Eberspaecher – dogrzewacz silnika – dymienie i ostry zapach
Nie jestem zakłopotany, bo ogrzewanie kabinowe nie jest mi zupełnie potrzebne. Wiem, że mogę je rozbudować do pełnego, ale jak powiedziałem nie jest mi to potrzebne, więc nie zamierzam ponosić kosztów pełnej instalacji kabinowej. Pozdr.
Jeśli byś miał kiedyś gorylla okazję (bezpiecznie) wsadzić głowę pod samochód, poświecić latarką i odczytać numer swojego sterownika ebera jaki masz zamontowany i podać go tu na forum...będę wdzięczny. Poszerzy to wiedzę na temat Mazdy w wer.TOP i zapewne przyda się ta informacja innym pragnącym właśnie rozbudować system.
W ofercie zimowej Mazdy 2009/2010 wyczytałem że od 1377 PLN, ASO proponują rozbudowę ogrzewania zadedykowana do wszystkich modeli mazdy. Ciekawy jestem jak taka rozbudowa ma się do sterownika cyfrowego CAN ? czy aby przypadkiem nie trzeba go usunąć i zastąpić analogowym ?
Właśnie dlatego TOPy już są lepiej dostosowane do tej przeróbki.
Szlasa zrób badanie błędów przez IDS w ASO i sprawdź ich genezę. Jeżeli nie ma tam mowy o zwarciu do masy to śmiało naprawiaj samo urządzenie...bo masz duże szanse że wszystko się uda. Jeśli jednak masz w błędach zwarcie szanse Twoje znacznie maleją.
Pozdrawiam
M5
W ofercie zimowej Mazdy 2009/2010 wyczytałem że od 1377 PLN, ASO proponują rozbudowę ogrzewania zadedykowana do wszystkich modeli mazdy. Ciekawy jestem jak taka rozbudowa ma się do sterownika cyfrowego CAN ? czy aby przypadkiem nie trzeba go usunąć i zastąpić analogowym ?
Właśnie dlatego TOPy już są lepiej dostosowane do tej przeróbki.
Szlasa zrób badanie błędów przez IDS w ASO i sprawdź ich genezę. Jeżeli nie ma tam mowy o zwarciu do masy to śmiało naprawiaj samo urządzenie...bo masz duże szanse że wszystko się uda. Jeśli jednak masz w błędach zwarcie szanse Twoje znacznie maleją.
Pozdrawiam
M5
M5 tak zrobię, jutro jestem umówiony na kompa, więc zobaczymy. Dzięki.
Z tego co piszesz to jeśli będą błędy opisujące zwarcie to lipa, osoba z ebera powiedziała mi, że nowy dogrzewacz kosztuje 1600 PLN
No i jak pisałeś cała kasa na dotychczasowe prace idzie w błoto
Z tego co piszesz to jeśli będą błędy opisujące zwarcie to lipa, osoba z ebera powiedziała mi, że nowy dogrzewacz kosztuje 1600 PLN
No i jak pisałeś cała kasa na dotychczasowe prace idzie w błoto
- Od: 26 sty 2011, 21:57
- Posty: 15
- Skąd: Gdynia
- Auto: MAZDA 5 2,0 CiTD 143 KM
M5
chyba jednak machnąłem się z tym analogiem- może źle zrozumiałem Grześka, co mi je naprawiał.
Na szczęście nie musiałem zaglądać pod auto, bo zaraz pod maską na plastikowej listwie z brzegu mam naklejkę znamionową pieca (jakież to ułatwienie!).
Oznaczenia są takie:
Hydronic D5WZ
25 2383
00023
37kW 12V
5,0kW
max 2,5 bar
Z tego wynika, że też jest to cyfrowy CAN.
chyba jednak machnąłem się z tym analogiem- może źle zrozumiałem Grześka, co mi je naprawiał.
Na szczęście nie musiałem zaglądać pod auto, bo zaraz pod maską na plastikowej listwie z brzegu mam naklejkę znamionową pieca (jakież to ułatwienie!).
Oznaczenia są takie:
Hydronic D5WZ
25 2383
00023
37kW 12V
5,0kW
max 2,5 bar
Z tego wynika, że też jest to cyfrowy CAN.
Widać w piątkach sypali ten szrot hurtowo.
U ojca w starszej o rok szóstce z teoretycznie słabszą wersją wyposażedniową (teoretycznie, bo mój TOP nie dorasta do pięt jego Exclusiv- jest zmieniarka, pełne ogrzewanie kabinowe, podgrzewane tyłki i coś jeszcze) jest piec Webasta z pełnym osprzętem i do tej pory przez niemal dwa lata nie miał z nim żadnych problemów.
A u mnie Eber się sypnął w raptem dwuletnim aucie (jeżdżonymTYLKO jedną zimę). Ręce opadają.
U ojca w starszej o rok szóstce z teoretycznie słabszą wersją wyposażedniową (teoretycznie, bo mój TOP nie dorasta do pięt jego Exclusiv- jest zmieniarka, pełne ogrzewanie kabinowe, podgrzewane tyłki i coś jeszcze) jest piec Webasta z pełnym osprzętem i do tej pory przez niemal dwa lata nie miał z nim żadnych problemów.
A u mnie Eber się sypnął w raptem dwuletnim aucie (jeżdżonymTYLKO jedną zimę). Ręce opadają.
No to się jedno wyjaśniło...wszyscy mamy CANa.
Jak by się ktoś kiedyś tu na forum znalazł z fabrycznym analogowym eberspreacherem w M5 to proszę o wpis jakie cyferki ma na naklejce znamionowej ?
Szlasa jak zczytają Ci błędy zapisz je literowo i cyfrowo jak podasz sprawdzę czego dokładnie dotyczą.
Właściwie to najważniejsze będą te błędy, lub ten błąd co się nie da usunąć.
Możliwe że dostaną komunikat o braku komunikacji z modułem...to niech się nie zniechęcają bo trzeba próbować wtedy kilka razy...i to nie oznacza że moduł jest padnięty.
Postaraj się to zrobić na wystudzonym silniku, bo na gorącym mimo sytuacji gdzie można usunąć wszystkie błędy eber i tak nie odpali.
Poza tym jutro możesz mieć powyżej 4st na plusie temperatury na zewnątrz więc z uwagi na to można powiedzieć że eber nie wystartuje samoczynnie...można go zmusić z IDSa ale temp. silnika musi być niska.
Pozdrawiam
M5
Jak by się ktoś kiedyś tu na forum znalazł z fabrycznym analogowym eberspreacherem w M5 to proszę o wpis jakie cyferki ma na naklejce znamionowej ?
Szlasa jak zczytają Ci błędy zapisz je literowo i cyfrowo jak podasz sprawdzę czego dokładnie dotyczą.
Właściwie to najważniejsze będą te błędy, lub ten błąd co się nie da usunąć.
Możliwe że dostaną komunikat o braku komunikacji z modułem...to niech się nie zniechęcają bo trzeba próbować wtedy kilka razy...i to nie oznacza że moduł jest padnięty.
Postaraj się to zrobić na wystudzonym silniku, bo na gorącym mimo sytuacji gdzie można usunąć wszystkie błędy eber i tak nie odpali.
Poza tym jutro możesz mieć powyżej 4st na plusie temperatury na zewnątrz więc z uwagi na to można powiedzieć że eber nie wystartuje samoczynnie...można go zmusić z IDSa ale temp. silnika musi być niska.
Pozdrawiam
M5
Wczoraj u mnie w mieście +4, dzisiaj +6 i piec nie wystartował. Dlatego jak pisałem granica +7st. jest raczej orientacyjna.
Z tego wiem gdzieś w zderzaku jest czujnik temperatury, z którego piec odczytuje wartość i wystarczy go trochę "przymrozić", aby piec ruszył.
Z tego wiem gdzieś w zderzaku jest czujnik temperatury, z którego piec odczytuje wartość i wystarczy go trochę "przymrozić", aby piec ruszył.
Witam,
To lipa, bo pojechałem do znajomego i u niego pod kompa. Ale ten soft nie wykrywa nic poza diagnozą silnika. Układy podrzędne to w ASO. Dzwoniłem do ASO innego niż poprzednio i tu powiedział elektryk, że jasne, jeśli to problem z dogrzewaczem i nie odpala to błędy zobaczymy...ale koszt usługi to 170 PLN
Tylko skąd mam wiedzieć czy nie odpala skoro ostatnio powyżej +5, a mi gość z Ebera powiedział, że startuje poniżej +5oC.
gorylla jest jak spojrzysz z przodu auta pod kratką wlotową to widać go centralnie przymocowany do słupka chłodnicy. Ale ja go mroziłem i nie spadła temperatura....może mam faktycznie coś z tym czujnikiem temp.
To lipa, bo pojechałem do znajomego i u niego pod kompa. Ale ten soft nie wykrywa nic poza diagnozą silnika. Układy podrzędne to w ASO. Dzwoniłem do ASO innego niż poprzednio i tu powiedział elektryk, że jasne, jeśli to problem z dogrzewaczem i nie odpala to błędy zobaczymy...ale koszt usługi to 170 PLN

gorylla jest jak spojrzysz z przodu auta pod kratką wlotową to widać go centralnie przymocowany do słupka chłodnicy. Ale ja go mroziłem i nie spadła temperatura....może mam faktycznie coś z tym czujnikiem temp.
- Od: 26 sty 2011, 21:57
- Posty: 15
- Skąd: Gdynia
- Auto: MAZDA 5 2,0 CiTD 143 KM
Panowie po pierwsze dobre ASO...tylko tam mają pełne oprogramowanie...no bo diagnostycznie ASO lipy nie może odstawiać. Druga sprawa to jest taka że temperatura pomiarowa jest brana z toru powietrza zasysanego do silnika, a nie z czujnika za zderzakiem. Trzecia sprawa IDSem można wymusić włączenie ebera pod warunkiem że silnik nie będzie nagrzany. Czwarta sprawa to usługa powinna wynosić 50PLN za taką prace, a nie tyle !...powaliło im się w głowie...w tym ASO.
Pozdrawiam
M5
Pozdrawiam
M5
gorylla napisał(a):Oznaczenia są takie:
Hydronic D5WZ
25 2383
00023
37kW 12V
5,0kW
max 2,5 bar
Mam identyczne oznaczenia i niestety ogrzewanie silnika też nie działa. Mniej wiecej ro temu byłem w niby autoryzowanym serwisie Eberspaechera coś tam powymieniali skasowali mnie na grubą kwotę ale uruchomić nie uruchomili bo nie potrafli. Zwodzili ze jakies schematy musza ściągnąć skądś tam itd i, ze nie wiedzą ile to bedzie jeszcze kosztowało wiec odpusciłem (inna sprawa to to, ze mam sporo watpliwości co do facchowosci tego serwisu). Moze faktycznie tez powinienem pojechać teraz na komputer diagnostyczny Mazdy ...
Michał
- Od: 14 sie 2009, 12:16
- Posty: 56
- Skąd: Podpoznański WieśMc
- Auto: No more Mazda's !!!!
No to jednak nie odpalał, bo za ciepło ostatnio było
Teraz od Piątku było chłodniej i odpalał dogrzewacz, w Piątek ładnie bez problemów, w Sobotę raz zakopcił, a dziś 2 razy kopcenie jak się patrzy
22 lut 2011 22:29 Edit:
Witam.
To zdiagnozowany dogrzewacz w serwisie Ebera. Po podłączeniu pod sprzęt diagnostyczny Ebera i próbie startu wyskoczyły błędy 30 i 31. Oba związane z silnikiem/dmuchawą powietrza spalania. Jeden odpowiadał za nieprawidłowe obroty wentylatora, a drugi nie pamiętam już.
O kosztach wymiany nie będę nawet mówił, na razie odpuściłem...
Nie piszemy postu pod swoim postem, edytujemy istniejący.
say
Teraz od Piątku było chłodniej i odpalał dogrzewacz, w Piątek ładnie bez problemów, w Sobotę raz zakopcił, a dziś 2 razy kopcenie jak się patrzy
22 lut 2011 22:29 Edit:
Witam.
To zdiagnozowany dogrzewacz w serwisie Ebera. Po podłączeniu pod sprzęt diagnostyczny Ebera i próbie startu wyskoczyły błędy 30 i 31. Oba związane z silnikiem/dmuchawą powietrza spalania. Jeden odpowiadał za nieprawidłowe obroty wentylatora, a drugi nie pamiętam już.
O kosztach wymiany nie będę nawet mówił, na razie odpuściłem...
Nie piszemy postu pod swoim postem, edytujemy istniejący.
say
- Od: 26 sty 2011, 21:57
- Posty: 15
- Skąd: Gdynia
- Auto: MAZDA 5 2,0 CiTD 143 KM
hm... dwa takie same watki... jeden tutaj, a drugi w MZR-CD...
dwie takie same diagnozy...
Ps. niskich kosztow zycze

dwie takie same diagnozy...

Ps. niskich kosztow zycze
Witam.U mnie odkąd zrobiło się chłodniej również wystąpił ten sam problem.Piecyk się załącza pięknie startuje ,dogrzewa
no ale niestety strasznie dymi
.W zeszłym roku zadymiło na początku sezonu zimowego dosłownie 2 razy i potem ani razu więcej,w tym sezonie za każdym razem gdy się załączy piecyk,dymi gdzieś po 20 sek od momentu załączenia EB ,no i jak stanę na światłach to też dymi na biało
nieraz dziennie 2-3 razy ,masakra nie wiem co robić bo strach jeżdzić.przeczytałem wiele postów i trudno cokolwiek konkretnego wywnioskować. Może ktoś kto miał taki przypadek odpowie konkretnie co u niego było przyczyną takiego dymienia proszę o pomoc pozdrawiam 
- Od: 27 gru 2008, 20:43
- Posty: 70
- Skąd: lubin
- Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM
Dziękuję za fachową pomoc i za porady, autko jest już 6-ty rok eksploatowane i faktycznie chyba piecyk potrzebuje odświeżenia .Piecyk sam doszedł do siebie ,po może 8-śmiu mocnych zadymach teraz z rurki na początku leci mała mgiełka dymku i potem nic ,może po sezonie nieużywania trochę się nazbierało syfu i się przepalił i jest git
dziękuję i pozdrawiam
- Od: 27 gru 2008, 20:43
- Posty: 70
- Skąd: lubin
- Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM
Czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajdę bezpieczniki od Eber'a? Ostatnio zauważyłem, że nie zawsze dogrzewacz mi się uruchamia (choć silnik dość szybko się nagrzewa). Chciałbym go zresetować, jednak nie mogę znaleźć dodatkowej skrzynki z 3 bezpiecznikami (z tego co któryś z kolegów pisał powinna być nad pojemnikiem na płyn do spryskiwaczy). Dodam, że nie mam rozbudowanego dogrzewania i działa ono tylko przy włączonym silniku.
Będę wdzięczny za podpowiedz.
Będę wdzięczny za podpowiedz.
Witam. U mnie eber nie chciał się odpalać. Podjechałem do speca od piecyków , po wyciągnięciu okazało się ,że stanęła dmuchawa, po wymianie i przeczyszczeniu bez problemu ruszył. Ładnie pracuje nie dymi tylko został ten DRAŻNIĄCY ZAPACH przy postoju samochodu. Jak się ruszy już nie czuć tego. Serwisant twierdzi ,ze oprócz mechaniki została uszkodzona elektronika (włączać się włącza i steruje eberem ale powiedział że nie do końca dobrze przebiega proces spalania i stąd ten drażniący zapach). I jestem teraz w kropce czy mówi prawdę, wymieniać jeszcze elektronikę za 500zł jak chodzi czy na razie dać sobie spokój, czy ten drażniący zapach w kabinie występuje też u was na postoju czy nie. Dzisiaj po przejechaniu około 100km zatrzymałem się i pojawił się w kabinie też ten drażniący zapach na rozgrzany silniku.
- Od: 22 lis 2013, 22:19
- Posty: 21
- Auto: MAZDA 5 , silnik 2.0 diesel 81kW, 2006rok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości