Strona 1 z 2

Zbiornik paliwa

PostNapisane: 25 paź 2007, 22:24
przez Darmel
Jeżeli chodzi o spalanie to mam małe pytanko ??
Wedługproducenta pojemnośc zbiornika wynosi 60 litrów!!
Tyle razy tankowałem przy wskazaniu komputera do przejechania 0 Km i wskażnika paliwa -0 litrów ,ale jeszcze nigdy dotąd nie udało mi sie zatankowac więcej jak 49 -51 litrów
Czt w waszych samochodach występuje podobne zjawisko?

PostNapisane: 26 paź 2007, 16:39
przez cristow
Witam serdecznie.

Mam dokladnie to samo!!

Zapala sie rezerwa i na maxa wchodzi okolo 46 litrów !

Wiec albo mamy 15 litrów rezerwy albo zbiornik ma 55 litrów :–)

Pozdr
Cristow.

Opinie o modelu – Mazda5 CR (2004-2010)

PostNapisane: 22 paź 2008, 13:51
przez marwit
Mam jedną wątpliwość:
Podczas tankowania jest dziwnie. Komputer pokazuje 0 km do przejechania (z tym wskazaniem przejechałem ok. 20 km), wskazówka leży na E, a do zbiornika mieści się tylko 54 l.

Według moich informacji zbiornik ma pojemność 60 l. Wydaje mi się, że w opisanej sytuacji powinienem wlać klika litrów więcej.
Dlaczego tak jest?

Opinie o modelu – Mazda5 CR (2004-2010)

PostNapisane: 22 paź 2008, 14:12
przez cristow
Kolego – zbiornik paliwa i wskazanai kompa – to dwie rzeczy które mnie tez dziwią.

Teoretycznie mamy 60 l bak, po zapaleniu rezerwy i zrobieniu 50-70 km, do zbiornika wlewam okolo 50 litrów !

Dlatego tez juz nie patrze na wskazaniA kompa ani na srednie spalanie, tylko tankuje zawsze jak jest ponizej 1/4 zbiornika i wyliczam sobie srednia po zatankowaniu :–)

Pozdr
Cristow

Opinie o modelu – Mazda5 CR (2004-2010)

PostNapisane: 22 paź 2008, 14:24
przez grzehoo
ja tez to zauwazylem. Wynika z tego, ze rezerwa w Mazdzie 5 wynosi jakies 10-12 litrow. Ja tankuje jak zapali sie rezerwa (zasieg 50-70 km jeszcze jest) i wchodzi 48 litrow.

PostNapisane: 22 paź 2008, 15:40
przez ntgale
Tak nie jest tylko w Maździe. Sprawdźcie natomiast jak się zachowuje wskaźnik paliwa w zależności od dynamiki jazdy. U mnie jest tak, że im bardziej cisnę, tym, co niby oczywiste, szybciej opada wskaźnik, ale jak np. zatrzymam auto, lub zacznę jechać ekonomicznie, to potrafi się podnieść. Podobny efekt obserwuję uruchamiając auto po nocy.

Czy ma ktoś z forumowiczów Mazdę 5 2.0 benzyna ale po liftingu?

PostNapisane: 23 paź 2008, 18:22
przez SlawekMazda5
W czasie tankowania możecie – jeśli macie trochę czasu – przetestować długość przewodów przy zbiorniku paliwa – zawór bezpieczeństwa bardzo szybko odcina możliwość tankowania tzw. pod korek – ale jeśli będziecie tankować końcówkę zdecydowanie wolniej a po odbiciu – robić przerwy możecie spokojnie zatankować nawet 10 litr. więcej niż normalnie – czyli przy prawie pustym zbiorniku wskazanie u mnie wynosiło 59 litrów – w zbiorniku mimo jazdy na rezerwie myślę że było jeszcze około 3-4 litrów. Jeśli chodzi o wskazania komputera – faktycznie jest w miarę dokładny – ale pamiętajcie że pokazuje dystans do przejechania przy uwzględnieniu średniego spalania przez cały okres jazdy (w poprzenim samochodzie – Octavia komputer automatycz\nie kasował się co 1500 km – w maździe – nie kasuje pamięci – możecie to zrobić sami) – a my kierowcy kiedy zaczynamy widzieć że pali się rezewrwa automatycznie zaczynamy jechać o wiele oszczędniej – więc pokazując że zostało paliwa np na 20 km – wy automatycznie potraficie uzyskać minimalne spalanie – momentalnie ale komputer średnią oblicza wiele wolniej – stąd wskazania że pozostało o km a tu jeszcze można jechać – ale :( OSTRZEGAM !!! – w szczególności Tych którzy zaczynają swoją przygodę z DIESLEM – tutaj nagły brak paliwa (w przeciwieństwie do benzyny) – może skończyć się niemiłą dość drogą imprezą – Zapowietrzenie zbiornika – pompa paliwa itd. – nie warto ryzykować i jeździć do oporu !!!!! pozdrawiam :)

PostNapisane: 23 paź 2008, 20:12
przez grzehoo
SlawekMazda5 napisał(a):może skończyć się niemiłą dość drogą imprezą – Zapowietrzenie zbiornika – pompa paliwa itd. – nie warto ryzykować i jeździć do oporu


wiem, wstyd mi, ale zdarzyło mi się to 3krotnie w focusie tdci... <jelen>
ale jakoś szczęśliwie po zatankowaniu odpalał i jechał dalej...

Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 7 gru 2010, 21:53
przez Wojtek
Witam :)
Wszyscy sie zastanawiaja jak duzy jest zbiornk paliwa w M5 CR...
Odpowiedz jest taka jaka podaje producent: 60l
I tutaj nastepuje mala niescislosc... <diabełek>
Tak jak w M6, zbiornik paliwa wykonany jest w taki sposob, aby nie dalo sie wyjezdzic calego paliwa...
...aby zabrudzenia w paliwie pozostaly na dnie zbiornika.
W M5 producent przewidzial na ten cel 2l (przynajmniej tak jest u mnie) <nauka>
Podsumowujac:
Od zalaczenia sie rezerwy (kontrolka E) do pierwszego odbicia wchodzi okolo 47l
Od "zera" <ok> w baku (bylo tak sucho, ze wskazowka wygiela sie w druga strone) do pierwszego odbicia wlalem 58l
Mam nadzieje, ze ustrzegne niektorych przed marszem na stacje benzynowa... <faja>

Re: Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 7 gru 2010, 22:19
przez Jurgen
Dzięki Kolego za bardzo ciekawą refleksję paliwowo-zbiornikową!

Re: Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 7 gru 2010, 23:43
przez Wojtek
...a wskazowka byla wygieta poza skale... "na minusie"... ...a autko nadal jezdzilo... :)

To chyba bedzie moje motto... :D ...(szkoda, ze fotki nie zrobilem)...

Re: Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 8 gru 2010, 20:43
przez Duku666
Wszyscy sie zastanawiaja jak duzy jest zbiornk paliwa w M5 CR...

Też mnie to zawsze zastanawiało, zwykle tankuję niedługo po zapaleniu się rezerwy (do pełna) i nigdy nie wlałem więcej niz 48 litrów. Gdybym miał więcej odwagi, to przejechałbym nawet 300mil w cyklu miejskim:)

Re: Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 30 gru 2010, 22:52
przez grzehoo
No ja wyjeździłem maks. do zasięgu 12km i wlałem 50 litrów. Mogłem jeszcze cisnąć, ale mam stres już zawsze w takich sytuacjach. Powiem tylko na plus M5, że jest to genialnie przez Mazdę zaprojektowane rozwiązanie – oszczędza kierowcom wycieczek na piechotę po paliwo, co w dwóch poprzednich Fordach (Mondeo i Focus) zdarzało mi się nader często, mimo wskazań komputera. Także pokłon dla inżynierów z Mazdy za genialne zaprojektowanie zbiornika / wskazań spalania i zasięgu.

Re: Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 30 gru 2010, 23:18
przez Wojtek
Duku666 napisał(a):Gdybym miał więcej odwagi, to przejechałbym nawet 300mil w cyklu miejskim :)

hehehe... w cyklu miejskim ja przejezdzam wiecej niz 300mil (486km), ale to nie ten watek...
zapraszam do podzielenia sie swoim spalaniem wlasnie tam :)

Re: Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 3 sty 2011, 12:53
przez gorylla
Po dwuletnich doświadczeniach z moją Mazdą również uważam, że wskaźnik stanu paliwa/zasięgu działa bardzo precyzyjnie. Nie odważyłem się nigdy wyjechać paliwa do końca, aby zobaczyć, o ile ewentualnie przekłamuje zasięg (bo oczywiście jest to niewskazane i to nie tylko z przyczyn praktycznych, ale także technicznych), ale niejednokrotnie tankowałem niemalże 50l, gdy zasięg pozostawał mi nie większy niż 10km.

Re: Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 5 sty 2011, 12:04
przez jarku007
gorylla napisał(a):ale niejednokrotnie tankowałem niemalże 50l...
    kilka razy tankowałem po ok.53-56l ( do baku oczywiście ;) ) a komp. pokazywał zasięg 0km.
    Raz przejechałem ok.30km in minus od wskazania 0km <glupek2> <lol>
    Wnioski jakie mogę wyciągnąć z tego to że od wskazania komputera -zasięg 0km w baku pozostaje żelaznej rezerwy do 7 litrów max.czyli na ok.80-100km
    M5 jest autem rodzinnym i to rozwiązanie jest ze wszech miar świetne <spoko>

Re: Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 6 sty 2011, 02:02
przez Wojtek
jarku007 napisał(a):kilka razy tankowałem po ok.53-56l ( do baku oczywiście ) a komp. pokazywał zasięg 0km.

... a tankujesz do pierwszego odbicia, czy pod korek?

Ja opisalem sytuacje przy zalozeniu, ze tankujemy do pierwszego odbicia. W tym wlasnie wypadku po zapaleniu sie kontrolki E (empty) pozostaje w baku okolo 10l.
Jezeli tankujesz dalej (pod korek), system tego nie widzi...
Cala akcje przeprowadzilem, aby miec swiadomosc ile, tak w zyciu, moge jeszcze podrozowac.
Jest to przydatne w bardzo dlugich trasach, a zwlaszcza w nocy :]

Ps. jarku007 a kasujesz srednie spalanie po kazdyn tankowaniu?

Re: Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 8 sty 2011, 11:15
przez jarku007
67igor1 napisał(a):... a tankujesz do pierwszego odbicia, czy pod korek?
Pod korek , pod korek !!
67igor1 napisał(a):...opisalem sytuacje przy zalozeniu, ze tankujemy do pierwszego odbicia. W tym wlasnie wypadku po zapaleniu sie kontrolki E (empty) pozostaje w baku okolo 10l.
Tak , zgadza się :) – ale od pierwszego odbicia , jeśli mamy trochę cierpliwości i nikt na Nas z tyłu nie trąbi ;) to możemy powoli "dolać" właśnie te 3litry
67igor1 napisał(a):...a kasujesz srednie spalanie po kazdyn tankowaniu?
Tak , naturalnie , robię to nawet częściej niż raz na jedno tankowanie . Z tym iż nie sugeruje się za bardzo tym co pokazuje mi komputer ponieważ korzystam z programu "motostat" ( jak wiesz <oczko> )

Re: Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 8 sty 2011, 12:19
przez sliw
ja na max wyjeździłem od zasięgu 0 ponad 30km. (więcej się bałem :) )– tankowanie do pierwszego odbicia 53,58l

myślę ze po zapaleniu rezerwy każdy producent zostawia tyle paliwa zeby przejechać min 100 km, a tu z tego co dobrze pamiętam jak się zapala to jest ok 65 na dystansie.

co ciekawe po tankowaniu dystans całkowity pokazuje grubo ponad 900. w czasie jazdy do połowy baku ubywa stosunkowo równo połowa dystansu a później przyspiesza i 0 mam przy 750 wyjechanych.

Re: Rezerwa paliwa w CR – rozwiazanie.

PostNapisane: 25 sty 2012, 18:23
przez Wojtek
maly update:

W M5 po f/lifcie (takowa sprawdzilem :) ) mozna odczytac przy jakiej ilosci paliwa zapala sie kontrolka rezerwy...
i co ciekawsze... mozna ta wartosc zmienic :D

Jest to liczba szcunkowa, wyliczana przez komputer na podstawie obliczonego spalania tak, aby zalaczyla sie przy zadanej wartosci paliwa w baku. <czarodziej>

update:

i mozna sobie ustawic ile litrow ma miec rezerwa... (niestety tylko za pomoca IDS'a)
w granicach od 1l – 14l