Drugie pytanie to to ile potrzeba kg tego środka?? Ostatnio jak nabijałem klime nabili mi 750 gram (nie na serwisie mazdy). A ile powinno sie nabijać
Klimatyzacja – Różne problemy.
Mój problem polega na tym że klima włącza sie i wyłącza od razu, tak jakby nie mogła zaskoczyć. Czy problem tkwi w małej ilości środka do klimy?
Drugie pytanie to to ile potrzeba kg tego środka?? Ostatnio jak nabijałem klime nabili mi 750 gram (nie na serwisie mazdy). A ile powinno sie nabijać
Drugie pytanie to to ile potrzeba kg tego środka?? Ostatnio jak nabijałem klime nabili mi 750 gram (nie na serwisie mazdy). A ile powinno sie nabijać
Mazda 5 2.0 diesel 143KM 2006r
- Od: 20 sie 2006, 11:26
- Posty: 7
- Auto: Mazda 5 2.0 diesel 143KM 2006r
A nie możesz podjechać do ASO, żeby zdiagnozowali co się dzieje?dlugi13 napisał(a):Mój problem polega na tym że klima włącza sie i wyłącza od razu, tak jakby nie mogła zaskoczyć. Czy problem tkwi w małej ilości środka do klimy?
- Od: 14 lut 2007, 11:57
- Posty: 12
- Skąd: Zurych
- Auto: Leźnik 2.5XT
dalej masz za dużo; powinno być 500g i 150ml oleju (na suchy układ)
przy bardzo wysokich temperaturach będzie ci się rozłączać
przy bardzo wysokich temperaturach będzie ci się rozłączać
Witam serdecznie.
Od piątku jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami Mazdy 5 2.0 benzyna! Jak trochę pojeździmy to napiszę opinię a na razie mam pytanie o nawiew na drugi rząd siedzeń. W instrukcji widzę, że niektóre modele mają dodatkowe kratki i wentylator na końcu tunelu środkowego. Wiecie coś na ten temat. A może nie jest potrzebny ? Pojeździmy to zobaczę ale myślę, że dla drugiego a na pewno trzeciego rzędu byłby to plus. Mam wersję Exclusive Plus. Ogólnie samochód jest SUPER.
Pozdrawiam
Od piątku jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami Mazdy 5 2.0 benzyna! Jak trochę pojeździmy to napiszę opinię a na razie mam pytanie o nawiew na drugi rząd siedzeń. W instrukcji widzę, że niektóre modele mają dodatkowe kratki i wentylator na końcu tunelu środkowego. Wiecie coś na ten temat. A może nie jest potrzebny ? Pojeździmy to zobaczę ale myślę, że dla drugiego a na pewno trzeciego rzędu byłby to plus. Mam wersję Exclusive Plus. Ogólnie samochód jest SUPER.
Pozdrawiam
Grzegorz
- Od: 15 paź 2008, 17:34
- Posty: 8
- Skąd: Istebna
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR
Tak mają – wersje na USA. W europejskich tego nie widziałem.
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
Mam jeszcze jedno pytanie w tym temacie. Mam nastawioną temp. wewnętrzną na np.19 stopni. Obojętnie czy jest włączona klimatyzacja czy nie to z kratek wylatuje ciepłe powietrze. W instrukcji nie piszą żeby było ogrzewanie i klimatyzacja. Czyżby coś nie tak z klimą ? Przy zmianie temperatury na wyświetlaczu temperatura wewnątrz się zmienia. Dziękuję za pomoc bo do serwisu mam kawałek i dlatego najpierw Was proszę o opinię.
Grzegorz
- Od: 15 paź 2008, 17:34
- Posty: 8
- Skąd: Istebna
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR
z tego co mi tlumaczyli w salonie to to ze masz wlaczona a/c na konsoli nie znaczy ze klima dziala, poprostu jezeli na zewnatrz jest 5stopni to jak chcesz miec wewnatrz 19stopni to musi podgrzewac, tak naprawde klima bedzie dzialac jak bedziesz chcial miec mniejsza temp w samochodzie niz na dworze, jak zle tlumacze niech ktos skoryguje
- Od: 10 kwi 2007, 10:37
- Posty: 17
- Skąd: Gorzkowice
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD Top 143KM
ntgale napisał(a):Tak mają – wersje na USA. W europejskich tego nie widziałem.
kurde... , Ty naprawde byłeś zainteresowany Mazdą 5

<br>Dokładnie i to bez znaczenia czy będzie włączona klimatyzacja czy nie , a jeśli na zewnątrz jest 28 stopni a chcesz mieć w środku 19 – to dodatkowo klima będzie wtedy chłodzić .<br>Ja osobiście używam A/C non-stop przez cały rok .<br> Klima ma dużo zalet w zimie – pomaga w osuszaniu wnętrza , w szybkim odparowaniu szyb .fcluki07 napisał(a):poprostu jezeli na zewnatrz jest 5stopni to jak chcesz miec wewnatrz 19stopni to musi podgrzewac
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Jeżeli jest załączona klima to ona chodzi jak jestnawet jak jest zimno.... uruchamia się sprężarka co jakiś czas na chwilke na niższych parametrach pracy.... tak bywa najczęściej...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Blaster7 napisał(a):Jeżeli jest załączona klima to ona chodzi jak jestnawet jak jest zimno.... uruchamia się sprężarka co jakiś czas na chwilke na niższych parametrach pracy.... tak bywa najczęściej...
a jak to wtedy wpływa na spalanie?? w Premacy spalanie przy klimie recznej roslo gdzies o 0,5-0,7l przy wlaczonej klimie, a w M5 przy takiej powiedzmy "pasywnie wlaczonej klimie"??
PS ile litrow zostaje w baku jak sie zapali kontrolka przy wskazniku??
- Od: 10 kwi 2007, 10:37
- Posty: 17
- Skąd: Gorzkowice
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD Top 143KM
w Mojej M6 ok 10 l zostaje jeszcze po zapaleniu kontrolki
a spalanie jest zależne od czestotliwości pracy i od temperatur .... – nie darady by to określić
a spalanie jest zależne od czestotliwości pracy i od temperatur .... – nie darady by to określić
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
jarku007 napisał(a):ntgale napisał(a):Tak mają – wersje na USA. W europejskich tego nie widziałem.
kurde... , Ty naprawde byłeś zainteresowany Mazdą 5![]()
<br>
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
W takie dni jak dziś (ok 0st, pada śnieg/ deszcz, lekko wilgotna kurtka) szyba zaczynają mi od razu parować czasem pomaga włączenie klimy przycieskiem FRONT ale nie zawsze...
W wiekszości przypadków szyba parują sobie nadal mimo ręcznego zwiekszenia obrotów wentylatora na maxa. Pomaga zrobienie przeciągu przez otwarcie okien ale tak raczej być nie powinno...
Problem występuje jak w aucie jest wiecej niż 1 osoba.
M5 to przecież nie taka wielka stodoła by nie można było osuszyć szyb – w wiekszych vanach (chrysler czy galaxy) szyby odparowywują się w mgnieniu oka.
Klima sprawna, zobacze jak wyglada filtr pyłkowy ale to jak przestanie padać bo dostęp do niego daremny.
Macie jeszcze jakies sugestie?
Znalazłem tez kolejne niedopracowanie... po wcisnieciu przycisku FRONT w kazdym aucie jakim jezdziłem "aktywne" były tez nawiewy boczne w desce co idealnie pomaga odparowac boczne szyby – w M5 tak nie ma- dmucha tylko na przednia szybe... w dodatku w opcjach klimatronika nie ma mozliwosci recznego ustalenia nawiwu na przednia szybe i na "twarz" by po zamknieciu srodkowych nawiewów dmuchało po bocznych szybach-kiepsko to wymyslili:–(
W wiekszości przypadków szyba parują sobie nadal mimo ręcznego zwiekszenia obrotów wentylatora na maxa. Pomaga zrobienie przeciągu przez otwarcie okien ale tak raczej być nie powinno...
Problem występuje jak w aucie jest wiecej niż 1 osoba.
M5 to przecież nie taka wielka stodoła by nie można było osuszyć szyb – w wiekszych vanach (chrysler czy galaxy) szyby odparowywują się w mgnieniu oka.
Klima sprawna, zobacze jak wyglada filtr pyłkowy ale to jak przestanie padać bo dostęp do niego daremny.
Macie jeszcze jakies sugestie?
Znalazłem tez kolejne niedopracowanie... po wcisnieciu przycisku FRONT w kazdym aucie jakim jezdziłem "aktywne" były tez nawiewy boczne w desce co idealnie pomaga odparowac boczne szyby – w M5 tak nie ma- dmucha tylko na przednia szybe... w dodatku w opcjach klimatronika nie ma mozliwosci recznego ustalenia nawiwu na przednia szybe i na "twarz" by po zamknieciu srodkowych nawiewów dmuchało po bocznych szybach-kiepsko to wymyslili:–(
say napisał(a):Nie wiem kiedy sprawdzałeś poziom czynnika w układzie klimatyzacji, może być tak, że jest go już mało ale na tyle dużo, że jeszcze klima działa...tyle, że ledwie.
wymieniłem, dziś filtr pyłkowy (#$%#$% pozdr. gościa, który go umiescił w takim miejscu) i zobaczymy co bedzie dalej. Jesli to nie pomoze podjade by sprawdzili ilość czynnika w układzie. Stary filtr nie był ani mocno brudny ani nie był mokry wiec mam obawy czy nie szkoda bylo mojej roboty.
Niejednokrotnie zauważyłem w mojej M5 parowanie szyb od wewnątrz i to przy włączonej klimatyzacji gdy poruszałem się przez tereny o dużej wilgotności (mgła). Im bliżej zera tym wydajność skraplania się wilgoci w klimatyzacji maleje. Zwiększanie przepływu powietrza (nadmuchu) powiększa też ilość wilgoci wpadającą do wnętrza auta...a skuteczność wykraplania się tej wilgoci wraz ze wzrostem tego przepływu wcale nie rośnie...
Gdy nie zamkniemy dopływu wilgotnego powietrza z zewnątrz , nie ogrzewamy szyb i wnętrza auta przy pracującej klimatyzacji na parowniku dochodzi do nasycenia kondensacji i nawet zamrożenia, po czym dochodzi do braku pracy klimatyzacji i awaryjnego automatycznego ogrzania parownika przez system klimatyzacji wtedy cała wilgoć wykrapla się na szybach które są idealną zimną i dużą powierzchnią do tego celu.
Więc...zamykamy wlot na obieg wewnętrzny i ogrzewamy wnętrze auta przy włączonej klimatyzacji. To spowoduje że szyby nie zaparują...ale nastąpi brak tlenu ( przy wielu osobach w aucie), więc co jakiś czas trzeba wpuścić trochę powietrza z zewnątrz i cały czas kontrolować wyższą ciepłotę wnętrza auta w stosunku do warunków panujących na zewnątrz przy ciągłym klimatyzowaniu wnętrza. Często pomaga cykliczne podgrzewanie wnętrza i następnie schładzanie co jednocześnie pozwala ogrzać powietrze i następnie wykroplić wilgoć na parowniku. Niestety klimatyzacja w M5 jest tylko klimatronikiem bez pomiaru wilgotności powietrza w kabinie.
Takie systemy klimatyzacji które mają czujniki wilgotności powietrza zapewniają stały komfort pod tym względem i całkowicie eliminują zjawisko parowania szyb, są montowane w samochodach co by nie robić reklamy... np. pewnej skandynawskiej marki.
Zjawisko parowania i skraplania może wystąpić nawet na szybie takiego super wyposażonego auta, gdy zostawimy na dywanikach trochę wilgoci i ciepła...wilgoć z dywaników przy sprzyjających okolicznościach potrafi zwyczajnie wyparować i pięknie wykroplić się po wewnętrznej stronie szyby...gdy zamarznie to rano mamy taką piękną (mleczną) szybę od wewnątrz...i suche dywaniki...
Pozdrawiam
M5
Gdy nie zamkniemy dopływu wilgotnego powietrza z zewnątrz , nie ogrzewamy szyb i wnętrza auta przy pracującej klimatyzacji na parowniku dochodzi do nasycenia kondensacji i nawet zamrożenia, po czym dochodzi do braku pracy klimatyzacji i awaryjnego automatycznego ogrzania parownika przez system klimatyzacji wtedy cała wilgoć wykrapla się na szybach które są idealną zimną i dużą powierzchnią do tego celu.
Więc...zamykamy wlot na obieg wewnętrzny i ogrzewamy wnętrze auta przy włączonej klimatyzacji. To spowoduje że szyby nie zaparują...ale nastąpi brak tlenu ( przy wielu osobach w aucie), więc co jakiś czas trzeba wpuścić trochę powietrza z zewnątrz i cały czas kontrolować wyższą ciepłotę wnętrza auta w stosunku do warunków panujących na zewnątrz przy ciągłym klimatyzowaniu wnętrza. Często pomaga cykliczne podgrzewanie wnętrza i następnie schładzanie co jednocześnie pozwala ogrzać powietrze i następnie wykroplić wilgoć na parowniku. Niestety klimatyzacja w M5 jest tylko klimatronikiem bez pomiaru wilgotności powietrza w kabinie.
Takie systemy klimatyzacji które mają czujniki wilgotności powietrza zapewniają stały komfort pod tym względem i całkowicie eliminują zjawisko parowania szyb, są montowane w samochodach co by nie robić reklamy... np. pewnej skandynawskiej marki.
Zjawisko parowania i skraplania może wystąpić nawet na szybie takiego super wyposażonego auta, gdy zostawimy na dywanikach trochę wilgoci i ciepła...wilgoć z dywaników przy sprzyjających okolicznościach potrafi zwyczajnie wyparować i pięknie wykroplić się po wewnętrznej stronie szyby...gdy zamarznie to rano mamy taką piękną (mleczną) szybę od wewnątrz...i suche dywaniki...
Pozdrawiam
M5
Warto wstawić jakiś pochłaniacz wilgoci.
Ja zaopatruję się w taki w "okrągłej" obudowie, który pasuje w miejsce na kubek, więc nie fruwa mi po samochodzie.
Coś takiego:

Ja zaopatruję się w taki w "okrągłej" obudowie, który pasuje w miejsce na kubek, więc nie fruwa mi po samochodzie.
Coś takiego:

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości