Odgłosy działania kierunków w M5.
Strona 1 z 1
Drodzy użytkownicy M5,
Dziś wiozłem córkę na balet i w trakcje pracy kierunkowskazów słyszalne były dźwięki sygnalizujące, że kierunki działają : pierwszy z okolicy deski rozdzielczej (jak w każdym aucie), natomiast drugi z okolic prawego tylnego nadkola. Małą odstawiłem na zajęcia, zlazłem na parking włączyłem awaryjne, podniosłem tylną klapę, dźwięk był bardzo wyraźny, wydobywał się z pod tych bocznych plastików.
Czy tam siedzi drugi przerywacz?, czy can sygnalizuje awarię np. tylnych lamp ?, czy ktoś z was też tak ma?, jaki to jest sens?
Dziś wiozłem córkę na balet i w trakcje pracy kierunkowskazów słyszalne były dźwięki sygnalizujące, że kierunki działają : pierwszy z okolicy deski rozdzielczej (jak w każdym aucie), natomiast drugi z okolic prawego tylnego nadkola. Małą odstawiłem na zajęcia, zlazłem na parking włączyłem awaryjne, podniosłem tylną klapę, dźwięk był bardzo wyraźny, wydobywał się z pod tych bocznych plastików.
Czy tam siedzi drugi przerywacz?, czy can sygnalizuje awarię np. tylnych lamp ?, czy ktoś z was też tak ma?, jaki to jest sens?
- Od: 12 lut 2013, 18:11
- Posty: 25
- Skąd: B-stok
- Auto: Corolla E10 SW 4AFE 1996
Mazda 5 CR LF 2008
Odkurzę troszkę temat bo mam podobny problem...
mam hak i sytuacja wygląda tak:
jak światła mam wyłączone kierunki z tyłu działają ok, jak włączę światła kierunki (tylne) zaczynają szaleć, przygasają, nie równomiernie pracują i z tyłu w prawym boczku słychać tą pracę. Rozebrałem boczek i są dwa takie "moduły" czarny mniejszy i niebieski troszkę większy i to on tak hałasuje... czy jest do wymiany? i za co on dokładnie odpowiada?
A dodam jeszcze że mam luzem w kole zapasowym położone dwa przewody z podpiętymi bezpiecznikami, wydaje mi się są od dodatkowego modułu haka , te przewody też idą do tego boczku i są podpięte do jakiejś wiązki. Autko było sprowadzone tak z Niemiec i na początku było ok.
mam hak i sytuacja wygląda tak:
jak światła mam wyłączone kierunki z tyłu działają ok, jak włączę światła kierunki (tylne) zaczynają szaleć, przygasają, nie równomiernie pracują i z tyłu w prawym boczku słychać tą pracę. Rozebrałem boczek i są dwa takie "moduły" czarny mniejszy i niebieski troszkę większy i to on tak hałasuje... czy jest do wymiany? i za co on dokładnie odpowiada?
A dodam jeszcze że mam luzem w kole zapasowym położone dwa przewody z podpiętymi bezpiecznikami, wydaje mi się są od dodatkowego modułu haka , te przewody też idą do tego boczku i są podpięte do jakiejś wiązki. Autko było sprowadzone tak z Niemiec i na początku było ok.

- Od: 18 lis 2013, 13:27
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 benz.+gaz 2010r.
Nissan Micra K12 1.2+gaz 2006r.
taki czary lubia sie dziac jak sa problemy z masą w lampie... ja bym najpierw poszedł tym tropem.
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
JaReK5 napisał(a):jak światła mam wyłączone kierunki z tyłu działają ok, jak włączę światła kierunki (tylne) zaczynają szaleć, przygasają, nie równomiernie pracują
mysle, ze nie masz problemu z drugim przekaznikiem kierunkowskazow, a w kablach...
Masz tzw. upływność kabli... czyli po wlaczeniu swiatel postojowych one wlasnie zmieniaja rezystancje obwodu kierunkow... stad zmiana predkosci ich migania...
W lampie sa one (te dwa obwody zarowek) oddzielne, dlatego sprawdz kable...
moze woda, moze sa gdzies kable przetarte...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
JaReK5 napisał(a):dwa przewody z podpiętymi bezpiecznikami, wydaje mi się są od dodatkowego modułu haka , te przewody też idą do tego boczku i są podpięte do jakiejś wiązki.
Te dwa przewody to Kierunkowskaz i pozycyjne. Brakuje ich w jednej wiązce i zostały dociągnięte z drugiej strony. Sprawdź te przewody czy od tego leżenia pod kołem zapasowym nie przetarły się i nie robią jakiegoś zwarcia. Sprawdź też jeszcze jedno – czy na światłach krótkich czy na pozycyjnych (postojowych masz zwarcie) – zapewne na jednych i drugich, ale sprawdź.
Ja obstawiałbym na ten kabel co leci z lewej do prawej
Te kable nie są przeciągnięte z jednej strony na drugą (lewej do prawej), one są podpięto do wiązki po prawej stronie, a na ich końcu jest kostka z dwoma bezpiecznikami 10A , przewody mają ok 3m długości i są położone pod tą półką bagażnika na zapasie
zwarcie jest i na tych i na tych od razy jak włącze postoj. już migacze głupieją
zwarcie jest i na tych i na tych od razy jak włącze postoj. już migacze głupieją
- Od: 18 lis 2013, 13:27
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 benz.+gaz 2010r.
Nissan Micra K12 1.2+gaz 2006r.
Zwarcie lub przebicie jest gdzieś od świateł pozycyjnych. Jeśli sprawdziłeś masy i dalej ten problem to teraz pozostaje odpinać niepotrzebne urządzenia. Te 2 kable skoro nigdzie nie idą to odetnij je skąd wychodzą – będzie jeden problem mniej. Potem odepnij kostkę jedną i drugą od haka. Oryginalnie po prawej stronie nie ma żadnych kostek. Jedna będzie od haka a druga być może od czujników cofania
Jeśli odepniesz kostki i dalej będzie źle to zostaje Ci tylko doświadczony elektryk.
Jeśli odepniesz kostki i dalej będzie źle to zostaje Ci tylko doświadczony elektryk.
W weekend wymontuje siedzenia ( bo i tak będzie butla zakładana), zdemontuję ten boczek i jeszcze raz wszystko posprawdzam, czujników nie mam ( zamierzam założyć jak uporam się z tymi kierunkami), a jak odłączam ten moduł (co go słychać jak pracują nierówno kierunki ) to nie ma w ogóle migaczy z tyłu ( z przodu i z bok są). Co do tych dwóch przewodów ( luzem) i tych dwóch podpiętych modułów- myślę że to jest powiązane z hakiem
, może jakiś moduł do haka
, przecież się zakłada by chronić kompa<co?>
Jak nic nie znajdę trzeba będzie elektryka


Jak nic nie znajdę trzeba będzie elektryka
- Od: 18 lis 2013, 13:27
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 benz.+gaz 2010r.
Nissan Micra K12 1.2+gaz 2006r.
JaReK5 napisał(a):jak odłączam ten moduł (co go słychać jak pracują nierówno kierunki ) to nie ma w ogóle migaczy z tyłu ( z przodu i z bok są).
No – tak chyba nie powinno być podłączone.
Odłącz wszystkie moduły. Przywróc instalację do oryginalnej i dopiero jak już będzie działać wszystko podłącz ten moduł od przyczepy.
Zrób zdjęcia też tych obu modułów. Sam jestem ciekawy co to może być. Ja akurat w tym miejscu mam też dwa moduły, ale do czego innego (jeden od czujników cofania, a drugi od 3xbłysków kierunkowskazów). Hak mam bez żadnego zabezpieczenia – poza bezpiecznikami
tak więc problem częściowo rozwiązany ( dzięki koledze iwi
)
po odłączeniu tych modułów i przywróceniu instalacji do oryginalnego stanu wszystko gra.
Więc problem jest w tej instalacji od haka. Wydaje mi się, że to wina tego niebieskiego modułu, bo przewody wydają się ok, masa ok
tak więc na razie bez prądu w haku
, jak mrozy i śniegi puszczą
podjadę do jakiegoś "speca"
by powalczył z tym

po odłączeniu tych modułów i przywróceniu instalacji do oryginalnego stanu wszystko gra.
Więc problem jest w tej instalacji od haka. Wydaje mi się, że to wina tego niebieskiego modułu, bo przewody wydają się ok, masa ok
tak więc na razie bez prądu w haku


- Od: 18 lis 2013, 13:27
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 benz.+gaz 2010r.
Nissan Micra K12 1.2+gaz 2006r.
Nie wiem co masz za wynalazki, bo poza tym, że są dostępne na ebayu to nawet producent się do tych modułów nie przyznaje http://en.erich-jaeger.de/products
Jaeger Modul 321112 Anhängermodul – moduł przyczepy
Jaeger Modul 321130 Anhangerblinkuberwachu – dosłownie: Przyczepa światła monitoring – tutaj tak kombinując z google tłumacz wychodzi że to jest moduł monitorujący światła przyczepy.
Możesz podłączyć bez żadnego modułu – ja tak mam i tak miałem we wszystkich samochodach i działa OK.
No chyba, że jeździsz po Niemczech a tam wymagany jest moduł sprawdzający kierunkowskazy.
Jak zdobędziesz schemat to powiem Ci coś więcej, ale dalej zgaduje
Ten moduł pierwszy możesz zostawić. Służy do odseparowania instalacji samochodowej od instalacji przyczepy. W przypadku zwarcia w przyczepie nie wywoła to żadnej szkody w samochodzie = ani nie zakłóci pracy np stopu czy kierunków. Drugi montowany jest w celu dopasowania samochodu do Niemieckiego prawa (może inne kraje też tak maja). Na Polskę nie jest Ci potrzebny – chyba, że chcesz wiedzieć podłączając przyczepę czy masz kierunki bez sprawdzania
Jaeger Modul 321112 Anhängermodul – moduł przyczepy
Jaeger Modul 321130 Anhangerblinkuberwachu – dosłownie: Przyczepa światła monitoring – tutaj tak kombinując z google tłumacz wychodzi że to jest moduł monitorujący światła przyczepy.
Możesz podłączyć bez żadnego modułu – ja tak mam i tak miałem we wszystkich samochodach i działa OK.
No chyba, że jeździsz po Niemczech a tam wymagany jest moduł sprawdzający kierunkowskazy.
Jak zdobędziesz schemat to powiem Ci coś więcej, ale dalej zgaduje
Ten moduł pierwszy możesz zostawić. Służy do odseparowania instalacji samochodowej od instalacji przyczepy. W przypadku zwarcia w przyczepie nie wywoła to żadnej szkody w samochodzie = ani nie zakłóci pracy np stopu czy kierunków. Drugi montowany jest w celu dopasowania samochodu do Niemieckiego prawa (może inne kraje też tak maja). Na Polskę nie jest Ci potrzebny – chyba, że chcesz wiedzieć podłączając przyczepę czy masz kierunki bez sprawdzania
Ostatnio edytowano 29 sty 2014, 00:36 przez iwi, łącznie edytowano 1 raz
też nie wiem co to za wynalazki , bo się na tym nie znam
Nie orientujesz czy można jakby co wymienić te moduły
Nie orientujesz czy można jakby co wymienić te moduły

Ostatnio edytowano 28 sty 2014, 17:39 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie
Powód: zbędne cytowanie
- Od: 18 lis 2013, 13:27
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 benz.+gaz 2010r.
Nissan Micra K12 1.2+gaz 2006r.
Edytowałem post wyżej, bo w sumie zdobyłem te informacje wcześniej ale nie zdążyłem wpisać.
Modułów na aukcjach jest od groma, nie musisz stosować tych Twoich, ale jak je masz to dlaczego nie wykorzystać – przynajmniej tego czarnego, bo jest bardziej przydatny.
Modułów na aukcjach jest od groma, nie musisz stosować tych Twoich, ale jak je masz to dlaczego nie wykorzystać – przynajmniej tego czarnego, bo jest bardziej przydatny.
tak też chyba zrobię, że zostawię ten zabezpieczający . Lubię dłubać przy autku
, ale chyba sam nie dam rady tego zrobić, więc i tak czeka mnie wycieczka do elektryka
ale dzięki serdeczne za pomoc

ale dzięki serdeczne za pomoc

- Od: 18 lis 2013, 13:27
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 benz.+gaz 2010r.
Nissan Micra K12 1.2+gaz 2006r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości