Klimatyzacja – Różne problemy.
Robiłem podmiankę przekaźnika i dalej nic. Niestety chyba będzie ciężko to zdiagnozować. Za mało mam wiedzy w tej dziedzinie. Chodzi mi po głowie, że to wina czujnika ciśnienia lub jakiś przewód uszkodzony.
Chyba trzeba będzie to oddać do specjalistów....
Chętnie bym zmostkował piny w czujniku ciśnienia ale nie wiem które, ktoś wie?
Chyba trzeba będzie to oddać do specjalistów....
Chętnie bym zmostkował piny w czujniku ciśnienia ale nie wiem które, ktoś wie?
- Od: 22 kwi 2013, 14:46
- Posty: 35
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG
Przez weekend trochę pokombinowałem. Na krótko nie udało mi się podłączyć sprężarki ponieważ bez kanału nie idzie dostać się do kabelka zasilającego sprężarkę.
Jedynie co odkryłem to to, że brakuje mi napięcia na przekaźniku. Tzn. cały czas mam +12 na 1 pinie a pozostałe 3 mają 0. Natomiast jak włączę klimę to nie pojawia mi się +12 na drugim styku – czyli przekaźnik nie może zadziałać.... więc bez elektronika nie dam sobie rady... bo już nie mam pomysłów.
Jedynie co odkryłem to to, że brakuje mi napięcia na przekaźniku. Tzn. cały czas mam +12 na 1 pinie a pozostałe 3 mają 0. Natomiast jak włączę klimę to nie pojawia mi się +12 na drugim styku – czyli przekaźnik nie może zadziałać.... więc bez elektronika nie dam sobie rady... bo już nie mam pomysłów.
- Od: 22 kwi 2013, 14:46
- Posty: 35
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG
Witam.
Pozwolę sobie na podpięcie do tematu. Jakieś 2 lata temu poruszyłem wątek problemu z działaniem klimy , bo w mojej madzi występowały podobne objawy. Obwód napełniony , bezpiecznik O.K. , kontrolka świeci , wiatrak śmiga a chłodu nic a nic. Pojechałem do serwisu gdzie dosłownie po ok. 15 minutach pobytu na warsztacie samochód wyjeżdża i wszystko działa jak książka pisze. Powodem niedomagania była , jak to poinformował mnie pracownik serwisu – przerwa w zasilaniu. Zastanawiałem się tylko , w którym miejscu była ta przerwa skoro bezpiecznik był w porządku a kontrolka świeciła . Niestety serwisant nie chciał zdradzić umiejscowienia usterki. Teraz mam dokładnie to samo , wygląda na to , że ponownie będę musiał skorzystać z usług serwisu , ale tym razem postaram się dowiedzieć gdzie tkwi diabeł a jak czegoś się dowiem to dam znać.
Pozdrawiam.
Pozwolę sobie na podpięcie do tematu. Jakieś 2 lata temu poruszyłem wątek problemu z działaniem klimy , bo w mojej madzi występowały podobne objawy. Obwód napełniony , bezpiecznik O.K. , kontrolka świeci , wiatrak śmiga a chłodu nic a nic. Pojechałem do serwisu gdzie dosłownie po ok. 15 minutach pobytu na warsztacie samochód wyjeżdża i wszystko działa jak książka pisze. Powodem niedomagania była , jak to poinformował mnie pracownik serwisu – przerwa w zasilaniu. Zastanawiałem się tylko , w którym miejscu była ta przerwa skoro bezpiecznik był w porządku a kontrolka świeciła . Niestety serwisant nie chciał zdradzić umiejscowienia usterki. Teraz mam dokładnie to samo , wygląda na to , że ponownie będę musiał skorzystać z usług serwisu , ale tym razem postaram się dowiedzieć gdzie tkwi diabeł a jak czegoś się dowiem to dam znać.
Pozdrawiam.
Witam.
Dowiedziałem się , gdzie w moim przypadku była przerwa w zasilaniu. Okazało się (cytuję słowa serwisanta) , że często przyczyną niefunkcjonowania klimatyzacji jest brak styku na kostce przy sprężarce. Wystarczy docisnąć , ewentualnie wypiąć , popryskać tym przewodnikiem w sprayu i powinno być O.K.
Pozdrawiam
Dowiedziałem się , gdzie w moim przypadku była przerwa w zasilaniu. Okazało się (cytuję słowa serwisanta) , że często przyczyną niefunkcjonowania klimatyzacji jest brak styku na kostce przy sprężarce. Wystarczy docisnąć , ewentualnie wypiąć , popryskać tym przewodnikiem w sprayu i powinno być O.K.
Pozdrawiam
U mnie skończyło się na tym, że oddałem auto do serwisu. Skasowali 150zł i powiedzieli, że musieli poprawić połączenia i zaizolować coś tam. Ogólnie nic sensownego nie powiedzieli. Klima działa od jakiś 2 tygodni.
Jedynie co mnie dziwi to to, że sprzęgło załącza sprężarkę, pracuje ze 30 sekund i przerwa ze 40 sekund i tak ciągle. W poprzednim aucie rozsprzęglało sprężarkę z 5 razy rzadziej. Wydaje mi się, że trochę często ją rozsprzęgla. Dodatkowo co mnie zdziwiło, to że wentylator chłodnicy załącza się i wyłącza synchronicznie ze sprężarką. Tak u Was też jest?
Dopisano 18 cze 2013, 21:20:
do VPM – zmostkowanie nie uruchomiło
ale już OK:)
Jedynie co mnie dziwi to to, że sprzęgło załącza sprężarkę, pracuje ze 30 sekund i przerwa ze 40 sekund i tak ciągle. W poprzednim aucie rozsprzęglało sprężarkę z 5 razy rzadziej. Wydaje mi się, że trochę często ją rozsprzęgla. Dodatkowo co mnie zdziwiło, to że wentylator chłodnicy załącza się i wyłącza synchronicznie ze sprężarką. Tak u Was też jest?
Dopisano 18 cze 2013, 21:20:
do VPM – zmostkowanie nie uruchomiło
- Od: 22 kwi 2013, 14:46
- Posty: 35
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG
Witam, ostatnio zauważyłem że coś się dzieje z klimą, słabiej chłodzi to napewno a druga sprawa nierównomiernie tzn. strona kierowcy słabiej, strona pasażera mocniej – odczuwalnie. Raz będe pewnie musiał jechać do kogoś na dobicie czynnika ale martwi mnie kwestia tego nierównomiernego chłodzenia. Wyczytałem gdzies że mogła się przyblokowac klapka nawiewu albo może być mało czynnika już. Ide zobaczyć w jakim stanie jest filtr powietrza, czy coś sie tam nie dostało
Czy ktos ma jakis pomysł.
PS filtr nie wyglądał najgorzej ale dalej to samo, strona pasażera chłodzi natomiast od strony kierowcy prawie wcale
Czy ktos ma jakis pomysł.
PS filtr nie wyglądał najgorzej ale dalej to samo, strona pasażera chłodzi natomiast od strony kierowcy prawie wcale
VMP dzięki za zainteresowanie, dokładnie rok temu dobijałem klimę
Czas próżni: 5 min
Olej naładowany: 010gr
Odessany gaz: 0,22kg
Naładowany gaz: 0,52kg
Ozonowanie 10 min
Czy jest możliwe że tyle czynnika ubyło przez rok? Może jest gdzieś nieszczelność. Tak czy siak dziś musze odwiedzić jakiś warsztat
aha jeszcze dobrze rozumuję do mazdy 5 wchodzi 500g czy 600 g czynnika ?
Czas próżni: 5 min
Olej naładowany: 010gr
Odessany gaz: 0,22kg
Naładowany gaz: 0,52kg
Ozonowanie 10 min
Czy jest możliwe że tyle czynnika ubyło przez rok? Może jest gdzieś nieszczelność. Tak czy siak dziś musze odwiedzić jakiś warsztat
aha jeszcze dobrze rozumuję do mazdy 5 wchodzi 500g czy 600 g czynnika ?
dam znać wieczorem, bo zaraz odstawiam auto
PS madzia odebrana, klima działa juz dobrze, czynnika było bardzo mało bo tylko 140g z 500g. Wyczyszczone, czynnik naładowany, maszyna pokazała brak wycieków, naładowany został UV więc za jakiś czas podjade jeszcze sprawdzić czy gdzieś nie ma plam.
PS madzia odebrana, klima działa juz dobrze, czynnika było bardzo mało bo tylko 140g z 500g. Wyczyszczone, czynnik naładowany, maszyna pokazała brak wycieków, naładowany został UV więc za jakiś czas podjade jeszcze sprawdzić czy gdzieś nie ma plam.
A ja się chwalę.
Dla przypomnienia: Kupiłem auto z zatartą sprężarką.
Kupiłem na alledrogo sprężarkę za 300zł i działa mi już od 3-4 miesięcy bez zarzutów. Bałem się, że okaże się, że skoro stara sprężarka była zatarta to z niej opiłki itp. zatrą mi następną. Tak mówili fachowcy i chcieli czyścić i myć cały układ za 1000-1500zł. Ponad 7tyś km minęło i działa – mam nadzieję, że tak będzie dalej.
Jedynie co zauważyłem to: jadąc ze stałą prędkością wyczuwa się szarpnięcia silnika w momencie gdy sprężarka się załącza i wyłącza. Też zdarzyło mi się, że podczas jazdy w 37 stopniowym upale sprężarka przestała działać..... klima się wyłączyła i nie chciała się sprężarka już włączyć. Później auto postało na parkingu z 20 minut i objawy ustąpiły... to było jednorazowe.
Spotkał się ktoś z takimi rzeczami?
Dla przypomnienia: Kupiłem auto z zatartą sprężarką.
Kupiłem na alledrogo sprężarkę za 300zł i działa mi już od 3-4 miesięcy bez zarzutów. Bałem się, że okaże się, że skoro stara sprężarka była zatarta to z niej opiłki itp. zatrą mi następną. Tak mówili fachowcy i chcieli czyścić i myć cały układ za 1000-1500zł. Ponad 7tyś km minęło i działa – mam nadzieję, że tak będzie dalej.
Jedynie co zauważyłem to: jadąc ze stałą prędkością wyczuwa się szarpnięcia silnika w momencie gdy sprężarka się załącza i wyłącza. Też zdarzyło mi się, że podczas jazdy w 37 stopniowym upale sprężarka przestała działać..... klima się wyłączyła i nie chciała się sprężarka już włączyć. Później auto postało na parkingu z 20 minut i objawy ustąpiły... to było jednorazowe.
Spotkał się ktoś z takimi rzeczami?
- Od: 22 kwi 2013, 14:46
- Posty: 35
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG
skawin napisał(a):dam znać wieczorem, bo zaraz odstawiam auto
PS madzia odebrana, klima działa juz dobrze, czynnika było bardzo mało bo tylko 140g z 500g. Wyczyszczone, czynnik naładowany, maszyna pokazała brak wycieków, naładowany został UV więc za jakiś czas podjade jeszcze sprawdzić czy gdzieś nie ma plam.
No i mam chyba winowajce. Dziś bylem odebrac auto z konserwacji i odrazu sprawdzono lampą uv i okazalo się że na osuszaczu jest plama, tzn poci się. Czy ktoś już wymieniał tą puchę ? Gdzie najlepiej kupić?
Witam !
Mam następujący problem z klimatyzacją :
1. Odgrzybiona, sprawdzona szczelność układu i nabita (powiedzieli, ze mechanicznie bez zarzutu)
2. klimatronic pokazuje klimę włączoną (tryb ECO też się załącza)
3. po odpięciu wtyczki od czujnika ciśnienia kompresor się wyłącza, po podpięciu załącza i wzrastają obroty wentylatora (czyli prawidłowo chyba)
4. I PROBLEM : leci cały czas ciepłe powietrze , dodam tylko, że obie rurki wchodzące do kabiny są ciepłe , a chyba jedna powinna być zimna (jakby co poprawcie)
P.S. Jak nie w tym dziale to proszę o przeniesienie do właściwego
Mam następujący problem z klimatyzacją :
1. Odgrzybiona, sprawdzona szczelność układu i nabita (powiedzieli, ze mechanicznie bez zarzutu)
2. klimatronic pokazuje klimę włączoną (tryb ECO też się załącza)
3. po odpięciu wtyczki od czujnika ciśnienia kompresor się wyłącza, po podpięciu załącza i wzrastają obroty wentylatora (czyli prawidłowo chyba)
4. I PROBLEM : leci cały czas ciepłe powietrze , dodam tylko, że obie rurki wchodzące do kabiny są ciepłe , a chyba jedna powinna być zimna (jakby co poprawcie)
P.S. Jak nie w tym dziale to proszę o przeniesienie do właściwego
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości