Hej
Witam, wszystkich, błaha sprawa – przepaliły mi się obie żarówki od podswietlenia tablicy na klapie. Próbowałem się dostać do nich od wewnątrz (tak obrazuje to instrukcja) – klapa od wewnątrz zakryta jest plastikiem, dość dużym – ale za nic w świecie nie mogę go zdjąć/zsunąć/podważyć... zresztą podważanie skończyło się na pęknięciu jednego z zaczepów które są widoczne w szczelinie .. ma ktoś jakiś pomysł jak zdjąć ten plastik? Instrukcja pokazuje, że należy go – o ile dobrze rozumiem strzałkę – pchnąć w górę (w stronę – mówiąc obrazowo – zawiasów, a nastepnie odchylić w stronę bagaznika)... mi się to nie udaje...
żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej
Strona 1 z 1
Inny i chyba łatwiejszy sposób:
1. Podnieś klapę
2. Wyjmij klosz podświetlenia rejestracji
3. Wyjmij przepaloną żarówkę
4. Włóż w jej miejsce nową
5. Wciśnij klosz w zatrzaski...
Idź na kawę...
1. Podnieś klapę
2. Wyjmij klosz podświetlenia rejestracji
3. Wyjmij przepaloną żarówkę
4. Włóż w jej miejsce nową
5. Wciśnij klosz w zatrzaski...
Idź na kawę...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
To jeszcze mała podpowiedź jak wyjąć ten klosz, bez skutków ubocznych w stylu połamane zaczepy itp itd? Jest jakiś guide że zdjęciami?
A pokrywy szarpnąć nie ma za co... Żadnego wgłębienia czy uchwytu, no chyba że ktoś ma ręce niczym podkładka gecko że wszystko się ich trzyma ...
A pokrywy szarpnąć nie ma za co... Żadnego wgłębienia czy uchwytu, no chyba że ktoś ma ręce niczym podkładka gecko że wszystko się ich trzyma ...
quote="kallak"]no chyba że ktoś ma ręce niczym podkładka gecko że wszystko się ich trzyma ...[/quote]
Bez przesady przecież masz to na rysunku, najpierw szarpnięcie do siebie a następnie wysunięcie w górę. Osłona od dołu bliżej zderzaka ma dwa dzyndzle (nie zatrzaski) dlatego trzeba ją wysunąć.
Fakt przy radzie Wojtka można uszkodzić klosz.
Bez przesady przecież masz to na rysunku, najpierw szarpnięcie do siebie a następnie wysunięcie w górę. Osłona od dołu bliżej zderzaka ma dwa dzyndzle (nie zatrzaski) dlatego trzeba ją wysunąć.
Fakt przy radzie Wojtka można uszkodzić klosz.
- Od: 12 lut 2013, 18:11
- Posty: 25
- Skąd: B-stok
- Auto: Corolla E10 SW 4AFE 1996
Mazda 5 CR LF 2008
Na szczeście już sobie poradziłem. Trzeba zacząć ściąganie nakładki od przeciwnej strony – tuż przy szybie czy też przy mechanizmie od wycieraczek, w tej 'wybrzuszonej" części. Najpierw siłowo należy "wyrwać" wręcz nakładkę z zatrzasków w dół, tj odsunąć od szyby, następnie to samo po bokach, więc była obawa że coś popęka... dopiero wtedy można ją wysunąć z tych dolnych zaczepów. Tu się mazda w instrukcji nie spisała, te strzałeczki są smiechu warte...
Niestety trzeba dodatkowo uważać przy demontażu samych oprawek od żarówek – mi w każdej z oprawek przy próbie wyjęcia pękły mini zaczepy, a byłem mega ostrożny.
Nie wiem tylko czy to przypadek.. ale po wymianie zauważyłem padnięte oświetlenie trzeciego światła stop....(ledwo świeci)
Niestety trzeba dodatkowo uważać przy demontażu samych oprawek od żarówek – mi w każdej z oprawek przy próbie wyjęcia pękły mini zaczepy, a byłem mega ostrożny.
Nie wiem tylko czy to przypadek.. ale po wymianie zauważyłem padnięte oświetlenie trzeciego światła stop....(ledwo świeci)
btc napisał(a):Fakt przy radzie Wojtka można uszkodzić klosz.

Wiele razy demontowałem je i ani razu zatrzask nie pękł...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość