Witam,
jestem szczesliwym posiadaczem 5 z 2006r i odkryłem ostatnio problem. Na konsoli termometr jako temperature minimalna zawsze wskazuje nie mniej niz 0 stopni mimo ze jest -5 lub -2. czy jest jakis "patent" na naprawe usterki
pozdrawiam
Wskazania termometru
Strona 1 z 1
Trzeba się dostać do czujnika pomiędzy zderzakiem przednim a chłodnicą i wypiąć go ze złączki.
Sprawa nieco trudna bo dostęp jest kiepski...trzeba by odkręcić płytę osłonową dolną i od spodu się dobrać do czujnika.
Wsadzić czujnik do domowej zamrażarki gdzie jest -18st celcjusza.
Po godzinie wyjąć i użyć miernika z pomiarem oporności i podłączyć się do czujnika.
Pomiaru trzeba dokonać dość sprawnie bo po wyjęciu z lodówki szybko czujnik się ociepla.
Nie wolno trzymać gołymi palcami za metalowe końcówki pomiarowe, gdyż zafałszuje to pomiar.
Trzeba sobie tak zorganizować pomiar by nie dotykać palcami do końcówek pomiarowych.
Wskazania powinny być takie:
-20st.cel = 13.3-16kOhma
-10st.cel = 10.5-11.9kOhma
-5st.cel = 8-9.2kOhma
0st.cel = 6.3-7.2kOhma
+5st.cel = 4.4-5.5kOhma
+10st.cel = 3.8-4.2kOhma
+15st.cel = 3-3.5kOhma
+20st.cel = 2.3-2.8kOhma
Jeżeli czujnik wskazuje w określonej temperaturze określony przedział oporności to można uznać że jest sprawny jeżeli nie wskazuje jakiegoś przedziału to jest uszkodzony.
Jeżeli dalej w samochodzie wskazania są niewłaściwe to uszkodzeniu uległ kabel połączeniowy lub kostka. Wystarczy że został gdzieś przycięty i dostała się wilgoć...a to wystarczy. Trzeba zadbać wtedy o wysuszenie i zaizolowanie kabla oraz kostki połączeniowej lub wymienić zgnieciony kabel...tą czynność należy wykonać solidnie pamiętając o tym by pozostawić czujnik odkryty i nie owijać go samego taśmą izolacyjną. Czasami też izolacja kabla może być czymś rozpuszczona i dostaje się wilgoć...wtedy dany odcinek trzeba wymienić i najlepiej nie robić tego samemu...bo miejsce jest trudno dostępne i trzeba mieć odpowiednią lutownicę...zadbać o właściwą izolacje miejsca naprawy i zrobić to wszystko dokładnie i ostrożnie.
Dodatkowo metodycznie można sprawdzić wskazania termometru LCD podłączając do kostki kabla w miejsce czujnika temperatury zwykły opornik masowy(rezystor) i tak jak opisałem wyżej wskazania powinny być analogiczne...czyli opornik 16kOhma powinien pokazać mróz -20st.cel na wyświetlaczu LCD itd.
Uwaga tylko aby nie zewrzeć ze sobą końcówek kabla od czujnika bo może się uszkodzić układ wewnetrzny i nie dotykać nimi do masy samochodu ani też do plusa zasilania !
PS kOhma oznacza kiloOhmy czyli tysiące omów i oznacza się literą Omega na mierniku.
Pozdrawiam
M5
Sprawa nieco trudna bo dostęp jest kiepski...trzeba by odkręcić płytę osłonową dolną i od spodu się dobrać do czujnika.
Wsadzić czujnik do domowej zamrażarki gdzie jest -18st celcjusza.
Po godzinie wyjąć i użyć miernika z pomiarem oporności i podłączyć się do czujnika.
Pomiaru trzeba dokonać dość sprawnie bo po wyjęciu z lodówki szybko czujnik się ociepla.
Nie wolno trzymać gołymi palcami za metalowe końcówki pomiarowe, gdyż zafałszuje to pomiar.
Trzeba sobie tak zorganizować pomiar by nie dotykać palcami do końcówek pomiarowych.
Wskazania powinny być takie:
-20st.cel = 13.3-16kOhma
-10st.cel = 10.5-11.9kOhma
-5st.cel = 8-9.2kOhma
0st.cel = 6.3-7.2kOhma
+5st.cel = 4.4-5.5kOhma
+10st.cel = 3.8-4.2kOhma
+15st.cel = 3-3.5kOhma
+20st.cel = 2.3-2.8kOhma
Jeżeli czujnik wskazuje w określonej temperaturze określony przedział oporności to można uznać że jest sprawny jeżeli nie wskazuje jakiegoś przedziału to jest uszkodzony.
Jeżeli dalej w samochodzie wskazania są niewłaściwe to uszkodzeniu uległ kabel połączeniowy lub kostka. Wystarczy że został gdzieś przycięty i dostała się wilgoć...a to wystarczy. Trzeba zadbać wtedy o wysuszenie i zaizolowanie kabla oraz kostki połączeniowej lub wymienić zgnieciony kabel...tą czynność należy wykonać solidnie pamiętając o tym by pozostawić czujnik odkryty i nie owijać go samego taśmą izolacyjną. Czasami też izolacja kabla może być czymś rozpuszczona i dostaje się wilgoć...wtedy dany odcinek trzeba wymienić i najlepiej nie robić tego samemu...bo miejsce jest trudno dostępne i trzeba mieć odpowiednią lutownicę...zadbać o właściwą izolacje miejsca naprawy i zrobić to wszystko dokładnie i ostrożnie.
Dodatkowo metodycznie można sprawdzić wskazania termometru LCD podłączając do kostki kabla w miejsce czujnika temperatury zwykły opornik masowy(rezystor) i tak jak opisałem wyżej wskazania powinny być analogiczne...czyli opornik 16kOhma powinien pokazać mróz -20st.cel na wyświetlaczu LCD itd.
Uwaga tylko aby nie zewrzeć ze sobą końcówek kabla od czujnika bo może się uszkodzić układ wewnetrzny i nie dotykać nimi do masy samochodu ani też do plusa zasilania !
PS kOhma oznacza kiloOhmy czyli tysiące omów i oznacza się literą Omega na mierniku.
Pozdrawiam
M5

Ostatnio edytowano 10 lis 2010, 21:21 przez M5, łącznie edytowano 12 razy
arturber napisał(a):Witam,
jestem szczesliwym posiadaczem 5 z 2006r i odkryłem ostatnio problem. Na konsoli termometr jako temperature minimalna zawsze wskazuje nie mniej niz 0 stopni mimo ze jest -5 lub -2. czy jest jakis "patent" na naprawe usterki
pozdrawiam
arturber zrobiłeś ten czujnik??? u mnie jest podobnie – pokazuje minimum 0.
Temperatury dodatnie pokazuje prawidłowo.
Autko kupione 2 dni temu...wiec chyba przejade sie do salonu (gdzie kupiłem) by to zrobili:–)
uciu napisał(a):arturber napisał(a):Witam,
jestem szczesliwym posiadaczem 5 z 2006r i odkryłem ostatnio problem. Na konsoli termometr jako temperature minimalna zawsze wskazuje nie mniej niz 0 stopni mimo ze jest -5 lub -2. czy jest jakis "patent" na naprawe usterki
pozdrawiam
arturber zrobiłeś ten czujnik??? u mnie jest podobnie – pokazuje minimum 0.
Temperatury dodatnie pokazuje prawidłowo.
Autko kupione 2 dni temu...wiec chyba przejade sie do salonu (gdzie kupiłem) by to zrobili:–)
coś to jest wszystko podejrzane z tym z czujnikiem
u mnie tez pokazuje tylko do 0"C. nie sądze ze wszystkim nam wysiadły czujniki temp.

pasowało by żeby ktos kto przerobił ten temat od podszewki wypowiedział sie tutaj
czekam
he he tez bym sie chetnie dowiedzial co z tym jest nie tak bo mam tak samo 

- Od: 10 paź 2012, 21:43
- Posty: 12
- Skąd: UK NEWCASTLE
- Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007
jeziorek napisał(a):Ja mam wskazania ujemnych temperatur, więc coś musi być nie tak. Moze poczekajcie na mróz
Mróz był juz nawet w Londynie wiec "MINUS" powinien być na wyświetlaczu termometru
Witam!
W mojej Maździe jest opcja wyświetlenia temp. zewnętrznej (przycisk AMB), jednak na wyświetlaczu pojawiają się jedynie dwie poziome kreski. Pytanie co zrobić aby to działało?
W instrukcji auta jest tylko enigmatycznie opisane że występuje ta funkcja w niektórych modelach. Ale czego? Wyposażenia? Mam wersje Exclusive plus pakiet Trend bodajże.
Ciekawe czy w ogóle czujnik tejże temperatury jest w aucie zainstalowany i tylko nie działa?
W mojej Maździe jest opcja wyświetlenia temp. zewnętrznej (przycisk AMB), jednak na wyświetlaczu pojawiają się jedynie dwie poziome kreski. Pytanie co zrobić aby to działało?
W instrukcji auta jest tylko enigmatycznie opisane że występuje ta funkcja w niektórych modelach. Ale czego? Wyposażenia? Mam wersje Exclusive plus pakiet Trend bodajże.
Ciekawe czy w ogóle czujnik tejże temperatury jest w aucie zainstalowany i tylko nie działa?
naiLo napisał(a):Obstawiam że uszkodzony jest czujnik albo zaśniedziałe styki.
odnośnie czujnika.
czy jest on widoczny przez przodni grill samochodu i przytwierdzony do chłodnicy?
pytam bo chciałbym cos z tym zrobic (w czwartek jade do Polski na Święta) i denerwuje mnie brak minusa na wyświetlaczu pomimo ujemnej temperatury wokół
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość