Dołożenie/montaż tempomatu (str. 3)
Koledzy, kupiłem drugi licznik na alleniewiadomo.pl i kolega mi go pospawał wg. instrukcji.
Przyjechałem na święta do PL, wymieniłem kierownicę i podjechałem do kolegi.
Podłączyłem nowy licznik i niestety nie odpaliłem auta. Na liczniku zaczęła mrugać kontrolka immobilizera. Czy to znaczy, że licznik trzeba programować do nowego auta?
Drugą rzeczą było to, iż na teście licznika nie zaświeciły się diody dpf-u i check engine, a kontrolka świec żarowych była z góry lekko niewidoczna...
Rozkręciłem licznik i okazało się, że ktoś znów pozbył się świecących ledów.....
Przyjechałem na święta do PL, wymieniłem kierownicę i podjechałem do kolegi.
Podłączyłem nowy licznik i niestety nie odpaliłem auta. Na liczniku zaczęła mrugać kontrolka immobilizera. Czy to znaczy, że licznik trzeba programować do nowego auta?
Drugą rzeczą było to, iż na teście licznika nie zaświeciły się diody dpf-u i check engine, a kontrolka świec żarowych była z góry lekko niewidoczna...
Rozkręciłem licznik i okazało się, że ktoś znów pozbył się świecących ledów.....
- Od: 22 wrz 2014, 10:16
- Posty: 15
- Skąd: Dębica, Birmingham
- Auto: Mazda 5 2.0 diesel, 2006r,
Koledzy, polutowałem swój licznik (stary) od nowa. Wszystkie kontrolki na teście się święcą, nawet te pourywane, bo je ponaprawiałem.
Niestety, mimo, iż licznik jest zrobiony i kierownica jest zmieniona (sprzedający upewnial mnie, że z m5) to tempomat nie odpalił). Ktoś ma jakieś propozycję lub poradę?
Niestety, mimo, iż licznik jest zrobiony i kierownica jest zmieniona (sprzedający upewnial mnie, że z m5) to tempomat nie odpalił). Ktoś ma jakieś propozycję lub poradę?
- Od: 22 wrz 2014, 10:16
- Posty: 15
- Skąd: Dębica, Birmingham
- Auto: Mazda 5 2.0 diesel, 2006r,
Moja Mazda 2.0 diesel 143KM 2006r (anglik)
– zmieniłem kierownicę z m5
– mam polutowany licznik wg. instrukcji (test licznika – ledy świecą)
Przekonany po czytaniu tego tematu, iż w dieslach jest o wiele łatwiej dołożyć tempomat i po sprawdzeniu czy posiadam czujniki sprzęgła i stopu nie zagłębiałem się dalej w nie.
Sprawdziłem wczoraj czujnik stopu (tu załączę foto). Pisaliście wcześniej, że czujnik stopu posiada 4 piny na wtyczce a ja posiadam tylko 2 skrajne a dwa środkowe są "wolne". Może wersja angielska jest uboższa i nie będę jednak mógł dokończyć dzieła z tempomatem?
- Od: 22 wrz 2014, 10:16
- Posty: 15
- Skąd: Dębica, Birmingham
- Auto: Mazda 5 2.0 diesel, 2006r,
Jeśli chcesz zminimalizować koszty to sprzedaj kierownicę, ale jak już masz tyle zrobione to nie poddawałbym się – tym bardziej, że widzę, że sporo jeździsz i tempomat byłby przydatnym gadżetem.
1. Co do kierownicy – Niestety (albo i stety) w obecnych czasach większość sygnałów idzie po jednym kablu. Czy na pewno masz właściwą kierownicę? Może są tam inne oporniki włożone i to powoduje, że nic się nie włącza. Zacząłbym od tego bo to najprostsze. Guzik ON/Off – sprawdzić jaki jest opornik wsadzony i zmienić go chwilowo w jakiś potencjometr i spróbować zmieniać w całym zakresie regulacji potencjometru naciskając ten przycisk ON/OFF – lub poszukać w dokumentacji jaki tam ma być opornik i sprawdzić czy jest właściwy.
2. Czy Twój VIN zaczyna się na JMZCR19T660 – to tak dla sprawdzenia – jeśli masz to samo tzn że musi się dać podłączyć
3. Zrób zdjęcie testu kontrolek – nie bardzo chce mi się wierzyć, że świecą Ci się obydwie diody do tempomatu.
4. Co do kabelków pod hamulcem to trochę dziwne – to są seryjnie produkowane samochody – wszystko musi być jednakowe. Sprawdzę u siebie i dam Ci znać.
1. Co do kierownicy – Niestety (albo i stety) w obecnych czasach większość sygnałów idzie po jednym kablu. Czy na pewno masz właściwą kierownicę? Może są tam inne oporniki włożone i to powoduje, że nic się nie włącza. Zacząłbym od tego bo to najprostsze. Guzik ON/Off – sprawdzić jaki jest opornik wsadzony i zmienić go chwilowo w jakiś potencjometr i spróbować zmieniać w całym zakresie regulacji potencjometru naciskając ten przycisk ON/OFF – lub poszukać w dokumentacji jaki tam ma być opornik i sprawdzić czy jest właściwy.
2. Czy Twój VIN zaczyna się na JMZCR19T660 – to tak dla sprawdzenia – jeśli masz to samo tzn że musi się dać podłączyć
3. Zrób zdjęcie testu kontrolek – nie bardzo chce mi się wierzyć, że świecą Ci się obydwie diody do tempomatu.
4. Co do kabelków pod hamulcem to trochę dziwne – to są seryjnie produkowane samochody – wszystko musi być jednakowe. Sprawdzę u siebie i dam Ci znać.
Iwi masz rację, tempomat przydałby mi się bo w UK jest dużo więcej autostrad i nie chciałbym rezygnować z instalowania tej przydatnej funkcji.
Ad.2 mój nr. VIN to -JMZCR19R600171616- więc różni się od podanego przez Ciebie...
Ad.3 załączam zdjęcie
Ad.4 dzięki za pomoc
Ad.2 mój nr. VIN to -JMZCR19R600171616- więc różni się od podanego przez Ciebie...
Ad.3 załączam zdjęcie
Ad.4 dzięki za pomoc
- Od: 22 wrz 2014, 10:16
- Posty: 15
- Skąd: Dębica, Birmingham
- Auto: Mazda 5 2.0 diesel, 2006r,
to w takim razie jeszcze sprawa kierownicy.
Masz może w kierownicy przyciski do radia – czy Ci działają?
Co prawda to jest inne łącze, ale dałoby to sygnał że coś z kierownicą jest nie tak.
Skoro komputer samochodu wie, że ma zapalić kontrolki Cruise i Cruise Main tzn że jest soft do obsługi tempomatu. To że nie masz kabli przy hamulcu to np mogłoby CI nie wyłączać blokady po naciśnięciu hamulca (bardzo niebezpieczne, ale do tego wrócimy później) itp, ale nie powinno mieć znaczenia do uruchomienia. Uruchamia się tylko i wyłącznie z kierownicy – tam szukałbym błędu
Masz może w kierownicy przyciski do radia – czy Ci działają?
Co prawda to jest inne łącze, ale dałoby to sygnał że coś z kierownicą jest nie tak.
Skoro komputer samochodu wie, że ma zapalić kontrolki Cruise i Cruise Main tzn że jest soft do obsługi tempomatu. To że nie masz kabli przy hamulcu to np mogłoby CI nie wyłączać blokady po naciśnięciu hamulca (bardzo niebezpieczne, ale do tego wrócimy później) itp, ale nie powinno mieć znaczenia do uruchomienia. Uruchamia się tylko i wyłącznie z kierownicy – tam szukałbym błędu
napisałem CI – odszukaj jakie mają być rezystory lub podłącz potencjometr i zobacz czy zadziała.
Sprawdzałem dzisiaj na hamulcu mam 4 przewody. Na sprzęgle są 2.
Z Twojego zdjęcia wychodzi, że zrobiłeś zdjęćie czujnika sprzęgła a nie hamulca – sprawdź jeszcze raz. Ja mam taki czujnik na sprzęgle, a na hamulcu mam 4 przewodowy.
Odszukaj w dokumentacji auta gdzie te przewody idą i ewentualnie trzeba je dociągnąć. Jeszcze tak sobie myslę, że może te dwa brakujące przewody mają być zwarte do masy ze sobą i dopiero wtedy będzie można uaktywnić tempomat, Naciśnięcie sprzęgła spowoduje rozwarcie tuch przewodów i dlatego u Ciebie nie działa. Kombinuj – będzie potem większa satysfakcja. Nie mam takiego czujnika na wierzchu a nie chce mi się rozbierać żeby to sprawdzić
na schemacie wtyczka od czujnika hamulca oznaczona jest jako 0918-601- kolory G/Y oraz G/W
nic nie ma o cruise na tym schemacie co ja mam. Może ktoś zdobędzie WD inne – bardziej rozbudowanej wersji
Sprawdzałem dzisiaj na hamulcu mam 4 przewody. Na sprzęgle są 2.
Z Twojego zdjęcia wychodzi, że zrobiłeś zdjęćie czujnika sprzęgła a nie hamulca – sprawdź jeszcze raz. Ja mam taki czujnik na sprzęgle, a na hamulcu mam 4 przewodowy.
Odszukaj w dokumentacji auta gdzie te przewody idą i ewentualnie trzeba je dociągnąć. Jeszcze tak sobie myslę, że może te dwa brakujące przewody mają być zwarte do masy ze sobą i dopiero wtedy będzie można uaktywnić tempomat, Naciśnięcie sprzęgła spowoduje rozwarcie tuch przewodów i dlatego u Ciebie nie działa. Kombinuj – będzie potem większa satysfakcja. Nie mam takiego czujnika na wierzchu a nie chce mi się rozbierać żeby to sprawdzić
na schemacie wtyczka od czujnika hamulca oznaczona jest jako 0918-601- kolory G/Y oraz G/W
nic nie ma o cruise na tym schemacie co ja mam. Może ktoś zdobędzie WD inne – bardziej rozbudowanej wersji
witam, czy ktos z was montowal juz tempomat w 5 z 2005r. 1,8 benzynka?.
Czy jest jakas szansa na taki montaz?
Czy jest jakas szansa na taki montaz?
- Od: 2 sty 2011, 14:22
- Posty: 4
Masz małą szansę bo nikomu się jeszcze tego nie udało zrobić – albo się nikt nie przyznał że zrobił.
1. Kierownica – trzeba wymienić na taką z sterowaniem do tempomatu.
2. Zegary – dolutować odpowiednie diody bo zapewne ich brakuje
3. Pedał gazu – w Dieslach jest elektroniczny więc problemu nie ma – w benzyniakach jest na linkę i tutaj tego chyba nie przeskoczysz.
4. Czujniki sprzęgła i hamulca. – są do kupienia, ale czy masz wiązki pod nie to nie wiem.
1. Kierownica – trzeba wymienić na taką z sterowaniem do tempomatu.
2. Zegary – dolutować odpowiednie diody bo zapewne ich brakuje
3. Pedał gazu – w Dieslach jest elektroniczny więc problemu nie ma – w benzyniakach jest na linkę i tutaj tego chyba nie przeskoczysz.
4. Czujniki sprzęgła i hamulca. – są do kupienia, ale czy masz wiązki pod nie to nie wiem.
Witam wszystkich uzytkownikow. Przegrzebalem wlasnie cale forum bo chcialem dolozyc sobie tempomat do mojej Madzi. Ivi lub Wojtek pisali ze wystarczy wymienic kierownice i bedzie dzialac. Potem trzeba troche pogrzebac przy tablicy zeby kontrolki swiecily itd... Szczerze mowiac to na kontrolkach mi nie zalezalo tylko na tym zeby tempomat dzialal bo duzo jezdze w trasie po autostradzie.
Kupilem kierownice i po zalozeniu okazalo sie ze po wcisnieciu "On" kontrolka "Cruise" sie zaswiecila.
Podekscytowany wyjechalem zeby przetestowac tempomat a tu nic
Probowalem Set+, set-, krotko i dlugo przytrzymac i nic sie nie dzieje.
Jakies sugestie? Czy musze cos jeszcze zrobic?
Bede wdzieczny za pomoc.
Mazda 5 2.0 Benzyna 2010 rok
Kupilem kierownice i po zalozeniu okazalo sie ze po wcisnieciu "On" kontrolka "Cruise" sie zaswiecila.
Podekscytowany wyjechalem zeby przetestowac tempomat a tu nic
Jakies sugestie? Czy musze cos jeszcze zrobic?
Bede wdzieczny za pomoc.
Mazda 5 2.0 Benzyna 2010 rok
-
kostekjnr
Yupiiii Tempomat jus dziala 
Podaje opis jak dolozyc tempomat do Mazdy 5 po lifcie (2008-2010) 2.0 benzyna.
Nalezy wymienic tylko 2 elementy:
– kierownice ze sterowaniem tempomatu
– czujnik swiatel stopu pod pedalem hamulca – numer czesci bn7n66490 w servisie mazdy okolo 100, na allegro mozna juz za 30zl. tylko musi byc z 4 pinami (czarno-niebieski lub szaro-niebieski), jezeli jest caly niebieski to ma za zwyczaj 2 piny i nie bedzie dzialac.
Na szczescie nie trzeba sie bawic w zadne lutowanie kontrolek w desce rozdzielczej bo w wersji po lifcie juz wszystko jest.
Filmik jak wymienic kierownice, ten akurat od mazdy 3 ale jest tak samo tylko jest jedna kostka na poduszce a nie 2:
https://www.youtube.com/watch?v=onm5QAXhm4I
Zeby wymienic czujnik stopu pod pedalem hamulca mozna sie polozyc z glowa pod pedalami i wtedy nie trzeba zdejmowac zadnych plastikow. Czujnik przekrecamy o 1/8 obrotu w prawo, odpinamy kostke i wymieniamy na ten z 4 pinami (bn7n66490)
Calkowity czas wymiany 60 min za pierwszym razem, teraz jak juz wiem jak to pewnie w 20 min by dalo rade
Podaje opis jak dolozyc tempomat do Mazdy 5 po lifcie (2008-2010) 2.0 benzyna.
Nalezy wymienic tylko 2 elementy:
– kierownice ze sterowaniem tempomatu
– czujnik swiatel stopu pod pedalem hamulca – numer czesci bn7n66490 w servisie mazdy okolo 100, na allegro mozna juz za 30zl. tylko musi byc z 4 pinami (czarno-niebieski lub szaro-niebieski), jezeli jest caly niebieski to ma za zwyczaj 2 piny i nie bedzie dzialac.
Na szczescie nie trzeba sie bawic w zadne lutowanie kontrolek w desce rozdzielczej bo w wersji po lifcie juz wszystko jest.
Filmik jak wymienic kierownice, ten akurat od mazdy 3 ale jest tak samo tylko jest jedna kostka na poduszce a nie 2:
https://www.youtube.com/watch?v=onm5QAXhm4I
Zeby wymienic czujnik stopu pod pedalem hamulca mozna sie polozyc z glowa pod pedalami i wtedy nie trzeba zdejmowac zadnych plastikow. Czujnik przekrecamy o 1/8 obrotu w prawo, odpinamy kostke i wymieniamy na ten z 4 pinami (bn7n66490)
Calkowity czas wymiany 60 min za pierwszym razem, teraz jak juz wiem jak to pewnie w 20 min by dalo rade
-
kostekjnr
Koledzy pytanie chciałbym wymienić swój licznik w Madzi (2005r) na ten po liftowy. Czytałem coś że później może nie odpalać .
Zastanawiałem się żeby kupić taki uszkodzony i podmienić tarcze tylko i od razu przelutować na nowe ledy.
Czy ktoś już robił coś podobnego lub czy ma wiedzę czy da się to zrobić aby tylko podmienić cyferblaty na poliftowe?
Zastanawiałem się żeby kupić taki uszkodzony i podmienić tarcze tylko i od razu przelutować na nowe ledy.
Czy ktoś już robił coś podobnego lub czy ma wiedzę czy da się to zrobić aby tylko podmienić cyferblaty na poliftowe?
Witam,
Mam 2.0 benzynę przed liftem i chętnie podejmę wyzwanie dołożenia tempomatu tylko potrzebuje wskazówek i pomocy...
Zakładam, że muszę wymienić kierownice, czujniki i dołożyć element odpowiedzialny za utrzymywanie gazu – bo jest linka...
Czy ktoś posiada wiedzę, czy soft jest wgrany??
Kurcze w poprzednich autach jakie miałem wystarczyło wymienić kierownice, ewentualnie uruchomić tempomat w oprogramowaniu – nie wiedziałem, że tu tyle zabawy będzie:)
jeśli chodzi o element sterujący linką gazu zakładam, że chodzi o coś takiego...
http://allegro.pl/mazda-6-02-08-2-0-16v ... 65599.html
tylko nie bardzo wiem, gdzie wpiąć tą kostkę...
Jeśli ktoś miałby czas i ochotę pomóc-wspomóc schematami i podpowiedziami, sprawdzeniem nr części itd będę wdzięczny....
Mam nadzieje, że jest technicznie możliwy montaż tempomatu, szczerze mówiąc auto rodzinne bez tego dodatku to trochę lipa...
Mam 2.0 benzynę przed liftem i chętnie podejmę wyzwanie dołożenia tempomatu tylko potrzebuje wskazówek i pomocy...
Zakładam, że muszę wymienić kierownice, czujniki i dołożyć element odpowiedzialny za utrzymywanie gazu – bo jest linka...
Czy ktoś posiada wiedzę, czy soft jest wgrany??
Kurcze w poprzednich autach jakie miałem wystarczyło wymienić kierownice, ewentualnie uruchomić tempomat w oprogramowaniu – nie wiedziałem, że tu tyle zabawy będzie:)
jeśli chodzi o element sterujący linką gazu zakładam, że chodzi o coś takiego...

tylko nie bardzo wiem, gdzie wpiąć tą kostkę...
Jeśli ktoś miałby czas i ochotę pomóc-wspomóc schematami i podpowiedziami, sprawdzeniem nr części itd będę wdzięczny....
Mam nadzieje, że jest technicznie możliwy montaż tempomatu, szczerze mówiąc auto rodzinne bez tego dodatku to trochę lipa...
-
quyns88
Koledzy sprzedaję auto i mam do odsprzedania kierownice ze sterowaniem do mazdy 5 z 2006 roku z poduszka.
cena jak dla klubowiczow to 40 funtow.
Bardziej z ukierunkowaniem na klubowiczów w UK.
Dzis wystawiam aukcje na ebayu:http://www.ebay.co.uk/itm/201565444896?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649
cena jak dla klubowiczow to 40 funtow.
Bardziej z ukierunkowaniem na klubowiczów w UK.
Dzis wystawiam aukcje na ebayu:http://www.ebay.co.uk/itm/201565444896?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649
- Od: 22 wrz 2014, 10:16
- Posty: 15
- Skąd: Dębica, Birmingham
- Auto: Mazda 5 2.0 diesel, 2006r,
Odgrzewany kotlet...
Może jest jeszcze ktoś, kto nie ma tempomatu w M5 diesel. Ja nie miałem. Mazda z 2007r., nie musiałem zmieniać całej kierownicy. Wymieniłem jedynie zaślepkę bez przycisków, na zaślepkę z przyciskami. Całość zajęła kilka minut. Efekt osiągnięty, tempomat działa.
Może jest jeszcze ktoś, kto nie ma tempomatu w M5 diesel. Ja nie miałem. Mazda z 2007r., nie musiałem zmieniać całej kierownicy. Wymieniłem jedynie zaślepkę bez przycisków, na zaślepkę z przyciskami. Całość zajęła kilka minut. Efekt osiągnięty, tempomat działa.
- Od: 8 cze 2018, 08:58
- Posty: 2
- Auto: M5 '07 2.0 diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości