Centralny zamek – usterka tylnych drzwi.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez martin77 » 14 lip 2012, 06:19

Witam wszystkich w tym tygodniu bede wymienial silowniki zamka mialem ogromne szczescie bo na szrocie znalazlem swiezo rozbita M5 serce pekalo jak sie na nia patrzalo no i oczywiscie kupilem silownki zamka mam nadzieje ze beda pasowaly rozbitek 2009 rok tak wiec trzy latek jest duza szanasa na to ze skonczy sie dla mnie problem z otwieraniem i zamykaniem tylnych drzwi!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez sayone77 » 16 lip 2012, 15:13

Jeżeli będziesz wymieniał sam to daj parę fotek z tej operacji, mogą się przydać. Ja aktualnie szukam takich siłowników
Obrazek
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2011, 22:24
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR Exclusive 146KM, 2006

Postprzez martin77 » 16 lip 2012, 22:15

Witam nie zrobilem fotek ale jestem swiezo po wymianie dzis to zrobilem sam bo zaden elektromechanik niechcial sie tego podjac,okey poza jednym co zawolal 80 zl od drzwi!Wymiana silownikow dziecinnie prosto ja naprawde jest ciemny w tych sprawach srubki montaz demontaz i.t.d ale kurcze udalo sie zrobilem cos sam i to w M5 silowniki dzialaja super az boje sie cokolwiek pisac zeby nie zapeszac cena za 2 sztuki 200 zloty na szrocie z M5 z rozbitka rocznik 2009!Bede mial czas to opisze co trzeba robic po kolei zeby sie dostac do silownikow dziecinnie proste!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Wojtek » 17 lip 2012, 00:50

martin77 napisał(a):kurcze udalo sie zrobilem cos sam i to w M5

<spoko>

martin77 napisał(a):Bede mial czas, to opisze co trzeba robic po kolei, zeby sie dostac do silownikow

czekamy...

ps. jak mozesz, to uzywaj interpunkcji... prosze ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martin77 » 17 lip 2012, 10:00

Na poczatek zdejmujemy obudowe od klamki do otwierania dzwi na niej sa 3-4 spinki wystarczy lekko ciagnac z wyczuciem(nalezy pamietac o tym zeby guzik zamykania byl w pozycji zamknietej)Nastepnie zabieramy sie za demontaz obudowy plastikowej na drzwiach i tak samo z zwyczuciem nalezy ciagnac aby spinki zaczely powoli puszczac ja zaczalem od strony prawej tam puscily dwie spinki pozniej strona lewa tam puscila jedna i obudowa lekko do gory tak aby wyszla gorna obudowa z guma ktora znajduje sie na szybie(nalezy tez pamietac o demontazu malej obudowy plastikowej ta ktora znajduje sie wzdluz szyby nad klamka ona jest na 3 spinki bez problemu schodzi z wyczuciem ciagnac).Jak dostaniemy sie juz do silownikow odkrecamy 3 sruby dziesiatki jezeli sie nie myle i wszystkie mniejsze srubokretem krzyzowym jest ich chyba 5 jest to konieczne poniewaz silownik jest przykrecony sruba od strony drzwi i aby go odkrecic trzeba odkrecic caly mechanizm,wymiana silownika to jedna sruba i dwie kostki tak wiec nic skomplikowanego!Wazne jest tez to aby spinki ktore zostana w dzwiach po zdjeciu plastikow wyciagnac i zamontowac na zabudowie plastikowej drzwi,wyciagnac je mozna kombinerkami trzeba uzyc troche sily ale puszczaja.Po zamontowaniu nie beda nam dzialaly szyby [jakie?] nalezy je opuscic w dol i pozniej podniesc do gory i przytrzymac guzik podnoszenia szyb do momentu kiedy uslyszymy charakterystyczne klikniecie!Montaz silownikow zajal mi godzine wiadomo przy pierwszych drzwiach troszke sie meczylem,ale drugie zostaly juz zrobione blyskawicznie!Probowalem montaz silownikow opisac jak najlepiej,niestety mam zepsuty aparat fotograficzny,ale mozecie smialo sami probowac wymieniac silowniki nic trudnego nie pekla mi zadna spinka,nic nie uszkodzilem i wszystko dziala jak nalezy! <jupi>
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez antossyn » 25 gru 2012, 14:21

Witam miałem ten sam problem z tylnymi zamkami .Kupiłem na allegro dwa zamki za 100 zł przełożyłem same silniczki i hula teraz jak ta lala.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2012, 13:51
Posty: 10
Auto: MAZDA 5 CD DPF 110KM

Postprzez iwi » 27 gru 2012, 10:56

antossyn napisał(a):Kupiłem ... dwa zamki za 100 zł przełożyłem same silniczki i hula teraz jak ta lala.

Co to znaczy same silniczki? Pewnie chodzi Ci o siłowniki. Od czego kupiłeś "silniczki" od M5? – napisz coś więcej.
Jeżeli kupiłeś całe zamki to dlaczego wymieniałeś tylko siłowniki?

A ja zrobiłem tak. SIłowniczek od Peugeota Partnera od przesuwnych drzwi – ale wygląda bardzo podobnie jak inne modele.
2012-12-31 13.30.04.jpg

i mały filmik
http://www.wyposazeniemieszkan.com.pl/mazda/video.mp4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez kuzi21 » 11 sty 2013, 13:27

Witam ja mam troszkę inny bo zamykają się bez problemu elektrycznie też bez problemowo a jak chce otworzyć tylne manualnie to nie mogę muszę kilka razy szarpnąć klamką to się otworzą sądzę że to jakaś drobnostka ale może ktoś wie co się stało? Mazda 5 2009rok
kuzi21
 

Postprzez martin77 » 11 sty 2013, 22:01

Mysle ze problem w tym przypadku tkwi w samej klamce znawca nie jestem ale na logike to raczej wina klamki.Gdybys mial problem z silownikami to raczej mialbys problem z elektrycznym zamykaniem i otwieraniem drzwi!Jezeli sie myle to poprosze o opinie!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez select18 » 23 maja 2014, 11:14

Odświeżam temat...

Mam właśnie takie objawy dokładnie wygląda to tak ::

Auto zamknięte pozostawione na czas dłuższy niż ok 30 minut – chcąc otworzyć po kliknięciu na pilot słychac prace wszystkich siłowników lecz tylko przednie drzwi i bagażnik się otwierają. Tylne drzwi w dalszym ciągu zamknięte – ponowne 2-4 kliknięć w komendę otwórz wreszcie powodują odblokowanie zamka drzwi tylnych.

Obserwując ze środka widać jak rygiel próbuje przy każdej próbie się przesunąć w żądaną pozycję lecz nie udaje mu to się do końca – dopiero po kilku próbach jest OK.

Ta sama sytuacja jest gdy auto stoi z odblokowanymi drzwiami i chcemy je zamknąć – też drzwi przednie za pierwszym kliknięciem – tył za kolejnymi 2-5


CIEKAWOSTKA: gdy już uda się auto w pełni otworzyć to kolejne próby wykonane w krótkich odstępach czasu po udanym otwarciu przebiegają pomyślnie – zamek działa wtedy jak należy tj. zamyka i otwiera z pierwszego kliknięcia.

Działa poprawnie do kolejnej dłuższej przerwy w użytkowaniu zamka niż ok 30 minut.


Ostatnio w jednych drzwiach siłownik przestał kompletnie reagować na komendy więc zakupiłem NOWY – po wymianie sytuacja nadal wygląda tak jak w opisie powyżej, więc sprawę uszkodzonego siłownika wykluczam przy tym problemie.

Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie gdzie szukać przyczyny...
czy jest to kwestia za słabego prądu idącego na siłownik za pierwszym strzałem... czy kwestia mechaniczna zamka...
select18
 

Postprzez tomasek77 » 24 maja 2014, 10:26

Mam podobny problem.

Nie dawno zdjąłem tapicerkę i próbowałem zamykać i otwierać, patrząc od środka wszystko wygląda ok i działało chyba ze 30 razy zamykałem i otwierałem.

Nasmarowałem tam parę powierzchni i działało wszystko przez kilka dni.nawet po dłuższej chwili.

Zdejmę jeszcze raz tapicerkę i zobaczę co się stanie po dłuższej chwili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez paw19 » 26 maja 2014, 10:17

To samo przerabiałem, kombinowałem.

Skończyło się na tym, że w jednych drzwiach wymieniłem siłownik za 330zł... i działa teraz dobrze. W drugich drzwiach zostawiłem stary siłownik i jak jest ciepło to działa, jak zimno to nie radzi sobie.

W przypadku jeżeli otwieram auto jak jest zimno to naciskam 2x otwieranie drzwi i wtedy wszystkie się otwierają.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez sandmanpl » 9 cze 2014, 14:02

siłownik w drzwiach prawych wygląda tak.
ASO w Rzeszowie chce za nie 310zł NETTO!!! za szt.
IMAG0450.jpg
1
IMAG0451.jpg
2
IMAG0453.jpg
3
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2013, 15:30
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: Mazda 5 CR L8 2005

Postprzez sandmanpl » 1 sie 2014, 13:13

nie znalazłem w normalnej cenie używanych sprawnych więc zacząłem szukać zamienników i znalazłem taki temat na forum http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... ment/page3

Tam jest opis części identycznej do hondy zamiennika z chin.
Zamawiam więc komplet L+P i dam wam znać jak poszło z wymianą.

Paczka dotarła z chin z zamiennikiem (wygląda identycznie jak mój oryginał)ale wymianą zajmę się dopiero na urlopie w przyszłym tygodniu...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2013, 15:30
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: Mazda 5 CR L8 2005

Postprzez sandmanpl » 25 sie 2014, 13:22

Jestem już po wymianie siłowników.
Wszystko działa :D
Jest to dość proste zadanie trzeba mieć śrubokręt PH1 i klucz nasadowy 10.
Oprócz samej wymiany siłownika musiałem przenieść adapter popychający dźwignie ze starego siłownika do nowego który to zamocowałem zgrzewając obie części ze sobą za pomocą lutownicy.
Koszt wymiany kompletu siłowników L+P 17$ ~ 53,86 PLN .
Koszt samych siłowników w serwisie mazdy 610 PLN netto.
oszczędności łatwo policzyć....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2013, 15:30
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: Mazda 5 CR L8 2005

Postprzez Archangel Lucius » 19 cze 2017, 14:06

Kupiłem ten siłownik z linka all. , ten różniący się element usunęliście siłą i podmieniliście ze starego siłownika tak ???
Początkujący
 
Od: 15 maja 2017, 21:22
Posty: 13 (2/0)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy