Uporczywe "bzyczenie" w desce rozdzielczej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Manfred » 16 mar 2011, 16:49

Witam,
piszę na forum, ale chyba nie liczę na to że ktoś ma lekarstwo na przypadłość mojej Madzi. Mam Mazde 5 w wersji Top z 2006 roku. Ostatnio, coś mi zaczęło bzyczeć po lewej stronie deski, w okolicach słupka i zdaje się kratki. Jest to dźwięk jakby delikatny kabelek zaplątał się w jakiś wiatraczek. Co najciekawsze owe "bzyczenie" nie występuje jak wrzucę na luz. Tylko jak używam gazu jadąc. Pytałem się swojego mechanika i nie ma pojęcia co to. Moje pytanie, to czy ktoś ma takie cudowne odgłosy u siebie i czy jest w tych rejonach jakaś część która mogłaby wydawać taki uporczywy dźwięk? Nie ukrywam, że trafia mnie szlag :| jak to słyszę. Pozdrawiam i dzięki za ewentualne odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 19:22
Posty: 26

Postprzez M5 » 16 mar 2011, 19:07

Cóż...może zacznij od psychologa? hehehe :D

Wracając do meritum to:
1. Zlokalizuj czy to ma związek z obrotami silnika dmuchawy nawiewu.
2. Czy zmieni się coś jak włączysz nadmuch na nogi lub szybę.
3. Podczas jazdy oprzyj się kolanem dość mocno o deskę rozdzielczą i czy ma to wpływ.
4. Uchyl szybę delikatnie i czy ma to wpływ.
5 . Sprawdź pod autem czy coś nie zakręciło się na półośkę napędową, sprawdź oponę i za kołem.

Musisz znaleźć jakieś namacalne sensowne powiązanie, bo póki co to stawiam na punkt 5.

Pozdrawiam
M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez Manfred » 16 mar 2011, 19:15

Dzieki M5 :) Co do pkt 5, ma on sens jeśli słyszę to tylko z lewej strony przy jeździe na dowolnym biegu?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 19:22
Posty: 26

Postprzez buar » 1 lut 2013, 15:32

Dziwna przypadłość ale mam to samo. Częściej pojawia się jak jest ciepło. Nie zauważyłem zależności od obrotów dmuchawy.
buar
 

Postprzez grzechx » 22 lis 2014, 19:31

Mi bzyczy w okolicach słupka, gdy jadę pomiędzy 2-2,2 tys obrotów.
Próbowałem psikać silikonem ale nie pomogło. :/
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2014, 20:45
Posty: 38 (1/2)
Skąd: Libiąż
Auto: mazda 5, 2008r, diesel 2.0, 110 KM
mazda 3, 2004r, benzyna 2.0, 150 KM

Postprzez siniak » 13 lut 2017, 11:35

Witam,

Mam to samo, coś brzęczy około 2500 obrotów a później jeszcze około 3000 obrotów. Odgłosy dochodzą z deski rozdzielczej – ze środka i z prawej strony.

Udało mi się znaleźć jednego z winowajców (tego od brzęczenia około 3000 obrotów). Jest to moduł CC65675DZB – jest nad schowkiem, przez otwór w schowku można go zobaczyć i dotknąć. Jest zamocowany na kawałku blachy i wpada w drgania około 3000 obrotów... Wstępnie na próbę owinąłem go polarową rękawiczką i jest dobrze, już nie bzyczy :)

Pozostało tylko jeszcze to drugie bzyczenie przy 2500 obrotów. Może macie jakieś sugestie?

pozdrawiam,
Maciej
Początkujący
 
Od: 10 mar 2015, 21:48
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 5 2.0 Pb (2009)

Postprzez Jacek1337 » 8 lis 2018, 22:11

Obczaj miejsce łączenia się deski rozdzielczej z szybą. Mi pyka deska w rogu przy słupku. Wcislem tam kawałek gumy i po problemie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 cze 2011, 12:36
Posty: 14
Skąd: Legnica
Auto: Była Mazda MPV 2,0 lpg 2000 r.
Jest Mazda 5 2.0 lpg 2006 r.

Postprzez bies » 19 lis 2018, 10:56

Też mam ten rezonans dokładnie przy 2500 obr/min, wygląda jakby dzwiek dochodził z rogu szyby. Tam gdzie jest łączenie słupka i deski rozdzielczej i chyba się niesie po całym słupku. Nawciskałem gąbki ale też nie pomogło do końca. Problem zacznyna się chyba gdzieś trochę niżej.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2015, 10:01
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5
2.0 Benzyna 2007

Postprzez siniak » 5 mar 2019, 13:16

<jupi>

problem rozwiązany – mechanik znalazł problem po dwóch dniach szukania i demontażu prawie całego przodu ;)

brzęczał prawy błotnik... ponownie przykręcony przestał brzęczeć

pozdrawiam
Maciej
Początkujący
 
Od: 10 mar 2015, 21:48
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 5 2.0 Pb (2009)

Postprzez ja_jeti » 18 lip 2019, 22:51

Zasadniczo problemem jest rezonans, ktory powstaje ze wzgledu na nominalne obroty silnika, ktore wynoszą ok. 650 rpm. Przy 900-1000, jak to ma miejsce w innych benzynach nic nie rezonuje.
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2018, 16:54
Posty: 39 (1/0)
Auto: Mazda 5 1.8b

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron