Eberspaecher – dogrzewacz silnika – dymienie i ostry zapach

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Damian68 » 28 gru 2019, 16:29

Dzisiaj pojawił się błąd
U0166 Utrata komunikacji z modułem sterującym podgrzewacza pomocniczego

Pytanie czy można samemu coś zrobić czy pozostaje tylko serwis ?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Damian68 » 30 gru 2019, 14:50

Ponowie pytanie do szanownych forumowiczów Może ktoś miał podobne zdarzenie :)
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Damian68 » 29 sty 2020, 17:30

Kolejny raz zapytam , może ktoś wie co trzeba zrobić. <co?>
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez smile » 26 lis 2020, 15:01

Ja mam dziś ten błąd, temperatura 0 st C a dogrzewacz nie startuje.

<nauka> <nauka> <nauka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Damian68 » 26 lis 2020, 19:13

Niestety nikt nie wie co zrobić . U mnie sterownik po naprawie działał dwa sezony :| :|
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez smile » 26 lis 2020, 20:02

Ja jestem na razie na zgłębianiu wiedzy o problemie. Połączę to z innymi większymi pracami.
Mam taki schemacik jak na razie...

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... U0166.html

<spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Damian68 » 27 lis 2020, 12:21

Mnie w 2016 naprawiali sterownik i dwa sezony chodził. Latem nie załącza się i to może jest przyczyną. Żeby można było ręcznie startować pewnie nie byłoby problemów. Teraz zanim złapie temperaturę silnik to trwa dosyć długo. :(
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez smile » 30 gru 2020, 21:28

Damian68 napisał(a):Niestety nikt nie wie co zrobić . U mnie sterownik po naprawie działał dwa sezony :| :|


Mój dogrzewacz znów robi ciepłe "buuuuu" przy odpaleniu i szybciutko nagrzewa silnik <jupi> <jupi>
Błąd z komunikacją udało się skasować, mogę wejść w dogrzewacz i podglądać parametry pracy ( używam IDSa) a to wszystko bez wyciagania pieca z auta <lol>

Mam Mazdę 6 GY i wystarczyło zostawić lampkę w środku i rano akumulator wskazał 6 volt. Podłączyłem prostownik na pół dnia i to w zasadzie tyle. Po południu chciałem przestawić auto i dogrzewacz już działał <ok> <spoko> :D

Zastanawiam się nad wpływem nie doładowanego akumulatora na komunikację CAN lub ewentualne zabezpieczenie pieca przed rozładowaniem aku.
Załączniki
IMG_20201228_202729.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Damian68 » 31 gru 2020, 14:03

Kurde jak można zdobyć IDS-a ? :D
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez smile » 31 gru 2020, 18:17

Mój ma już z 10 lat... Ale tak naprawdę narzędzie nie ma znaczenia. Forscan także powinien mieć możliwość wejścia w parametry nagrzewnicy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Damian68 » 1 sty 2021, 14:05

No właśnie z tego co się zorientowałem to chyba Forscan nie ma możliwości . Może się mylę.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez PitrekT » 11 sty 2021, 17:27

Forscan ma możliwość diagnozy modułu dogrzewacza i jest on oznaczony jako FFH.
Załączniki
m2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 180 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez Damian68 » 11 sty 2021, 19:06

]
smile napisał(a):


Zastanawiam się nad wpływem nie doładowanego akumulatora na komunikację CAN lub ewentualne zabezpieczenie pieca przed rozładowaniem aku.

Też miałem nie doładowany akumulator. Zobaczę jak podłącze w samochodzie czy piecyk zastartuje? Ciekawe czy ma to wpływ.

[quote="PitrekT napisał(a):Forscan ma możliwość diagnozy modułu dogrzewacza i jest on oznaczony jako FFH.


Sprawdzę co można zdiagnozować.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Damian68 » 13 sty 2021, 14:10

Akumulator naładowany. Podłączyłem Forscan i błąd nadal występuje. Nie mogę go skasować. U mnie pokazuje takie moduły. IC to chyba jest moduł sterowania nagrzewnicą – tak myślę. I tu mam takie pytanie co może oznaczać , co się stanie gdy zresetuje " IC reset modułu" ? Nie chcę nic zepsuć :) Co oznacza " konfiguracja modułu " ? Proszę o wyjaśnienia – pomoc
Załączniki
IMG_20210113_120857.jpg
IMG_20210113_121133.jpg
IMG_20210113_120927.jpg
IMG_20210113_120948.jpg
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez PitrekT » 13 sty 2021, 16:48

Wygląda na to ,że nie ma fizycznego połączenia z dogrzewaczem dlatego nie wystepuje on na liście dostępnych modułów i dlatego wyświetlany jest błąd komunikcji z nim w module IC.
IC to skrót od "instrument cluster" czyli licznik. Jeżeli chodzi o funkcję resetu IC to byłbym ostrożny z tego powodu ,że mieć to związek z immobilizerem (PATS).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 180 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez Damian68 » 13 sty 2021, 17:18

PitrekT napisał(a):Wygląda na to ,że nie ma fizycznego połączenia z dogrzewaczem dlatego nie wystepuje on na liście dostępnych modułów i dlatego wyświetlany jest błąd komunikcji z nim w module IC.).


Czyli jak to rozumieć ?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez PitrekT » 13 sty 2021, 18:43

Znaczy to ,że nie można nawiązać połaczenia z nagrzewnicą dlatego sygnalizowany jest błąd komunikacji.
W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy wiązka do dogrzewcza jest podłączona i jest sprawna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 180 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez Damian68 » 13 sty 2021, 18:51

Może jest problem z masą lub z przewodem. Temat dla elektryka. Dzięki za podpowiedzi
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez mwijas » 6 lut 2021, 03:28

Czy wyjecie bezpiecznika od nagrzewacza nie wyłączy jeszcze czegoś innego?
Denerwuje mnie to kopcenie a nie chce tego naprawiać bo przymierzam się do sprzedania auta.
Więc wyjecie bezpiecznika i wyłączenie będzie narazie najszybszym sposobem
Początkujący
 
Od: 12 gru 2018, 17:06
Posty: 1
Auto: Mazda 5 2.0 CD 2006 rok

Postprzez quarx » 19 mar 2021, 13:29

nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale śmiało można bezpiecznik wyciągnąć – w trakcie chwilowych problemów z działaniem piecyka tak zrobiłem. Jedyna "niedogodność" – błąd U0166 – brak komunikacji z modułem. I tyle.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy