Odłączenie piecyka Eberspächer

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dablo2 » 24 lis 2011, 14:49

Witam.Mam ostatni problem ze swoim EBEREM za każdym razem dymi aż strach jeżdzić i na razie nie mogę sobie poradzić z tym problemem.Mam książkę serwisową ale po włosku i nie wiem który bezpiecznik jest od piecyka ,bo chcę go po prostu odłączyć i czy to wystarczy czy muszę też rozłączyc na wtyczce.Może ktoś z kolegów mi pomoże jakąś fotką schematem żeby to zrobić będę bardzo wdzięczny bo się boję że dzieci mi się poduszą :| tak strasznie kopci pozdrawiam MAZDA 5 143KM MZR-CD ROK 2006
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez dablo2 » 24 lis 2011, 21:49

Znalazłem instrukcję po angielsku i czy ten bezpiecznik to może jest pod nr:36 pod nazwą ENG BAR 2 , O2 HEATER-nagrzewnica BEZPIECZNIK 15Amper proszę może ktoś wie czy to ten pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez iwi » 25 lis 2011, 13:48

U mnie podobnie.
Ale kopci i śmierdzi tylko na początku.
Wystarczy obieg wewnętrzny włączyć i do środka nic się nie przedostanie. Potem w czasie jazdy to już nie ma znaczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez naiLo » 25 lis 2011, 15:13

u mnie zakopcił może ze trzy razy na początku a teraz śmiga wszystko OK
może wybierz się do serwisu ebera tu masz spis http://www.eberspaecher.pl/page.php/1/0/show/127/
jak to już ktoś pisał tutaj, że jednak nie warto odłączać piecyka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez atommy78 » 26 lis 2011, 17:00

U mnie bezpieczniki od Ebera są pod maską, nad płynem do spryskiwaczy – takie małe, czarne pudeło na 3 bezpieczniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez dablo2 » 26 lis 2011, 18:49

Wielkie dzięki koledzy :) Dzisiaj byłem w serwisie mazdy żeby mi zdiagnozowali piecyk i się okazało że nie ma żadnych błędów ponoć wszystko jest ok. O dziwo rano idąc wyciągnąć bezpieczniki ,odpaliłem auto (bo nie mogłem ich znaleźć) czekałem na pojawienie się białej chmurki a tu nic :| za każdym razem gdy odpalałem autko w tym sezonie zawsze się pojawiała ,dziennie nawet z 3 razy stając np.na światłach.Panowie w maździe powiedzieli że to początek sezonu dla piecyka i tak może się dziać bo przecież piecyk pięknie się załącza ,dogrzewa i kończy pracę kiedy trzeba.Sam już nie wiem co jest grane :] pozdrawiam i dziękuję za pomoc tak na marginesie zatankowałem dzisiaj shela v-power za 6zł <diabel> (pierwszy raz zresztą )bo tak poradził mi znajomy i jestem pod wrażeniem kultury pracy.dynamiki i ilości spalonego ON chyba czasami dobrze zalać coś lepszego do naszej madzi coś w tym musi być.pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez iwi » 29 lis 2011, 11:52

dablo2 napisał(a):tak na marginesie zatankowałem dzisiaj shela v-power za 6zł <diabel> (pierwszy raz zresztą )bo tak poradził mi znajomy i jestem pod wrażeniem kultury pracy.dynamiki i ilości spalonego ON chyba czasami dobrze zalać coś lepszego do naszej madzi coś w tym musi być.pozdrawiam


a ja jestem pod wrażeniem spalania. Mam delikatną nogę i spalanie w lecie około 7,2l/100km na trasie oraz 8,5l/100km w mieście. Wydawało mi się dużo. A jak się zrobiło trochę zimniej to na pełnym baku przejechałem 560km z czego 300km na trasie. Cały czas tankuję na jednej stacji więc przekłamania z tego tytułu są małe – ale jak to powiedzieli mi w serwisie:"...ma Pan luksusowe auto więc proszę nie mieć mu za złe, że tyle pali..." i drugie "...Diesel nie jest do jazdy po mieście..."
Pozdrawiam wszystkich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez M5 » 29 lis 2011, 15:27

Dymek niewielki jest przy rozruchu nawet na nowym fabrycznie Eberze. Zapach do środka właściwie dostaje się zawsze, gdy mamy włączony nawiew do kabiny. Duża zadyma świadczy o brudnej komorze spalania i zalepionej sadzą dyszy palnika. Prosty zabieg w serwisie webasto dotyczący oczyszczenia Ebera załatwia sprawę. Robi się tak co 4 lata eksploatacji. Należy przypomnieć tylko serwisantom, że jest to wersja cyfrowa sterownika...bo najprawdopodobniej nie będą potrafili go uruchomić na samochodzie jak narobią błędów wewnętrznych. Więc niech najpierw zweryfikują swoją pracę na sterowniku analogowym i dopiero po weryfikacji na warsztacie i sprawdzeniu poprawności działania wszystkich elementów Ebera zamontują go dopiero do sterownika cyfrowego i do auta.

Pozdrawiam
M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez dablo2 » 30 lis 2011, 11:50

Dziękuję za fachową pomoc i za porady, piecyk sam siebie zaczął dobrze funkcjonować <jupi> pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez jdziobak » 1 gru 2011, 11:38

Witam.
Odnośnie tematu mam dwa pytania.
Czy piecyk dogrzewa tylko sam silnik czy dogrzewa również wnętrze samochodu?
Czy dogrzewanie silnika (wtedy gdy nasz samochód przypomina odrzutowca) można przerwać ? Czy lepiej jest dać mu się zagrzać, tak aby wyłączył się samoczynnie.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2010, 21:43
Posty: 9 (0/1)
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez atommy78 » 3 gru 2011, 00:02

Witaj,
To zależy od wersji.
Jeśli w samochodzie masz takie małe pudełko z wyświetlaczem (programtor) to także wnętrze, poprzez nawiewy powietrza. Tak wygląda to cudo:
http://obrazki.elektroda.net/6_1206561216.jpg

Jeśli nie masz programatora to tylko nagrzewa silnik, ale zawsze są opcje rozbudowania o nagrzewanie wnętrza.

Piecyk włącza się automatycznie, jeśli silnik jest zimny a temperatura na zewnątrz jest niższa niż 4 st. i nie możesz go wyłączyć póki automat nie uzna, że silnik jest już ciepły. W tej sytuacji nie opłaca się go wyłączać, bo dzięki niemu szybciej nagrzejesz silnik i spalisz mniej paliw. Sam piecyk spala kilka razy mniej paliwa niż silnik.

Jeśli masz programator i włączysz nagrzewanie ręcznie np. przy zgaszonym silniku to możesz je wyłączyć w każdej chwili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez robertel » 4 gru 2011, 00:22

Witam i pytam? Posiadam m5 z 2005 CR19 2,0 diesel i nic u mnie nie dymi nie świszcze jak moge sprawdzić czy to ustrojstwo działa? A może poprzedni własciciel mi to zdemontował?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 13:20
Posty: 31
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 5 2,0 110KM 2005

Postprzez gorylla » 5 gru 2011, 20:31

W dieslu raczej powinieneś mieć piec.

Demontaż pieca jest mocno kłopotliwy i raczej mało prawdopodobny (no chyba że kupowałeś auto w zimie, a płyn chłodniczy ciekł piecem hektolitrami- to może go wyjął dla niepoznaki, żebyś się nie załamał wyciekami płynu). Ale raczej piec padł i komputer sam go sobie odłączył (u mnie dokładnie tak było).

Piec jest zlokalizowany- jak patrzysz z przodu na auto-głęboko z dołu z lewej strony, niedaleko maglownicy. Dostęp jest bardzo trudny, bo upchany jest pod rurkami klimy.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez robertel » 5 gru 2011, 21:32

Dzięki. No a jeżeli komputer go wyłączył to czy powinien pokazywać jakiś kod błędu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 13:20
Posty: 31
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 5 2,0 110KM 2005

Postprzez M5 » 11 gru 2011, 17:21

Jeśli komputer wyłączył piec z powodu usterki, będzie widoczny kod błędu i nie da się go usunąć gdy jest to błąd trwały polegający na uszkodzeniu jakiegoś elementu wewnętrznego np. awaria wentylatora...

jeżeli jest to błąd usuwalny za pomocą
IDSa z ASO-(oni posiadają pełne oprogramowanie umożliwiające ten zabieg)...

to znaczy że jest to usterka przejściowa wynikająca np. z zapowietrzenia układu paliwowego lub brudu wewnętrznego paliwa lub samej komory spalania czy palnika...itd, gdzie po jej usunięciu można wymusić próbę jego normalnej pracy, lub próba taka zostanie podjęta automatycznie zależnie od warunków atmosferycznych wymuszających jego normalną pracę.
Próba odpalenia w razie wystąpienia błędów...jeżeli się nie powiedzie...to po trzech razach nastąpi ponowne zablokowanie programowe ebera....to wtedy oznacza że eber ma powody by nie działać i trzeba je zlokalizować metodami serwisowymi, oraz dokładnie sprawdzić wszystkie jego elementy.

Generalnie trzeba się wtedy udać do serwisu webasto który poniesie odpowiedzialność gwarancyjną po naprawie ebera i weźmie na siebie ponowne jego uruchomienie na samochodzie po udanej naprawie.

...w przeciwnym razie odradzam inne rozwiązania, i polecam wymianę całego urządzenia na nowe w ASO.
Pozdrawiam M5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez robertel » 12 gru 2011, 17:50

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Błędów nie pokazuje (sprawdzane), a tak z innej beczki po ilu minutach lub kilometrach normalnej jazdy ok 2000-2500 obrotów "podnosi" się wskaźnik temperatury?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 13:20
Posty: 31
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 5 2,0 110KM 2005

Postprzez M5 » 13 gru 2011, 01:01

Po 1,5 minuty włącza się eber jak jest mniej niż 5st.C. po 2,5 minuty widzisz że wskazówka jest na minimum skali. Po 7 minucie wskaźnik temperatury silnika pokazuje temperaturę 1/3 skali, po 12min środek skali...przy Climatronic ustawiony na 19 stopni wnętrza. Dzieje się tak po przejechaniu ok 5,5km w warunkach miejskich i delikatne operowanie gazem. Gdy jedziesz dynamicznie silnik dochodzi do temperatury optymalnej dwa razy szybciej (sprawdziłem przy temp. out. 4st.C)

Pozdawiam
M5 :)
Ostatnio edytowano 14 gru 2011, 13:32 przez M5, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez robertel » 13 gru 2011, 10:16

No to u mnie jest wszystko tak jak piszesz czyli działa. Bardzo dziękuję za wskazówki i serdecznie pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 13:20
Posty: 31
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 5 2,0 110KM 2005

Postprzez dablo2 » 13 gru 2011, 16:08

U mnie z kolei występuje dziwne zjawisko ,a mianowicie przy temp.np -1,-5 i więcej piecyk pięknie odpala nawet nie kopci dogrzewa i jest ok. Natomiast jak temp wynosi +5 +4 piecyk się również załącza dogrzewa ale zaczyna kopcić :| gdy wyszedłem na zewnątrz to miałem wrażenie jakby nie mógł się "zdecydować" czy się załączyć czy nie. Pracę przerywał, zaczynał, znowu przerwał i znowu zaczął.czy to waszym zdaniem normalne <co?> czy piecyk może sobie wtedy zadymić <co?> bo przy mrozach nic takiego się nie dzieje.POZDRAWIAM
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez M5 » 14 gru 2011, 14:12

Takie zjawisko to...brudna dysza palnika lub zużyta...dochodzi do próby zapłonu, ale paliwa jest za dużo lub palnik jest zalepiony i kopci... a w zadanym czasie nie pojawia się odpowiedni płomień...niskie temperatury powodują że paliwo jest gęściejsze, metal się kurczy...(a dyszę są z metalu), powietrze bardziej suche...stąd i brak kopcenia przy rozruchu. Generalnie co kilka lat trzeba to rozebrać i przynajmniej wyczyścić. Zapobiegliwi wymieniają całe urządzenie. Tu wszystko rozbija się o koszty.

Mazda znacznie obniżyła ceny na nowe urządzenie ebera. Więc można rozważyć wymianę gdy jest poważna usterka trwała. To co opisujesz u siebie...kwalifikuje się na przegląd i czyszczenie w warsztacie webasto...gdzie może się okazać, że po rozebraniu jednak coś trzeba wymienić. Koszty rosną gdy trzeba po jakimś czasie znów wymienić coś w środku, czego warsztat nie wymieniał wcześniej. Jest jeszcze coś takiego jak regeneracja całości i wtedy można wymagać gwarancji po takim zabiegu...pytanie jakiej jakości i trwałości są regenerowane?

Ten piec to problem...bo jest zamontowany w takim miejscu że szkoda gadać. Posiada sterownik cyfrowy działający z oprogramowaniem dostępnym wyłącznie w ASO...i cokolwiek się z nim stanie trzeba jechać pod komputer w ASO. Dobry warsztat serwisowo powinien sobie z tym poradzić, ale ja nie spotkałem takiego w Polsce.
Wszyscy się chwalą autoryzacjami i co to nie oni, ale gdy potem jest coś nie tak to wymyślają takie bajki że głowa boli od słuchania.

Pozdrawiam
M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron