Centralny zamek – usterka tylnych drzwi.
1, 2
Witam wszystkich w tym tygodniu bede wymienial silowniki zamka mialem ogromne szczescie bo na szrocie znalazlem swiezo rozbita M5 serce pekalo jak sie na nia patrzalo no i oczywiscie kupilem silownki zamka mam nadzieje ze beda pasowaly rozbitek 2009 rok tak wiec trzy latek jest duza szanasa na to ze skonczy sie dla mnie problem z otwieraniem i zamykaniem tylnych drzwi!!!
Witam nie zrobilem fotek ale jestem swiezo po wymianie dzis to zrobilem sam bo zaden elektromechanik niechcial sie tego podjac,okey poza jednym co zawolal 80 zl od drzwi!Wymiana silownikow dziecinnie prosto ja naprawde jest ciemny w tych sprawach srubki montaz demontaz i.t.d ale kurcze udalo sie zrobilem cos sam i to w M5 silowniki dzialaja super az boje sie cokolwiek pisac zeby nie zapeszac cena za 2 sztuki 200 zloty na szrocie z M5 z rozbitka rocznik 2009!Bede mial czas to opisze co trzeba robic po kolei zeby sie dostac do silownikow dziecinnie proste!!!
martin77 napisał(a):kurcze udalo sie zrobilem cos sam i to w M5

martin77 napisał(a):Bede mial czas, to opisze co trzeba robic po kolei, zeby sie dostac do silownikow
czekamy...
ps. jak mozesz, to uzywaj interpunkcji... prosze
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Na poczatek zdejmujemy obudowe od klamki do otwierania dzwi na niej sa 3-4 spinki wystarczy lekko ciagnac z wyczuciem(nalezy pamietac o tym zeby guzik zamykania byl w pozycji zamknietej)Nastepnie zabieramy sie za demontaz obudowy plastikowej na drzwiach i tak samo z zwyczuciem nalezy ciagnac aby spinki zaczely powoli puszczac ja zaczalem od strony prawej tam puscily dwie spinki pozniej strona lewa tam puscila jedna i obudowa lekko do gory tak aby wyszla gorna obudowa z guma ktora znajduje sie na szybie(nalezy tez pamietac o demontazu malej obudowy plastikowej ta ktora znajduje sie wzdluz szyby nad klamka ona jest na 3 spinki bez problemu schodzi z wyczuciem ciagnac).Jak dostaniemy sie juz do silownikow odkrecamy 3 sruby dziesiatki jezeli sie nie myle i wszystkie mniejsze srubokretem krzyzowym jest ich chyba 5 jest to konieczne poniewaz silownik jest przykrecony sruba od strony drzwi i aby go odkrecic trzeba odkrecic caly mechanizm,wymiana silownika to jedna sruba i dwie kostki tak wiec nic skomplikowanego!Wazne jest tez to aby spinki ktore zostana w dzwiach po zdjeciu plastikow wyciagnac i zamontowac na zabudowie plastikowej drzwi,wyciagnac je mozna kombinerkami trzeba uzyc troche sily ale puszczaja.Po zamontowaniu nie beda nam dzialaly szyby [jakie?] nalezy je opuscic w dol i pozniej podniesc do gory i przytrzymac guzik podnoszenia szyb do momentu kiedy uslyszymy charakterystyczne klikniecie!Montaz silownikow zajal mi godzine wiadomo przy pierwszych drzwiach troszke sie meczylem,ale drugie zostaly juz zrobione blyskawicznie!Probowalem montaz silownikow opisac jak najlepiej,niestety mam zepsuty aparat fotograficzny,ale mozecie smialo sami probowac wymieniac silowniki nic trudnego nie pekla mi zadna spinka,nic nie uszkodzilem i wszystko dziala jak nalezy! 

antossyn napisał(a):Kupiłem ... dwa zamki za 100 zł przełożyłem same silniczki i hula teraz jak ta lala.
Co to znaczy same silniczki? Pewnie chodzi Ci o siłowniki. Od czego kupiłeś "silniczki" od M5? – napisz coś więcej.
Jeżeli kupiłeś całe zamki to dlaczego wymieniałeś tylko siłowniki?
A ja zrobiłem tak. SIłowniczek od Peugeota Partnera od przesuwnych drzwi – ale wygląda bardzo podobnie jak inne modele.
i mały filmik
http://www.wyposazeniemieszkan.com.pl/mazda/video.mp4
Witam ja mam troszkę inny bo zamykają się bez problemu elektrycznie też bez problemowo a jak chce otworzyć tylne manualnie to nie mogę muszę kilka razy szarpnąć klamką to się otworzą sądzę że to jakaś drobnostka ale może ktoś wie co się stało? Mazda 5 2009rok
-
kuzi21
Mysle ze problem w tym przypadku tkwi w samej klamce znawca nie jestem ale na logike to raczej wina klamki.Gdybys mial problem z silownikami to raczej mialbys problem z elektrycznym zamykaniem i otwieraniem drzwi!Jezeli sie myle to poprosze o opinie!
Odświeżam temat...
Mam właśnie takie objawy dokładnie wygląda to tak ::
Auto zamknięte pozostawione na czas dłuższy niż ok 30 minut – chcąc otworzyć po kliknięciu na pilot słychac prace wszystkich siłowników lecz tylko przednie drzwi i bagażnik się otwierają. Tylne drzwi w dalszym ciągu zamknięte – ponowne 2-4 kliknięć w komendę otwórz wreszcie powodują odblokowanie zamka drzwi tylnych.
Obserwując ze środka widać jak rygiel próbuje przy każdej próbie się przesunąć w żądaną pozycję lecz nie udaje mu to się do końca – dopiero po kilku próbach jest OK.
Ta sama sytuacja jest gdy auto stoi z odblokowanymi drzwiami i chcemy je zamknąć – też drzwi przednie za pierwszym kliknięciem – tył za kolejnymi 2-5
CIEKAWOSTKA: gdy już uda się auto w pełni otworzyć to kolejne próby wykonane w krótkich odstępach czasu po udanym otwarciu przebiegają pomyślnie – zamek działa wtedy jak należy tj. zamyka i otwiera z pierwszego kliknięcia.
Działa poprawnie do kolejnej dłuższej przerwy w użytkowaniu zamka niż ok 30 minut.
Ostatnio w jednych drzwiach siłownik przestał kompletnie reagować na komendy więc zakupiłem NOWY – po wymianie sytuacja nadal wygląda tak jak w opisie powyżej, więc sprawę uszkodzonego siłownika wykluczam przy tym problemie.
Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie gdzie szukać przyczyny...
czy jest to kwestia za słabego prądu idącego na siłownik za pierwszym strzałem... czy kwestia mechaniczna zamka...
Mam właśnie takie objawy dokładnie wygląda to tak ::
Auto zamknięte pozostawione na czas dłuższy niż ok 30 minut – chcąc otworzyć po kliknięciu na pilot słychac prace wszystkich siłowników lecz tylko przednie drzwi i bagażnik się otwierają. Tylne drzwi w dalszym ciągu zamknięte – ponowne 2-4 kliknięć w komendę otwórz wreszcie powodują odblokowanie zamka drzwi tylnych.
Obserwując ze środka widać jak rygiel próbuje przy każdej próbie się przesunąć w żądaną pozycję lecz nie udaje mu to się do końca – dopiero po kilku próbach jest OK.
Ta sama sytuacja jest gdy auto stoi z odblokowanymi drzwiami i chcemy je zamknąć – też drzwi przednie za pierwszym kliknięciem – tył za kolejnymi 2-5
CIEKAWOSTKA: gdy już uda się auto w pełni otworzyć to kolejne próby wykonane w krótkich odstępach czasu po udanym otwarciu przebiegają pomyślnie – zamek działa wtedy jak należy tj. zamyka i otwiera z pierwszego kliknięcia.
Działa poprawnie do kolejnej dłuższej przerwy w użytkowaniu zamka niż ok 30 minut.
Ostatnio w jednych drzwiach siłownik przestał kompletnie reagować na komendy więc zakupiłem NOWY – po wymianie sytuacja nadal wygląda tak jak w opisie powyżej, więc sprawę uszkodzonego siłownika wykluczam przy tym problemie.
Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie gdzie szukać przyczyny...
czy jest to kwestia za słabego prądu idącego na siłownik za pierwszym strzałem... czy kwestia mechaniczna zamka...
-
select18
Mam podobny problem.
Nie dawno zdjąłem tapicerkę i próbowałem zamykać i otwierać, patrząc od środka wszystko wygląda ok i działało chyba ze 30 razy zamykałem i otwierałem.
Nasmarowałem tam parę powierzchni i działało wszystko przez kilka dni.nawet po dłuższej chwili.
Zdejmę jeszcze raz tapicerkę i zobaczę co się stanie po dłuższej chwili.
Nie dawno zdjąłem tapicerkę i próbowałem zamykać i otwierać, patrząc od środka wszystko wygląda ok i działało chyba ze 30 razy zamykałem i otwierałem.
Nasmarowałem tam parę powierzchni i działało wszystko przez kilka dni.nawet po dłuższej chwili.
Zdejmę jeszcze raz tapicerkę i zobaczę co się stanie po dłuższej chwili.
To samo przerabiałem, kombinowałem.
Skończyło się na tym, że w jednych drzwiach wymieniłem siłownik za 330zł... i działa teraz dobrze. W drugich drzwiach zostawiłem stary siłownik i jak jest ciepło to działa, jak zimno to nie radzi sobie.
W przypadku jeżeli otwieram auto jak jest zimno to naciskam 2x otwieranie drzwi i wtedy wszystkie się otwierają.
Skończyło się na tym, że w jednych drzwiach wymieniłem siłownik za 330zł... i działa teraz dobrze. W drugich drzwiach zostawiłem stary siłownik i jak jest ciepło to działa, jak zimno to nie radzi sobie.
W przypadku jeżeli otwieram auto jak jest zimno to naciskam 2x otwieranie drzwi i wtedy wszystkie się otwierają.
- Od: 22 kwi 2013, 14:46
- Posty: 35
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG
nie znalazłem w normalnej cenie używanych sprawnych więc zacząłem szukać zamienników i znalazłem taki temat na forum http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... ment/page3
Tam jest opis części identycznej do hondy zamiennika z chin.
Zamawiam więc komplet L+P i dam wam znać jak poszło z wymianą.
Paczka dotarła z chin z zamiennikiem (wygląda identycznie jak mój oryginał)ale wymianą zajmę się dopiero na urlopie w przyszłym tygodniu...
Tam jest opis części identycznej do hondy zamiennika z chin.
Zamawiam więc komplet L+P i dam wam znać jak poszło z wymianą.
Paczka dotarła z chin z zamiennikiem (wygląda identycznie jak mój oryginał)ale wymianą zajmę się dopiero na urlopie w przyszłym tygodniu...
Jestem już po wymianie siłowników.
Wszystko działa
Jest to dość proste zadanie trzeba mieć śrubokręt PH1 i klucz nasadowy 10.
Oprócz samej wymiany siłownika musiałem przenieść adapter popychający dźwignie ze starego siłownika do nowego który to zamocowałem zgrzewając obie części ze sobą za pomocą lutownicy.
Koszt wymiany kompletu siłowników L+P 17$ ~ 53,86 PLN .
Koszt samych siłowników w serwisie mazdy 610 PLN netto.
oszczędności łatwo policzyć....
Wszystko działa
Jest to dość proste zadanie trzeba mieć śrubokręt PH1 i klucz nasadowy 10.
Oprócz samej wymiany siłownika musiałem przenieść adapter popychający dźwignie ze starego siłownika do nowego który to zamocowałem zgrzewając obie części ze sobą za pomocą lutownicy.
Koszt wymiany kompletu siłowników L+P 17$ ~ 53,86 PLN .
Koszt samych siłowników w serwisie mazdy 610 PLN netto.
oszczędności łatwo policzyć....
Kupiłem ten siłownik z linka all. , ten różniący się element usunęliście siłą i podmieniliście ze starego siłownika tak
?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości