Klimatyzacja – Różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez paw19 » 24 maja 2013, 13:42

No właśnie brakuje mi 12V idącego na sprzęgło.... a zatem sprężarka nie startuje. Szukam przyczyny dlaczego tak jest.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez Siw-y » 24 maja 2013, 14:05

Przekaźnik, zasilanie przekaźnika.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez paw19 » 24 maja 2013, 14:13

Robiłem podmiankę przekaźnika i dalej nic. Niestety chyba będzie ciężko to zdiagnozować. Za mało mam wiedzy w tej dziedzinie. Chodzi mi po głowie, że to wina czujnika ciśnienia lub jakiś przewód uszkodzony.
Chyba trzeba będzie to oddać do specjalistów....

Chętnie bym zmostkował piny w czujniku ciśnienia ale nie wiem które, ktoś wie?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez Siw-y » 24 maja 2013, 14:18

paw19 napisał(a):Chętnie bym zmostkował piny w czujniku ciśnienia ale nie wiem które, ktoś wie?

Tam są przecież tylko dwa.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez paw19 » 24 maja 2013, 14:24

No i właśnie są 4 piny. Stąd problem, które mogę zmostkować....
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez Siw-y » 24 maja 2013, 14:40

Hmm, widocznie w M5 jest jakoś inaczej.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez paw19 » 27 maja 2013, 09:56

Przez weekend trochę pokombinowałem. Na krótko nie udało mi się podłączyć sprężarki ponieważ bez kanału nie idzie dostać się do kabelka zasilającego sprężarkę.

Jedynie co odkryłem to to, że brakuje mi napięcia na przekaźniku. Tzn. cały czas mam +12 na 1 pinie a pozostałe 3 mają 0. Natomiast jak włączę klimę to nie pojawia mi się +12 na drugim styku – czyli przekaźnik nie może zadziałać.... więc bez elektronika nie dam sobie rady... bo już nie mam pomysłów.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez jekr » 9 cze 2013, 18:04

Witam.
Pozwolę sobie na podpięcie do tematu. Jakieś 2 lata temu poruszyłem wątek problemu z działaniem klimy , bo w mojej madzi występowały podobne objawy. Obwód napełniony , bezpiecznik O.K. , kontrolka świeci , wiatrak śmiga a chłodu nic a nic. Pojechałem do serwisu gdzie dosłownie po ok. 15 minutach pobytu na warsztacie samochód wyjeżdża i wszystko działa jak książka pisze. Powodem niedomagania była , jak to poinformował mnie pracownik serwisu – przerwa w zasilaniu. Zastanawiałem się tylko , w którym miejscu była ta przerwa skoro bezpiecznik był w porządku a kontrolka świeciła . Niestety serwisant nie chciał zdradzić umiejscowienia usterki. Teraz mam dokładnie to samo , wygląda na to , że ponownie będę musiał skorzystać z usług serwisu , ale tym razem postaram się dowiedzieć gdzie tkwi diabeł a jak czegoś się dowiem to dam znać.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 19:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Postprzez jekr » 18 cze 2013, 19:21

Witam.
Dowiedziałem się , gdzie w moim przypadku była przerwa w zasilaniu. Okazało się (cytuję słowa serwisanta) , że często przyczyną niefunkcjonowania klimatyzacji jest brak styku na kostce przy sprężarce. Wystarczy docisnąć , ewentualnie wypiąć , popryskać tym przewodnikiem w sprayu i powinno być O.K.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 19:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Postprzez VPM » 18 cze 2013, 21:02

paw 19 to na tym przekaźniku zrób mostek i zobacz czy działa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez paw19 » 18 cze 2013, 21:20

U mnie skończyło się na tym, że oddałem auto do serwisu. Skasowali 150zł i powiedzieli, że musieli poprawić połączenia i zaizolować coś tam. Ogólnie nic sensownego nie powiedzieli. Klima działa od jakiś 2 tygodni.
Jedynie co mnie dziwi to to, że sprzęgło załącza sprężarkę, pracuje ze 30 sekund i przerwa ze 40 sekund i tak ciągle. W poprzednim aucie rozsprzęglało sprężarkę z 5 razy rzadziej. Wydaje mi się, że trochę często ją rozsprzęgla. Dodatkowo co mnie zdziwiło, to że wentylator chłodnicy załącza się i wyłącza synchronicznie ze sprężarką. Tak u Was też jest?

Dopisano 18 cze 2013, 21:20:

do VPM – zmostkowanie nie uruchomiło :( ale już OK:)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez skawin » 19 sie 2013, 18:32

Witam, ostatnio zauważyłem że coś się dzieje z klimą, słabiej chłodzi to napewno a druga sprawa nierównomiernie tzn. strona kierowcy słabiej, strona pasażera mocniej – odczuwalnie. Raz będe pewnie musiał jechać do kogoś na dobicie czynnika ale martwi mnie kwestia tego nierównomiernego chłodzenia. Wyczytałem gdzies że mogła się przyblokowac klapka nawiewu albo może być mało czynnika już. Ide zobaczyć w jakim stanie jest filtr powietrza, czy coś sie tam nie dostało
Czy ktos ma jakis pomysł.

PS filtr nie wyglądał najgorzej ale dalej to samo, strona pasażera chłodzi natomiast od strony kierowcy prawie wcale
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez VPM » 19 sie 2013, 22:29

mało czynnika i tylko do połowy parownik działa poprawnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez skawin » 20 sie 2013, 07:35

VMP dzięki za zainteresowanie, dokładnie rok temu dobijałem klimę
Czas próżni: 5 min
Olej naładowany: 010gr
Odessany gaz: 0,22kg
Naładowany gaz: 0,52kg
Ozonowanie 10 min
Czy jest możliwe że tyle czynnika ubyło przez rok? Może jest gdzieś nieszczelność. Tak czy siak dziś musze odwiedzić jakiś warsztat
aha jeszcze dobrze rozumuję do mazdy 5 wchodzi 500g czy 600 g czynnika ?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez iwi » 20 sie 2013, 13:52

skawin napisał(a):do mazdy 5 wchodzi 500g czy 600 g czynnika ?

500g

po doładowaniu poprawiła się klima?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez skawin » 20 sie 2013, 14:58

dam znać wieczorem, bo zaraz odstawiam auto

PS madzia odebrana, klima działa juz dobrze, czynnika było bardzo mało bo tylko 140g z 500g. Wyczyszczone, czynnik naładowany, maszyna pokazała brak wycieków, naładowany został UV więc za jakiś czas podjade jeszcze sprawdzić czy gdzieś nie ma plam.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez paw19 » 27 sie 2013, 14:04

A ja się chwalę.
Dla przypomnienia: Kupiłem auto z zatartą sprężarką.

Kupiłem na alledrogo sprężarkę za 300zł i działa mi już od 3-4 miesięcy bez zarzutów. Bałem się, że okaże się, że skoro stara sprężarka była zatarta to z niej opiłki itp. zatrą mi następną. Tak mówili fachowcy i chcieli czyścić i myć cały układ za 1000-1500zł. Ponad 7tyś km minęło i działa – mam nadzieję, że tak będzie dalej.

Jedynie co zauważyłem to: jadąc ze stałą prędkością wyczuwa się szarpnięcia silnika w momencie gdy sprężarka się załącza i wyłącza. Też zdarzyło mi się, że podczas jazdy w 37 stopniowym upale sprężarka przestała działać..... klima się wyłączyła i nie chciała się sprężarka już włączyć. Później auto postało na parkingu z 20 minut i objawy ustąpiły... to było jednorazowe.

Spotkał się ktoś z takimi rzeczami?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez skawin » 25 paź 2013, 19:07

skawin napisał(a):dam znać wieczorem, bo zaraz odstawiam auto

PS madzia odebrana, klima działa juz dobrze, czynnika było bardzo mało bo tylko 140g z 500g. Wyczyszczone, czynnik naładowany, maszyna pokazała brak wycieków, naładowany został UV więc za jakiś czas podjade jeszcze sprawdzić czy gdzieś nie ma plam.


No i mam chyba winowajce. Dziś bylem odebrac auto z konserwacji i odrazu sprawdzono lampą uv i okazalo się że na osuszaczu jest plama, tzn poci się. Czy ktoś już wymieniał tą puchę ? Gdzie najlepiej kupić?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez Fred.X » 24 maja 2014, 16:17

Witam !
Mam następujący problem z klimatyzacją :
1. Odgrzybiona, sprawdzona szczelność układu i nabita (powiedzieli, ze mechanicznie bez zarzutu)
2. klimatronic pokazuje klimę włączoną (tryb ECO też się załącza)
3. po odpięciu wtyczki od czujnika ciśnienia kompresor się wyłącza, po podpięciu załącza i wzrastają obroty wentylatora (czyli prawidłowo chyba)
4. I PROBLEM : leci cały czas ciepłe powietrze , dodam tylko, że obie rurki wchodzące do kabiny są ciepłe , a chyba jedna powinna być zimna (jakby co poprawcie)

P.S. Jak nie w tym dziale to proszę o przeniesienie do właściwego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Przemek323c » 24 maja 2014, 19:18

Jakie cisnienia l i h ?
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy