gorylla napisał(a):Oznaczenia są takie:
Hydronic D5WZ
25 2383
00023
37kW 12V
5,0kW
max 2,5 bar


Mam identyczne oznaczenia i niestety ogrzewanie silnika też nie działa. Mniej wiecej ro temu byłem w niby autoryzowanym serwisie Eberspaechera coś tam powymieniali skasowali mnie na grubą kwotę ale uruchomić nie uruchomili bo nie potrafli. Zwodzili ze jakies schematy musza ściągnąć skądś tam itd i, ze nie wiedzą ile to bedzie jeszcze kosztowało wiec odpusciłem (inna sprawa to to, ze mam sporo watpliwości co do facchowosci tego serwisu). Moze faktycznie tez powinienem pojechać teraz na komputer diagnostyczny Mazdy ...
Michał
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 12:16
Posty: 56
Skąd: Podpoznański WieśMc
Auto: No more Mazda's !!!!

Postprzez Szlasa » 13 lut 2011, 22:33

No to jednak nie odpalał, bo za ciepło ostatnio było :D
Teraz od Piątku było chłodniej i odpalał dogrzewacz, w Piątek ładnie bez problemów, w Sobotę raz zakopcił, a dziś 2 razy kopcenie jak się patrzy :(

22 lut 2011 22:29 Edit:

Witam.
To zdiagnozowany dogrzewacz w serwisie Ebera. Po podłączeniu pod sprzęt diagnostyczny Ebera i próbie startu wyskoczyły błędy 30 i 31. Oba związane z silnikiem/dmuchawą powietrza spalania. Jeden odpowiadał za nieprawidłowe obroty wentylatora, a drugi nie pamiętam już.
O kosztach wymiany nie będę nawet mówił, na razie odpuściłem...


Nie piszemy postu pod swoim postem, edytujemy istniejący.
say
Początkujący
 
Od: 26 sty 2011, 21:57
Posty: 15
Skąd: Gdynia
Auto: MAZDA 5 2,0 CiTD 143 KM

Postprzez Wojtek » 26 lut 2011, 07:32

hm... dwa takie same watki... jeden tutaj, a drugi w MZR-CD... <oczy>
dwie takie same diagnozy... <diabełek>

Ps. niskich kosztow zycze :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dablo2 » 23 lis 2011, 19:45

Witam.U mnie odkąd zrobiło się chłodniej również wystąpił ten sam problem.Piecyk się załącza pięknie startuje ,dogrzewa :) no ale niestety strasznie dymi :| .W zeszłym roku zadymiło na początku sezonu zimowego dosłownie 2 razy i potem ani razu więcej,w tym sezonie za każdym razem gdy się załączy piecyk,dymi gdzieś po 20 sek od momentu załączenia EB ,no i jak stanę na światłach to też dymi na biało <płacze> nieraz dziennie 2-3 razy ,masakra nie wiem co robić bo strach jeżdzić.przeczytałem wiele postów i trudno cokolwiek konkretnego wywnioskować. Może ktoś kto miał taki przypadek odpowie konkretnie co u niego było przyczyną takiego dymienia proszę o pomoc pozdrawiam :(
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez dablo2 » 30 lis 2011, 11:52

Dziękuję za fachową pomoc i za porady, autko jest już 6-ty rok eksploatowane i faktycznie chyba piecyk potrzebuje odświeżenia .Piecyk sam doszedł do siebie ,po może 8-śmiu mocnych zadymach teraz z rurki na początku leci mała mgiełka dymku i potem nic ,może po sezonie nieużywania trochę się nazbierało syfu i się przepalił i jest git :D dziękuję i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez jeziorek » 19 lut 2013, 13:20

Czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajdę bezpieczniki od Eber'a? Ostatnio zauważyłem, że nie zawsze dogrzewacz mi się uruchamia (choć silnik dość szybko się nagrzewa). Chciałbym go zresetować, jednak nie mogę znaleźć dodatkowej skrzynki z 3 bezpiecznikami (z tego co któryś z kolegów pisał powinna być nad pojemnikiem na płyn do spryskiwaczy). Dodam, że nie mam rozbudowanego dogrzewania i działa ono tylko przy włączonym silniku.
Będę wdzięczny za podpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez karol.b78 » 21 lut 2013, 22:04

witam, u mnie dla ASO udało się zdiagnozować EBERA i okazało się, że wszystko jest ok. nie ma żadnych błędów, tryb testowy przeszedł bez problemu i .... nie odpala nadal!!!!!
ręce opadają – pomocy! <glupek2>
Początkujący
 
Od: 28 maja 2012, 09:14
Posty: 13
Skąd: W-M
Auto: mazda 5 2.0 143KM 2006r.

Postprzez martii » 26 sty 2014, 20:48

Witam. U mnie eber nie chciał się odpalać. Podjechałem do speca od piecyków , po wyciągnięciu okazało się ,że stanęła dmuchawa, po wymianie i przeczyszczeniu bez problemu ruszył. Ładnie pracuje nie dymi tylko został ten DRAŻNIĄCY ZAPACH przy postoju samochodu. Jak się ruszy już nie czuć tego. Serwisant twierdzi ,ze oprócz mechaniki została uszkodzona elektronika (włączać się włącza i steruje eberem ale powiedział że nie do końca dobrze przebiega proces spalania i stąd ten drażniący zapach). I jestem teraz w kropce czy mówi prawdę, wymieniać jeszcze elektronikę za 500zł jak chodzi czy na razie dać sobie spokój, czy ten drażniący zapach w kabinie występuje też u was na postoju czy nie. Dzisiaj po przejechaniu około 100km zatrzymałem się i pojawił się w kabinie też ten drażniący zapach na rozgrzany silniku.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2013, 22:19
Posty: 21
Auto: MAZDA 5 , silnik 2.0 diesel 81kW, 2006rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy