witam jestem nowym uczestnikiem i posiadaczem mazdy 5 1.6 diesel z2012r od dwóch lat od niedawna niestety problem wydaje się nie do ogarnięcia ,po postoju silnik zimny odpala normalnie i wszystko Ok po przejechaniu kilku kilometrów i osiągnięciu temperatury mignięcie kontrolki przeniesienia napędu – zębatka z wykrzyknikiem i tryb awaryjny – brak mocy. Po skanowaniu kilkoma programami wykazuje brak błędów. Nadmieniam że przekopane fora internetowe sprawdzone podawane sugestie podawanych przyczyn bez rezultatu. Parametry pracy silnika raczej w normie EGR działa FAP-DPF różnica ciśnień 0.0-3.6 Kpa pozostałe parametry wydają się być dobre -może tylko parametry przepustnicy jakby się nie zmieniały otwarcie 12.9%. Problem narodził się po jeździe na S-ce po wyłączeniu tempomatu i przejechaniu kilku kilometrów . Przy pierwszym skanowaniu przez fachowca od elektroniki wykazał błąd ciśnienia paliwa potwierdzony skanerem amatorskim po przeglądzie i czyszczeniu regulatora elektrozaworu pompy wysokiego ciśnienia i skasowaniu błędów nie wykazuje ale problem występuje nadal.
Jeżeli ktoś już walczył z podobnym problemem i zechciał podzielić się doświadczeniami byłbym niezmiernie wdzięczny. Z góry dziękuję za wszelkie dorady.
kontrolka – pomarańczowe koło zębate z wykrzyknikiem -brak mocy
Strona 1 z 1
Witam.
Nie wiem, czy problem został już rozwiązany (jeśli tak to proszę o opis co było przyczyną – zawsze są to cenne informacje przy diagnostyce naszych aut).
U mnie objawy były bardzo podobne, jednakże problem dotyczył czujnika dpf, a raczej wtyczki i gniazda i braku odpowiedniego styku. Sygnał różnicy ciśnień potrafił losowo spadać do wartości 0, co po wykryciu przez komputer od razu powodowało wejście w tryb awaryjny (kontrolki koła zębatego oraz silnika). W dwóch warsztatach, w których byłem od razu chcieli wycinać dpf. Z problemem poradziłem sobie sam na podstawie odczytu przebiegu parametrów w czasie, nie chwilowych.
Pozdrawiam
Nie wiem, czy problem został już rozwiązany (jeśli tak to proszę o opis co było przyczyną – zawsze są to cenne informacje przy diagnostyce naszych aut).
U mnie objawy były bardzo podobne, jednakże problem dotyczył czujnika dpf, a raczej wtyczki i gniazda i braku odpowiedniego styku. Sygnał różnicy ciśnień potrafił losowo spadać do wartości 0, co po wykryciu przez komputer od razu powodowało wejście w tryb awaryjny (kontrolki koła zębatego oraz silnika). W dwóch warsztatach, w których byłem od razu chcieli wycinać dpf. Z problemem poradziłem sobie sam na podstawie odczytu przebiegu parametrów w czasie, nie chwilowych.
Pozdrawiam
- Od: 24 maja 2016, 09:10
- Posty: 3
- Skąd: Wietrzne Miasto Gdańsk
- Auto: Mazda 5 CW (2011 1.6d)
Witam ... U mnie od czasu do czasu (raz co 1000km raz co10km ) też zapalała się kontrolka pomarańczowe koło zębate, i brak mocy .Można było jechać ale wyprzedzić inne auto się nie dało .Na niskim biegu- mocy było więcej ,czym szybciej tym mniej mocy (na autostradzie max.120 km). Po zgaszeniu silnika problem znikał i było dobrze do następnego razu. Po sprawdzaniu błędów programem forscan zwykłym ELM ,zawsze był błąd 228C -Regulator A cisnienie paliwa przekroczył granice wartosci kontrolnych – zbyt niskie cisnienie. Powodem okazał się filtr paliwa. W zależnosci jakiej jakosci paliwo się zatankowało tak częsty był problem. Zakupiłem filtr paliwa i wymiana samemu . Po zamontowaniu nowego filtra i napełnieniu go strzykawką auto zapaliło i po chwili zgasło (nie odpowietrzył się układ). Był błąd 2291- Cisnienie sterujące wtryskiwaczami zbyt niskie-rozruch silnika. Auto po kilku próbach odpalenia -nie odpala . Pomógł PLAK do tapicerki .(zużyte prawie całe duże opakowanie zanim się odpowietrzył i silnik zaczął sam pracować). Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości