Klimatyzacja – Różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 29 lut 2012, 22:39

paolomario napisał(a):Warto wstawić jakiś pochłaniacz wilgoci.

:|
ale zapodales... po co w aucie z klima (a o tym jest temat) wstawiac dodatkowy mebel "pochlaniacz wilgoci"?
(jest to pytanie retoryczne)...
przeciez sprawna klima (no chyba kazdy ja serwisuje) radzi sobie z nadmiarem wilgoci... <oczy>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez paolomario » 3 mar 2012, 01:21

Ta mazda to nie pierwszy samochód w którym stosowałem pochłaniacz wilgoci. I jakoś co miesiąc wymieniam taki pochłaniacz na nowy i wywalam stary wypełniony wodą. Małe toto bo ledwo nad uchwyt na napoje wystaje (zresztą zajrzyj do Homebase'u to zobaczysz), więc ani miejsca nie zajmuje, a do tego służy jako zapachowy odświeżacz powietrza. Oczywiście, tej wody nie jest wiadro, ale góra szklaneczka. Tylko skądś się ta woda bierze.
Pomysł nie wziąłem sobie z sufitu tylko sugerując się portalami motoryzacyjnymi, które w okresie zimowym często-gęsto instruują kierowców jak radzić sobie z zaparowanymi szybami. I właśnie polecają stosowanie pochłaniaczy wilgoci, między innymi. Pewnie w Polsce sprawa ma się trochę gorzej bo rzeczywiście śniegu można sobie do auta nanieść, a tutaj tej zimy mój samochód śniegu skosztował może jednego wieczoru. Inna sprawa, że wilgotność powietrza masakryczna im bliżej morza.
A klima mi działa bardzo dobrze (filt ma przecież prawie nowiusieńki) i czasami jak raniutko odpalam to szyby suszy momentalnie, chociaż pierwsze wrażenie zapowiada dłuższe dmuchanie – tak wydają się być zaparowane. Zakładam, że ten pochłaniacz jakąś cegiełkę ku temu dokłada. Mi z pewnością nie przeszkadza.
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez jekr » 3 kwi 2012, 21:45

Witam.
W ubiegłym roku dość nieoczekiwanie klima w mojej Madzi przestała chłodzić. Pojechałem do najbliższego warsztatu zajmującego się również serwisem klimatyzacji i po sprawdzeniu ciśnienia okazało się ,że wszystko jest O.K. Mechanik powiedział mi ,że coś musi być ze sprężarką bo bezpiecznik i reszta jest w porządku zatem pozostaje tylko wizyta w serwisie. Pojechałem więc do serwisu,akcja trwała może 15 minut i klima była znów na chodzie. Na fakturze napisano – przerwa w instalacji elektrycznej. Niestety nie udało mi się dowiedzieć jaka to była przerwa skoro bezpiecznik był w porządku. Po jakimś czasie znów odwiedziłem wspomniany wcześniej warsztat i fachman , który sprawdzał klimę powiedział mi ,że dowiedział się , że w niektórych samochodach oprócz bezpieczników w tabliczkach , przy sprężarkach są dodatkowe bezpieczniki i być może tak było w przypadku mojej 5. Czy ktoś orientuje się może czy to prawda? Jeśli nie to który to jest bezpiecznik od klimy. Dzięki za jakąkolwiek pomocną odpowiedz.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 19:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Postprzez foka007 » 17 lip 2012, 22:13

Witam forumowiczów

Od jakiegoś czasu przestała chłodzić mi klimatyzacja, zlekceważyłem to, pomyślałem przyjdzie lato to będę szukał przyczyny. No i nadszedł ten dzień. Od tygodnia walczę, i już mi ręce opadają. Brak mi pomysłów.
Otóż dzieje się rzecz następująca. Po wymianie skraplacza na nowy (stary skorodowany lamelki od dołu jak papier, chociaż szczelny), następnie zrobieniu próżni, i nabiciu czynnikiem, na wysokim ciśnieniu mam 6 bar na biegu jałowym silnika, natomiast na niskim wytwarza się podciśnienie -1 bar, tak jakby coś było zatkane. Wszystko sprawdziłem po kolei. Jest drożne. Jedyna rzecz której mógł bym się przyczepić , to przepływ powietrza przez parownik, to tak jak bym dmuchał przez jakąś dysze (w sęsie takim że przepływ przez parownik jest, ale z większym oporem, nie tak jak przedmuchiwanie zwykłych węży ). Gdzieś w sklepie internetowym wyczytałem o zaworze rozprężnym klimatyzacji, tylko problem polega na tym że ja go nigdzie nie znalazłem, chyba że ktoś mnie oświeci, i napisze gdzie on się znajduje, bo jedyne co przychodzi mi do głowy to, to że znajduje się gdzieś za grodzią przy parowniku. Ewentualnie kompresor klimatyzacji uszkodzony. W zasadzie i tak do wymiany bo okazało się że to właśnie on przepuszcza.Tylko irytują mnie te ciśnienia.

Bardzo proszę o pomoc jak ktoś miał podobny przypadek .
Urlop za pasem (Chorwacja) nie da rady bez Klimy.

Pozdrawiam serdecznie.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 22:40
Posty: 4
Auto: MAZDA 5
kwiecień 2007
2.0 143 KM
DPF

Postprzez Wojtek » 17 lip 2012, 23:42

chyba bedzie szybciej i pewniej jak zlecisz diagnoze klimatyzacji fachowcom... zwlaszcza, ze napisales o nadchodzacym urlopie...

ps. watek przenioslem w poprawne miejsce...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skawin » 31 lip 2012, 13:25

Czy ktoś potwierdzi że do M5, klima automat, 1.8 benz. wchodzi 500g czynnika i 150g smaru?

PS Dzięki Wojtek
Ostatnio edytowano 31 lip 2012, 14:05 przez skawin, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez Wojtek » 31 lip 2012, 13:39

tak
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez stonoga » 6 sie 2012, 12:26

Ile stopni powinno byś przy wylocie (panel ustawiony tylko na nadmuch do przodu klimatronik 15 stopni) Czy ma byc 15 stopni czy mniej ?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Wojtek » 6 sie 2012, 13:24

stonoga napisał(a):Czy ma byc 15 stopni czy mniej ?

duuuzo mniej :P
i to mierzone w samym srodkowym wylocie...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez stonoga » 6 sie 2012, 13:49

Czyli co? zamykam wszystkie wyloty zostawiam otwarty srodkowyi dopiero pomiar temperatury?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Wojtek » 6 sie 2012, 14:29

nie ;)
nawiewy wszystkie otwarte, a nawiew z kilatronika skerowany na wprost...
wkladasz czujnik w nawiew srodkowy i dokonujesz pomiaru...

niestety, nie pamietam jaka temperatura powinna byc... chyba cos okolo 8st.C
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skawin » 7 sie 2012, 09:16

Dokładnie jak Wojtek pisze 6 – 8 stopni, jak jest wiecej, to czynnika ubyło i klima nie chłodzi już tak dobrze. Ja jutro jade na serwis klimy, kupiłem z grupona koło siebie w zakładzie za 59 zeta (w tym 250g czynnika, ozonowanie i sprawdzenie szczelności) Jak będzie potrzeba to dodatkowe 100g czynnika jest za 15 zeta. Potem tylko nowy filtr i powinnien być na jakiś czas spokój.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez stonoga » 7 sie 2012, 10:04

Wczoraj właśnie uzupełniałem czynnik. Ponoć nic nie było gazu i skasował 150 zł. Z tym nic nie było to chyba ściema bo klima chodziła ale coraz słabiej aż w końcu przestała. W nocy sprawdzałem , przy 26 stopniach na zewnątrz z nawiewów leciało chłodne powietrze ok 8,5 stopnia , w dzień przy 35 już tak dobrze nie dawała. A filtr kabinowy mam z grudnia. Wymienić już? Polepszy się klima?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Wojtek » 7 sie 2012, 10:14

stonoga napisał(a):Wymienić już? Polepszy się klima?

nie sadze...
pamietajcie, ze w naszych autkach skutecznosc klimy jest mniejsza niz np. w M6, poniewaz jest duzo wieksza pojemnosc kabiny... a jeszcze przy tak duzej roznicy temperatur na zewnatrz... (26st C i 35st C) bedzie to juz odczuwalne
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skawin » 7 sie 2012, 10:23

Schłodzić wnętrze gdzie na zewnątrz jest ok 35 stopni nie jest łatwo.
Kol. stonoga jeśli uzupełniałeś czynnik, każdy dobry zakład zajmujący się klimą powinien Ci dać wydruk, ile miałeś czynnika (ile odessali) i ile co go nabili. Jeśli nie masz owej karteczki, to już trzeba liczyć na czy nabili całość.
Filtru bym nie ruszał bo i po co. Możesz go sobie wyjąć i odkurzyć. ew przetrzepać z syfu.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez Wojtek » 7 sie 2012, 10:31

czy ma ktos z was taka karteczke (wydruk) z maszyny?
tam jest prawie wszystko... od ilosci odessanych substancji do nabitych... nawet proba prozniowa przed nabijaniem... powinna byc

ps. ja mam gdzies, ale sie zawieruszyla :|
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skawin » 7 sie 2012, 10:40

Kol. stonoga, wydaje mi sie że nie powinieneś sie martwić, aż tak. Znalazłem takie coś:

Temperatura otoczenia : Temperatura dopuszczalna na wyjściu środkowych nawiewów
15°C między 4°C a 8°C
20°C między 6°C a 10°C
25°C 8°C i 13°C
30°C 12°C i 16°C
35°C 17°C i 20°C
40°C 21°C i 25°C

Mam zdjęcie wydruku serwisu klimy ale z innego forum ściągnięte. Wrzucić ?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez Wojtek » 7 sie 2012, 10:43

podkresl, ze przykladowe ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skawin » 7 sie 2012, 10:53

Zdjęcie zapożyczone od kol. z forum Renault Megane
nie nalezy brac go jako wytycznych do ladowania


ym823_2hq84s4aaaaa.jpg


Widać że jest wyszczególnione wszystko co i jak. Pewnie niektóre wydruki z maszyn będą się różnić.

btw czy ktoś z Was słyszał może o tym, że po dobiciu czynnika, powinno się zapalić silnik i wtedy można jeszcze wrzucić kilka gr czynnika (jest to zasłyszane więc ile w tym prawdy nie wiem). Dzwoniłem do Mazdy K-ce ale gościu powiedział że po ustawieniu ilości czynnika maszyna sama dobija całość.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez naiLo » 7 sie 2012, 11:12

Ja jak byłem dobić czynnika to najpierw maszyna odzyskuje czynnik z układu co trwa najdłużej po czym dobija cały układ. Wątpię żeby dało się coś dobić więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy