Webasto – różne problemy
Strona 1 z 1
Witajcie,
Mam w Maździe 5 z silnikiem diesla webasto firmy Eberspacher.
W ostatnich dniach, kiedy temperatura spadła do ok. 0 st. zauważyłem następującą rzecz:
Chwilę po uruchomieniu zimnego silnika spod maski wydobywa się głośny dźwięk, jakby dmuchawa. Wydaje mi się że to webasto, choć wyświetlacz webasto w samochodzie niczego nie pokazuje. Dmuchawa wyłącza się dopiero po osiągnięciu przez silnik właściwej temperatury, albo po zgaszeniu silnika.
Możecie mi powiedzieć czy to na pewno Webasto i czy musi się ono zawsze włączać niezależnie od mojej woli?
Czy praca webasto razem z silnikiem jest zjawiskiem normalnym i czy nie szkodzi silnikowi?
Wyjęcie bezpieczników od webasto nic nie dało.
Dzięki za odpowiedź.
Tomek
Mam w Maździe 5 z silnikiem diesla webasto firmy Eberspacher.
W ostatnich dniach, kiedy temperatura spadła do ok. 0 st. zauważyłem następującą rzecz:
Chwilę po uruchomieniu zimnego silnika spod maski wydobywa się głośny dźwięk, jakby dmuchawa. Wydaje mi się że to webasto, choć wyświetlacz webasto w samochodzie niczego nie pokazuje. Dmuchawa wyłącza się dopiero po osiągnięciu przez silnik właściwej temperatury, albo po zgaszeniu silnika.
Możecie mi powiedzieć czy to na pewno Webasto i czy musi się ono zawsze włączać niezależnie od mojej woli?
Czy praca webasto razem z silnikiem jest zjawiskiem normalnym i czy nie szkodzi silnikowi?
Wyjęcie bezpieczników od webasto nic nie dało.
Dzięki za odpowiedź.
Tomek
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
atommy78 napisał(a):Możecie mi powiedzieć czy to na pewno Webasto
i czy musi się ono zawsze włączać niezależnie od mojej woli?
Tak, na pewno Webasto. Musi się załączać, ponieważ jego zadaniem
jest jak najszybsze nagrzanie silnika, tj. do optymalnej temperatury pracy.
atommy78 napisał(a):Czy praca webasto razem z silnikiem jest
zjawiskiem normalnym i czy nie szkodzi silnikowi?
J.w.
Pozdor Myjk
Podepnę się do tematu – w mojej M5 diesel też jest webasto.
Nie ma absolutnie żadnych przełączników do kontroli w środku auta.
Pytanie: czy jest ono tylko i wyłacznie do nagrzewania silnika (zima)
czy można też użyc go do nagrzewania środka auta?
Nie ma absolutnie żadnych przełączników do kontroli w środku auta.
Pytanie: czy jest ono tylko i wyłacznie do nagrzewania silnika (zima)
czy można też użyc go do nagrzewania środka auta?
-
Mikebravo
Mikebravo napisał(a):
Pytanie: czy jest ono tylko i wyłacznie do nagrzewania silnika (zima)
czy można też użyc go do nagrzewania środka auta?
Każda M5 z silnikiem Diesla posiada standartowo Webasto z funkcją dogrzewania silnika.<br>Jeśli chciałbyś aby Webasto dogrzewało także kabinę , będziesz musiał dołożyć ok.1500-2000 zł ( zależy od warsztatu ),<br> wtedy będziesz miał zamontowany w środku też programator .<br> Jest dużo informacji na ten temat na forum – poszukaj .
Ostatnio edytowano 6 cze 2009, 09:53 przez jarku007, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Mikebravo, jeżeli nie ma przełączników w środku to oznacza, że webasto włącza się samoczynnie, kiedy temperatura jest minusowa lub bliska zeru, ale pewnie dopiero wtedy kiedy uruchomisz silnik.
Webasto nagrzewa i silnik i wnętrze, ale w Twoim przypadku jest to możliwe dopiero po uruchomieniu silnika. Efekt będziesz miał taki, że webasto będzie nagrzewało silnik od samego początku (co spowoduje niższe spalanie), a ciepłe powietrze powinieneś mieć dużo szybciej dostępne w nawiewach niż standardowo.
Takie są moje przypuszczenia.
Webasto nagrzewa i silnik i wnętrze, ale w Twoim przypadku jest to możliwe dopiero po uruchomieniu silnika. Efekt będziesz miał taki, że webasto będzie nagrzewało silnik od samego początku (co spowoduje niższe spalanie), a ciepłe powietrze powinieneś mieć dużo szybciej dostępne w nawiewach niż standardowo.
Takie są moje przypuszczenia.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Dzięki za info.
Słyszałem że są M5 wyposażone w orginalną instalacje dogrzewania
środka zanim się włączy auto (chyba jest to m.in. sterowane z pilota
do otwierania auta).
Wiadomości o webasto w M5 za dużo nie znalazłem, a na forach USA
praktycznie zero (pewnie zimy już nie mają jak nastał Obama).
Jakby ktoś miał jakieś szczegółowe info na temat możliwości rozszerzenia
webasto na grzanie środka – będe wdzięczny.
Słyszałem że są M5 wyposażone w orginalną instalacje dogrzewania
środka zanim się włączy auto (chyba jest to m.in. sterowane z pilota
do otwierania auta).
Wiadomości o webasto w M5 za dużo nie znalazłem, a na forach USA
praktycznie zero (pewnie zimy już nie mają jak nastał Obama).
Jakby ktoś miał jakieś szczegółowe info na temat możliwości rozszerzenia
webasto na grzanie środka – będe wdzięczny.
-
Mikebravo
Ja mam taki programator zamontowany w środku. Można ustawić automatyczne włączanie o dowolnej porze. Jedyny minus jest taki, że nie ma pilota, więc jak chcesz mieć ciepło w środku, to najpierw musisz trochę zmarznąć


- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Witam.
Ostatniej zimy .. pewnego dnia przestało dzialac dogrzewanie silnika.
Podczas ostatniej wizyty w ASO komputer okreslił to jako "Błąd połączenia z modułem Webasto".
Moze to byc uszkodzony moduł lub tylko samo połączenie z modułem ..
Moje pytanko – gdzie szukać połączeń z webasto – jakiś kostek połączeniowych – chciałbym je dokladnei wyczyścić i spryskac preparatem do złączy elektrycznych ... moze wystarczy
Pozdr
Cristow
Ostatniej zimy .. pewnego dnia przestało dzialac dogrzewanie silnika.
Podczas ostatniej wizyty w ASO komputer okreslił to jako "Błąd połączenia z modułem Webasto".
Moze to byc uszkodzony moduł lub tylko samo połączenie z modułem ..
Moje pytanko – gdzie szukać połączeń z webasto – jakiś kostek połączeniowych – chciałbym je dokladnei wyczyścić i spryskac preparatem do złączy elektrycznych ... moze wystarczy
Pozdr
Cristow
Jest to błąd lekceważony przez serwisy ASO...bo można go skutecznie skasować i uruchomić ebera na jakiś czas. Błąd pojawia się na początku wyłącznie, a zwiastuje on usterkę wewnętrzną która pojawi się za jakiś czas i będzie do odczytania jako błąd stały. Padają najczęściej wentylatory wewnątrz i doprowadzają do uszkodzenia sterownika elektroniki ebera. Czasem dochodzi do wycieku wewnętrznego i też ulega uszkodzeniu elektronika sterownika lub sam wentylator. Naprawa jest kłopotliwa bo sterownika nigdzie nie kupisz , a firmy zajmujące się naprawa nie mają oprogramowania do uruchomienia i wystartowania tego urządzenia już na samochodzie. Jeśli jesteś uparty i będziesz miał szczęście może udać się naprawa wieloetapowa czyli wypatroszenie tego w zakładzie webasto potem naprawa i sprawdzenie na sterowniku analogowym... potem montaż tego sterownika cyfrowego i wsadzenie tego do auta...po czym musisz udać się do ASO skasować błędy wewnętrzne w sterowniku cyfrowym i jak wszystko się uda i nic nie będzie cieknąć i sterownik bedzie sprawny lub coś nie zostało gdzieś przeoczone...to wtedy ebera da się ożywić.
Nie jest to kwestia spryskania złączy...tylko kosztów.
Szykuj kasę na nowego ebera ...mazda w tym roku znacznie obniżyła cenę na to urządzenie.
Ja ze swoim eberem się tak bujałem i w końcu wymieniłem na nowy.
Pozdrawiam
M5
Nie jest to kwestia spryskania złączy...tylko kosztów.
Szykuj kasę na nowego ebera ...mazda w tym roku znacznie obniżyła cenę na to urządzenie.
Ja ze swoim eberem się tak bujałem i w końcu wymieniłem na nowy.
Pozdrawiam
M5
Witam
zbliża się zima i zacząłem się zastanawiać nad kondycją mojego dogrzewacza. Tamtej zimy działał idealnie, jednak pod koniec przestał. Po dojechaniu do miejsca docelowego (krótka przejażdżka) spod auta wydobywał się dym i od tamtego czasu zdaje się eber przestał działać (uruchomił się jeszcze kilkukrotnie). Jako, że przyszła wiosna sprawę trochę odsunąłem. Teraz przy użyciu forscana i elm327 działającego w MS CAM zdiagnozowałem dogrzewacz. Otóż po usunięciu błędów zaczął działać – testy przechodził bez problemu. Niestety po pewnym czasie błędy znów się pojawiają – dość przypadkowo trzy różne. Przerwany obwód – błąd w odczycie prędkości obrotowej wentylatora, przerwany obwód wentylatora, oraz coś ze świecą. Raz są wszystkie błędy raz tylko jeden lub wcale – tak jak pisałem wcześniej zdarza się, że błędów nie ma i eber test przechodzi .
Dzwoniłem do serwisów, ale ciężka sprawa z nimi. Wymiana wentylatora (600 złotych), ale nie dają gwarancji że eber zacznie działać. Według mnie problem jest ewidentnie ze sterownikiem (są firmy regenerujące je za 150-200 złotych). W serwisie chcą 1000 zł za nowy i 350 zł za zregenerowany. W moim najprawdopodobniej zwyczajnie nie łączą gniazda, mogą być zimne luty – dlatego osprzęt podłączony do sterownika nie zawsze jest właściwie wykrywany.
Myślę, że elementy elektryczne/elektroniczne jestem sobie w stanie sam sprawdzić.
Teraz moje pytanie – czy ktoś wie jak trudno jest wyciągnąć eber lub czy ewentualnie można odkręcić samą elektronikę (mając go na stole można, pytanie czy da się nie rozłączając obiegu wodnego). Chciałbym na niego spojrzeć przy okazji wymiany oleju – będę miał do dyspozycji garaż z kanałem.
Ma ktoś może EPC i mógłby mi podrzucić manuala jak zamontowany jest eber w M5? W tym na japancars.ru nie ma niestety sekcji dogrzewacza.
będę wdzięczny za podpowiedzi
pozdrawiam
jzk
zbliża się zima i zacząłem się zastanawiać nad kondycją mojego dogrzewacza. Tamtej zimy działał idealnie, jednak pod koniec przestał. Po dojechaniu do miejsca docelowego (krótka przejażdżka) spod auta wydobywał się dym i od tamtego czasu zdaje się eber przestał działać (uruchomił się jeszcze kilkukrotnie). Jako, że przyszła wiosna sprawę trochę odsunąłem. Teraz przy użyciu forscana i elm327 działającego w MS CAM zdiagnozowałem dogrzewacz. Otóż po usunięciu błędów zaczął działać – testy przechodził bez problemu. Niestety po pewnym czasie błędy znów się pojawiają – dość przypadkowo trzy różne. Przerwany obwód – błąd w odczycie prędkości obrotowej wentylatora, przerwany obwód wentylatora, oraz coś ze świecą. Raz są wszystkie błędy raz tylko jeden lub wcale – tak jak pisałem wcześniej zdarza się, że błędów nie ma i eber test przechodzi .
Dzwoniłem do serwisów, ale ciężka sprawa z nimi. Wymiana wentylatora (600 złotych), ale nie dają gwarancji że eber zacznie działać. Według mnie problem jest ewidentnie ze sterownikiem (są firmy regenerujące je za 150-200 złotych). W serwisie chcą 1000 zł za nowy i 350 zł za zregenerowany. W moim najprawdopodobniej zwyczajnie nie łączą gniazda, mogą być zimne luty – dlatego osprzęt podłączony do sterownika nie zawsze jest właściwie wykrywany.
Myślę, że elementy elektryczne/elektroniczne jestem sobie w stanie sam sprawdzić.
Teraz moje pytanie – czy ktoś wie jak trudno jest wyciągnąć eber lub czy ewentualnie można odkręcić samą elektronikę (mając go na stole można, pytanie czy da się nie rozłączając obiegu wodnego). Chciałbym na niego spojrzeć przy okazji wymiany oleju – będę miał do dyspozycji garaż z kanałem.
Ma ktoś może EPC i mógłby mi podrzucić manuala jak zamontowany jest eber w M5? W tym na japancars.ru nie ma niestety sekcji dogrzewacza.
będę wdzięczny za podpowiedzi
pozdrawiam
jzk
Sterownik jest zalanym w tworzywie zespołem i nic tam nie zrobisz. Samego Ebera wyciąga i montuje sie kiepsko i trzeba go odczepic od obiegu wody. Polecam kompleksowe zabiegi regeneracyjne lub wymianę na nowy. Takie naprawy doraźne są nieopłacalne. Jak coś szwankuje to serwis musi być całościowy. Sam sterownik cyfrowy nie występuje podobno jako cześć zamienia i jak jest podejrzenie że szwankuje to trzeba wymienić piec na cały nowy.
M5
M5
Panowie a co w wypadku gdy wjeżdżam do garażu, tęperatura w połowie skali (normalny ciepły silnik)
gasze silnik a z pod spodu wydobywa się buczenie podgrzewacza. Po chwili gasnie.
Czy to tak powinno działać ? Przecież na ciepłym silniku podgrzewacz nie powinien chodzić.
No chyba że ja źle kombinuje.
Mam takie wrażenie że ten podgrzewacz ostatnio grzeje mi na okrągło. Co prawda Mazda krąży niedaleko komina i ma prawo dużo grzać no ale jak już silnik złapie tęperature to chyba powinien przestać. Zeszłej zimy jakoś mniej było słychać ten podgrzewacz. Czy może być z nim coś nie tak?
Nie ma problemów z dymieniem zaznaczam.
gasze silnik a z pod spodu wydobywa się buczenie podgrzewacza. Po chwili gasnie.
Czy to tak powinno działać ? Przecież na ciepłym silniku podgrzewacz nie powinien chodzić.
No chyba że ja źle kombinuje.
Mam takie wrażenie że ten podgrzewacz ostatnio grzeje mi na okrągło. Co prawda Mazda krąży niedaleko komina i ma prawo dużo grzać no ale jak już silnik złapie tęperature to chyba powinien przestać. Zeszłej zimy jakoś mniej było słychać ten podgrzewacz. Czy może być z nim coś nie tak?
Nie ma problemów z dymieniem zaznaczam.
- Od: 12 kwi 2013, 17:58
- Posty: 27
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda 5 MZR-CD
143 KM 2007r.
Witam wszystkich forumowiczów jestem nowy i mam pytanie odnośnie dogrzewacza. W którym miejscu jest bezpiecznik od tego urządzenia ?
-
lukaszwales
molter napisał(a):Przecież na ciepłym silniku podgrzewacz nie powinien chodzić.
Podgrzewacz działa cały czas przy temperaturze poniżej 4oC. Z tym, że ma 3 fazy grzania. Jak jest zimny to na max a jak cieplejszy to mniej. To nie ma być ekonomiczne – to ma być komfortowe – z takiego założenia wyszli automatycy programujący ten podgrzewacz. Możesz założyć jakąś osłonkę na chłodnicę (jak za starych dobrych czasów) w czasie dużych mrozów to będzie się włączał rzadziej.
Bardziej by się przydała osłona na czujnik który pokazuje to 4oC tak po mojemu. Tylko czy to jest brane z tego czujnika zamontowanego w zderzaku przed chłodnicą 
No cóż szkoda że nie przewidzieli w żaden sposób możliwości panowania nad tym.
I tu pytanie do kolegi atommy78 który ma ten sterownik czasowy. Czy ten sterownik daje możliwość panowania nad tym ustrojstwem w czasie jazdy??
Np. może ten sterownik wyłączyć całkiem ebera
No cóż szkoda że nie przewidzieli w żaden sposób możliwości panowania nad tym.
I tu pytanie do kolegi atommy78 który ma ten sterownik czasowy. Czy ten sterownik daje możliwość panowania nad tym ustrojstwem w czasie jazdy??
Np. może ten sterownik wyłączyć całkiem ebera
- Od: 12 kwi 2013, 17:58
- Posty: 27
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda 5 MZR-CD
143 KM 2007r.
Czy ktoś wymontowywał dogrzewacz. Jak sie za to zabrać? Mój dogrzewawacz ma wyciek i z tłumika kapie płyn który pewnie przedostaje się do komory spalania. żeby go dać do regeneracji muszę wcześniej wymontować. Poproszę o jakieś wskazówki.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość