Witam kolegów.
Ano przyszły chłody i kilka dni temu chciałem sobie podgrzac 4 litery rano i tu niespodzianka .. ogrzewanie w moim fotelu przestalo dzialac.
Czy ktos z kolegów moze spotkał sie z takim problemem – na wiosne jeszcze dzialało.
Moze ktos podpowie co i gdzie sprawdzic ... mata sprawdzajaca obecnosc kierowcy na siedzeniu działa – ale chyba to nie ma nic wspolnego ... gdzies znalazlem ze jest termostat i termometr w fotelu ale jak to sprawdzic bez rozbierania fotela
Pozdr
Cristow.
Ogrzewanie fotela kierowcy ... problem.
Strona 1 z 1
Do przełączników podgrzewania foteli dochodzą kable czerwono-niebieskie to jest zasilanie z bezpiecznika 15A. Sokoro bezpiecznik jest OK to do obu przełączników powinno dochodzić zasilanie 12V.
Włącznie przełącznika skutkować powinno załączeniem podświetlania funkcji i podanie zasilania na kabel niebiesko-czerwony dla maty grzewczej fotela kierowcy i czerwono biały dla maty grzewczej fotela pasażera. Kable niebieskie od przełączników podłączają tylko podświetlenie uruchomionej funkcji podgrzewania do masy samochodu.
Kable do mat grzewczych podchodzą od dołu fotela. Maty mają wbudowane termo zabezpieczenie.
Maty podłączone są niebieskim kabelkiem do masy auta.
Czujnik temperatury jest pod częścią maty siedzącej.
Druga część maty jest w oparciu.
Układ prosty za pomocą zwykłego miernika uniwersalnego można wszystko sprawdzić.
Wystarczy umiejętność posługiwania się tym urządzeniem.
Zadziałanie wyłączenia maty jest przy temp 37st c.
Zadziałanie możliwości włączenia jest po niżej 27 st c.
Można sprawdzić to podgrzewając suszarką do włosów siedzenie gdy włączony jest układ...
ale na zimno bez siadania...podgrzewać w okolicy czujnika nacisku czyli dolna część siedziska oddalona od oparcia o jakieś parę centymetrów.
W przypadku nieskończonej oporności (przerwa) na macie grzewczej i tak się nie obędzie bez rozbierania fotela.
Pozdrawiam
M5
Włącznie przełącznika skutkować powinno załączeniem podświetlania funkcji i podanie zasilania na kabel niebiesko-czerwony dla maty grzewczej fotela kierowcy i czerwono biały dla maty grzewczej fotela pasażera. Kable niebieskie od przełączników podłączają tylko podświetlenie uruchomionej funkcji podgrzewania do masy samochodu.
Kable do mat grzewczych podchodzą od dołu fotela. Maty mają wbudowane termo zabezpieczenie.
Maty podłączone są niebieskim kabelkiem do masy auta.
Czujnik temperatury jest pod częścią maty siedzącej.
Druga część maty jest w oparciu.
Układ prosty za pomocą zwykłego miernika uniwersalnego można wszystko sprawdzić.
Wystarczy umiejętność posługiwania się tym urządzeniem.
Zadziałanie wyłączenia maty jest przy temp 37st c.
Zadziałanie możliwości włączenia jest po niżej 27 st c.
Można sprawdzić to podgrzewając suszarką do włosów siedzenie gdy włączony jest układ...
ale na zimno bez siadania...podgrzewać w okolicy czujnika nacisku czyli dolna część siedziska oddalona od oparcia o jakieś parę centymetrów.
W przypadku nieskończonej oporności (przerwa) na macie grzewczej i tak się nie obędzie bez rozbierania fotela.
Pozdrawiam
M5
Witam.
Dzieki za info .. duzo tez szukalem i znalazlem info o termozabezpieczeniu ,
zastanawia mnie tylko jedno, a mianowicie – pod fotelem jest jedna duza kostka z wiązkami i jedna mniejsza.
Ta duza to zbiór wszystkich elementów elektrycznych fotela – czujnik maty, airbag, pasy itd, aczkolwiek zastanawia mnie mala kostka, o ile to kostka wlasnie do maty grzewczej – to mam dziwny objaw.
Po zalaczeniu ogrzewania – u pasazera na tej kostce pojawia sie 12V, w moim fotelu na tej kostce pojawia sie 2V ?? Gdzie mi ucieka 10 V ? Czyzby był jeszcze jakis element pomiedzy załączeniem ogrzewania a samą matą ?
Pozdr
Dzieki za info .. duzo tez szukalem i znalazlem info o termozabezpieczeniu ,
zastanawia mnie tylko jedno, a mianowicie – pod fotelem jest jedna duza kostka z wiązkami i jedna mniejsza.
Ta duza to zbiór wszystkich elementów elektrycznych fotela – czujnik maty, airbag, pasy itd, aczkolwiek zastanawia mnie mala kostka, o ile to kostka wlasnie do maty grzewczej – to mam dziwny objaw.
Po zalaczeniu ogrzewania – u pasazera na tej kostce pojawia sie 12V, w moim fotelu na tej kostce pojawia sie 2V ?? Gdzie mi ucieka 10 V ? Czyzby był jeszcze jakis element pomiedzy załączeniem ogrzewania a samą matą ?
Pozdr
W dużej kostce w środkowej części są połączenia do maty grzewczej i są oznaczone kolorami jak napisałem wcześniej.
Niestety nie wiem jaką funkcje pełni mała kostka. Nie mam u siebie takiego rozwiązania.
Coś mi się wydaje że bez wizyty w serwisie się tego nie ustali. Poza tym tak czy inaczej fotel trzeba wymontować i rozbierać więc gdy się to zrobi to dobrze by było mieć część zapasową...o ile taka będzie potrzebna.
Pozdrawiam
M5
Niestety nie wiem jaką funkcje pełni mała kostka. Nie mam u siebie takiego rozwiązania.
Coś mi się wydaje że bez wizyty w serwisie się tego nie ustali. Poza tym tak czy inaczej fotel trzeba wymontować i rozbierać więc gdy się to zrobi to dobrze by było mieć część zapasową...o ile taka będzie potrzebna.
Pozdrawiam
M5
Zanim pojedziecie obaj do serwisu sprawdźcie czy macie zasilanie na kostce pod siedzeniem (taka duża kostka). Jeżeli zasilanie jest a nie grzeje mata to matę trzeba wymienić a nie jest to takie proste bo jest pod tapicerką siedzenia. Jeżeli nie ma napięcia na kostce to wystarczy za 30-50zł kupić przełącznik bo pewnie się wypaliły styki.
Dzięki. Napięcie jest, więc pewnie w środku coś się przerwało lub przepaliło. W ASO to by chcieli wymienić cały fotel, bo mata jest podobno niewyciągalna, to są koszty, ale oni to mają gdzieś. Tapicer w Krakowie powiedział, że włoży nową matę za 350 lub lepszej jakości za 500 zeta.
- Od: 3 lip 2008, 16:33
- Posty: 49
- Auto: M5 2005
ja wywaliłem te czujniki. Teraz mi nie trąbi że nie zapiąłem pasów i nie trąbi że pasażer nie zapiął – to było nie do wytrzymania , a namiary na tapicera posyłam na PRIV.
Matę sobie kup gdziekolwiek uniwersalną.
Nie wiem czy w M5 są ogrzewane tylko siedzenia czy też oparcia. Ja dorobiłem sobie tylko siedzenia – maty po 45zł/szt i przełaczniki kupiłem po 20zł/szt. Robota moja Dałbym do tapicera, ale na wyciągnięciu siedzeń wymiękłem i poza tym byłbym bez samochodu parę dni dlatego odpuściłem.
Matę sobie kup gdziekolwiek uniwersalną.
Nie wiem czy w M5 są ogrzewane tylko siedzenia czy też oparcia. Ja dorobiłem sobie tylko siedzenia – maty po 45zł/szt i przełaczniki kupiłem po 20zł/szt. Robota moja Dałbym do tapicera, ale na wyciągnięciu siedzeń wymiękłem i poza tym byłbym bez samochodu parę dni dlatego odpuściłem.
Józef napisał(a):W ASO to by chcieli wymienić cały fotel, bo mata jest podobno niewyciągalna,
znowu ktos leje wode, aby naciagnac klienta...
podgrzewanie foteli mozna sobie dokupic wlasnie w ASO... jako dodatkowe akcesoria... (w UK koszt okolo 100 GBP za sztuke... czyli na 1 fotel)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości