Filtr kabinowy. Gdzie jest i jego wymiana.
Strona 1 z 1
Czy to możliwe, że w mojej Mazdzie 5 2.0 benzyna 2006r, nie ma "w klimie" filtra? Podjechałem do warsztatu zajmującego się obsługą klimatyzacji, żeby wymienić filtr i zrobić przegląd a tu zdziwienie – "fachowiec" zaczął go szukać, odkręcając przy okazji sporo plastików wokól schowka i nic – brak starego filtra, ani miejsca gdzie powinien być – stwierdził, że w niektórych samochodach spotykał się z takimi sytuacjami. ASO przez telefon po nr VIN powiedziała mi że filtr powinienem mieć...gdzie go szukać?
-
maluta75
Witam.
Wystarczy zdjąć lewy plastik po stronie nóg pasażera.
Pod nim jest w górnej cześci biały plastik z jakims czujnikiem, po jgo odkręceniu zobaczysz zaslepkę filra – 4 śrubki i cala wychodzi.
Filtr sklada sie z dwóch czesci – 2 filtry – ukladane pionowo – wiec szczelina jest wielkosci jednego – po jego wlozeniu – podnosisz go do góry i wsuwasz drugi.
Próbuj i daj znac czy znalazles.
Ewentualnie w katalogun Mann Filters – jak poszukasz modelu i filtra bedzie do sciagniecia manual gdzie i jak .
Pozdr
Cristow
Wystarczy zdjąć lewy plastik po stronie nóg pasażera.
Pod nim jest w górnej cześci biały plastik z jakims czujnikiem, po jgo odkręceniu zobaczysz zaslepkę filra – 4 śrubki i cala wychodzi.
Filtr sklada sie z dwóch czesci – 2 filtry – ukladane pionowo – wiec szczelina jest wielkosci jednego – po jego wlozeniu – podnosisz go do góry i wsuwasz drugi.
Próbuj i daj znac czy znalazles.
Ewentualnie w katalogun Mann Filters – jak poszukasz modelu i filtra bedzie do sciagniecia manual gdzie i jak .
Pozdr
Cristow
Jeśli chodzi o filtr kabinowy to tu masz instrukcję wymiany:
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... PYljhZ.pdf
Swoją drogą słaby serwis jak nie umiał znaleźć:)
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... PYljhZ.pdf
Swoją drogą słaby serwis jak nie umiał znaleźć:)
- Od: 2 wrz 2008, 19:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Wymieniałem ten filtr samodzielnie jakieś 2 tygodnie temu, trzeba przyznać, że wyjątkowo perfidnie go umieścili, trzeba się trochę nawyginać.
Instrukcje wymiany są nawet na Youtube.
Co ciekawe, taki filtr w ASO kosztuje 80PLN, czyli w cenie zamiennika.
Instrukcje wymiany są nawet na Youtube.
Co ciekawe, taki filtr w ASO kosztuje 80PLN, czyli w cenie zamiennika.
- Od: 12 mar 2010, 19:05
- Posty: 38
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 5, 2.3L
podłącze się...
czyli rozumieze jakbym chciał odgrzybić klime to pianke wpsikuje w tą dziure po wyjeciu filtra?
Pytałem ostatnio tu o odgrzybianie klimy i lokalizacje parownika ale nikt nic nie odpowiedzial
czyli rozumieze jakbym chciał odgrzybić klime to pianke wpsikuje w tą dziure po wyjeciu filtra?
Pytałem ostatnio tu o odgrzybianie klimy i lokalizacje parownika ale nikt nic nie odpowiedzial

Niestety w katalogu Manna obrazki są słabej jakości i nie do końca zgodne ze stanem faktycznym.Ale na podstawie opisu christowa dałem radę
. Filtr był tak zawalony, że po wymianie byłem w szoku, że tak może w mojej Madzi wiać
. A już obawiałem się, że mi sprężarka od klimy niedomaga, a to filterek blokował przepływ powietrza. Teraz już wiem, że trzeba tego plinować.
-
szamot
Straszny jest dostęp do tego filtra i wymaga sporo gimnastyki, ale się udało
Generalnie to na leżąco trzeba robić.
Ale jak wiać zaczęło
Jak u kolegi szamota
. Przy okazji rozwiązał się jeden z problemów, o których pisałem w tym wątku: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=120&t=121344 .
Zamieszczam trochę zdjęć z procedury wymiany. Ponieważ mieszkam w Anglii i jeżdżę autkiem z kierownicą po prawej stronie, na potrzeby tego forum i pewnie większości użytkowników zdjęcia przerobiłem na odbicie lustrzane. Mam nadzieję, że wersja z kierownicą po lewej stronie będzie tak właśnie wyglądać a zdjęcia jakoś Wam pomogą.
Kupiłem filtr Manna.
Zaczynamy od odczepienia plastikowej obudowy, która znajduje się pod schowkiem. Schowka nie trzeba demontować, ale nieźle nawyginać aby zobaczyć i zacząć pracę. Wystarczy odgiąć do przodu zaznaczone klipsy i pociągnąć w dół.

Tak wygląda odczepiona obudowa:


Odkręcamy zaznaczone nakrętki.

Po lewej widać, gdzie musimy się dostać, czyli pokrywę filtra.

Przed zdjęciem panelu z kablami (?) proponuję na tym etapie odkręcić dolną (zaznaczoną) śrubkę.

Dobrze jest też szczypcami ścisnąć zaznaczone mocowanie i odczepić tą złączkę od metalowej części, co później (przynajmniej w moim przypadku) dało troszeczkę więcej miejsca na manewrowanie śrubokrętem. Ale i tak trzeba uzbroić się w cierpliwość. Miejsca na rękę z śrubokrętem jak na lekarstwo.

Zdejmujemy metalowo-plastikowy panel ze śrub. Trzyma się na kablach jakichś, które nie pozwalają na zbytnie jego odciągnięcie.

Następnie odkręcamy zaznaczone śrubki pokrywy filtra.

Ponieważ bateria mi padła w aparacie nie zrobiłem więcej zdjęć. Niemniej jednak wystarczy już tylko zdjęć pokrywę filtra i wyjąć filtr. Rzeczywiście składa się z dwóch części. Ja wyjąłem najpierw górną, a potem dolną, którą musiałem przesunąć w górę bo tam otwór był szerszy. Trzeba oczywiście zwrócić uwagę jak się wyjmuje i potem nowy filtr włożyć tak samo. Ja więc włożyłem najpierw dolną część, a potem wsunąłem górną. Pozostało już tylko skręcenie wszystkiego do kupy.
Zdjęcia wyjętego filtru. Tak jak były osadzone. :


Te wystające po prawej plastikowe elementy dwóch częsci filtra pozwalają na ich lepsze uchwycenie i manewrowanie przy wyjmowaniu i wkładaniu.

Z drugiej strony filtra to miałem całą faunę i florę
Generalnie chyba nikt nie wymieniał tego wcześniej i przez te 6 lat się uzbierało. Ale teraz od razu lepiej
Poniżej link do galerii, gdzie umieściłem też oryginalne zdjęcia, tak jak mam wszystko w rzeczywistości.
https://picasaweb.google.com/paolomario77/MazdaFiltr
Pozdrawiam
Generalnie to na leżąco trzeba robić.
Ale jak wiać zaczęło
Zamieszczam trochę zdjęć z procedury wymiany. Ponieważ mieszkam w Anglii i jeżdżę autkiem z kierownicą po prawej stronie, na potrzeby tego forum i pewnie większości użytkowników zdjęcia przerobiłem na odbicie lustrzane. Mam nadzieję, że wersja z kierownicą po lewej stronie będzie tak właśnie wyglądać a zdjęcia jakoś Wam pomogą.
Kupiłem filtr Manna.
Zaczynamy od odczepienia plastikowej obudowy, która znajduje się pod schowkiem. Schowka nie trzeba demontować, ale nieźle nawyginać aby zobaczyć i zacząć pracę. Wystarczy odgiąć do przodu zaznaczone klipsy i pociągnąć w dół.

Tak wygląda odczepiona obudowa:


Odkręcamy zaznaczone nakrętki.

Po lewej widać, gdzie musimy się dostać, czyli pokrywę filtra.

Przed zdjęciem panelu z kablami (?) proponuję na tym etapie odkręcić dolną (zaznaczoną) śrubkę.

Dobrze jest też szczypcami ścisnąć zaznaczone mocowanie i odczepić tą złączkę od metalowej części, co później (przynajmniej w moim przypadku) dało troszeczkę więcej miejsca na manewrowanie śrubokrętem. Ale i tak trzeba uzbroić się w cierpliwość. Miejsca na rękę z śrubokrętem jak na lekarstwo.

Zdejmujemy metalowo-plastikowy panel ze śrub. Trzyma się na kablach jakichś, które nie pozwalają na zbytnie jego odciągnięcie.

Następnie odkręcamy zaznaczone śrubki pokrywy filtra.

Ponieważ bateria mi padła w aparacie nie zrobiłem więcej zdjęć. Niemniej jednak wystarczy już tylko zdjęć pokrywę filtra i wyjąć filtr. Rzeczywiście składa się z dwóch części. Ja wyjąłem najpierw górną, a potem dolną, którą musiałem przesunąć w górę bo tam otwór był szerszy. Trzeba oczywiście zwrócić uwagę jak się wyjmuje i potem nowy filtr włożyć tak samo. Ja więc włożyłem najpierw dolną część, a potem wsunąłem górną. Pozostało już tylko skręcenie wszystkiego do kupy.
Zdjęcia wyjętego filtru. Tak jak były osadzone. :


Te wystające po prawej plastikowe elementy dwóch częsci filtra pozwalają na ich lepsze uchwycenie i manewrowanie przy wyjmowaniu i wkładaniu.

Z drugiej strony filtra to miałem całą faunę i florę
Poniżej link do galerii, gdzie umieściłem też oryginalne zdjęcia, tak jak mam wszystko w rzeczywistości.
https://picasaweb.google.com/paolomario77/MazdaFiltr
Pozdrawiam
Ja tylko dodam że u siebie w M5 nie musiałem odkręcac nakrętek, ani nic odginać, wystarczyło tylko odkręcić 4 śruby z czarnej obudowy (plasitiku) potem jeszcze 4 sruby z niby białego plastiku żeby móc się dostać do filtru.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
na górnej jest gabka (i tak ma iśc do góry) ta górna częśc sie sama zaczepi tak jak na filmie powyżej, jeśli u ciebie nie chce sie zaczepić (może sie tam co urwało) to to olej tylko przytrzymaj ręka góre i wsuń dół
qqpp napisał(a):Poniżej link do YT z wymiany filtra kabinowego w wersji US, troszku inne są tam plastiki.
A nieprawda, w mojej kupionej oryginalnie w Niemczech jest właśnie tak, jak na tym filmiku.
Sam film bardzo pomocny, choć da się i bez rozłączania kabli.
- Od: 19 lis 2012, 09:23
- Posty: 12
- Auto: Mazda 5 Sport/Top 2006r. 2.0 MZR-CD 143KM, 230 000 km
Potwierdzam. Jestem świeżo po wymianie. Madzia z Niemiec (2.0 CR19, 146KM, 2005r) – procedura wymiany dokładnie jak na filmiku z wyjątkiem niepotrzebnej części o odpinaniu kabelków 
Dolne śrubki bezproblemowo, górne to praca po omacku lub w ekwilibrystycznych pozycjach. Ja z racji tuszy bałem się przyjmować wygodną pozycję bo mógłby potem się nie wydostać
, więc przyklęknąłem w otwartych drzwiach pasażera, łokcie oparłem o podłogę i jechałem na macanego – da się (wcześniej nagrałem sobie filmik w tel, na którym wymacałem górne śrubki).
Po obruszeniu górnych śrubek do dalszego wykręcania świetnie nadaje się sam bit krzyżakowy
Górny filtr był u mnie z cienką gąbeczką na całej górnej krawędzi – na nowych zamiennikach takiej gąbeczki nie było (odciąłem ją nożem i przykleiłem do zamiennika).
Dolne śrubki bezproblemowo, górne to praca po omacku lub w ekwilibrystycznych pozycjach. Ja z racji tuszy bałem się przyjmować wygodną pozycję bo mógłby potem się nie wydostać

Po obruszeniu górnych śrubek do dalszego wykręcania świetnie nadaje się sam bit krzyżakowy

Górny filtr był u mnie z cienką gąbeczką na całej górnej krawędzi – na nowych zamiennikach takiej gąbeczki nie było (odciąłem ją nożem i przykleiłem do zamiennika).
Odkopię wątek, bo mam pytanie 
Udało mi się wymienić filtry kabinowe, niezła z tym była walka.
Ale, czy ktoś wie jak znaleźć klapkę od tych filtrów na wymianę? Niestety okazało się, że dwa oczka na śruby mocowania tej zaślepki były połamane i nie da się jej szczelnie przymocować.
Da się to gdzieś znaleźć w internecie, czy zostaje mi grzebanie na szrocie (nie mogę się doczekać
)?
Wrzucam foto dla łatwiejszego rozpoznania.
Udało mi się wymienić filtry kabinowe, niezła z tym była walka.
Ale, czy ktoś wie jak znaleźć klapkę od tych filtrów na wymianę? Niestety okazało się, że dwa oczka na śruby mocowania tej zaślepki były połamane i nie da się jej szczelnie przymocować.
Da się to gdzieś znaleźć w internecie, czy zostaje mi grzebanie na szrocie (nie mogę się doczekać
Wrzucam foto dla łatwiejszego rozpoznania.
- Od: 18 kwi 2023, 21:27
- Posty: 6
- Auto: Mazda 5 CR19 2007 143KM
Jeśli szukacie dobrego sklepu z filtrami, to polecam zajrzeć tutaj:) https://filtry-ath.pl/
- Od: 15 wrz 2023, 10:06
- Posty: 1
- Auto: mazda
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości